Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 2281499 kertaa)

Poissa Kellopeliappelsiini

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #11260 : Joulukuu 22, 2021, 08:59:05 »
Näin sitä historiaa pikkuisen muutellaan ja kirjoitetaan uusiksi. Vihreät ovat selvästikin olleet Putinin opissa.  :laught:

https://www.verkkouutiset.fi/maria-ohisalon-ydinvoimakehut-herattavat-ihmetysta/#e4bd71ee

Ai jumalauta. Ville Niinistö vuonna 2014: "ydinvoiman aika on yksinkertaisesti ohi"😂😂😂 Voisko tätä joku palstan vihreä kommentoida, että miten helevetissä tälläsen jälkeen pystyy kasvonsa pitämään?

Kerran olen yhden fiksun vihreän kanssa puhunut ydinvoimasta. Hänen pointtinsa oli, että suljetaan vanhat voimalat ja keskitetään tuotanto uusiin ja turvallisimpiin. Se on järkevää.

Nämä vanhanliiton vihreät (ehkä enemmänkin ruskeat) ovat ihan kusessa. Eivät tykkää ku Ohari tulee kaapista, mutta ei oo vaihtoehtoo ku pitää saada päästöt alas. Saako Ohari jatkaa? Ei saa, koska kannattaa ydinvoimaa, mutta saa, koska kannattaa päästötöntä energiaa. On jumalauta sekopää puolue😁

"Kaikki vihreät vastustaa ydinvoimaa, mutta kaikki ydinvoiman vastustaja ei ole vihreitä" - kenen joukoissa seisoo Ohisalo?
V: hillotolppajoukoissa
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

Poissa Vieras0240

• Sr. Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #11261 : Joulukuu 22, 2021, 10:37:10 »
^
On tarpeeton kysymys.
Olen samaa mieltä kanssasi tästä. Ei pitäisi saada vastikkeetonta tukea.
En minä sitä mieltä ole. Kapitalismi-sanan merkitystä pohdittaessa huomautin että Billheili on aiemmin ja useaan otteeseen ilmoittanut että vastikkeetonta tukea pitäisi jakaa enemmän kuin sitä jaetaan koska noin käytetty raha vaikuttaa työllisyyteen piristävästi ja raha palaa takaisin kiertoon.

Minä en tarkkaan tiedä millainen on oikea summa vastikkeettomalle rahalle eri tapauksissa mutta suhtaudun nuivasti kaikkiin korotusehdotuksiin koska sellaiset toimet tekevät työstä entistä vähemmän houkuttelevan vaihtoehdon ja minun käsittääkseni työnteko on ylivoimaisesti tärkein juttu jolla hyvinvointiyhteiskunta voidaan pitää pystyssä.

Minulla on ollut kokoajan tässä keskustelussa olo, että minun suuhun laitetaan sanoja enkä ole sen olon suurimpia faneja

Poissa Villerius

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #11262 : Joulukuu 22, 2021, 10:38:40 »
Tämän päivän pakollinen meemi. Sori oli aivan pakko.  :laught:

”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0240

• Sr. Member
« Vastaus #11263 : Joulukuu 22, 2021, 10:43:10 »
Pankit eivät ole suoraan saaneet koronatukea. Koronatukea on jaettu julkisina takauksina,lainoina ja suorina tukina. Pankit ovat tulleet vastaan myöntämällä lainojen lyhennysvapauksia niin yrityksille kuin yksityisille.

Totta. Annettiin 50 miljardia koronatukea yrityksille. Pankit jakavat, eli joo tuki ei mennyt pankeille, mutta oikea taho on vastuussa sen jakamisesta

Poissa Villerius

• Sr. Member
« Vastaus #11264 : Joulukuu 22, 2021, 10:47:42 »
^
Kustannistuen maksaja oli valtionkonttori.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0240

• Sr. Member
« Vastaus #11265 : Joulukuu 22, 2021, 10:48:14 »
Sana markkinatalous ehkä kuvaa kapitalsimia parhaiten. Seuraavassa asia on mielestäni hyvin kiteytetty:

Ettei alkuperäisen asian punainen lanka katoaisi niin tiivistän ja yksinkertaistan: köyhät vihaavat rikkaita vaikka köyhän tulot ovat rikkaasta riippuvaisia. Jos rikas menettää rahansa on köyhä tyytyväinen vaikka menettäisi itsekin

Poissa Vieras0240

• Sr. Member
« Vastaus #11266 : Joulukuu 22, 2021, 11:08:14 »
^

Hä?

