Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihastuminen ja ihastumisen merkit  (Luettu 30482 kertaa)

Poissa Jimmy-setä

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ihastuminen ja ihastumisen merkit
« Vastaus #200 : eilen kello 19:50:58 »
Jos olisin seksityöntekijä, niin en kyllä Kalamajaa ottaisi ikinä asiakkaaksi. Vänkää ihan selvästä asiasta. Jos asiakas on halunnut ns. gfe-palvelua eli roolileikkiä, niin on kyllä vaikea nähdä miten tässä mikään olisi seksityöntekijän vastuulla.

Poissa Kalamaja

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #201 : eilen kello 20:03:40 »
Jos olisin seksityöntekijä, niin en kyllä Kalamajaa ottaisi ikinä asiakkaaksi. Vänkää ihan selvästä asiasta. Jos asiakas on halunnut ns. gfe-palvelua eli roolileikkiä, niin on kyllä vaikea nähdä miten tässä mikään olisi seksityöntekijän vastuulla.

Taitaa kuitenkin olla niin, että Jimmy-sedällä ei ole halua, kapasitettia eikä kompetenssia lähteä edes ajatuksen tasolla pohtimaan tällaisia juttuja. Sulle sopivampi ketju voisi olla vaikka "Mitä söit tänään".

Vaivaudun kuitenkin puhtaan vittuilun lisäksi antamaan ihan oikean vastauksen. En ole käsittääkseni väittänyt, että pt olisi vastuussa asiakkaan tunteista siinä mielessä, että tämän tulisi vastata niihin tai että asiakkaan rajojen rikkominen olisi pt:n syy. Puhun siitä, että GFE:n kaltaisessa palvelussa tunteiden syntyminen on enemmän kuin todennäköistä ja siksi on liian yksinkertaista puhua "vaarallisista asiakkaan tunteista" ihan kuin ne syntyisivät tyhjiössä.

Poissa palvelunostaja

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #202 : eilen kello 20:18:54 »
Ihastuminen voi olla harmiton leikki jota leikitään maksullisella ajalla. Jos asiakas rupeaa luulemaan että se on jotain muuta, ts. ei enää leiki leikin sääntöjen mukaan, niin miten pt:n konkreettisesti pitäisi se vastuu kantaa?

Mun mielestä pelin viheltäminen poikki on todella vastuullinen ratkaisu, ja se on sille asiakkaallekin palvelus eikä mikään rangaistus. Jos asiakas kuvittelee tässä kohtaa menettäneensä jotain suurempaa kuin asiakassuhteen ja kokee mielestään kohtuutonta kärsimystä, niin se on vain osa asiakkaan harhakuvitelmaa josta olisi syytäkin parantua.

Vastuuton temppu on hyväksikäyttää sitä ihastumista, esim. pummaamalla asiakkaalta rahaa.

Poissa Pekonen

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #203 : eilen kello 20:28:20 »

"Jos ihastut, pidä huoli siitä että huora ei joudu kärsimään sinun ihastumisesi takia"

Itseasiassa mikäli hän joutuu kärsimään, niin on sanomattakin selvää, että asiakkuutesi päättyy kuin runkkarin lento.
Tämän pitäisi jokaisen turskan kaivertaa kivitauluun kuin Mooses kymmenen käskyä.
Itse olen ollut erittäin herkkä ihastumaan ja suorastaan rakastumaan huoriin. Huorat kun ovat yleensä ihania naisia.
Tuon yksinkertaisen asian kun pitää mielessä niin ei ole ongelmia.
Woke:"If You don't reinforce my illusions you are a bad person. Support my selfishness or I will hate you".

Poissa samuel

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #204 : eilen kello 20:46:24 »
Itseäni suojaa turhilta luuloilta se realistinen ymmärrys siitä, että olen luultavasti ihan ok asiakas, mutta sen tasoiset naiset, mitä noissa ympyröissä on tullut tavattua eivät edes huomaisi minua siviilissä. Tämän, kun muistaa, niin ei pääse turhat luulot vaivaamaan korvien välissä.

