Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Alennusten kysely  (Luettu 19492 kertaa)

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #40 : Marraskuu 30, 2020, 14:46:39 »
On se kuitenkin epäkohteliasta. Mitä ihmettä myyjä tekee tiedolla että joltain muilta saat halvemmalla? Itse olen samassa tilanteessa että toisella vakkarilla hinta on 80 euroa puol tuntia ja toisella satasen. Mutta jos joku haluaa pyytää enemmän niin tuskin se ajattelee, että haluan just hiiren asiakkaaksi pienemmällä summalla kuin mitä normisti pyydän.

No niinpä.
Ja mä en usko et kukaan oikein haluammalla haluaa olla alan halvin tässä duunissa...mä en ainakaan näe tota kovin positiivisena asiana.

Oma lukunsa on sit vielä ne jotka koittaa tingata haukkumalla samalla ;D
En tiedä kulttuuria missä tuo olisi jotenkin toimiva taktiikka.
"Toi kitara on ihan paska, ja mä haluan ostaa sen summalla X". Toi on tinkaamiskulttuuri maissakin missä mä oon kauppaa tehny ihan no-no jos meinaa kaupat saada aikaiseksi.
Ja säälittäväksi se kääntyy, kun sitten jäädään ruikuttaan kuinka tapaamista kuitenkin niin haluttaisiin... ;D ;D

Onneksi tinkaamista ei oo vuosiin ollut paljoa, harmi tietysti et tuokin on yksi kiusa joka kohdistuu ehkä enemmän aloittelijoihin :(
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #41 : Marraskuu 30, 2020, 14:53:06 »
Mitä ihmettä myyjä tekee tiedolla että joltain muilta saat halvemmalla?
Eiköhän markkinatilanne kiinnosta kaikkia myyjiä, myi sitten mitä hyvänsä. Tosin kaikkihan eivät tätä jostain syystä aina halua halua myöntää.
Perfektionisti.

Poissa Hormonihiiri

  • Full Member
  • Viestejä: 162
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #42 : Marraskuu 30, 2020, 15:23:19 »
Mitä ihmettä myyjä tekee tiedolla että joltain muilta saat halvemmalla?
Eiköhän markkinatilanne kiinnosta kaikkia myyjiä, myi sitten mitä hyvänsä. Tosin kaikkihan eivät tätä jostain syystä aina halua halua myöntää.
Eivätköhän nuo huomaa markkinatilanteen siitä että onko pokaa vai ei.

Poissa Jalmari

  • Hero Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 542
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #43 : Marraskuu 30, 2020, 16:45:23 »
En tinkausta ole harrastanut, kun olen hupakolta palveluita ostanut.  Enkä aio tapojani muuttaa.
Olen myös sen verran yksinkertainen kaveri, että mielestäni hyvän tapaamisen alkutahdit otetaan aina ensimmäisillä viesteillä. Ja mikä parasta tinkaajat eivät vie aikoja minulta ;D  Vain hitauteni on murheeni, ainakin joskus.
Satunnainen matkailija mutkaisilla poluilla, kokemuksia etsimässä

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15194
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #44 : Marraskuu 30, 2020, 16:59:55 »
Nämä alennusten kyselyt ja niistä kirjoittelu herättää aina suuria tunteita molemmissa osapuolissa.
Itse en tiettävästi milloinkaan ole kysellyt alennusta vaan sitä mitä tietty palvelu maksaa.
Jos hinta miellyttää se antaa minulle mahdollisuuden edetä tapaamiseen juuri sellaisen palveluntarjoajan kanssa kuin itse haluan.

Matkan varrella jotkut vakkarit nostivat hintojaan kaikille, siis myös minulle ja se ei minun käymisiini ole vaikuttanut. Hinta kuitenkin on perin kohtuullinen ja en nyt mitään tonneja ala maksamaan jostain lyhyestä tapaamisesta, niitäkin pyyntöjä on joskus aikanaan ollut, varsinkin naapurin puolella. Vastaan vaan, että kiitos, mutta ei kiitos.

Suomalaisella on jotenkin sellainen ihmeellinen asenne, että kaikesta pitää tinkiä.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 301
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #45 : Marraskuu 30, 2020, 17:41:13 »
Hinta määräytyy siten, että pyydät sellaista hintaa, jolla saat itsellesi sen verran asiakkaita (ja siten rahaa) kuin olet ajatellut. Jos esimerkiksi saat riittävästi asiakkaita hintaan 200€/puoli tuntia, niin silloin se on oikea hinta. Tämä on markkinataloutta, eikä silloin voi ajatella, että joku hinta on liikaa tietystä työstä kuten nyt vaikka seksityöstä.

