Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Alennusten kysely  (Luettu 19589 kertaa)

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #100 : Maaliskuu 18, 2021, 15:58:09 »
Joo, ”vain suikkari” -kyselijät menevät suoraan roskiin. Eivätkä he enää edes yritä ottaa yhteyttä.

Selättäisitkö miksi "vain suikkarin"-kyselijät menee suoraan roskiin, jos he ovat valmiita maksamaan saman verran kuin muut asiakkaat?

Samalla voin lohduttaa "vain suikkarin" kyselijöitä. Minun ´parhaat´ (subjektiivinen käsite) jutut löytyy forkan kaatopaikalta.

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #101 : Maaliskuu 18, 2021, 17:00:32 »
Älkääs nyt ymmärtäkö tahallaan väärin, ei varmaan kellään ole mitään sitä vastaan että maksaa normihinnan ja nautiskelee vain suikkarista. Mutta kun monet asiakkaat olettavat saavansa tämän normihintaa halvemmalla, koska eivät käytä kaikkia tarjolla olevia palveluita.

Poissa JennySnow

  • Full Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 120
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #102 : Maaliskuu 18, 2021, 17:17:30 »
Kaikille uusille ja vanhoillekin tekijöille suosittelen lämpimästi myös tutustumista Suomen seksityön tekijöiden omaan verkostoon, jonka kautta on mahdollista saada vielä intensiivisempää vertaistukea, jne. Ikävä kyllä muistelen, ettei täällä saisi ”mainostaa” muita verkkosivuja, ja tämä saattaisi mennä mainostamisesta, niin olisiko ”Hyvät sivustot”, tms. alla täältä foorumilta kun löytää myös meidät :) Jotenkin toivoisi, että seksiTYÖfoorumilla voisi puhua suoraan seksityötä tekeville tarkoitetusta verkostosta, koska tällä alalla jo ihan turvallisuuden ja töiden sujumisen takia vertaistuki on ehkä tärkeimpiä juttuja.

Anyway, tosi hyvä aina kysyä. Joissain kysymyksissä ei kuitenkaan voi saada täysiä vastauksia paikassa, jossa kuka vaan näkee vastaukset. Erityisesti mitä tulee turvallisuuteen.

Tämä mitä tässä kuvaat, on vinkuvonkujen yleinen käytäntö. Joidenkin asiakkaiden mielestä se on ihan asiallista ja ok, mutta aika monien työtä tekevien mielestä perseestä, rasittavaa ja vie aikaa.
1. Joku valittaa aina sun hinnoista. On ne miten matalat tai korkeat tahansa.

2. Kaikki haluaa olla spesiaaleja. Erityisesti, jos se tarkoittaa alhaisempaa hintaa. Oma ajatukseni on, että jokainen on spesiaali sen maksetun ajan, ja sitten on se inhimillinen puoli, että toiset asiakkaat vaan jää mieleen paremmin. Heidän kanssaan kemiat kohtaa, ja tapaamisen erityisyys muodostuu tällöin asioista, joita ei voi päättä tai keinotekoisesti rakentaa.

3. Tinkaajia ja alennuksen kyselijöitä on aina. Tinkaus hintojen kertomisen jälkeen kertoo siitä, että hlö pyrkii jo tässä vaiheessa suostutella, manipuloida, tai muutoin ylittää sun juuri asettamia rajoja. Tälläiset ihmiset, ainakaan tässä skenessä, harvemmin kunnioittaa niitä sitten muutenkaan. Sama ilmiö näkyy jo näissä keskusteluissa - tinkaamisen kannattajat on yleensä niitä, jotka muutenkin kuvittelevat jollain tapaa olevansa rajoja asettavan rajojen yläpuolella. Usein tuntuu, etteivät he tajua tai hyväksy tätä omaa valtadynamiikan hyväksikäyttöpyrkimystään, mikä tekee heistä vain ikävämpiä ja osasta vaarallisempiakin asiakkaita.

Joten ei, en ikinä anna alennusta. Jos hinnastoon ei miellytä, asiallinen asiakas sanoo kauniisti ettei toiveemme kohtaa ja toivottelee hyvät päivän jatkot. Tällä alalla on niin paljon sellaista porukkaa, johon ei kannata tuhlata aikaansa. Tutka kehittyy työtä tehdessä, mutta yksi tärkeimpiä työkaluja alusta asti on oma intuitio, perstuntuma, gut feeling. Jos joku epäilyttää, tuntuu ikävältä, pistä homma stopille suosiolla.

