Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?  (Luettu 112066 kertaa)

Poissa Iina

• Full Member
  • Galleria (32)
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #640 : Heinäkuu 18, 2025, 06:28:23 »
Tää on hyvä ketju, saa hyviä lukuvinkkejä 🙏🏼

Mulla on tällä hetkellä luettavana Lenita Airiston Noitanaisen ilosanoma. Mielenkiintoinen voimanaisen elämäntarina!

Hieman synkempänä lukemisena mulla on Janne Viljamaan Pidä puolesi - irti narsistin hampaista.

Suurin oppi alemman suhteen on ollut, että tarkkana saa olla ja että ihan kaikkeen ei kannata sinisilmäisesti uskoa. Oon viime aikoina opetellut pois liiallisesta hyväuskoisuudesta ja sinisilmäisyydestä, jopa naiviudesta. Oon empaattinen ja hyväntahtoinen ihminen - mutta rajansa nyt kaikella 😁 Omien rajojen vetäminen on oman hyvinvoinnin kannlta tärkeää.

Iina Hertta ♥️ Espoossa. Ks. kalenterista, milloin 💋
Kuvat: https://www.seksisaitti.net/index.php?action=profile;area=photos;u=20947

Poissa joey_t

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #641 : Heinäkuu 22, 2025, 07:59:45 »
Kuuntelen Lina Bengtsdotterin kirjaa Annabelle. Kyseessä on dekkari, Bengtsdotterin Charlie Lager -trilogian avausosa. Kirjasta olen kuunnellut noin 2/3 joten kokonaisarviota kirjasta en voi vielä tehdä. Vaikuttaa kuitenkin ihan hyvältä!

Kirjassa 17-vuotias Annabelle katoaa kostean bileillan jälkeen Gullspång-nimisessä pikkukaupungissa. Paikallisten poliisivoimien avuksi tapausta tutkimaan lähetetään kaksi rikostutkijaa Tukholmasta: Anders Bart sekä Charlie Lager joista jälkimmäinen on asunut Gullspångissa lapsena. Bart on tunnollinen, kotiasioita veivaava perheenisä, Lager puolestaan ryyppäämistä ja yhdenyön suhteita harrastava 33-vuotias sinkkunainen joka lisäksi syö masennuslääkkeitä ja rauhoittavia. Kertomus on jotenkin kolmitasoinen: aiheina on sekä Annabellen katoaminen mutta myös Charlien oman lapsuuden kuvaus plus lisäksi henkilöiden nimeltään Alice ja Rosa tarina. Viimeksimainitut ilmestyvät tarinaan aina vähän vaivihkaan ja tässä yhteydessä aina mietin että keitä he ovat, onko mulla jäänyt kuulematta jotakin oleellista joka liittää heidät tarinaan. Tässä vaiheessa oletan kuitenkin että liittyvät joltakin oleelliselta osin ja syy paljastuu myöhemmin.

Toistaiseksi kuulemani perusteella suosittelen ja ainakin vielä tässä vaiheessa oletan kuuntelevani myös trilogian jatko-osat. Pääsyynä varsin sujuva kerronta ja Charlie Lagerin mielenkiintoinen persoonallisuus.

Paikalla häkkisen isa

• Full Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #642 : Heinäkuu 22, 2025, 11:24:05 »
mä olen lukenut ja kuunnellut nyt viime viikot lähes pelkästään long playn artikkeleita. suosittelen erittäin lämpimästi kaikille laatujournalismin ystäville! kun yksittäisten juttujen pituus on noin tunnista puoleentoista, se on juuri sopivan kevyttä kertakuunteluna. jutut on taidokkaasti kirjoitettuja ja hyvin taustoitettuja, ja aiheet on äärimmäisen mielenkiintoisia ja ajatuksia herättäviä.

tällä viikolla mieleen on jäänyt ainakin artikkelit itsemurhaiskuista ja niiden historiasta, DDR:n nudismikulttuurista, henkilöjuttu kapellimestari esa-pekka salosesta (jossa oli lukijana mielettömän upea jukka pitkänen!), ben zyskowiczin eduskuntaurasta, sekä amfetamiinin historiasta suomessa sekä käyttökulttuurista (jonka oli kirjoittanut perttu häkkinen, rauha hänen sielulleen).
Oulussa 2.-4.9. <3

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #643 : Heinäkuu 22, 2025, 13:12:58 »
Sain juuri kuunneltua tuon Annabelle-kirjan. Juu-u, oli hyvää tarinankuljetusta ja lopussa kaikki lukijan / kuulijan mieleen nostetut kysymykset saivat vastauksen. Silti, toivoin loppuratkaisusta hieman enemmän, jotakin hieman mielikuvitusrikkaampaa.

Isan kanssa jaan Jukka Pitkänen -fanituksen. Mulla on Storytel ja varmastikin voisin viihtyä hyvin Long Playn varassa mutten osaa kaivata sitä miin paljoa että olisin valmis maksamaan tilausmaksun. Toinen hieman samaan sarjaan liittyvä palvelu on Supla josta äänikirjat ovat käsittääkseni jääneet pois.

