Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 2479138 kertaa)

Poissa Pertti Ström

• Hero Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Politiikka
« Vastaus #23520 : Syyskuu 21, 2025, 16:16:48 »
Oliko nämä niitä maltillisia konservatiiveja?

Mielenosoitus äityi väkivaltaiseksi Haagissa, osa yritti tunkeutua hallinto­rakennukseen

Ainakin 30 ihmistä pidätettiin, kun maahanmuuttovastaiset mielenosoittajat ottivat yhteen poliisin kanssa.

https://www.hs.fi/maailma/art-2000011508051.html

Lainaus
Els Rechts -nimellä esiintyvän naisen sosiaalisessa mediassa organisoima mielenosoitus järjestettiin Haagin keskustan tuntumassa sijaitsevalla Malieveld-nurmikentällä. Tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa vaatineeseen mielenosoitukseen osallistui tuhansia ihmisiä.

Osa mielenosoittajista heilutti lippuja, joilla on yhteys toisen maailmansodan aikaiseen ...liikkeeseen, NOS kuvailee.

Poliisi osasi odottaa paikalle ”pahantahtoista väkeä”.

”Emme odottaneet näin suurta ryhmää ja näin intensiivistä väkivaltaa”, Haagin poliisista kommentoitiin.

Mielenosoittajat kerääntyivät Malieveldille puolenpäivän aikaan. Poliisin mukaan he käyttäytyivät välittömästi väkivaltaisesti ja heittelivät poliiseja esimerkiksi kivillä.

Poliisi puolestaan käytti vesitykkiä ja kyynelkaasua.

Mielenosoittajat olivat väkivaltaisia myös toimittajia kohtaan.

Osa mielenosoittajista suuntasi Haagin keskustaan, jossa he kohdistivat ilkivaltaa muun muassa Demokraatit 66 -puolueen puoluetoimistoon.

Mielenosoittajat yrittivät myös tunkeutua Binnenhof-hallintorakennukseen, jossa sijaitsee esimerkiksi Hollannin pääministerin toimisto. Haagin pormestarin Jan van Zanenin mukaan kyse oli ”vakavasta yrityksestä”, jonka poliisit onnistuivat estämään.
Erittäin isänmaallista toimintaa Hollannissa.  :headbang:
It's Good vs Evil

Poissa antero pee

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #23521 : Syyskuu 22, 2025, 12:22:08 »
Voi olla että olet asiassa oikeassa mutta anteeksi, viestihistorianne perusteella luotan enemmän Granadoon kuin sinuun.

Saat anteeksi, mutta olen oikeassa ;)
DAN BULL - I REALLY LIKE DICKS
https://www.youtube.com/watch?v=_-BjC1GHwPY

Poissa joey_t

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #23522 : Syyskuu 22, 2025, 12:41:31 »
Voi olla että olet asiassa oikeassa mutta anteeksi, viestihistorianne perusteella luotan enemmän Granadoon kuin sinuun.

Täysin mahdollista että olet oikeassa edes joskus.

Poissa jurzantaa

• Sr. Member
« Vastaus #23523 : Syyskuu 22, 2025, 13:10:43 »

Ei vasemmassa oleva voi olla oikeassa. Se on tieteellisesti toistettava fakta.  ;)
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #23524 : eilen kello 11:00:01 »
Politiikassa ja näissä keskusteluissa näkyy usein sama ilmiö kuin urheilufanien keskuudessa: puoluejohto linjaa, ja kannattajat ryhtyvät perustelemaan päätöksiä kritiikittömästi, joskus jopa omia arvojaan vastaan. Tämä ei tarkoita, etteikö moni ajattelisi myös itsenäisesti, mutta keskustelua vääristää, että energia kuluu oman puolueen puolustamiseen eikä sen päätösten kriittiseen arviointiin. Lisäksi nähdään ilmiö, jossa vastustetaan jopa Suomen ja oman edun kannalta hyviä linjauksia vain siksi, että ne tulevat väärältä puolelta.