Ilman muuta näin se on.

Mutta ehkäpä mietin ääneen tässä vain että ei sen pitäisi olla epäkohteliasta myöskään kysyä alennusta. Osa sitä samaa markkinataloutta. Suomessa ei tavata tinkiä, muualla ihan normikäytäntö kaikessa.

Lisättäköön nopeasti vielä että puhutaan nyt sellaisesta herrasmiesmäisestä "pyydetään kerran ja sitten vaietaan" -hommasta eikä mistään jatkuvasta inttämisestä, se ei kuulu minkään kulttuurin sivistykseen.

Sain eräältä tiedusteleen vastauksen, että on ajatellut tapaamisesta x summaa.
Vastasin itse, että omasta mielestäni pyydettävä summa on hieman itselle kallis huomioiden mitä tarjoaa.

Tästähän tyty riemastui.
Seuraavaksi tulikin viestiä, että tingin. Loppukaneettina oli että hän on blokannut sähköpostini ja tiedottaa sen eteenpäin.

Missä kohtaa tinkiminen edes tapahtui?

 :D

Poissa herra_xyz

  • Full Member
  • Viestejä: 247
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #46 : Marraskuu 30, 2020, 18:29:33 »
Minulla ollut periaatteena et on kyseessä sitten sähkö- tai putkiasentaja, kaivinkoneurakoitsija, parturi, huora tai mikä hyvänsä yrittäjä niin hinnoista ei tingitä. Aina voi kerran kokeilla yrittäjän palveluita ja jos tehdyn työn hinta/laatusuhde ei miellytä niin toista kertaa ei välttämättä tule.
On sitten kyseessä mikä tahansa ala niin niillä joilla homma toimii hinta ei ole se markkinoiden halvin ja tilauskirjat on kuitenkin aina täynnä.
Palveluiden käyttäjänä kun on se helppo asiakas ja hoitaa maksut sen mukaan mitä pyynti on ja ajallaan niin varmemmin saa nimensä sinne tilauskirjaan.

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 772
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #47 : Marraskuu 30, 2020, 18:49:34 »

Sain eräältä tiedusteleen vastauksen, että on ajatellut tapaamisesta x summaa.
Vastasin itse, että omasta mielestäni pyydettävä summa on hieman itselle kallis huomioiden mitä tarjoaa.

Tästähän tyty riemastui.
Seuraavaksi tulikin viestiä, että tingin. Loppukaneettina oli että hän on blokannut sähköpostini ja tiedottaa sen eteenpäin.

Missä kohtaa tinkiminen edes tapahtui?

 :D
Tuossa ei tapahtunut tinkimistä, jos keskustelu eteni kertomallasi tavalla.

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 301
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #48 : Marraskuu 30, 2020, 18:52:16 »

Sain eräältä tiedusteleen vastauksen, että on ajatellut tapaamisesta x summaa.
Vastasin itse, että omasta mielestäni pyydettävä summa on hieman itselle kallis huomioiden mitä tarjoaa.

Tästähän tyty riemastui.
Seuraavaksi tulikin viestiä, että tingin. Loppukaneettina oli että hän on blokannut sähköpostini ja tiedottaa sen eteenpäin.

Missä kohtaa tinkiminen edes tapahtui?

 :D
Tuossa ei tapahtunut tinkimistä, jos keskustelu eteni kertomallasi tavalla.

Sitä samaa ihmettelin itsekin. Suoraan sanottuna nauratti, että joku vetää herneet nenään jo pelkästä vastauksesta, joka ei olekaan sitä mitä toivoo.

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #49 : Marraskuu 30, 2020, 18:57:58 »
Mitä ihmettä myyjä tekee tiedolla että joltain muilta saat halvemmalla?
Eiköhän markkinatilanne kiinnosta kaikkia myyjiä, myi sitten mitä hyvänsä. Tosin kaikkihan eivät tätä jostain syystä aina halua halua myöntää.
Eivätköhän nuo huomaa markkinatilanteen siitä että onko pokaa vai ei.
No eikö se ole ihan hyvä että kerrotaan miksei sitä pokaa tule?
Perfektionisti.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9048
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #50 : Marraskuu 30, 2020, 19:35:45 »
Siinä on joku sellainen että jos tinkaan pillusta = sanon naiselle että ET OLE 250€ arvoinen. Kitaralle sen voi sanoa, ihmiselle ei.

