Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sähköpostiviestinnästä  (Luettu 5085 kertaa)

Poissa Nagsus

  • Newbie
  • Viestejä: 16
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Sähköpostiviestinnästä
« : Toukokuu 28, 2020, 23:25:36 »
Jälkikäteen huomasin Annikan vastanneen kahteen eri sähköpostiini täysin samoin seraavana maanantaina, kun sunnuntaiksi aikaa kysyin, joten kuuostaa melkoiselta liukuhihnalta.

Reilu viikko sitten päätin lähestyä Annikaa kaikesta epäilyksistäni huolimatta ja tällä kertaa hän jopa vastasi. Parin viestin jälkeen päästiin siihen tilanteeseen, että neito itse ehdotti aikaa, mutta vastattuani tähän aikaan sen minulle sopivan, ei enää mitään kuulunut. Onneksi tälläkin kertaa löytyin toinen naine tilalle

Juuri näin se nimenomaan kannattaa hoitaa. Kun on yksi selkeä, ajatuksella muotoiltu sähköposti-ilmoitus, jonka voi lähettää yhteydenottajille parilla klikkauksella, niin ajanvaraukset sekä nopeutuvat että helpottuvat. Kun ei tarvitse miettiä, mitä sanoa, niin vastausaika riippuu enää 2 tekijästä: siitä, miten nopeasti viestin huomaa, sekä siitä ajasta, kun arvioi, että kannattaako viestiin vastata vai ei. Jos jokaiselle yhteydenottajalle rupeaisi pitkän kaavan mukaan runoilemaan henkilökohtaista vastaanottoa, niin päivässä ei kovin montaa viestiä pystyisi käsittelemään, ja sitten tulisi vielä enemmän valitusta siitä, miten vastaamisessa kestää.

Ja liukuhihnaus ei ole mikään paha asia, lakatkaa käyttämästä sitä haukkumasanana. Joo ei ehkä ole kivaa mennä sotkuiseen kämppään tapaamaan väsynyttä palveluntarjoajaa ja liukastella aiempien asiakkaiden käyttämiin kortsuihin (vaikka jotkut tuostakin kiihottuvat). Mutta liukuhihnan voi hoitaa myös suunnitelmallisesti ja omasta jaksamisestaan huolehtien niin, että jokaisella asiakkaalla on vastassaan koskemattoman näköinen sänky sekä puhdas ja pirteä palveluntarjoaja. Tällainen liukuhihnaaja jos sattuu vastaan, niin sietäisi teidän asiakkaiden olla iloisia, koska jos päivystyspäivän aikana ottaisi vastaan vain kolme asiakasta, niin kaikella todennäköisyydellä juuri sinä jäisit siihen ryhmään, jolle ei aikoja ole enää vapaana.

Mikä tulee viestittelyn yhtäkkiseen katkeamiseen, niin joskus niin vain käy, se kuuluu hommaan. Minullakin monet yhteydenottajat lopettavat viestittelyn kuin seinään, vaikka tapaamisen sopiminen oli minun mielestäni ihan hyvässä vauhdissa. Ja minäkin lopetan joidenkin kanssa viestittelyn kuin seinään, esim. siksi jos minua alkaa epäilyttää, tai jos minusta näyttää siltä että tapaamisen sopiminen on sille toiselle ihan hirveän vaikeaa ja minulla ei sillä hetkellä satu olemaan resursseja vaikeiluun. (Mahdollisia syitä on paljon enemmänkin, enkä ota kantaa siihen, miksi joku toinen on lopettanut viestittelyn jonkun kolmannen kanssa.)

Miten ihmeessä tuosta voi jäädä kuva, että pitäisi saada aina uniikki viesti, jos perjantaina kysyy samasta osoitteesta kahteen kertaan tapaamista sunnuntaille, mihin saa samaan osoitteeseen kahteen kertaan vastauksen seuraavan viikon maanantaina ja vielä viikkoa myöhemmin alkaa hieroa tapaamista, kun sitä ehdottaa ja palveluntarjoaja vielä itse ehdottaa tapaamisaikaa?

Kuten aiemmin sanoin, olen markkinoinnin ammattilainen ja tiedän tällä alalla vallitsevan myyjän markkinat, mutta en silti aina välillä voi kuin ihmetellä joidenkin palveluntarjoajien toimintaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2020, 11:14:09 kirjoittanut Shark »

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #1 : Toukokuu 29, 2020, 10:01:22 »
Miten ihmeessä tuosta voi jäädä kuva, että pitäisi saada aina uniikki viesti, - - ?

Kuten aiemmin sanoin, olen markkinoinnin ammattilainen ja tiedän tällä alalla vallitsevan myyjän markkinat, mutta en silti aina välillä voi kuin ihmetellä joidenkin palveluntarjoajien toimintaa.

Öö koska valitit siitä, että sait kaksi samanlaista vastausta. Oliko ongelma siis sen sijaan vain se, että sait vastauksen myöhässä?

En tiedä välillänne ollutta tilannetta, mutta minusta seksinmyyjänä tämä kuulostaa siltä, että kollegani on toiminut aivan normaalisti, eikä ansaitsisi moitteita. Joskus asiakaspuolen on vain vaikea nähdä, mikä on seksinmyynnissä "normaali" tapa käsitellä yhteydenottoja, ja se voi aiheuttaa pettymyksiä.

Markkinoinnin ammattilaisena tiedät, että seksi myy ihan perkeleesti. Eli seksinmyynti-ilmoitukseen tulee tosi paljon vastauksia. Voin täydentää asiantuntemustasi kertomalla, että meille seksinmyyjille on Suomessa laitonta palkata sihteeritiimiä hoitamaan ajanvarauksiamme. Me käsittelemme kaikki yhteydenotot itse.