On toki oma asia, haluaako antaa alennuksia. Itsessään alennuksen antamisessa ei ole mitään väärää, eikä se tee kenestäkään huonompaa. Valtaosa meistä on myös tullut vedätetyksi tavalla tai toisella. Alennuksen antamiselle voi olla moniakin syitä, ja moni tukeutuu siihen, mikäli tuntuu, ettei asiakkaita vaan ole. Haluan validoida ihan kaikkia, jotka jopa vastentahtoisesti ovat päätyneet alennuksiin, joskus jopa ”tämän alle en ikinä myy” rajansa yli. Tilanteet on aina erilaisia, ja rahan tarve erilainen. Kenenkään ei sen _asiakkaan_ takia tarvitse antaa alennusta, se on hyvä muistaa. Ja ehkä tärkein: Kyllä, on tosi paljon seksistä maksavia ihmisiä, jotka ihan tietoisesti hyväksikäyttävät jonkun heikkoa tilannetta. Nämä on niitä tyyppejä, jotka kärkkyy ja ehdottelee ja vääntää ja kääntää. Ja se on niin alhaista, että raivostun pelkästä ajatuksesta. Mutta kuten sanoin, jos oma tilanne kerta kaikkiaan on se, että asiakkaita on saatava, se on tosi ymmärrettävää. Siksikin vertaistuki on hyvä, koska tälläisiäkin asioita on hyvä päästä purkamaan.

Tästä ei myöskään ääneen kauheasti puhuta, asiakkaiden vähyydestä tai alennuksista vaikeassa tilanteessa. Eikä asiakkaille tarvitsekaan puhua. Samalla haluan muistuttaa, että vaikka jollain ei käy asiakkaita yhtä paljon juuri nyt kuin toisella, se ei välttämättä kerro yhtään mitään siitä, kuka on hyvä ja kuka huonompi. Asiakasmäärät on tällä alalla vähän erilaisten lainalaisuuksien piirissä kuin muilla aloilla.

Tsemppiä sulle tälle alalle ja kaikille muillekin uusille kollegoille ❤️ Henk. koht. apua/tukea tarvittaessa, muistakaa aina tukeutua pidempään alalla olleeseen kollegaan johon luotatte, tai tukkariin. Asiakkaistakin löytyy näitä ”apulaisia”, mutta nämä vinkit kannattaa aina suodattaa ammattilaisten kautta.

Ja hei, iso kiitos kaikille ihanille ja upeille asiakkaille, jotka teette tästä alasta niin upean! Onneksi teitä on ihan valtava määrä 😘
💕 Inarin kanssa Sörnäisissä 5.-6.7.2023 🍑

Seuraavan kerran tavattavissa _aikaisintaan_ syyskuussa 🍂

Poissa Ronja

  • Siveä Sihteerikkö
  • Sr. Member
  • Galleria (24)
  • Viestejä: 5189
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #103 : Maaliskuu 18, 2021, 17:49:34 »
Älkääs nyt ymmärtäkö tahallaan väärin, ei varmaan kellään ole mitään sitä vastaan että maksaa normihinnan ja nautiskelee vain suikkarista. Mutta kun monet asiakkaat olettavat saavansa tämän normihintaa halvemmalla, koska eivät käytä kaikkia tarjolla olevia palveluita.

Juurikin näin!!

Yleensä kyselijä ei ole enää ottanut yhteyttä sen jälkeen, kun olen ystävällisesti vastannut että aikaperusteisesti mennään. Sehän on sitten ihan sama mitä sillä ajalla tehdään. Pietään sit kädestä vai imetäänkö munaa, kumpikin käy.
Mä myyn aikaa ja asiakas ostaa sitä.
💕”Viimeiseksi sanaksi on suudelma paras”💕