Jos politiikka on vain fanikatsomoa, niin turha puhua demokratiasta - silloin kyse on vain käsien heiluttelustaa oman joukkueen puolesta.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 11:08:32 kirjoittanut FortySexN2 »

Poissa jurzantaa

• Sr. Member
« Vastaus #23525 : eilen kello 13:30:52 »
^ Erittäin hyvin sanottu, vihervasemmistosta.

Siellähän ideologia sumentaa vähäisenkin järjen äänen.

Hyvänä esimerkkinä Sanna Marin -kultti.

Korona aikana ps esitti rajojen sulkemista, mistä vihervasemmiston kannattajat saivat paskahalvauksen ja syyttivät perussuomalaisia rasismista. Ei mennyt montaa päivää kun Marinin hallitus tosiaan pisti rajat kiinni, ja katso - vihervasemmisto alkoi hurraamaan ja ylisti Sannaa "uskomattoman vahavana johtajana".  :laught:
« Viimeksi muokattu: eilen kello 13:38:25 kirjoittanut jurzantaa »
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s

Poissa Teroterava

• Full Member
« Vastaus #23526 : eilen kello 15:53:02 »
Sanna Marin mainittu!  :inlove:

Poissa Loco Lucy

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #23527 : eilen kello 17:00:21 »
Mua kiinnostais että millaisessa kohtaa olette tässä kehässä ja mitä puoluetta kannatatte?

Loan me your funky mind, and I shall play with it
For nothing is good, unless you play with it

Poissa Merkonomi

• Hero Member
« Vastaus #23528 : eilen kello 17:27:19 »
Kaikki keskellä, paitsi mielenterveys, jonka luokittelisin enimmäkseen vakaaksi :headbang: Olen äänestänyt kookomuksen, persujen ja rkp:n ehdokkaita. Useimmiten kuitenkin kokkareita. Riippuu vaaleista.
Pidetään vehkeet puhtaina

Poissa Loco Lucy

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #23529 : eilen kello 18:09:41 »
Makes sense.

Carlos A Rodriquez sanoi hyvin:

"When we are not hungry for justice it's usually because we're too full with privilege."
Loan me your funky mind, and I shall play with it
For nothing is good, unless you play with it

Poissa ThomasDundee

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #23530 : eilen kello 18:38:30 »
Mua kiinnostais että millaisessa kohtaa olette tässä kehässä ja mitä puoluetta kannatatte?

Hei, ihanaa kun tulit takaisin, Loco Lucy! 🤗❤️

Tuosta etuoikeuskehään sijoittumisesta voin sanoa sen verran, että sijoitun useimpien kohtien suhteen keskiympyrän sisälle, mutta kaksi kohtaa luokittelisin olevan keskiympyrän ulkopuolella.

En ole minkään puolueen uskollinen kannattaja. Identifioidun kyllä vihervasemmiston kannattajaksi, mutta en todellakaan seuraa kritiikittömästi minkään puolueen linjauksia, eli tuo jurzantaan ylempänä esittämä kommentti ei pidä ainakaan minun kohdallani paikkaansa.
Vaaleista riippuen olen äänestänyt SDP:n, vasemmistoliiton, vihreiden sekä joskus aikaisemmin myös keskustan ehdokkaita. En muista varmuudella olenko koskaan äänestänyt rkp:n ehdokasta. Perussuomalaista en koskaan. Kokoomuksen ehdokasta olen saattanut äänestää joissain presidentinvaaleissa kerran.

Poissa ThomasDundee

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #23531 : eilen kello 19:42:20 »
^ Edit: Itse asiassa kolme kohtaa taitaa minulla sijoittua keskiympyrän ulkopuolelle.

Poissa ThomasDundee

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #23532 : eilen kello 21:01:17 »
Toivomus keskustelijalle ThomasDundee. Kunnioita keskustelua ja toisia keskustelijoita - tässä tapauksessa minua - edes sen verran ettet väärennä sitaattejani kuten yllä. En ole kirjoittanut mitään tuollaista jota eilen 22:28:01 jättämässäsi viestin mukaan olen kirjoittanut.

