Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä mietit tänään?  (Luettu 2517524 kertaa)

Poissa Penaattori

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1911
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #14680 : tänään kello 10:23:59 »
Natalia Salmelaa haastateltiin SuomiAreenassa. Häneltä kyseltiin rahan tienaamisesta ja sillä leijumisesta tai flexaamisesta. Natalia sanoi hyvin, että Suomessa on vieläkin sellainen nöyryyden kulttuuri, jossa menestystä ei saa näyttää. Lehdissä arvostetaan varakasta ihmistä, joka varallisuudestaan huolimatta asuu huonoissa oloissa ja ajelee vanhalla, ruostuneella autolla. Varakkuuteen pyrkiminen ja tulojen maksimointi on paheksuttavaa. Miksiköhän?
Ei kai sitä paheksu kuin vasen laita. Kateudesta.
Jotka osaa, ne tekee mitä vaan
Jotka ei, ne ryhtyy opettamaan
- Juice Leskinen

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 11514
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #14681 : tänään kello 11:31:17 »
Mietin miten joku ihminen kotiutuu Suomeen niin erittäin hyvin, miten jollakin on asenteet kohdallaan ja jotkut eivät kykene mihinkään järkevään toimintaan.

Olen kaynyt kolme kuukautta lounaalla tässä mestassa. Tämä thaimaalainen mies opetteli vuodessa Suomen kielen ja perusti ravintolan. Ja mikä parasta, opetteli tekemään Suomalaisia perusruokia, halvalla normi duunareille.

Tänään sain kympillä kaksi isoa kaslerin pihviä, varmaan kilon perunamuusia, hyvä vähän pippurinen ruskea kastike, salaatti ja iso leka kahvia.

Uskomaton ukko.

Ja sen thaikku vaimo opetteli vuodessa Suomen kielen, avasi kynsistudion ja leipoo itse kaiken tänne ukon lounaskahvioon

Uskomaton akka.

Saatanan mä muuten lihoan kun vedän näitä sen kerma kakkuja
Vanhuus ei tule yksin, se tulee löysän munan kanssa.

Poissa Juusto

  • Jr. Member
  • Viestejä: 80
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #14682 : tänään kello 11:50:24 »
Mietin miten joku ihminen kotiutuu Suomeen niin erittäin hyvin, miten jollakin on asenteet kohdallaan ja jotkut eivät kykene mihinkään järkevään toimintaan.

Olen kaynyt kolme kuukautta lounaalla tässä mestassa. Tämä thaimaalainen mies opetteli vuodessa Suomen kielen ja perusti ravintolan. Ja mikä parasta, opetteli tekemään Suomalaisia perusruokia, halvalla normi duunareille.

Tänään sain kympillä kaksi isoa kaslerin pihviä, varmaan kilon perunamuusia, hyvä vähän pippurinen ruskea kastike, salaatti ja iso leka kahvia.

Uskomaton ukko.

Ja sen thaikku vaimo opetteli vuodessa Suomen kielen, avasi kynsistudion ja leipoo itse kaiken tänne ukon lounaskahvioon

Uskomaton akka.

Saatanan mä muuten lihoan kun vedän näitä sen kerma kakkuja

Sama olen miettinyt. Tapasin kuukausi sitten yrittäjän, hän oli tullut Suomeen vajaa vuosi sitten. Sama juttu, puhui hiton hyvää suomea.
Mutta toiset ei opi kymmenessä vuodessa🤬

Poissa Pertti Ström

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1655
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #14683 : tänään kello 12:20:59 »
^ Ekat somput tuli maahan 90-luvun alussa eikä vieläkään kieli taitu.

Poissa Antza123

  • Jr. Member
  • Viestejä: 86
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #14684 : tänään kello 12:45:20 »
20-vuotiaat Suomessa syntyneetkään mamujen jälkeläisetkään eivät osaa kunnolla suomea. Mitenköhän ovat päässeet peruskoulusta läpi?

Poissa Thor Patsas

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4164
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #14685 : tänään kello 13:38:53 »
^ Veikkaan että heidän vanhemmillaan on yhteyksiä tiettyihin (kröhöm) vihertäviin tahoihin.
Patsaan filosofia on että on parempi olla sellainen joka ryyppää ja treenaa kuin sellainen joka ei ryyppää eikä treenaa.

Toinen patsaan periaate on että ole herrasmies mutta poliittisesti epäkorrekti.

Poissa Bbw-Pihla

  • Full Member
  • Galleria (15)
  • Viestejä: 371
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #14686 : tänään kello 14:50:43 »
Aika huonoon suomen kieleen ja luetun ymmärtämiseen törmää kyllä päivittäin ihan sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat tätä maata asuttaneet useiden sukupolvien ajan. Taitaa olla maan tapa, kuten myös se, että englannista väännetyillä, tai täysin englannin kielisillä termeillä korvataan sanoja, joille on ihan käypä vastine suomeksi.

Poissa Suokukko

  • Newbie
  • Viestejä: 6
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #14687 : tänään kello 15:06:59 »
Pori, Naantali ja tänään Vantaa. Ei ainuttakaan puolen tunnin aikaa, kaikki tunnin, yksi kahden. Kotona yleisin on pelkkä käsi-suuhoito, kakkosena puolen tunnin aika, tunti on harvinaisuus. Pitääkö siis muuttaa muualle ja ruveta vain käymään lomareissuilla Jkl:ssä, että saa myytyä tunnin aikoja 🤔 Vai mistä tämä johtuu?

Johtunee siitä, että paikallista pidetään helposti itsestään selvyytenä, jolla voi vierailla useammin. Sitten kun kaltaisesi helmi lähtee harvoin keikalle, niin halutaan viettää pitempi aika, kun kerrankin pääsee toteuttamaan pitkäaikaisen fantasiansa juuri sinusta.

Ja sama asia erilailla muotoiltuna.. Jyväskylän miehet käyttää rahansa paikkakunnalla keikkaileviin helmiin, joiden kanssa halutaan viettää pitempi aika.  Ja siihen paikalliseen itsestään selvyyteen vain silloin, kun parempaa ei ole tarjolla 😬
Kuvittelevat vain saavansa parempia helmiä tarjolle, ja palaavat sitten ehkä pettymysten kera ja lopun tilinsä kanssa seuraavalla viikolla taas luoksesi saamaan lohdutusta, tutusta ja turvallisesta aikuisemmasta naisesta :inlove: Mielikuviahan tässä myydään, jossa todellisuus ja fantasia erovat toisistaan. Uusi (ehkä parempi) on usein kiinnostavaa ja se suosii tässä keikkailijoita.
Kosteikkoniittyjen ja pehmeiden paikkojen erikoismies