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5315
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #104 : Maaliskuu 18, 2021, 17:59:27 »
On toki oma asia, haluaako antaa alennuksia. Itsessään alennuksen antamisessa ei ole mitään väärää, eikä se tee kenestäkään huonompaa. Valtaosa meistä on myös tullut vedätetyksi tavalla tai toisella. Alennuksen antamiselle voi olla moniakin syitä, ja moni tukeutuu siihen, mikäli tuntuu, ettei asiakkaita vaan ole. Haluan validoida ihan kaikkia, jotka jopa vastentahtoisesti ovat päätyneet alennuksiin, joskus jopa ”tämän alle en ikinä myy” rajansa yli. Tilanteet on aina erilaisia, ja rahan tarve erilainen. Kenenkään ei sen _asiakkaan_ takia tarvitse antaa alennusta, se on hyvä muistaa. Ja ehkä tärkein: Kyllä, on tosi paljon seksistä maksavia ihmisiä, jotka ihan tietoisesti hyväksikäyttävät jonkun heikkoa tilannetta. Nämä on niitä tyyppejä, jotka kärkkyy ja ehdottelee ja vääntää ja kääntää. Ja se on niin alhaista, että raivostun pelkästä ajatuksesta. Mutta kuten sanoin, jos oma tilanne kerta kaikkiaan on se, että asiakkaita on saatava, se on tosi ymmärrettävää. Siksikin vertaistuki on hyvä, koska tälläisiäkin asioita on hyvä päästä purkamaan.
Minusta hyvä ja rohkeakin kirjoitus, poimin siitä osan sitaatteihin - mieleeni nousi monenlaisiakin asioita.

Olen joskus ajatellut asioita yleisellä tasolla, aiheena alennukset seksinostossa. Niinä aikoina kun olen ostanut seksiä, suuressa osassa on ollut foorumi, josta olen lueskellut muiden seksinostajien ajatuksia kuin myös seksinmyyjien. Mun kohdallani on niin seksiä ostaessani en ole ikinä kysynyt alennusta, se ei minusta jotenkin kuulu asiaan ja olisin tätä mieltä vaikken olisi ikinä lukenut aihekeskusteluja foorumilta. Sen sijaan, olen elämäni aikana ostanut lukuisia vaihtoautoja mutten muistaakseni ikinä ole jättänyt tinkaamatta ja muistaakseni vain kerran olen maksanut vaihtoeutosta alkuperäisesti kysytyn hinnan ja tämänkin jutun syy oli vähän erikoinen jota en lähde läpikäymään tässä. Mutta jos multa kysyttäisiin miksi alennuksen kysyminen autokaupassa on ok mutta ei ole ok seksiä ostettaessa, en osaisi antaa hyvää vastausta. Jos mietin omaa perusteluani siihen miksi itse en seksiä ostaessani tinkaa, luulen että tähän syynä on se että olen aika vanhanaikainen ja konservatiivi. Siihen ei liity se että kohtelisin naista huonommin kuin miestä mutta siihen liittyy se että tasa-arvoihminen en ole. Jos menen naisen kanssa treffeille vaikka jonnekin syömään, minulle on itsestäänselvyys että minä maksan molempien laskun ja pidän sitä oikeana sanoivatpa tasa-arvoihmiset asiaan sitten mitä tahansa. Haluan elää elämääni omalla tavallani, loukkaamatta muita. Jos ja kun tingin autokaupassa, en koe loukkaavani myyjää enkä oikeastaan edes silloin jos myyjä sattuisi olemaan nainen.

Seksinosto-uralleni liittyy aikoja jolloin olisin halunnut ostaa seksiä mutta mulla ei ole ollut varaa. En ole tinkinyt edes silloin vaan olen jättänyt menemättä. Sitten jos rahaa on ollut kuten pääosin onkin ollut (sikäli olen ollut onnellisessa asemassa) olen katsonut miellyttävän palveluntarjoajan ja antanut hänen käyttää heikkouttani hyväkseen ja olen maksanut pyydetyn summan. Joku katto toki on olemassa jota enempää en maksa ja tästä syystä joitakin kiinnostavia tapauksia on jäänyt väliin. Olen myös ajatellut niitä miehiä jotka haluaisivat ostaa seksiä mutta raha ei oikein riitä. Kenties he sitten kysyvät alennusta, en tiedä. Varmasti tällaisia on olemassa ja ei kai heihin kaikkiin ole syytä lyödä ilkimyksen leimaa.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #105 : Maaliskuu 18, 2021, 18:10:48 »
Ai vitsi, tykkään tuosta vähän raivostuneesta Jenny Snowsta, vaikka en tällä hetkellä ole vertaistukea vailla, niin tuo tulisuus  :inlove:

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3532
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #106 : Maaliskuu 18, 2021, 18:23:31 »
^^ Se käytetty auto ei tiedä kuinka paljon siitä on maksettu eikä täten arvostuksen puutteen takia jätä tielle. Muista syistä kylläkin.
 Seksin oston yhteydessä mennään sen verran henkilökohtaiselle alueelle että tinkaaminen tuntuisi pahalta. Lisäksi se saattaa vaikuttaa palvelun laatuun varsinkin gfe:n ollessa kyseessä. Helpompi sanoa vain kiitos ei jos hinta on liian korkea.
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä antimisogynistinen gommunisti.

