Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 3017542 kertaa)

Poissa Villerius

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Politiikka
« Vastaus #25360 : tänään kello 15:12:22 »
Minä olen luullut, että mielenosoituksissa ei saa peittää kasvojaan.
Suomessa mielenosoituksessa saa pääsääntöisesti peittää kasvonsa, sillä lainsäädännössä ei ole yleistä naamioitumiskieltoa.  :)
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Penaattori

• Sr. Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #25361 : tänään kello 15:19:37 »
Hetkinen, eikö vielä hetki sitten viranomaisten arvostelu ja puolueettomuuden kyseenalaistaminen ollut vassareitten mielestä oikeusvaltion murentamista?

Kansanedustaja Kontula teki kantelun sisäministeriön virkamiehestä

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011983701.html
Jotka osaa, ne tekee mitä vaan
Jotka ei, ne ryhtyy opettamaan
- Juice Leskinen

Poissa ShadowFlare

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #25362 : tänään kello 15:24:45 »
Suomessa mielenosoituksessa saa pääsääntöisesti peittää kasvonsa, sillä lainsäädännössä ei ole yleistä naamioitumiskieltoa.  :)
Suomessa kasvojen peittäminen mielenosoituksessa ei ole automaattisesti kiellettyä, mutta siihen liittyy rajoitus. Ja se juuri liittyy siihen miksi anarkokommunistit, antifa ja uusnatsitkin haluavat kasvonsa peittää. Järjestyslaki nimittäin kieltää kasvojen peittämisen yleisellä paikalla, jos tarkoituksena on vaikeuttaa tunnistamista rikoksen tekemisen yhteydessä.

Poissa Pekonen

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #25363 : tänään kello 15:25:04 »
Kyllä nyt riittää pöyristyjiä...
Saatanan munattomat laumasieluiset paskiaiset. Ihan kuin näitä asioita ei oltaisi jo tietty.
Pöyristyneitä riittää Aino-Kaisa Pekosesta, Ville Honkosesta Ville Rydmaniin ja Petteri Orpoon asti. Joka ikinen näistä pöyristyjistä on takuuvarmasti ollut perillä laitoshoidossa olevien vanhusten kurjasta kohtelusta mutta eivät tee sille mitään.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011986373.html
Woke:"If You don't reinforce my illusions you are a bad person. Support my selfishness or I will hate you".

Poissa Pertti Ström

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #25364 : tänään kello 15:32:48 »
^ Joo, ihan tuli puskista tieto. Pellet, samaa paskaa hallituspohjista riippumatta.
Svobodná republika Žižkov

Poissa VanGils

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #25365 : tänään kello 15:33:43 »

Näin on. Kasvojen peittäminen Suomessa mielenosoituksissa on pääsääntöisesti laillista, mutta siihen liittyy joitakin rajoituksia jotka liittyvät tarkoitukseen.

Kasvojen peittäminen on laitonta, jos tarkoituksena on ryhtyä käyttämään henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai vahingoittamaan omaisuutta.

Tässä Tampereen tapauksessa on tulkintakysymys oliko mielenosoituksen tarkoituksena käyttää vakivaltaa. Sitä joka tapauksessa käytettiin, joka on mielestäni raukkamaista.

Olen myös sitä mieltä, että jos ei uskalla ilmaista mielipidettään ilman naamioitumista, on parempi jättää mielenilmaisut tekemättä.

Poissa Merkonomi

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #25366 : tänään kello 17:15:23 »
"Uusi video: Näin mielenosoittajat pahoinpitelivät natseja vastustaneen naisen Tampereella"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1509589d-cb7d-4e29-afef-bd77468d11bd

Onhan tuo järkyttävää katseltavaa kun maassa makaavaa naista kengitään päähän, mutta en voi ymmärtää miksi lähdetään kaivamaan verta nenästä. Jos laitat käden krokotiilin kitaan niin käy luultavasti huonosti.
Pidetään vehkeet puhtaina

Poissa Pertti Ström

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #25367 : tänään kello 17:33:03 »
Kommunistihäirikkö ilmeisesti vastustaa  demokratiaa, ja tässä tapauksessa häiriköi laillista mielenosoituskulkuetta. Tätä ei saa katsoa läpi sormien ja tuomion on oltava tuntuva.
Ei diktatuuria Suomeen. Ei diktatuuria minnekään!
Svobodná republika Žižkov