Poissa Randomikäyttäjä

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #205 : eilen kello 20:54:36 »
^   Vähän sama homma. Voin myöntää että hieman olen ollut ihastunut useampaankin palveluntarjoajaan mutta peiliin katsominen on auttanut.
Mutta toisaalta, täytyyhän sitä vähän tykätä ihmisestä kenen luona säännöllisesti käy nauttimassa hänen seurastaan.
"Jokainen, joka on pidellyt kädessään meren silottamaa kiveä, tietää että jatkuvalla hyväilyllä on ihmeitä tekevä voima."

Tommy Tabermann

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #206 : eilen kello 20:55:54 »
Jossain tuolla ^^^^^

Kävin 8 vuotta terapiassa ja olen käynyt yli 20 vuotta huorissa.

Näitä ei voi verrata toisiinsa, millään mittarilla

A) terapeutti jne
B) sokerista tehty tyttö aka huora jne

A) puhutaan ongelmista, ehkä pohditaan lääkitystä
B) nussitaan, ehkä mietitään koska naidaan uudestaan

-jos joku kuvittelee että huora on mielenalueeseen erikoistunut lääkäri, niin menkää nyt perkele käymään terapeutilla ja kertokaa että ei auta vaikka kuinka panee huoraa, edelleen vituttaa ja rinnassa tuntuu tyhjältä.

(Kannattaa myös huomioida että olen idiootti ja humalassa, ehkä en ymmärtänyt vertausta)

Mutta ainoastaan yhtä terapeuttia olen vetänyt hanuriin!
« Viimeksi muokattu: eilen kello 20:59:49 kirjoittanut Lifti »
Runopoikia & Runkkareita

Poissa Kalamaja

• Full Member
« Vastaus #207 : eilen kello 20:57:55 »
Tässä menee nyt puurot ja vellit niin iloisesti sekaisin, että selkeytetään muutama juttu. Seuraavat kolme kohtaa ovat eri asioita:
1. Tunteiden syntyminen
2. Tunteiden ilmaiseminen
3. Tunteiden perusteella toimiminen

Ajattelen edelleen että GFE:ssä tunteiden syntyminen ei ole mikään poikkeuksellinen tai väärä asia. Tällainen palvelu kun usein rakentuu läheisyyden, huomion, hyväksynnän ja henkilökohtaisuuden kokemukselle, niin on aika inhimillistä, että osa asiakkaista kiintyy.

Se ei kuitenkaan tarkoita, että asiakkaalla olisi oikeus rajojen rikkomiseen, vastatunteisiin tai siihen, että pt:n pitäisi jatkaa asiakassuhdetta hinnalla millä hyvänsä. Asiakkaalla on aina vastuu omasta käyttäytymisestään.

Pointtini on enemmän se, että kaikkea ihastumista ei kannattaisi automaattisesti tulkita turvallisuusuhaksi tai vaaralliseksi asiakkaaksi. Väliin mahtuu paljon tavallisia inhimillisiä tilanteita joissa ihminen tunnistaa tunteensa, hyväksyy rajat ja pystyy jatkamaan asiallisesti tai tarvittaessa lopettamaan asiakkuuden ilman draamaa.

Tunne itsessään ei ole sama kuin rajojen rikkominen.

Paikalla Avaruusmies

• Hero Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #208 : eilen kello 21:02:35 »
Tässä menee nyt puurot ja vellit niin iloisesti sekaisin, että selkeytetään muutama juttu. Seuraavat kolme kohtaa ovat eri asioita:
1. Tunteiden syntyminen
2. Tunteiden ilmaiseminen
3. Tunteiden perusteella toimiminen

Ajattelen edelleen että GFE:ssä tunteiden syntyminen ei ole mikään poikkeuksellinen tai väärä asia. Tällainen palvelu kun usein rakentuu läheisyyden, huomion, hyväksynnän ja henkilökohtaisuuden kokemukselle, niin on aika inhimillistä, että osa asiakkaista kiintyy.