Poissa Villerius

• Sr. Member
« Vastaus #11267 : Joulukuu 22, 2021, 11:17:14 »
^
Yriyksille maksetun kustannustuen koronasta johtuen maksoi valtionkonttori.
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0265

• Sr. Member
« Vastaus #11268 : Joulukuu 22, 2021, 11:21:43 »
Politiikan seuraaminen on jäänyt viime aikoina vähemmälle. En inhoa politiikkaa mutta inhoan poliittista korrektiutta... Syvästi.

Poissa Vieras0240

• Sr. Member
« Vastaus #11269 : Joulukuu 22, 2021, 11:53:25 »
^

Ensimmäisen elvytyksen 50 miljardia sai pankit jaettavaksi keväällä 2020

Poissa Aurora Mature

• Os. Paulatar
  • Sr. Member
« Vastaus #11270 : Joulukuu 22, 2021, 12:01:50 »
^

Villeriuskanen on oikeassa,pankit ovat yrityksiä itse, Valtiokonttori valtion rahaliikenteen moottori. Itse raha lienee valtion rahaa.
Takaisin itäisessä Helsingissä ❤️ ja uusi numero
itäinen Uusimaa

Poissa Aurora Mature

• Os. Paulatar
  • Sr. Member
« Vastaus #11271 : Joulukuu 22, 2021, 12:05:57 »
Putinille hyödyllisiä idiooteja ovat nykyään persut...ihan kirjaimellisesti.

Juuri näin. Ja Jokerit sekä Kurri.
itäinen Uusimaa

Poissa Aurora Mature

• Os. Paulatar
  • Sr. Member
« Vastaus #11272 : Joulukuu 22, 2021, 12:08:59 »
Vilpittömät onnittelut Krista Kiurulle.

Me Naiset: Krista Kiuru, 47, on raskaana – "Vanha, osin kipeäkin unelma"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/me-naiset-krista-kiuru-47-on-raskaana/8318240?fbclid=IwAR1Q_Ji6cuXUhM4U69KHZGM85lS-eCP25SbcJSLcqJgQzcnJMqTxysBDqZM#gs.jhpew0

M8nä olen erittäin onnellinen hänen tilanteestaan. Mieti, ollut haaveena 10 vuotta, mutta ei itse voi asialle mitään, vaan pitää luottaa biologiaan ja ehkä hedelmällisyyshoitoihin. Minun pinnani ei olisi kestänyt.
itäinen Uusimaa

Poissa Aurora Mature

• Os. Paulatar
  • Sr. Member
« Vastaus #11273 : Joulukuu 22, 2021, 12:12:43 »
Katsotaan onko täällä rahkeita rakentavaan ja empaattisen, tulevaisuuteen katsovaan keskusteluun.

Hallitusvauvoja pukkaa niin nuorille kuin iäkkäämmille ministereille, tässä tapauksessa naisministereille.

Mitä hyvää tämä voi luoda Su9men ilmapiiriin, yrittäjyyteen, syntyvyyteen, korkeasti koulutettujen, hyvissä viroissa olevien  naisten vauvantekohaluille?

Itse olen sitä mieltä että tämä on syvää ja kestävää elvytystä, jonka hedelmiä nautimme 30 vuoden päästä.
itäinen Uusimaa

Poissa VanGils

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #11274 : Joulukuu 22, 2021, 12:13:06 »
Olkiluoto3 avattiin vihdoin ja tästä kunnian ottaa itselleen yllättäen vihreät 😁

Näin Ohisalo kertoo Twitterissä:

" Energiatalouden oltava tehokasta,perustuttava päästöttömiin tai vähäpäästöisiin energiamuotoihin&hyödynnettävä kaikkia kestäviä ratkaisuja, jotka vähentävät fossiilisten polttoaineiden käyttöä. Myös tämä hanke ollut vuosia osana vihreiden energiapalettia.Hidasta oli,mutta etenee."

Vihreät on lähtenyt kahdesti hallituksesta ydinvoimapäätösten vuoksi. OL3-päätöstä silloinen pj Hassi kutsui ”moraalittomaksi”.

Vaikka vihreät julistavat olevansa oikeassa tulevaisuuden energia yms. ratkaisujen suhteen,  tämän suuruus luokan valehtelua voi jo kutsua moraalittomaksi. Vihreiden ydinvoimafanaattisuus tuntuu nyt siirtyneen valitettavasti metsäasioihin. Apupuolueena siinäkin toimii Suomen keskusta.

Poissa Vieras0240

• Sr. Member
« Vastaus #11275 : Joulukuu 22, 2021, 12:31:14 »
Myös tämä hanke ollut vuosia osana vihreiden energiapalettia

No mut hei, edellisestä "lähdöstä" on jo 7 vuotta niin onhan se vuosia😁

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #11276 : Joulukuu 22, 2021, 12:50:34 »
^
On tarpeeton kysymys.
En minä sitä mieltä ole. Kapitalismi-sanan merkitystä pohdittaessa huomautin että Billheili on aiemmin ja useaan otteeseen ilmoittanut että vastikkeetonta tukea pitäisi jakaa enemmän kuin sitä jaetaan koska noin käytetty raha vaikuttaa työllisyyteen piristävästi ja raha palaa takaisin kiertoon.

