Jos vain päästäisiin eroon typerästä silari- ja huulitäytebuumista, niin tämäkin asia ratkeasi. Kerrostalojen käytävillä (ja junissa) ei näkyisi enää _tietynnäköisiä_ naisia, vaan viehättäviä nuorehkoja eurooppalaisia neitejä.
Noh, piti nyt hieman purkaa harmitusta tuota surullista ilmiötä kohtaan. Itse aiheesta on tullut juteltua ulkkari-pt:n kanssa. Kertoi kokemuksistaan, kuinka pienemmillä paikkakunnilla voi tosiaan olla hyvin kiusallista majoittua Airbnb:n kautta. Vaikka kukaan ei tule sanomaan. Nykyään Airbnb sisältää myös ammattimaisten yrittäjien vuokraamia asuntoja, jotka löytyvöt myös Bookingissa ja vastaavista välittäjäpalveluista. Noiden kautta vuokrattuna kämppä, joka ei toimi toisen ihmisen kotona, oli tälle henkilölle mieluisin valinta. Samaa valintaperiaatetta olen suosinut itsekin. Joitakin hupaisia tilanteita kerkesi käydä, ennenkuin kotimaan seksisuhde-matkailussa siirryin pois kotina toimivista asunnoista.
Musiikkia äänieristykseen nähden liian kovalla kuuntelevat airbnb-vieraat naapuriasunnossa tai ylhäällä/alhaalla olisi kyllä vittumaisia. Ja jos sieltä kuuluisi toistuvasti, ehkä useamman päivän ajan, ähkimistä, puhkumista ja ulvahtelua, niin ei tarvitsisi toistua kuin kahdesti että veisi havainnot asunnon omistajan tai taloyhtiön tietoon. Vivecan kirjoitus oli selkeä ohje kerrostalokäyttäytymisen perusteisiin (ja ihmettelen, jos lukija ei sitä sellaisena osannut oivaltaa) ja tuollaisella asenteella toimivaa yrittäjyyttä katsoo aiva toisin, kuin tätä mainittua ja esimerkkejäkin kimmoittanutta "minulla on oikeus! (Koska maksoin vuokran)"-persoonallisuuksia kohtaan. Kodit ovat kovin eri asia, kuin bilemökit hiiihtokeskuksissa kesäkaudella. Mutta jos maailmassa on vain minä, mun tutut ja mun pokat, niin ei ihme jos toisten ihmisten huomioiminen tuntuu vieraalta ajatukselta.
Esimerkki Turun ryhmämatkailijoista oli oivallinen. En muista tavanneeni tämänhenkisiä ihmisiä pt:inä, mutta näinpä ne ajat muuttuvat.
Majoituskäytänttöjen helpottuminen taitaa kuitenkin olla olennainen osatekijä siihen, että Etelä-Euroopan neidit (ml.Etelä-Amerikasta Espanjaan tai Portugaliin muuttaneet) löytävät tiensä Suomen perukoille. Toivottavasti eivät ohjaudu ihmisten koteihin vaan näihin majoitusyrittäjien asuntoihin. Alle 10v sitten oli tietyn Oy:n nimi aina asunnon postiluukussa, mutta silloin tsekit maksoivat vuokransa käteisellä ja päivittäin. Saivat samalla puhtaat pyyhkeet ja lakanat. Taisi firman kämpät mennä myyntiin jossain kohtaa - ja hyvä niin.