Poissa basti

  • Full Member
  • Viestejä: 238
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #107 : Maaliskuu 18, 2021, 19:38:09 »
Itse voisin harkita alennuksen antamista esimerkiksi sellaisille mukaville herroille, jotka varaavat useampia kertoja pidempiä tapaamisia (esim. 2 h) jotka eivät ole täyttä jyystöä alusta loppuun vaan että kaivataan vaan sitä että saa edetä rauhassa jne.


Sehän on sitten ihan sama mitä sillä ajalla tehdään. Pietään sit kädestä vai imetäänkö munaa, kumpikin käy.
Mä myyn aikaa ja asiakas ostaa sitä.

Kaksi eri näkemystä. Toinen antaisi alennusta jos ei pane koko ajan ja toinen tarjoaa vaikka koko ajan pelkkään panemiseen.

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #108 : Maaliskuu 18, 2021, 19:43:20 »
Kuningatar perseellä on mielestäni ilmosssa hyvä linja  +30 EUR /1 tinkaus  ;D

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5175
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #109 : Maaliskuu 18, 2021, 19:51:30 »
Tovin kun tekee niin alennusten kyselijät ei jaksa aiheuttaa mitään tunnereaktiota.

Näin sen pitäs toimia: Turskan mielestä hintapyyntö on liikaa - vaikenee ja siirtyy seuraavaan.

Jos kuitenkin jättää vaikenematta ja esittää vastatarjouksen - Huora vaikenee ja siirtyy vastaamaan seuraavalle.
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #110 : Maaliskuu 18, 2021, 20:20:22 »
Ei sen kummempia tunnereaktioita, jos haluaa saada, niin on pakko maksaa.
No kerranko on tullut huono omatunto, kun lähtiessä minulle selvisi, että heppu laittoi toimeentulo rahansa minuun, vaikka sen olisi voinut käyttää viisammin. Tuli mieleen, että tyrkkäsen rahan hänelle takaisin. Sitten se sarvipäinen punainen huora kuiskutteli minun korvaan.
Maksullinen myy palvelujensa lisäksi omaa itseään, sillä ei periaattessa ole hintalappua.

Poissa Ronja

  • Siveä Sihteerikkö
  • Sr. Member
  • Galleria (24)
  • Viestejä: 5189
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #111 : Maaliskuu 18, 2021, 20:45:12 »
Itse voisin harkita alennuksen antamista esimerkiksi sellaisille mukaville herroille, jotka varaavat useampia kertoja pidempiä tapaamisia (esim. 2 h) jotka eivät ole täyttä jyystöä alusta loppuun vaan että kaivataan vaan sitä että saa edetä rauhassa jne.


Sehän on sitten ihan sama mitä sillä ajalla tehdään. Pietään sit kädestä vai imetäänkö munaa, kumpikin käy.
Mä myyn aikaa ja asiakas ostaa sitä.

Kaksi eri näkemystä. Toinen antaisi alennusta jos ei pane koko ajan ja toinen tarjoaa vaikka koko ajan pelkkään panemiseen.

Ei pidä kärjistää liikaa kuitenkaan. Ja joku tolkku oltava päässä.

Tovin kun tekee niin alennusten kyselijät ei jaksa aiheuttaa mitään tunnereaktiota.

Näin sen pitäs toimia: Turskan mielestä hintapyyntö on liikaa - vaikenee ja siirtyy seuraavaan.

Jos kuitenkin jättää vaikenematta ja esittää vastatarjouksen - Huora vaikenee ja siirtyy vastaamaan seuraavalle.

Juurikin näin.