Se ei kuitenkaan tarkoita, että asiakkaalla olisi oikeus rajojen rikkomiseen, vastatunteisiin tai siihen, että pt:n pitäisi jatkaa asiakassuhdetta hinnalla millä hyvänsä. Asiakkaalla on aina vastuu omasta käyttäytymisestään.

Pointtini on enemmän se, että kaikkea ihastumista ei kannattaisi automaattisesti tulkita turvallisuusuhaksi tai vaaralliseksi asiakkaaksi. Väliin mahtuu paljon tavallisia inhimillisiä tilanteita joissa ihminen tunnistaa tunteensa, hyväksyy rajat ja pystyy jatkamaan asiallisesti tai tarvittaessa lopettamaan asiakkuuden ilman draamaa.

Tunne itsessään ei ole sama kuin rajojen rikkominen.

Lähtökohtaisesti koko tämä ajatusmalli on vinksallaan kun puhutaan huorista ja maksullisesta seksistä.

Poissa Kalamaja

• Full Member
« Vastaus #209 : eilen kello 21:03:59 »
Jossain tuolla ^^^^^

Kävin 8 vuotta terapiassa ja olen käynyt yli 20 vuotta huorissa.

Näitä ei voi verrata toisiinsa, millään mittarilla

A) terapeutti jne
B) sokerista tehty tyttö aka huora jne

A) puhutaan ongelmista, ehkä pohditaan lääkitystä
B) nussitaan, ehkä mietitään koska naidaan uudestaan

-jos joku kuvittelee että huora on mielenalueeseen erikoistunut lääkäri, niin menkää nyt perkele käymään terapeutilla ja kertokaa että ei auta vaikka kuinka panee huoraa, edelleen vituttaa ja rinnassa tuntuu tyhjältä.

(Kannattaa myös huomioida että olen idiootti ja humalassa, ehkä en ymmärtänyt vertausta)

Mutta ainoastaan yhtä terapeuttia olen vetänyt hanuriin!

Ei se mitään. Kaikki me ollaan välillä idiootteja, humalassa tai molempia.

En mä ajattelekaan, että terapeutti ja seksityöntekijä olisivat sama asia tai että pt:llä olisi terapeuttinen vastuu asiakkaan tunteista. Siinä oot ihan oikeassa, että ne on hyvin eri rooleja.

Pointti oli tuossa vertauksessa enemmän se, että molemmissa voi syntyä yksipuolista kiintymystä ilman että se automaattisesti tarkoittaa vaaratilannetta tai oikeuttaa rajojen rikkomista.

Vielä ehkä alleviivaisin sitä, että ihastuminen itsessään ei tee kenestäkään asiakkaasta vaarallista. Ratkaisevaa on, miten niiden tunteiden kanssa pystyy toimimaan ja pystyykö hyväksymään tilanteen rajat.

Poissa Kalamaja

• Full Member
« Vastaus #210 : eilen kello 21:13:25 »
Lähtökohtaisesti koko tämä ajatusmalli on vinksallaan kun puhutaan huorista ja maksullisesta seksistä.

Tässä taas törmätään enemmän siihen oletukseen siitä, mitä maksullinen seksi on. Siksi mun lähestymistapa tätä aihetta kohtaan voi vaikuttaa siltä, että yritän tehdä maksullisesta seksistä jotain emotionaalisesti vakavammin otettavaa kuin sun mielestä pitäisi. Voi myös olla, että mun psykologisempi ja pehmeämpi tapa puhua asiasta haastaa sun ajatusmaailmaa. Voisin kuvitella, että ajattelet seksityön olevan fundamentaalisesti transaktionaalista, eikä siihen kuulu tunteet millään tavalla.

Poissa Miira N

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #211 : eilen kello 22:04:18 »
Aika kiperää pohdintaa. Vaikea löytää sopivia sanoja.