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (2)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #644 : Heinäkuu 28, 2025, 11:23:08 »
Itse luen tällä hetkellä Marina Abramovicin visual biographya.

https://www.laurenceking.com/products/marina-abramovic-1

Oon vuosia fanittanut ja ihaillut kys naista. Tän taiteet on niin avant garde ja psykologisesti diippejä.

Marinan Role Exchange oli mielenkiintoinen veto, mutta ei lempparini kuitenkaan. Abramovic vaihtoi tuolloin paikkaa prostituoidun kanssa. Prostituoitu meni pitämään taidegallerian avajaisia ja Abramovic meni punaisten lyhtyjen alueelle seisoskelemaan ja tavallaan altisti itsensä omalle pelolle, jotta pääsisi siitä yli.

https://en.wikipedia.org/wiki/Role_Exchange

Rhythm 6 on mun lemppari Marinan taiteista, ja siihenkin kannattaa tutustua. Ydinideana oli tutkia muten ihmiset kohtelisivat häntä 6tunnin aikana, jos he saisivat luvan tehdä ihan mitä vain. Viereiselle pöydälle oli katettu mm häyhen, parfyymi ja puukko.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rhythm_0

Suosittelen tutustumaan näihin. Jos Marina olisi Domina, menisin asap buukkaamaan session häneltä. Toivottavasti pääsen joskus tutustumaan livenä hänen taiteisiin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2025, 11:29:28 kirjoittanut Mmeoww »
Society is propably on the verge of total collapse so we might as well make love

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (2)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #645 : Heinäkuu 28, 2025, 20:38:55 »
Pimulle vinkkinä ♥️

(ketäänhän ei diagnosoida, enkä väitä ketään narsistiseksi, ihminen voi olla toksinen ilman narsismia ja narsismia on erilaista ja eritasoista. Se on spektri, mutta kaava käytännössä sama, miten toksisuus ilmenee)

-Sata tapaa tappaa sielu
-Brita Jokinen, Narsisti Keskellämme
-Dr. Ramani Durvasula (kirjat ja videot) ehdoton suositus.

Ja ketunhäntä kainalossa blogi
https://ketunhantak.blogspot.com/
Society is propably on the verge of total collapse so we might as well make love

Poissa Kellopeliappelsiini

• Sr. Member
« Vastaus #646 : Heinäkuu 28, 2025, 23:34:35 »
Kuuntelu/lukusuositus

* Poikaystävän kauppaama - Tositarina lomamatkasta joka muuttui seksihelvetiksi; Sophie Hayes
* 80 päivää Belgian hirviön vankina; Sabine Dardenne
* Helvetti, jota kutsuin rakkaudeksi; Lena Bivner
* Sinun parhaaksesi: Psykopatista selviytyminen; Anna Carsall ja Pia Johansson
* Tyttö joka sai kaulapannan; Katariina Lehtikanto
* Riistetty, raiskattu, kaupattu; Jessik Devert, Paulina Bengtsson

Ensimmäinen ja kaksi viimeistä ihmiskaupasta prostituution muodossa, muut tuossa välissä muuta sairasta miessaastaa.
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

Poissa soikkeli

• Jr. Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #647 : Heinäkuu 30, 2025, 18:10:05 »
Don DeLillo: Cosmopolis

Don DeLillon kirjat on aina hämmentäviä mutta silti viehättäviä.

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #648 : Heinäkuu 30, 2025, 20:25:58 »
Kuuntelen Lina Bengtsdotterin kirjaa Annabelle. Kyseessä on dekkari, Bengtsdotterin Charlie Lager -trilogian avausosa. Kirjasta olen kuunnellut noin 2/3 joten kokonaisarviota kirjasta en voi vielä tehdä. Vaikuttaa kuitenkin ihan hyvältä!
...
Toistaiseksi kuulemani perusteella suosittelen ja ainakin vielä tässä vaiheessa oletan kuuntelevani myös trilogian jatko-osat. Pääsyynä varsin sujuva kerronta ja Charlie Lagerin mielenkiintoinen persoonallisuus.
Kuuntelin tänään trilogian loppuun.

Näiden kirjojen kuvaama maailma on toisaalta raadollista ja elämänmakuista mutta kuitenkin kaunista ja tuon kirjajolmikon viimeisen osan loppuvaiheilla kyynel vierähti silmänurkkaan. Voisin lisäksi ehkä luonnehtia teossarjan maailmankuvan feministiseksi.

Jäi sellainen vähän jännä fiilis. Tavallaan tekisi mieli suositella teoksia jollekin luettavaksi - en helpolla usko että lukija / kuuntelija kokee näiden kirjojen parissa viettämänsä ajan pettymykseksi vaan pikemminkin päinvastoin. Lisäksi olisi kiva vaihtaa kuulumisia siitä millaisia fiiliksiä Bengtsdotterin kirjat herättivät.

Poissa JPC

• Hero Member
« Vastaus #649 : Elokuu 28, 2025, 21:10:51 »
Pysytäämpä aiheessa. Lukusessa on kirja nimeltä Siitosen erotiikkabussi.  :laught: