Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Consent
Jalmari:
Näin miehenä on tässä kohtaa pakko todeta, että nuo joille Ronja kerroit tilanteestasi eivätkä tehneet sen eteen mitään.... niin... suoraan sanottuna he hyväksyivät tuon tyypin toimet.
Minulta on muutamaan kertaan tuttu naisihminen kysynyt, voinko tarvittaessa olla hänen seuralaisensa tai poikaystävä jne. koska tapahtumassa jossa oltiin oli jokin tyyppi jota hän ei halunnut kohdata. Kysymättäkin oli selvää, että tähän diiliin suostuin. Ja suostun jatkossakin jos kysytään.
Pikkupaavi:
^Jalmarin kanssa samoilla linjoilla kyllä tän asian kanssa. Onneksi pahin skenaario ei nyt käynyt toteen ja homma ei toistu.
Toi on kyl jännä tilanne kun itsekin muutamaan otteeseen joutuin aviomieheksi/puolisoksi ihan sattumalta kesken retkien tai illanistujaisten. Mutta hädässä ystävä näissäkin tilanteissa tunnetaan ja jälkeenpäin näitä on naurettu.
Ronja:
Nina, en ymmärtänyt väärin, enkä kokenut että syyllistäisit mua. Metsästämässä oltiin, osallistuin kaksipäiväiseen jahtiin.
Olin reilun 300 km päästä kotoa vieraalla paikkakunnalla. Toki ainahan olisin voinut vaikka telkeytyä autoon, mutta talvella sekään ei ole vaihtoehto. Ratista en halua kärytä, kun aseluvat lähtee sen sileän tien.
Ja pojat on oikeessa, että muut hiljaa hyväksyivät tapahtumat kun eivät siihen puuttuneet. Kysyin yhtä miestä mun suojelijaksi, mutta hän ei ilmeisesti ymmärtänyt tilanteen vakavuutta. Ootte ihania pojat, kun ootte noin toimineet! 😘😘
Mä olen koko varhaisaikuisuuteni kärsinyt kiltin tytön syndroomasta, mutta päässyt siitä nyt onneksi eroon. Nyt jos käytäs vielä se morgon efter -keskustelu sen sitomisleikeistä kyseleen paatron kanssa, napauttaisin vaan takaisin et ”ootko kateellinen ettet päässy mukaan?”
Lifti:
--- Lainaus käyttäjältä: Ronja - Lokakuu 12, 2020, 16:44:28 ---Mä olen koko varhaisaikuisuuteni kärsinyt kiltin tytön syndroomasta, mutta päässyt siitä nyt onneksi eroon.
--- Lainaus päättyy ---
Musiikkia korville!
Toki kiltti saa olla mutta tietyn pisteen jälkeen se kiltteys kääntyy itseään vastaan melkeinpä joka asiassa.
Nuorisotyössä kiltit naiset joutui aina ns.perinteiseen naisen asemaan. Ukot teki nuorisotyötä ja kiltillä naisella meni päivä hellan ääressä ja luutun varressa. Siitä päivä jatkui pyykkiä pesten. Ukoilla meni päivä lasten kanssa touhutessa, leikkiessä, urheillessa ja rupatellessa. Välillä käytiin punttisalilla ja ruoka odotti valmiina. En valittanut.
Ryhmä dynamiikka sai uusia käänteitä kun töihin tuli kaksi tulisempaa naarasta. Silloin jäi Lifti kokkailemaan ja soittelin itku kurkussa perään "Lissu, miltä selleri näyttää kun ohjeissa lukee selleri. No en mä täällä yksin pärjää! Onko nää täällä alalaatikossa olevat jutskat pottuloita vai niitä bataa, pataa, pitaatteja? Älä Lissu huuda mulle kun kaikkeni täällä yritän. Missä lämpötilassa noi lakanat pestään? Lissu? Lissu? Haloo?"
Azazello:
Ronjan tarina oli tyypillinen ja selviytyminen siitä pienin henkisin vammoin oli hyvä lopputulos. Munille potkimisesta olisi henkiset vammat olleet pienet, mutta fyysiset mahdollisesti suuret. Antautumisessa täysin voidaan minimoida fyysiset vammat, mutta henkiset vammat suuret. Hybridi on hyvä, miten tuossa toimittiinkin. Paras olisi ollut että muut äijät olisivat huomioineet tilanteen ja tarjonneet apuja, vittu mitä tissiposkia ja pupujusseja.
Flirttailu, kommentointi ja iskeminen edellyttää tilanteen lukutaitoa. Nykyään kynnys on matalampi saada syyte, ehkä liiankin matala, mutta iskijän ja flirttailijan on ymmärrettävä kohteen rajat. Ympäristön ja paikallaolijat normaalitilanteessa pitäisi puuttua tuollaisiin insinöörin ja metsästyskavereiden keulimiseen. Itse olen ainakin aina puuttunut, vaikka riski on saada siitä mellakka aikaiseksi. Ja on siitä joskus syntynytkin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta