Ehkäpä tässä, mainitun esimerkin pohjalta, ongelmana on yleistys. Mielestäni sitä ei pitäisi tehdä sukupuolen perusteella, jos joku johonkin sukupuoleen kuuluva tekee jotain hirvittävää, se ei tarkoita, että kyseessä olisi sukupuoleen liittyvä ominaisuus, joka on sama kaikilla muilla samaan sukupuoleen kuuluvilla.
Kysymys 1: Esimerkki tässä keskustelussa, miksi MIES ampui raskaanaolevaa naista teloitustyylillä?
Vertaa:
Kysymys 2: Miksi NAINEN osallistui miehen paloittelumurhaan ja kannibalismiin? (
https://fi.wikipedia.org/wiki/Virpi_Butt)
Reaktio noihin kysymyksiin:
Kysymys 1 on sellainen, jota näkee kysyttävän: Miksi MIES (siis ihan kuka mies vaan!) on raskaana olevia naisia teloittava roisto.
Kysymys 2 sen sijaan on sellainen, jota ei näe kysyttävän.
Ja mainittakoon tietysti, että vaikka olen MIES, en ole ikinä, enkä ikinä aiokaan, ampua teloitustyyliin raskaana olevaa naista. Ja vaikka minulla on suhteita, joissa kohde on NAINEN, niin en pidä riskinä sitä, että hän haluaisi paloitella ja syödä minut.
Joskus tuntuu siltä, että olen liian vanha, maailman pahuus ja järjettömyys alkaa syödä minua. Vaikka eläkkeeseen on vielä vuosikymmen. Vanha ei jaksa. Paitsi valittaa jossain pikkufoorumilla.