Ensinnäkin - tilaa on sekä heille, jotka haluavat tyhjentää kassit ja tavata jokaista palveluntarjoajaa joka tapauksessa vain kerran ja heille, jotka etsivät syvempää tyydytystä. Saan kiinni siitä, mitä Kalamaja tarkoittaa (ainakin osittain) eikä itselleni tullut kuvaa siitä, että hän vänkää vaan ymmärtää kuitenkin rajanvedon. 

Näen työssäni paljon yksinäisyyttä ja ihmisiä, jotka hakevat siihen tai muuhun läheisyyden kaipuuseen näitä palveluita. Ehkä he haluavat tulla jotenkin nähdyiksi. Siksi työskentelen aina tietyllä tavalla myös tunnetasolla, mutta tämän kuuluu olla palveluntarjoajalle vapaaehtoista. En siis koe, että seksityöntekijä on vastuussa aiheutetuista tunteista, vaikka hän hyötyisikin niistä taloudellisesti. Kuten jo sanottu, se on pelin henki, enemmän tai vähemmän. Asiakas voi itse käytöksellään vaikuttaa tilanteeseen (en yleensä ihan kauhean suupaltti ole jos ei asiakaskaan tai en kerro itsestäni loputtomiin jos vaikuttaa siltä, että asiakasta ei kiinnosta).

Kaikilla seksityöntekijöillä ei ole a) halua tai b) valmiuksia työskennellä tunnetasolla, joten siksi asiakkaan on otettava se riski, että seksityöntekijä ei ole valmis tulemaan sille tasolle, jolle asiakas toivoisi. Olen tavannut asiakkaita, jotka pelkäävät etteivät he "kelpaa" seksityöntekijöille ja mielestäni heidät kuuluu kohdata lempeästi, mutta samalla asiakkaan tulee voida ottaa vastaan se, että seksityöntekijä ei välttämättä löydä yhteistä aaltopituutta. Ja vaikka kohtaankin asiakkaan tunnetasolla (eli puhumme asioista pintaa syvemmältä) niin en aina halua olla asiakkaalle siinä roolissa, koska minulla ei ole siihen koulutusta. En osaa auttaa asiakasta pintapuolta syvemmälle, vaikka haluaisinkin.

Ehkä tämä meni nyt vähän syvemmäksi pohdinnaksi mitä piti. Loppuun sanon vielä, että en koe jokaista ihastumista mahdollisena turvariskinä (tai se ei ole ensimmäinen asia, joka mieleen tulee) ja en halua, että asiakas kokisi, ettei voisi jutella näistä tuntemuksista minulle, kuin mitä Kalamaja tässä esimerkiksi jakaa. Pidän kuitenkin aina oikeuden itse päättää asiakkuuden jatkumisesta.
Ahkera keikkailija ja opiskelija.

Nyt kotosalla Puolassa.

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
« Vastaus #212 : eilen kello 22:06:10 »
Vielä ehkä alleviivaisin sitä, että ihastuminen itsessään ei tee kenestäkään asiakkaasta vaarallista. Ratkaisevaa on, miten niiden tunteiden kanssa pystyy toimimaan ja pystyykö hyväksymään tilanteen rajat.
Tämän allekirjoitan. Olisi esimerkiksi aivan umpihullua sanoa "jokainen nainen joka ihastuu minuun on vaarallinen"

Totuus on että kyseessä on vaan elämäänsä kyllästynyt nainen joka tykkää ruman näköisistä jutuista.
Runopoikia & Runkkareita

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #213 : eilen kello 22:28:48 »
En ymmärrä mikä tässä "ihastumis" asiassa on merkityksellistä ja vilkkaan keskustelun arvoista. No näyttää olevan.