💕”Viimeiseksi sanaksi on suudelma paras”💕

Poissa Vieras1505

  • Full Member
  • Viestejä: 281
  • * Kelpo kaveri
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #112 : Maaliskuu 18, 2021, 20:49:47 »
Itse voisin harkita alennuksen antamista esimerkiksi sellaisille mukaville herroille, jotka varaavat useampia kertoja pidempiä tapaamisia (esim. 2 h) jotka eivät ole täyttä jyystöä alusta loppuun vaan että kaivataan vaan sitä että saa edetä rauhassa jne.


Sehän on sitten ihan sama mitä sillä ajalla tehdään. Pietään sit kädestä vai imetäänkö munaa, kumpikin käy.
Mä myyn aikaa ja asiakas ostaa sitä.

Kaksi eri näkemystä. Toinen antaisi alennusta jos ei pane koko ajan ja toinen tarjoaa vaikka koko ajan pelkkään panemiseen.

Unohdit yhtälöstä sen, että on kiva vakkariasiakas ja varaa pitkiä tapaamisia. Alennusta ei siis pelkästään siitä, että ei pane koko ajan.

Mut varmaan kaikilla on omat käytäntönsä. Itsehän en tosiaan vielä ole edes aloittanut asiakkaiden vastaanottamista niin huono huudella muuta kuin alustavia ajatuksia aiheesta. Voi olla et muutan mieleni kun saan oikeasti jotain rahaa tästä.

Poissa Ronja

  • Siveä Sihteerikkö
  • Sr. Member
  • Galleria (24)
  • Viestejä: 5189
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #113 : Maaliskuu 18, 2021, 22:25:21 »
^ samaa mäkin tarkoitin. Basti vähän tahallaan ymmärsi väärin/kärjisti ihan julmetusti.
💕”Viimeiseksi sanaksi on suudelma paras”💕

Poissa tuholainen

  • Newbie
  • Viestejä: 38
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #114 : Maaliskuu 18, 2021, 23:12:51 »
Olisikohan se hyvä jos tinkaajille tarjoaisi myös sitten tingattua palvelua?  Saat kastaa kullinnuppia, mutta ei kokonaan sisään eikä loppuun asti.  ;D

Mulla menee tinkaajat yleensä suoriltaan äv-osastolle. Jos ei halua maksaa pyydettyä hintaa, niin siirtyy seuraavaan, no big deal. Mutta tinkaamaan ja vänkäämään ei kannata jäädä. Olen varma, että jokaiselle löytyy jotain omaan budjettiin sopivaa.
Hyvinkään herkku

Poissa JennySnow

  • Full Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 120
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #115 : Maaliskuu 18, 2021, 23:22:18 »
Mä itse ajattelen niin, että on ihan ok välillä väsyä ja vituttaa. Mussa monikin asia herättää tunnereaktioita, ja pidän sitä hyvänäkin asiana.

Erityisen tärkeäksi koen tunteiden peilaamisen juuri siksi, että ne on myös mittari ja viestiä itselle erilaisista asioista. Esimerkiksi uupumisen, loman tarpeen, työtapojen muuttamistarpeen enemmän nykyistä elämäntilannetta tukevaksi tunnistaa paremmin, kun tunteilla on vapaa liikkuvuus, ja ne saa tulla ja mennä. Se, mitä tällä alalla usein kuvaillaan ”liiaksi ihon alle menemiseksi” ei ole vaarallista tai jotenkin huonoa itsessään. Se voi olla tosi tärkeää tietoa itselle esim. omien rajojen suojaamisesta, ymv. Toki, me ihmiset ollaan niin erilaisia, että ehkä joku kykenee siihen, ettei herätä reaktioita.

Liian usein näissä keskusteluissa huomaan kuitenkin sen, että näin sanotaan, jottei ne mulkku-”asiakkaat” saisi haluamiaan kiksejä siitä, että ärsyttävät työn tekijöitä. Musta tämän kaltaisista asioista on tärkeää voida puhua ääneen. Se helpottaa myös asiakkaita ymmärtämään minkälaisten asioiden kanssa me välillä painitaan, ja ehkä siten sitä, miten me saatetaan välillä suhtautua jos ollaan huomaavinaan jotain omituista. Mulkkuja on aina, mutta hyssyttely ei muuta misogyniaa tästä maailmasta mihinkään. Ei se, että ”nainen on heikko jos sillä menee hermo”-mentaliteetti.

Haluan siis lähinnä huudella täältä, että on ok väsyä, vittuuntua, ottaa lomaa, tehdä vähemmän. Ja yhtä lailla on ok ettei tinkaukset herätä mitään.

Siitähän ei varsinaisesti hyödy mitään, että huonosti käyttäytyvien juttuihin lähtee mukaan, ja samaan aikaan se on tosi inhimillistä. Se mitä ajan takaa on se, että mikä juuri minua auttaa jaksamaan, palautumaan ja nauttimaan työstäni? Joskus se on niiden vaikeiden tunteiden läpi käymistä. Myös meillä on siihen ihan täysi oikeus. Ja ennen kaikkea ilman sitä, että joku meidän pahasta mielestä tai olosta nauttiva saa sitä nautintoa itselleen.

On mahdollista löytää keinoja selvitä niiden hankalien, juuri tähän työhön liittyvien tunteiden ja ajatusten kanssa. Ne on inhimillisiä ja tosi tavallisia missä tahansa ihmistyössä. Ja jos tosi kovasti tuntuu että alkaa kaikki vituttaa, niin on enemmän kuin ok antaa itselleen aikaa ja vähän lomaakin. Se ei ole epäonnistumisen tai huonouden merkki. Sanon tämän ihan vaan sillä, että olen itse kokenut tosi suurta ”olen paska huora”-ajatusta, ja auttanut monia kollegoita näiden ajatusten kanssa. Ja eritoten sen kanssa, miten vaikea näistä on välillä puhua ja myöntää itselleen.

Lisäksi haluan sanoa sen, että kun olen sanonut vaikka näillä foorumeilla ääneen asioita, niin olen myös saanut tukea asiakkailta. Ei sillä, että olisin jotenkin sen varassa. Vaan olen aidosti kokenut ihan tavallisten ihmisten myötätunnon. Se on tuntunut ja saa tuntua hyvältä. Sekin on tuntunut mahtavalta, kun saa palautetta, jossa joku on jäänytkin pohtimaan omaa toimintaansa, olen saanut suoria anteeksipyyntöjä ja yleisiä pohdintoja siitä, miten joidenkin näkökulmat on avartuneet. Koen tietynlaisen ”asiakasedukaation”, ja paremman ”liittolaisuusedukaation” olevan meidän kaikkien etu.
💕 Inarin kanssa Sörnäisissä 5.-6.7.2023 🍑

Seuraavan kerran tavattavissa _aikaisintaan_ syyskuussa 🍂

Poissa HuliVili

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6752
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #116 : Maaliskuu 19, 2021, 21:43:05 »
Aloin tämän keskustelun pohjalta miettiä omaa vakkarisuhdettani. Se on kestänyt nyt yli vuoden ja tapaan vakkariani käytännössä viikoittain, joskus parikin kertaa viikossa. Varaan aina pitkiä aikoja, 2-3h ja tapaamiset ovat rentoja ja kiireettömiä, ja sisältävät seksin lisäksi myös paljon juttelua ja oleilua. Maksetussa ajassa pysytään suht tarkasti, tapaamiset eivät venähdä.

En ole koskaan, koko aikana pyytänyt tai edes olettanut saavani minkäänlaista erityiskohtelua tai hinnan alennusta vakkarisuhteen perusteella. Lähinnä viihdyn tämän palveluntarjoajan kanssa ja seksi on hyvää, josta syystä olen jatkanut hänen tapaamistaan. Välimme ovat mutkattomat ja homma toimii hyvin.

Myöskään vakkarini ei ole koskaan tarjonnut tai ottanut puheeksi mitään alennuksiin tai erityiskohteluun liittyvää. Eikä siinä siis mitään, jokainen päättää itse mitä tekee. On kuitenkin kiinnostavaa kuulla ajatuksianne siitä, miten te vakkariasiakkaan kanssa toimisitte.
Pörrö on aina plussaa

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1537
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #117 : Maaliskuu 20, 2021, 12:13:25 »
Kaikille uusille ja vanhoillekin tekijöille suosittelen lämpimästi myös tutustumista Suomen seksityön tekijöiden omaan verkostoon, jonka kautta on mahdollista saada vielä intensiivisempää vertaistukea, jne. Ikävä kyllä muistelen, ettei täällä saisi ”mainostaa” muita verkkosivuja, ja tämä saattaisi mennä mainostamisesta, niin olisiko ”Hyvät sivustot”, tms. alla täältä foorumilta kun löytää myös meidät :) Jotenkin toivoisi, että seksiTYÖfoorumilla voisi puhua suoraan seksityötä tekeville tarkoitetusta verkostosta, koska tällä alalla jo ihan turvallisuuden ja töiden sujumisen takia vertaistuki on ehkä tärkeimpiä juttuja.

