Halla-aho kirjoitti joskus: ”Tällä hetkellä minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta mieltäylentävämpää näkyä kuin puistossa verta vuotava homo”. Persut täälläkin puolustavat Räsäsen, kansanedustajan ja Suomen johtavan homofobin, oikeutta dissata lääketieteellisillä termeillä verhotuilla kommenteilla homoja 
Halla-aho kommentoi vuonna 2008 hänen aikasempia sarkastisia kirjoituksiaan vuodelta 2003.
https://www.halla-aho.com/scripta/kommentti_homonampumiskohinaan.html"Kohu liittyy vuonna 2003 kirjoittamaani tekstiin, jossa kevytmieliseen sävyyn purin ärtymystäni erilaista kaduilla tapahtuvaa häirintää kohtaan.
Raportoin tekstissä tapauksesta, jossa (siisti ja selvä) mieshenkilö lähestyi minua kadulla, ehdotti suuseksiä ja tivasi perusteluja kieltäytymiselleni. Tapaus raivostutti minua, ei siksi, että kyseinen mieshenkilö oli homo, vaan siitä samasta syystä, miksi vastaava ehdotus ja tivaaminen olisi luultavasti raivostuttanut useimpia naishenkilöitä. En pidä seksuaalisesta häirinnästä, ja sellaisen kohteeksi joutuminen suututtaa minua.
Kirjoituksen alkuperäisessä versiossa oli seuraava kappale:
"Tehtaanpuiston homon kanssa mietin hetken, että jospa hakisin yläkerrasta pyssyn ja ampuisin päähän. Olisiko siitä seuraava hekuma niin suuri, että se ylittäisi vankilareissusta seuraavan harmituksen? Väkivalta on nykyään aliarvostettu ongelmanratkaisukeino."
En pidä tätä möläytystä kovin ansiokkaana, ja se onkin poistettu kirjoituksesta aikoja sitten. Puolustuksekseni, siis omaksi eikä möläytyksen puolustukseksi, nostaisin kuitenkin esiin muutaman seikan:
1. Koko kirjoitus on läpeensä provokatiivinen, turhautunut purkaus, huumoriksi tarkoitettu, vaikkei sitä sellaiseksi ymmärrettäisikään. Tämä luultavasti käy ilmi tekstin loppuosasta (jota poistettu kappale välittömästi edelsi):
"Poikien kanssa pohdin, että suoranaisiin laittomuuksiin ja vaaratilanteisiin puuttuvan poliisin ohella meillä pitäisi olla jonkinlainen muhamettilaisyhteiskunnista tuttu partasuumiliisi, jonka toimialaa olisivat kaikenlaiset intuitiivisesti tunnistettavat mutta lainsäädännön kannalta vaikeasti kodifioitavat ärsyttävyydet. Miliisit voisivat partioida jalkakäytävillä ja jaella sähköpiiskalla tärskyjä mölyäville pultsareille, häiritseville hare krishnoille ja Unicefin rahankerääjille, ihmisiä töniville mummoille sekä räkiville ja kiroileville teineille."