Turska maksaa ajasta, on sovitun ajan ja poistuu. Tämän lisäksi hän on yhteydessä pt:hen varatakseen aikaa joka sisältää tiedusteluja palveluista sekä mahdollisen kiitosviestin tapaamisen jälkeen. Ei muuta, olipa ihastunut taikka ei. Sellaista extraa voi kai olla että asiakas tuo tuliaisen taikka jättää tipin mutta sen seurauksena ei tapahdu mitään.

Mulla itselläni on niin että jos "ihastun" johonkin naiseen niin se tarkoittaa jotakin, siitä seuraa jotakin jota ei seuraisi jos en olisi ihastunut naiseen. Tavallinen seuraus voi olla se että haluan olla naisen seurassa enemmän kuin muuten haluaisin, vaikkapa keskustellen hänen kanssaan ja ehkäpä nauttia hänen läsnäolostaan vaikken myöntäisi asiaa kenellekään. Voin tehdä noin jos ihastumiseni kohde on vaikka työkaverini mutta pt:n kanssa en voisi ja onnekseni en ole ikinä ihastunut keheenkään pt:hen ja edes teoriatasolla en pidä moista mahdollisena.
älkää kaatako piimäpurkkia porstuassa mennessänne

Poissa velihopea

• Hero Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #214 : eilen kello 22:52:53 »
Tuossa edellä on Kalamajalla ja Miiralla hyviä kommentteja ja järkeviä ajatuksia ihastumisesta, jota tapahtuu tässä skenessä väkisinkin - ja jota on eriasteista.

Parin takavuosien huippuvakkarin kanssa kai jonkinlaista ihastumista oli olemassa, vaikka itse olin kai se ihastuneempi. Viestejä kuitenkin vaihdeltiin puolin ja toisin tapaamisten välilläkin, usein myös sellaisista asioista, joita ei ns. normaalissa asiakassuhteessa jaeta. Eli vähintään jostain ystävyyden oloisesta oli kyse.

Se on sitten jo ihan toinen juttu, että ymmärtää, että on pt:lle ns. premium-asiakas, saa ehkä prioriteetin ajanvarauksissa, mahdollisesti jotain ekstrapalvelua ja jopa ”ystävämyyntihintaan”. Omassa päässäni kuitenkin aina muistutan itseäni, että ”huora on huora”, niin kauan kuin palvelusta rahalla maksan.

Sorry, jos joku tuosta ilmaisusta loukkaantuu, mutta itseäni se muistuttaa maksuseksin realiteeteista, vaikka kuinka ois ihanaa tapaamisilla ja viestintää niiden välillä.

Mutta seksi paranee huomattavasti, jos on edes jonkinlainen ihastumisen tunne toiseen. Tunteet tekevät ihmisestä ihmisen ja laittavat hormonitoimintaan vauhtia. Muutenhan sitä voi vaikka puuta nussia tai omaa rasvaista kättään ::)

Paikalla Avaruusmies

• Hero Member
« Vastaus #215 : eilen kello 22:59:02 »
Tuossa edellä on Kalamajalla ja Miiralla hyviä kommentteja ja järkeviä ajatuksia ihastumisesta, jota tapahtuu tässä skenessä väkisinkin - ja jota on eriasteista.

Parin takavuosien huippuvakkarin kanssa kai jonkinlaista ihastumista oli olemassa, vaikka itse olin kai se ihastuneempi. Viestejä kuitenkin vaihdeltiin puolin ja toisin tapaamisten välilläkin, usein myös sellaisista asioista, joita ei ns. normaalissa asiakassuhteessa jaeta. Eli vähintään jostain ystävyyden oloisesta oli kyse.

Se on sitten jo ihan toinen juttu, että ymmärtää, että on pt:lle ns. premium-asiakas, saa ehkä prioriteetin ajanvarauksissa, mahdollisesti jotain ekstrapalvelua ja jopa ”ystävämyyntihintaan”. Omassa päässäni kuitenkin aina muistutan itseäni, että ”huora on huora”, niin kauan kuin palvelusta rahalla maksan.