Kiitos. Yritän parantaa tapani. Yritä sinäkin, minun mielestäni sinun kommentointisi täällä on kaikkea muuta kuin toisia keskustelijoita kunnioittavaa.

Mitä tuohon "sitaattisi väärentämiseen" tulee, en siteerannut mitään kommenttiasi, enkä väittänytkään sinun käyttäneen juuri mainitsemiani sanoja. Mutta asia ei jäänyt epäselväksi: syytit minua minua Hamasin kannattajaksi ainoastaan sillä perusteella, että kyseeenalaistin oikeutuksen Israelin harjoittamaan Gazan siviilien mielivaltaisen tappamiseen ja lasten tarkoitukselliseen näännyttämisen.
Minun nähdäkseni siis puolustit näitä mainitsemiani Israelin Gazan siviilejä kohtaan harjoittamia toimia, minkä takia pidän jeesusteluasi väkivallan vastustamisesta aika tekopyhänä.

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #23533 : eilen kello 21:49:01 »
Rautalankaa Thomasille. Ainoa asia johon otin kantaa on quotejen sotkemisesi mainitsemastani viestistä. Näyttää että siinä ei ole mitään sanomaasi vain ainoastaan sitaattia. Ja ainoa näkyvä nimimerkki sanojasta on minun nimimerkkini.
Tuollainen ei ole keskustelun kunnioittamista.

Poissa ThomasDundee

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #23534 : eilen kello 22:04:50 »
^ Ai sitä tarkoitit. Se oli minulta epähuomiossa sattunut virhe, jota en pystynyt jälkeenpäin korjaamaan. Se johtui siitä, että olin poikkeuksellisesti saitilla mobiililaitteella, mihin en ole tottunut. Pahoittelut siitä, yritän toki jatkossa välttää näitäkin virheitä.

Poissa Thor Patsas

• Sr. Member
« Vastaus #23535 : eilen kello 23:26:50 »

En osaa sanoa mitä puoluetta kannatan mutta olen äänestänyt persua, kristillisdemokraattia ja joskus kauan sitten demaria mutta demareille käänsin selkäni ihan syystäkin. Vihreitä tai vasemmistoliittoa en tule ikinä äänestämään.
Patsaan filosofia on että on parempi olla sellainen joka ryyppää ja treenaa kuin sellainen joka ei ryyppää eikä treenaa.

Toinen patsaan periaate on että ole herrasmies mutta poliittisesti epäkorrekti.

Poissa Thor Patsas

• Sr. Member
« Vastaus #23536 : eilen kello 23:38:58 »
Enkä ole ollenkaan samaa mieltä tuosta etuoikeusympyrästä.
Patsaan filosofia on että on parempi olla sellainen joka ryyppää ja treenaa kuin sellainen joka ei ryyppää eikä treenaa.

Poissa Teroterava

• Full Member
« Vastaus #23537 : eilen kello 23:54:21 »
Etuusympyrä kuvaa todella hyvin sitä tilannetta, mikä Suomessakin tällä hetkellä on.

Poissa Thor Patsas

• Sr. Member
« Vastaus #23538 : tänään kello 00:08:51 »
Etuusympyrä kuvaa todella hyvin sitä tilannetta, mikä Suomessakin tällä hetkellä on.

Paskanmarjat sanon minä.

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #23539 : tänään kello 00:12:45 »
^ Ai sitä tarkoitit. Se oli minulta epähuomiossa sattunut virhe, jota en pystynyt jälkeenpäin korjaamaan. Se johtui siitä, että olin poikkeuksellisesti saitilla mobiililaitteella, mihin en ole tottunut. Pahoittelut siitä, yritän toki jatkossa välttää näitäkin virheitä.
Kiitos.
Mielipiteesi noin muuten ovat ihan ok.