Minä en tarkkaan tiedä millainen on oikea summa vastikkeettomalle rahalle eri tapauksissa mutta suhtaudun nuivasti kaikkiin korotusehdotuksiin koska sellaiset toimet tekevät työstä entistä vähemmän houkuttelevan vaihtoehdon ja minun käsittääkseni työnteko on ylivoimaisesti tärkein juttu jolla hyvinvointiyhteiskunta voidaan pitää pystyssä.

Minulla on ollut kokoajan tässä keskustelussa olo, että minun suuhun laitetaan sanoja enkä ole sen olon suurimpia faneja
Kova homma kaivaa pitkästä ketjusta vanhoja viestejä mutta kaipa siihen urakkaan voin alkaa jos väität ettet ole jaellut ideoita siitä että vähävaraisille pitäisi jakaa ilmaista rahaa ilman vastiketta?

Poissa Vieras0240

• Sr. Member
« Vastaus #11277 : Joulukuu 22, 2021, 13:00:43 »
^
On tarpeeton kysymys.

Kova homma kaivaa pitkästä ketjusta vanhoja viestejä mutta kaipa siihen urakkaan voin alkaa jos väität ettet ole jaellut ideoita siitä että vähävaraisille pitäisi jakaa ilmaista rahaa ilman vastiketta?

Sanamuodot noin heitettynä ovat kovin kovin mutkat suoriksi vetäviä. Joskin tykkään yksinkertaistamisesta. Pointsit siitä👍

Jos viittaat ajatusmalliini, että kun tuetaan köyhiä, niin ei tarvitse palkata henkivartijaa itselle niin siitä hyvinvointiyhteiskuntamallista olen edelleen samaa mieltä, luonnollisesti. Mekanismit on sitten mekanismeja.

Kokonaisuudessa keskustelu on ollut myös linkkarissa siitä, että onko verotukselle perusteet. On.

Poissa Villerius

• Sr. Member
« Vastaus #11278 : Joulukuu 22, 2021, 13:06:08 »
^

Ensimmäisen elvytyksen 50 miljardia sai pankit jaettavaksi keväällä 2020
Juu ja se ei ollut kustannustukea se. Minä puhuin kustannustuesta en muusta.
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0240

• Sr. Member
« Vastaus #11279 : Joulukuu 22, 2021, 13:08:12 »
Ja Peksi. Korostan edelleen, että olen asiassa puolueeton, mutta yrittänyt päästä vahvasti sisälle Venäläiseen ajatusmaailmaan, että tiedän mitä heidän päässä liikkuu.

Koko asia on lehdissä tämän päivän politiikkaa, mutta asiat juontavat juurensa syvemmälle. Koska heillä oli Jeltsin (joka edustaa tyypillistä Venäläistä ajatusmaailmaa), niin hän halusi luonnollisesti johtajaksi. Hänellä ei ollut sen kummempaa poliittista agendaa kuten ei ole millään oppositio äijällä Venäjällä, eikä tule koskaan olemaan. He vain haluavat johtajiksi. Siksi mentaliteetti ei tule siellä koskaan muuttumaan (ainakaan seuraavaan kahdeksaansataan vuoteen).

Että Jeltsin pääsi johtajaksi niin hän luovutti Neuvostoliiton, että saa itselleen Venäjän ja Moskovan. Muuten ei olis onnistunu. Ja tämä vituttaa edelleen nykyisiä Venäläisiä, että se kusipää antoi ne pois. Niinku Kekkonen olis antanu Ahvenanmaan, Pohjois-pohjanmaan, Lapin ja Imatran, että olisi tullut valituksi pressaks. Ko. maakuntien asukkaat kiroisivat nyt, että ne pitäs saada takas.

Eli Venäläisen ajatusmaailma on se, että kukaan ei koskaan halunnut luopua niistä vaan se yks kusipää antoi kansallisomaisuuden pois oman vallanhimonsa vuoksi.

HUOM!! Tämä on se ajatusmaailma. Totuus ja tapahtumat ovat sitten mukailevia tähän heidän "totuuteen". Vaikka se olisikin propagandaa, niin on siinä riittävän paljon totuutta, että jopa ulkomaalainen pystyy ymmärtämään heidän ajatusmaailmaa, että miksi

Pekonen: hauska yhteensattuma tämä juttu kun just oltiin puhuttu aiheesta

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/16c9f27f-99a1-466e-a3ee-644a336c876b