Sorry, jos joku tuosta ilmaisusta loukkaantuu, mutta itseäni se muistuttaa maksuseksin realiteeteista, vaikka kuinka ois ihanaa tapaamisilla ja viestintää niiden välillä.

Mutta seksi paranee huomattavasti, jos on edes jonkinlainen ihastumisen tunne toiseen. Tunteet tekevät ihmisestä ihmisen ja laittavat hormonitoimintaan vauhtia. Muutenhan sitä voi vaikka puuta nussia tai omaa rasvaista kättään ::)

Tämä on klassinen aloittelija turskan ajatusmaailma.
Miten se seksi paranee ihastumalla, kun se on yksipuolista?

Poissa Kalamaja

• Full Member
« Vastaus #216 : tänään kello 12:06:16 »
Aika kiperää pohdintaa. Vaikea löytää sopivia sanoja.

Ensinnäkin - tilaa on sekä heille, jotka haluavat tyhjentää kassit ja tavata jokaista palveluntarjoajaa joka tapauksessa vain kerran ja heille, jotka etsivät syvempää tyydytystä. Saan kiinni siitä, mitä Kalamaja tarkoittaa (ainakin osittain) eikä itselleni tullut kuvaa siitä, että hän vänkää vaan ymmärtää kuitenkin rajanvedon. 

Näen työssäni paljon yksinäisyyttä ja ihmisiä, jotka hakevat siihen tai muuhun läheisyyden kaipuuseen näitä palveluita. Ehkä he haluavat tulla jotenkin nähdyiksi. Siksi työskentelen aina tietyllä tavalla myös tunnetasolla, mutta tämän kuuluu olla palveluntarjoajalle vapaaehtoista. En siis koe, että seksityöntekijä on vastuussa aiheutetuista tunteista, vaikka hän hyötyisikin niistä taloudellisesti. Kuten jo sanottu, se on pelin henki, enemmän tai vähemmän. Asiakas voi itse käytöksellään vaikuttaa tilanteeseen (en yleensä ihan kauhean suupaltti ole jos ei asiakaskaan tai en kerro itsestäni loputtomiin jos vaikuttaa siltä, että asiakasta ei kiinnosta).

Kaikilla seksityöntekijöillä ei ole a) halua tai b) valmiuksia työskennellä tunnetasolla, joten siksi asiakkaan on otettava se riski, että seksityöntekijä ei ole valmis tulemaan sille tasolle, jolle asiakas toivoisi. Olen tavannut asiakkaita, jotka pelkäävät etteivät he "kelpaa" seksityöntekijöille ja mielestäni heidät kuuluu kohdata lempeästi, mutta samalla asiakkaan tulee voida ottaa vastaan se, että seksityöntekijä ei välttämättä löydä yhteistä aaltopituutta. Ja vaikka kohtaankin asiakkaan tunnetasolla (eli puhumme asioista pintaa syvemmältä) niin en aina halua olla asiakkaalle siinä roolissa, koska minulla ei ole siihen koulutusta. En osaa auttaa asiakasta pintapuolta syvemmälle, vaikka haluaisinkin.

Ehkä tämä meni nyt vähän syvemmäksi pohdinnaksi mitä piti. Loppuun sanon vielä, että en koe jokaista ihastumista mahdollisena turvariskinä (tai se ei ole ensimmäinen asia, joka mieleen tulee) ja en halua, että asiakas kokisi, ettei voisi jutella näistä tuntemuksista minulle, kuin mitä Kalamaja tässä esimerkiksi jakaa. Pidän kuitenkin aina oikeuden itse päättää asiakkuuden jatkumisesta.

Tämä vastaus oli ajoittain jopa yllättävän rehellinen ja siinä päästiin hyvin tähän problematiikkaan, jota olen tässä ketjussa tuonut esille. Kiitos siitä. En lähde tätä sun vastausta kuitenkaan sen enempää purkamaan, koska koen, ettei tämä ketju tai edes koko sivusto välttämättä ole se oikea foorumi tälle keskustelulle. Toisaalta ajoittain kipakoistakin kommenteista sai huomata sen, ettei asia ole niin yksiselitteinen mitä voisi kuvitella. Lukuisat poistetut kommentit kuitenkin kertovat siitä, ettei osalla käyttäjistä ole mitään halua lähteä edes keskustelemaan tästä rakentavasti.