Anyway, tosi hyvä aina kysyä. Joissain kysymyksissä ei kuitenkaan voi saada täysiä vastauksia paikassa, jossa kuka vaan näkee vastaukset. Erityisesti mitä tulee turvallisuuteen.

Tämä mitä tässä kuvaat, on vinkuvonkujen yleinen käytäntö. Joidenkin asiakkaiden mielestä se on ihan asiallista ja ok, mutta aika monien työtä tekevien mielestä perseestä, rasittavaa ja vie aikaa.
1. Joku valittaa aina sun hinnoista. On ne miten matalat tai korkeat tahansa.

2. Kaikki haluaa olla spesiaaleja. Erityisesti, jos se tarkoittaa alhaisempaa hintaa. Oma ajatukseni on, että jokainen on spesiaali sen maksetun ajan, ja sitten on se inhimillinen puoli, että toiset asiakkaat vaan jää mieleen paremmin. Heidän kanssaan kemiat kohtaa, ja tapaamisen erityisyys muodostuu tällöin asioista, joita ei voi päättä tai keinotekoisesti rakentaa.

3. Tinkaajia ja alennuksen kyselijöitä on aina. Tinkaus hintojen kertomisen jälkeen kertoo siitä, että hlö pyrkii jo tässä vaiheessa suostutella, manipuloida, tai muutoin ylittää sun juuri asettamia rajoja. Tälläiset ihmiset, ainakaan tässä skenessä, harvemmin kunnioittaa niitä sitten muutenkaan. Sama ilmiö näkyy jo näissä keskusteluissa - tinkaamisen kannattajat on yleensä niitä, jotka muutenkin kuvittelevat jollain tapaa olevansa rajoja asettavan rajojen yläpuolella. Usein tuntuu, etteivät he tajua tai hyväksy tätä omaa valtadynamiikan hyväksikäyttöpyrkimystään, mikä tekee heistä vain ikävämpiä ja osasta vaarallisempiakin asiakkaita.

Joten ei, en ikinä anna alennusta. Jos hinnastoon ei miellytä, asiallinen asiakas sanoo kauniisti ettei toiveemme kohtaa ja toivottelee hyvät päivän jatkot. Tällä alalla on niin paljon sellaista porukkaa, johon ei kannata tuhlata aikaansa. Tutka kehittyy työtä tehdessä, mutta yksi tärkeimpiä työkaluja alusta asti on oma intuitio, perstuntuma, gut feeling. Jos joku epäilyttää, tuntuu ikävältä, pistä homma stopille suosiolla.

On toki oma asia, haluaako antaa alennuksia. Itsessään alennuksen antamisessa ei ole mitään väärää, eikä se tee kenestäkään huonompaa. Valtaosa meistä on myös tullut vedätetyksi tavalla tai toisella. Alennuksen antamiselle voi olla moniakin syitä, ja moni tukeutuu siihen, mikäli tuntuu, ettei asiakkaita vaan ole. Haluan validoida ihan kaikkia, jotka jopa vastentahtoisesti ovat päätyneet alennuksiin, joskus jopa ”tämän alle en ikinä myy” rajansa yli. Tilanteet on aina erilaisia, ja rahan tarve erilainen. Kenenkään ei sen _asiakkaan_ takia tarvitse antaa alennusta, se on hyvä muistaa. Ja ehkä tärkein: Kyllä, on tosi paljon seksistä maksavia ihmisiä, jotka ihan tietoisesti hyväksikäyttävät jonkun heikkoa tilannetta. Nämä on niitä tyyppejä, jotka kärkkyy ja ehdottelee ja vääntää ja kääntää. Ja se on niin alhaista, että raivostun pelkästä ajatuksesta. Mutta kuten sanoin, jos oma tilanne kerta kaikkiaan on se, että asiakkaita on saatava, se on tosi ymmärrettävää. Siksikin vertaistuki on hyvä, koska tälläisiäkin asioita on hyvä päästä purkamaan.

