Totta on että en ole mikään Putinin fanipoika kuten sinä mutta ei kansan tahtoakaan tule väheksyä tällaisissa asioissa. Kansa voi myös olla väärässä tällaisissa asioissa koska enemmistö ei välttämättä ole perillä kaikista diplomatian ja sotilasasioiden koukeroista enkä ole minäkään. Natoa kohti ollaan kuitenkin selvästi menossa kansankin mielipiteen kannatuksen nousun perusteella ja tahdin määrää Putin. NATO on viime aikoina alkanut saamaan kannatusta myös kansan syviltä riveiltä. Kansanäänestystä vastaan ei ole mitään enkä minäkään olisi Natoon äkkipäätään kiiruhtamassa mutta tulevaisuutta meista ei tiedä kukaan ja kansan mielipide seuraa joskus hyvinkin jälkijunassa todellisia tapahtumia.Ukrainan itsenäisyyttä ovat USA, Venäjä ja Iso-Britannia luvanneet varjella vuoden 1994 sopimuksella vastineeksi siitä kun Ukraina luopui ydinaseista. Tämän sopimuksen on sittemmin Venäjä hyvin räikeällä tavalla rikkonut.
Jo pelkästään tässä olisi hyvä perustelu Suomen NATO-jäsenyyteen, Joey T.
Rehellisesti sanoen toivoisin sinulta vähän enemmän tässä keskustelussa kun olen muissa yhteyksissä huomannut sinun ajattelevan itse eikä vain toistelevan jotakin valmista mantraa.
Tottakai sinulle käy Nato-perusteeksi mikä hyvänsä mutta tilanne ei ole se että kumpikaan meistä voi määritellä mikä on "hyvä perustelu" itse ratkaisulle. Jos noita hyviä perusteluja on, miksi Suomi ei jätä jäsenhakemusta? Onko syy se että enemmistö kansaa ei kenties halua ja ainakaan Nato-kannattajat eivät uskalla hyväksyä kansanäänestystä koska on olemassa suuri vaara siitä että kansa "äänestää väärin". Lisäksi ylimieliseet päättäjät julistavat asian olevan niin vaikea että kansan mielipidettä ei ole syytäkään kysyä. Vievät vielä pomojen vihreät oksat Nato-organisaatiosta. Putin on sopiva konna Nato-faneille.
Pitää olla realisti eikä ajatella lempeitä unelmahöttöisiä ajatuksia Putinin hyväntahtoisuudesta Suomea kohtaan. Putin pelaa eri joukkueen hyväksi.

.