---

Ehkä viimeisenä huutona keskusteluun tuon sen, että mikäli tämä ala jossain kohtaa tulee olemaan samalla viivalla muiden elinkeinojen kanssa, niin se joutuu tarkastelemaan omaa ammattietiikkaansa. Koska mitä enemmän ala tunnustaisi asiakkaiden mahdollisen kiintymisen palveluntarjoajiin ja että emotionaalinen läheisyys lisää palvelun arvoa, sitä vaikeammaksi tulisi ylläpitää ajatusta täysin neutraalista vaihtokaupasta. Silloin pitäisi alkaa kysyä asioita, joita ala pystyy nyt vielä osittain kiertämään "henkilökohtaisten rajojen" ja "kahden aikuisen ihmisen välisen sopimuksen" kautta: Saako asiakkaalle rakentaa tunnetta erityisyydestä, voiko GFE toimia ilman emotionaalista epäselvyyttä, missä kohtaa asiakasta pitää suojella ja mikä vastuu pt:llä on, jos asiakas alkaa rakentaa elämäänsä suhteen ympärille jne.

Poissa Miira N

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #217 : tänään kello 14:09:32 »
Ehkä viimeisenä huutona keskusteluun tuon sen, että mikäli tämä ala jossain kohtaa tulee olemaan samalla viivalla muiden elinkeinojen kanssa, niin se joutuu tarkastelemaan omaa ammattietiikkaansa. Koska mitä enemmän ala tunnustaisi asiakkaiden mahdollisen kiintymisen palveluntarjoajiin ja että emotionaalinen läheisyys lisää palvelun arvoa, sitä vaikeammaksi tulisi ylläpitää ajatusta täysin neutraalista vaihtokaupasta. Silloin pitäisi alkaa kysyä asioita, joita ala pystyy nyt vielä osittain kiertämään "henkilökohtaisten rajojen" ja "kahden aikuisen ihmisen välisen sopimuksen" kautta: Saako asiakkaalle rakentaa tunnetta erityisyydestä, voiko GFE toimia ilman emotionaalista epäselvyyttä, missä kohtaa asiakasta pitää suojella ja mikä vastuu pt:llä on, jos asiakas alkaa rakentaa elämäänsä suhteen ympärille jne.

No ei nyt ihan näinkään. Nyt on pakko lainata jostain ylempää, että sinä *pyydät* ammattilaiselta GFE-kokemusta ja jos hän sen sinulle tuottaa niin vähän outoa alkaa yhtäkkiä vastuuttamaan toista tällä tavalla. Kiintyminen tai ihastuminen eivät ole asioita, jotka tapahtuvat aivan tyhjästä ilman että asiakkaalla olisi mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen. Onko terapeutilla vastuu siitä, jos asiakas alkaa nähdä hänet enemmän kaverina kuin ammattilaisena? Täytyyhän terapeutinkin jotenkin omaa persoonansa tuoda esille, muutenhan se olisi kuin puhuisi robotille. Ehkä siihen pisteeseen asti, että ammattilainen korjaa ja muistuttaa rajoista jos ne tuntuvat hämärtyvän ja niin myös seksityöntekijä. Jos asiakas on kuitenkin ehtinyt mielessää kuvitella kaikenlaista niin se ei kuulu seksityöntekijän vastuun piiriin.