Tästä ei myöskään ääneen kauheasti puhuta, asiakkaiden vähyydestä tai alennuksista vaikeassa tilanteessa. Eikä asiakkaille tarvitsekaan puhua. Samalla haluan muistuttaa, että vaikka jollain ei käy asiakkaita yhtä paljon juuri nyt kuin toisella, se ei välttämättä kerro yhtään mitään siitä, kuka on hyvä ja kuka huonompi. Asiakasmäärät on tällä alalla vähän erilaisten lainalaisuuksien piirissä kuin muilla aloilla.

Tsemppiä sulle tälle alalle ja kaikille muillekin uusille kollegoille ❤️ Henk. koht. apua/tukea tarvittaessa, muistakaa aina tukeutua pidempään alalla olleeseen kollegaan johon luotatte, tai tukkariin. Asiakkaistakin löytyy näitä ”apulaisia”, mutta nämä vinkit kannattaa aina suodattaa ammattilaisten kautta.

Ja hei, iso kiitos kaikille ihanille ja upeille asiakkaille, jotka teette tästä alasta niin upean! Onneksi teitä on ihan valtava määrä 😘

Asiakkaita on kyllä suhteellisesti vähemmän kuin ennen koronapandemiaa. Aiemmin oli suorastaan tunkua ja kännykkä huusi hoosiannaa 24/7.

Työmatkalaisten vähentyminen ja turismi sekä ”virkistyspäivien panetus” vaikuttaa asiaan. Myös työttömyyden lisääntyminen on huono myös tän alan kannalta, kun korona on iskenyt pahiten ravintola-alaan ja matkailuun. Onneksi kuitenkin on niitä, jotka uskaltavat ja pystyvät käymään seksityöntekijöillä.

En siitä ”huolimatta” alenna hintoja. Koska työn riskit on lisääntyneet, olisi perusteltua jopa nostaa niitä, mutta mun mielestä mun liksat on sopivia nytkin. Jos tarve tulisi, turvautuisin Kelan rahoihin, mutta koska panetus ei koskaan lopu, niin sillä mennään.  :behind:
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2021, 12:22:07 kirjoittanut veeras »
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa JuhaVill

  • Newbie
  • Viestejä: 37
  • * Kelpo kaveri
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #118 : Maaliskuu 20, 2021, 12:31:43 »


Asiakkaita on kyllä suhteellisesti vähemmän kuin ennen koronapandemiaa. Aiemmin oli suorastaan tunkua ja kännykkä huusi hoosiannaa 24/7.

Työmatkalaisten vähentyminen ja turismi sekä ”virkistyspäivien panetus” vaikuttaa asiaan. Myös työttömyyden lisääntyminen on huono myös tän alan kannalta, kun korona on iskenyt pahiten ravintola-alaan ja matkailuun. Onneksi kuitenkin on niitä, jotka uskaltavat ja pystyvät käymään seksityöntekijöillä.

En siitä ”huolimatta” alenna hintoja. Koska työn riskit on lisääntyneet, olisi perusteltua jopa nostaa niitä, mutta mun mielestä mun liksat on sopivia nytkin. Jos tarve tulisi, turvautuisin Kelan rahoihin, mutta koska panetus ei koskaan lopu, niin sillä mennään.  :behind:

Jotkut ovat olleet vähän pakkotilanteessa alennuksen suhteen, jos on esimerkiksi laskuja, jotka pitäisi pian saada maksettua. Tällöin alennusta on tarjottu, kun on kohteliaasti ilmoittanut, että 150€ puolesta tunnista ei itselleni onnistu. En koe, että tässä olisi kyse asiakkaan puolelta hyväksikäytöstä, vaan kysynnästä ja tarjonnasta. Myyjä tarjoaa palvelua tietyllä hinnalla, asiakas ei kykene tätä maksamaan, ja koska muita asiakkaita ei ole, myyjä tarjoaa pienempää hintaa palvelulle, jotta saa laskunsa maksettua.

Poissa Vieras0282

  • Hero Member
  • Viestejä: 736
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Alennusten kysely
« Vastaus #119 : Maaliskuu 20, 2021, 12:44:08 »
^ Nojoo.
Minun mielestä taas ei tarvitse käydä maksullisilla jos on liian tiukkaa. Silloin voin säästää toisen kuukauden ja käydä sitten kun on varaa.
Ei yksityinen hammaslääkärikään tarjoa alennusta jos minulla on huono kuukausi.
Mutta minä olenkin ahne huora enkä anna almuja  8)