Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Misandria  (Luettu 428 kertaa)

Poissa Pertti Ström

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
Misandria
« : eilen kello 11:42:52 »
Onko tätä aihetta käsitelty jo saitilla?

Miesvihamielisyys eli misandria tarkoittaa miessukupuoleen kohdistuvaa vihaa, halveksuntaa, ennakkoluuloja tai syrjintää. Termi tulee kreikan kielen sanoista misos (viha) ja andros (mies).
Svobodná republika Žižkov
1312

Poissa Pertti Ström

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Misandria
« Vastaus #1 : eilen kello 11:49:16 »
Pari vuotta taaksepäin Tampesterissa Suomessa n.500 vuotta vaikuttaneen vähemmistön miespuolinen edustaja ampui raskaana olleen ex-naisystävänsä teloitustyyliin Hämpillä niin feministipiirit veivät paikalle plakaatin "Miehet! Miksi teette tällaista?"

Melkoista miesten syyllistämistä. Kutsuisin jopa äärimmäiseksi miesvihaksi.
1312

Poissa ThomasDundee

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #2 : eilen kello 12:05:22 »
Onko tätä aihetta käsitelty jo saitilla?

No on. Kokeilepa hakutoimintoa.

Ja tämänkin saitin kommentointia kun katsoo, niin en lainkaan ihmettele ilmiön olemassaoloa.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 12:17:38 kirjoittanut ThomasDundee »

Poissa Pertti Ström

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #3 : eilen kello 12:14:05 »
Käsitellään sitten lisää.
1312

Poissa IlonaTequila

• Sr. Member
  • Galleria (23)
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #4 : eilen kello 12:56:53 »
Pari vuotta taaksepäin Tampesterissa Suomessa n.500 vuotta vaikuttaneen vähemmistön miespuolinen edustaja ampui raskaana olleen ex-naisystävänsä teloitustyyliin Hämpillä niin feministipiirit veivät paikalle plakaatin "Miehet! Miksi teette tällaista?"

Mies ampuu raskaana olevan naisen teloitustyylillä.

Naiset vievät paikalle plakaatin.

Ja tässä oli paras keksimäsi esimerkki äärimmäisestä miesvihasta.

🤐

Kyllä tätä tosiaan jotenkin varmaan pitäisi käsitellä.
🍑 keikat kalenterissa, fantasiat of:ssä 😘
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Penaattori

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #5 : eilen kello 13:25:03 »

Mies ampuu raskaana olevan naisen teloitustyylillä.

Naiset vievät paikalle plakaatin.

Ja tässä oli paras keksimäsi esimerkki äärimmäisestä miesvihasta.

Kokeilepa vaihtaa tuohon "Miehet! Miksi teette tällaista?" sanan miehet tilalle jotain muuta, vaikkapa "naiset", tai "maahanmuuttajat". Voit varmaan kuvitella millainen möly alkaisi naisvihasta tai maahanmuuttajien leimaamisesta?
Jotka osaa, ne tekee mitä vaan
Jotka ei, ne ryhtyy opettamaan
- Juice Leskinen

Poissa VVerkku

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #6 : eilen kello 21:52:03 »
Koko sukupuolikeskustelua vaivaa muutenkin jatkuva ryhmäajattelu. Mies sitä, nainen tätä. Sitten lisätään jälkikäteen, ettei nyt tietenkään tarkoitettu kaikkia. Jos tarkoitus on puhua esimerkiksi miesten tekemästä lähisuhdeväkivallasta, niin puhukaa siitä täsmällisesti. Silloon voitaisiin kysyä, miksi miehet ovat siinä yliedustettuina, mitkä tekijät sitä selittävät ja mitä asialle voidaan oikeasti tehdä.

Ja sama koskee naisia. Naiset eivät ole moraalisesti immuuneja väkivallalle, manipuloinnille, ennakkoluuloille tai sukupuolistereotypioiden ylläpitämiselle sen enempää kuin miehetkään. Oon itse nähnyt läheltä tilanteen, jossa perheen väkivaltainen osapuoli oli nainen. Se ei tietenkään kumoa miesten yliedustusta väkivaltatilastoissa, mutta se tekee hyvin konkreettiseksi sen, miksi "mies = tekijä, nainen = uhri" on liian yksinkertainen tapa hahmottaa väkivaltaa.