Alkaa tuntumaan vähän siltä kuin vertaisit seksityötä johonkin rakkaushuijaukseen, etenkin kun tuot esille se, että kiintymyksellä voi saada taloudellista voittoa. Esittämiäsi kysymyksiä voidaan kysyä jo nyt. Samoin sinä voit kysyä seksityöntekijältä, että missä mennään jos sinulla on jotain epäselvyyksiä. En usko, että valtaosan taktiikkana on (kuiten tästä ketjustakin voi päätellä) se, että asiakasta vedätetään jotenkin lupailemalla parisuhdetta tmv. Yksittäinen pt näin varmaan voi teoriassa tehdä, jolloin kyse on kusetuksesta, mutta se taas ei tarkoita, että valtaosa tästä alasta jotenkin sellaiseen perustuisi. Missä on asiakkaan vastuu ymmärtää, millaista palvelua hän käyttää?

Tämä on nyt enemmän henkilökohtainen ongelma mielestäni kuin suuri eettinen kysymys, koska ammattilaisseksityöntekijöiden repertuaariin ei kuulu suora valehteleminen tai muu harhaanjohdattaminen. Jos asiakas haluaa johdatella itsensä itsekseen eteenpäin niin se ei mitenkään voi olla ammattilaisen vastuulla. Kaikille seksipalvelut eivät yksinkertaisesti sovi.

Lisäys - seksityö on asiakaspalveluammatti. Jos mielestäsi perus-GFE (eli juttelu, positiivisten asioiden sanominen, läsnäoleminen ja sinusta henkilökohtaisesti kevyesti kiinnostuminen yms.) on liikaa niin siihen on vaikea sanoa enää muuta kuin että ehkä GFE ei sitten ole se sopiva palvelu sinulle. Muutenkin minulta menee nyt ohi, että mikä täsmälleen ottaen GFE'ssä on mielestäsi niin eettisesti arveluttavaa? Mikä GFE-palvelussa saa sinut tuntemaan itsesi *noin* alttiiksi ihastumiselle? Koska jos nyt edelleen puhutaan noista edellä mainituista asioista niin ne ovat aika perusasioita, eikä toivottavasti kukaan ala niistä vetämään mitään johtopäätöksiä.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 14:15:10 kirjoittanut Miira N »

Nyt kotosalla Puolassa.

Poissa Meaxx

• Hero Member
  • Galleria (13)
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #218 : tänään kello 14:14:14 »
Olin tulossa sanomaan samaa mutta Miira ehtikin ensin.

Toistan itseäni, että jos pt:llä jotain vastuuta tässä on, niin se on asiakkaan palauttaminen maan pinnalle, jos tämä alkaa rakentaa elämäänsä pt:n ympärille. Ihan yksinkertaisesti. Ei tätä sen kummallisemmaksi tarvitse edes vääntää.
Kuumempaa 🔥 tai pehmeämpää ❤️ menoa Raisiossa arkipäivisin! Ps. 10min Turusta!

Poissa Miira N

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #219 : tänään kello 14:22:59 »
Mun mielestä pelin viheltäminen poikki on todella vastuullinen ratkaisu, ja se on sille asiakkaallekin palvelus eikä mikään rangaistus. Jos asiakas kuvittelee tässä kohtaa menettäneensä jotain suurempaa kuin asiakassuhteen ja kokee mielestään kohtuutonta kärsimystä, niin se on vain osa asiakkaan harhakuvitelmaa josta olisi syytäkin parantua.

Ai niin ja tälle ääni. Minulla on kollegoita, jotka tekevät esim. taloudellista dominointia ja siinä kohtaa kun asiakas kertoo, että ottaa velaksi, jotta voi sitä rahaa antaa ammattilaiselle niin ammattilainen osaa sanoa, että homma on siinä. Sama tapaamisissa - ammattilaisen vastuu rajoittuu siihen, että asiakas palautetaan maan pinnalle, jos on tarve. Oikeasti asiakkaistaan välittävä ammattilainen ei pyri harhaanjohtamaan ketään tai hyötymään asiakkaasta tavalla, joka pohjaa asiakkaan huonoihin tunnetaitoihin ja tämä ei ole se, miten GFE toimii.

Nyt kotosalla Puolassa.