Valitettavasti saman viestin tulen lähettäneeksi jos hinnan kuultuani peräännyn kohteliaasti takavasemmalle.

Pillulla ja kitaralla on molemmilla myyjänsä jotka voivat ottaa nokkiin tinkaamisesta. Kulttuurista kiinni että ottaako vai ei.

Taustatiedoksi, en ole tingannut kertaakaan, mutta monta kertaa perääntynyt hinnan kuultuani ilman kommentteja.

Lähetät aivan eri viestin hinnan kuultuasi jos lopetat puhelun kohteliaasti kuin että alat tinkkaamaan. Kuten täällä on naiset ihan itse kertoneet niin se tinkaus nimenomaan vituttaa. Hinnan kuultuaan voi puhelun lopettaa A) kohteliaasti B)  tinkaamisella tai C) lyödään diili lukkoon. A ja C sopii huoralle ja B ei sovi. Joten jos hiot sosiaalisia taitojasi niin hinnan kuultuasi voit lähettää kohteliaasti sen "ei kiitos" Tinkkaamisessa alennetaan toista heti kättelyssä. Tietenkin tätä on vaikea ymmärtää jos pillu, kitara ja kaikki myytävänä oleva laitetaan samaan lokerikkoon.

Kitarat on materiaa ja tunti huoran kanssa on ihan jotain muuta.
Why so fragile?

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 301
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #51 : Marraskuu 30, 2020, 19:59:13 »
Siinä on joku sellainen että jos tinkaan pillusta = sanon naiselle että ET OLE 250€ arvoinen. Kitaralle sen voi sanoa, ihmiselle ei.

Valitettavasti saman viestin tulen lähettäneeksi jos hinnan kuultuani peräännyn kohteliaasti takavasemmalle.

Pillulla ja kitaralla on molemmilla myyjänsä jotka voivat ottaa nokkiin tinkaamisesta. Kulttuurista kiinni että ottaako vai ei.

Taustatiedoksi, en ole tingannut kertaakaan, mutta monta kertaa perääntynyt hinnan kuultuani ilman kommentteja.

Lähetät aivan eri viestin hinnan kuultuasi jos lopetat puhelun kohteliaasti kuin että alat tinkkaamaan. Kuten täällä on naiset ihan itse kertoneet niin se tinkaus nimenomaan vituttaa. Hinnan kuultuaan voi puhelun lopettaa A) kohteliaasti B)  tinkaamisella tai C) lyödään diili lukkoon. A ja C sopii huoralle ja B ei sovi. Joten jos hiot sosiaalisia taitojasi niin hinnan kuultuasi voit lähettää kohteliaasti sen "ei kiitos" Tinkkaamisessa alennetaan toista heti kättelyssä. Tietenkin tätä on vaikea ymmärtää jos pillu, kitara ja kaikki myytävänä oleva laitetaan samaan lokerikkoon.

Kitarat on materiaa ja tunti huoran kanssa on ihan jotain muuta.

Hupakot kovasti haluavat tuoda esiin että hupakointi on samanlainen työ kuin muutkin.
Silloin lokeroisin asian samaan kuin jonkin muunkin palvelun myymisen. En nosta sitä jollekin jalustalle.

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1624
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #52 : Marraskuu 30, 2020, 20:07:43 »
^ Kunpa se tulisikin samanlaiseksi normaaliksi palveluammatiksi kuin muutkin....
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9048
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #53 : Marraskuu 30, 2020, 20:16:00 »
^^ Hupsut saa niin kovasti haluta ihan mitä tahansa. Minäkin haluan Katya Elise Henrylta persettä mutta en saa.

Sitten kannatta välillä miettiä että mitä nainen tarkoittaa ihan oikeasti, vaikka se sanoisikin jotain.
Harva huora haluaa kuulla esimerkkejä joissa pizzan myynti rinnastetaan pillun myyntiin ja hommasta puhutaan yhtä tunteettomasti kuin paskapaperin ostamisesta.

Naisissa on paljon asioita mitä pitäisi ihan maalaisjärjellä tajuta ja jos et tajua niin siinähän riitelet joka helvetin ketjussa naaraan kanssa. Best of luck to you.
Why so fragile?

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #54 : Marraskuu 30, 2020, 20:31:17 »
Sain eräältä tiedusteleen vastauksen, että on ajatellut tapaamisesta x summaa.
Vastasin itse, että omasta mielestäni pyydettävä summa on hieman itselle kallis huomioiden mitä tarjoaa.

Tästähän tyty riemastui.
Seuraavaksi tulikin viestiä, että tingin. Loppukaneettina oli että hän on blokannut sähköpostini ja tiedottaa sen eteenpäin.

Missä kohtaa tinkiminen edes tapahtui?

 :D

Heh olen ehkä ollut samaan neitiin yhteydessä, koska tämä keskustelu kuulostaa todella tutulta :D

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 301
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #55 : Marraskuu 30, 2020, 22:19:30 »
^^ Hupsut saa niin kovasti haluta ihan mitä tahansa. Minäkin haluan Katya Elise Henrylta persettä mutta en saa.

Sitten kannatta välillä miettiä että mitä nainen tarkoittaa ihan oikeasti, vaikka se sanoisikin jotain.
Harva huora haluaa kuulla esimerkkejä joissa pizzan myynti rinnastetaan pillun myyntiin ja hommasta puhutaan yhtä tunteettomasti kuin paskapaperin ostamisesta.

Naisissa on paljon asioita mitä pitäisi ihan maalaisjärjellä tajuta ja jos et tajua niin siinähän riitelet joka helvetin ketjussa naaraan kanssa. Best of luck to you.

Hupakolle pitäisi riittää että maksaa sovitun hinnan ja käyttäytyy sovitusti.
Jos tästä poiketaan, niin uutta matoa koukkuun.

Poissa Pukumies40

  • Full Member
  • Viestejä: 132
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #56 : Joulukuu 01, 2020, 02:15:35 »

Hupakot kovasti haluavat tuoda esiin että hupakointi on samanlainen työ kuin muutkin.
Silloin lokeroisin asian samaan kuin jonkin muunkin palvelun myymisen.
Minä en muita palveluita käytä huorien lisäksi kuin parturia ja hierojaa. En oo tinkinyt missään näissä.
Tinkiikö joku teistä tarjoushaukoista parturissa? En sano, että on väärin, mutta kovin epätyypillistä kyllä.
Ja useammin parturista lähtiessä olen tuntenut maksaneeni liikaa.

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #57 : Joulukuu 01, 2020, 08:42:21 »
^^ Hupsut saa niin kovasti haluta ihan mitä tahansa. Minäkin haluan Katya Elise Henrylta persettä mutta en saa.

stamisesta.

Naisissa on paljon asioita mitä pitäisi ihan maalaisjärjellä tajuta ja jos et tajua niin siinähän riitelet joka helvetin ketjussa naaraan kanssa. Best of luck to you.

Koska KARJU Liftistä on tullut mariseva feministi ja mielensäpahoittaja SJW? Onko nämä koronan sairastamisen sivuvaikutuksia. Jos on, viimestään maskinaamalle apinat viimeistään tässä vaiheessa. 

Ja sitä paitsi maalaisilla ei ole järkeä, jos et ole sitä tiennyt. 

Anna thorathin tarjota viihdettä kansalle.   
   

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1537
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #58 : Joulukuu 01, 2020, 08:54:20 »
Mitä ihmettä myyjä tekee tiedolla että joltain muilta saat halvemmalla?
Eiköhän markkinatilanne kiinnosta kaikkia myyjiä, myi sitten mitä hyvänsä. Tosin kaikkihan eivät tätä jostain syystä aina halua halua myöntää.

Siinä vaiheessa, kun saa kuulla, ”että kuuma tyyppi antaa paljaalla 50€/h”, niin ei hirveästi kiinnosta.
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #59 : Joulukuu 01, 2020, 09:25:45 »

Hupakot kovasti haluavat tuoda esiin että hupakointi on samanlainen työ kuin muutkin.
Silloin lokeroisin asian samaan kuin jonkin muunkin palvelun myymisen.
Minä en muita palveluita käytä huorien lisäksi kuin parturia ja hierojaa. En oo tinkinyt missään näissä.
Tinkiikö joku teistä tarjoushaukoista parturissa?
Jos se parturi tekee hommia kotona pimeesti, ilman kassakonetta ja kuittia, ja hinta on samaa luokkaa kuin veronsa maksavilla , niin luultavasti kyllä.
Perfektionisti.