Poissa velihopea

• Sr. Member
« Vastaus #7 : eilen kello 23:30:17 »
^ Tuossa edellä on paljon asiaa.

Julkisessa keskustelussa nainen esitetään lähes poikkeuksetta viattomana uhrina, johon mies yksipuolisesti kohdistaa väkivaltaa. Kuitenkin myös naiset ovat usein ns. henkisen väkivallan mestareita. Osaavat manipuloida, kiristää, uhkailla ja pilata uhrin (miehen) ihmissuhteita omalla käyttäytymisellään. Tämä toki kiristää yleisesti parisuhteen osapuolten välejä ja saattaa altistaa myös tilanteille, joissa jollakulla palaa pinna ja fyysinen väkivalta tulee mukaan. Näissä yleensä mies voittaa sattuneista syistä.

Sekä henkinen että fyysinen väkivalta suhteen toista osapuolta kohtaan on väärin, mutta väärin on myös miesten yksipuolinen syyllistäminen parisuhdeväkivallasta. Syyt ovat usein syvemmällä ja toimivimmat ratkaisut muita kuin rankaisutoimenpiteitä.

(Ja joo, on omaa kokemusta. Lyönyt en ole naista koskaan, vaikka tosi vittumaista käytöstä olen todistanut ja aiheetonta paskaa niskaani saanut. Mutta pakko tunnustaa, että eka lyönti ei ollut kaukana. Ja jos mä LYÖN, hajoo uhrilta hampaat ja leuat.)

Jälleen sitä ihmisten keskinäistä kunnioitusta lisää 🙏 Ihmiset paskovat parisuhteensa loukkaamalla toista aiheettomasti milloin minkäkin pikkuasian takia. No, onpahan huorilla töitä, kun miehet kärsivät huonoissa suhteissaan 🙄
« Viimeksi muokattu: eilen kello 23:40:31 kirjoittanut velihopea »

Poissa VVerkku

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #8 : tänään kello 00:58:09 »
^

En sanonut, että naiset ovat henkisesti väkivaltaisia. Sanoon, että väkivallan tekijät ovat ensisijaisesti ihmisiä sukupuolesta riippumatta ja meidän tulisi tutkia niitä juurisyitä, joista väkivalta syntyy.

Ja on toki hyvä tiedostaa oma väkivaltakapasiteettinsa. En vain oikein ymmärrä, mitä “jos minä lyön, hampaat ja leuat hajoavat” tuo tähän keskusteluun. Musta se on juuri sellaista turhaa väkivallalla uhoamista ja pullistelua, joka vie keskustelun poies itse asiasta.

Poissa velihopea

• Sr. Member
« Vastaus #9 : tänään kello 01:13:26 »
^

En sanonut, että naiset ovat henkisesti väkivaltaisia. Sanoon, että väkivallan tekijät ovat ensisijaisesti ihmisiä sukupuolesta riippumatta ja meidän tulisi tutkia niitä juurisyitä, joista väkivalta syntyy.

Ja on toki hyvä tiedostaa oma väkivaltakapasiteettinsa. En vain oikein ymmärrä, mitä “jos minä lyön, hampaat ja leuat hajoavat” tuo tähän keskusteluun. Musta se on juuri sellaista turhaa väkivallalla uhoamista ja pullistelua, joka vie keskustelun poies itse asiasta.

Jos luit kirjoitukseni tarkasti, käytin naisten henkisestä väkivallasta sanoja ”myös” ja ”usein”, en vierittänyt syytä yksinomaan naisille. Ketjussa kuitenkin puhutaan miehiin kohdistetusta vihamielisyydestä ja ilmiön kyllä tunnistan. Mitenkään naisiin kohdistuvaa vihamielisyyttä vähättelemättä.

Omaan väkivaltakapasiteettiini - kuten varmaan monien muidenkin - viittasin lähinnä siinä mielessä, että jos väkivalta alkaa suuttuneessa mielentilassa, seuraukset voivat olla hallitsemattomia ja peruuttamattomia. Omalla kohdallani kynnys väkivaltaan on korkea, mutta ei ylittämätön. Joillakin muiila yksilöillä kynnys voi olla matalampi.

Ei näitä kirjoituksia kannata silti lukea kuin piru raamattua, etenkään tällä saitilla. Ovat vähän sellaista tajunnanvirtaa.