Sanotaan, että ilmoitukseen tulee vuorokauden aikana sata yhteydenottoa, eli postilaatikossa on nyt 100-kohtainen nimimerkkilista. Jos joku nimimerkki on listalla kaksi kertaa, niin sitä ei huomaa, vaan ne näyttävät kahdelta eri yhteydenotolta. Tämän vuoksi minä joudun aina tolkuttamaan yhteydenottajille, että älkää katkoko niitä sähköpostikeskusteluita uusiksi ketjuiksi, vaan pitäkää kaikki viestit samassa keskustelussa, jotta pysyn kärryillä siitä, mistä puhun ja kenen kanssa. Koska minun näkökulmastani uusi keskustelu = uusi yhteydenottaja.

Ainoa varma tapa erottua massasta on olla häirikkö, mutta sillä ei saa tapaamisia sovittua yhtä helposti.

Ja sitten minun hirmu järkevä logiikkani siihen, miksi joskus vastaan viesteihin myöhässä:

Saan viestin: "Haluan tavata torstaina klo. 18:00." En ehdi vastaamaan viestiin ennen kuin aika on jo mennyt. Päättelen, että se meni sitten siinä.

Saan viestin: "Haluan tavata, kävisikö vaikka torstaina klo. 18:00?" En ehdi vastaamaan viestiin ennen kuin aika on jo mennyt, mutta koska tuo aika oli vain ehdotus, niin vastaan kuitenkin, josko tapaaminen saataisiin aikaiseksi joskus toiste.

(EDIT: Ilmiannoin tämän moderaattoreille, jotta he toivottavasti muokkaisivat tämän sivukeskustelun omaksi ketjukseen, ettei mene rapsa ihan mäsäksi. Kiitos modet jos siirrätte.)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2020, 11:14:19 kirjoittanut Shark »
Eläkkeellä.

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1625
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #2 : Toukokuu 29, 2020, 12:39:51 »
Suosituimmille hupakoille tulee varmasti sähköpostiviestejä yllinkyllin. Jos parin päivän keikalla ehtii tavata 20-30 asiakasta, niin suurin osa kyselijöistä jää ilman. Hupakon päätyö ei ole viesteihin vastaaminen, vaan paljon käytännönläheisempi duuni, onneksi. En millään ajattele että kaikille tarttisi vastata. Sitä varten pitäisi sitten olla jo oma sihteeri (tarkoitan "oikeaa" sihteeriä), ja se tietty heti näkyisi palveluhinnastossa.
Hupakko vastaa kenelle haluaa, etusijalla varmaan tutut turvalliset asiakkaat ja muita sitten mahdollisuuksien mukaan. Kyselijöiden kannattaa panostaan viestiinsä, sillä järkevät/asialliset viestit ovat varmasti etusijalla. En itse ainakaan ota nokkiini jos en saa vastausta, vaikka parhaani viestissä annakin. Toinen juttu on että kantsii olla varmaan hyvissäajoin liikkeellä......
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #3 : Toukokuu 29, 2020, 12:43:51 »
Kannattaa myös muistaa se kylmä fakta, että kyseessä on puhtaasti asiakas suhde ja että hupakolla luultavasti on sähköposti pullollaan. Sitä peratessa pyritään tehokkuuteen ja silloin copy-paste viestit on käteviä.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #4 : Toukokuu 29, 2020, 12:53:14 »
Ylläolevia kompaten voisin lisätä ihan perusasian, että yleensä tapaamiseen johtaneen sp-yhteydenoton jälkeen on jossain vaiheessa saanut puhelinnumeron. Myöhemmät tapaamisten sopimiset kannattaa hoitaa sen kautta. Ja kuten sanottu, aikaisen madon tipu nappaa.

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #5 : Toukokuu 29, 2020, 13:06:21 »
Suosittelen itse kohdalleni sähköpostilla yhteydenottoa sen vuoksi, että keikkapäivien ulkopuolella hupsuluuri on kiinni - en oikein voi muuna työ- ja vapaa-aikanani käyttää hupsuluuria ilman huomion heräämistä. Sen sijaan sähköpostin voin helposti lukea oman luurini kauttakin, eikä jonkun näkemä gmail taustalla herätä huomiota toisin kuin seksisaitti.net.

Yhteydenottoja tulee todella paljon ja käytännöllisintä minullekin on copypasteta hinnasto, palvelut jne. Jos jokaiselle alkaisi yksilöllisesti kirjoittaa viestiä, ei muuta ehtisi tehdäkään. Harmi, jos joku kokee sen liukuhihnamaisena mutta monellakaan hupsulla ei yksinkertaisesti ole aikaa satoihin yksilöllisiin meileihin.

Ehkä jos hupsuilu olisi ainoa aikaa vievää asia elämässä tai kokopäivätyö, sitten ehtisi. Soittaen ehtii sitten rupatella yksilöllisestikin ja tapaamisella aika on pyhitetty asiakkaan yksilölliselle kohtaamiselle.

Joistain yhteydenotoista huomaa, kun asiakas lähestyy chattailevaan sävyyn, että yhtä kysymysviestiä seuraa heti toinen, sekä toinen.. että edellä kirjoittamaani ei ole ymmärretty. Ne, jotka ymmärtävät niin tietävät myös helpommin saavansa esim. ajanvarauksen ilmoittamieni aikojen ulkopuoleltakin, eivätkä silti kinua vaikkapa lisäaikaa korvauksetta tai chat-seuraa.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5273
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #6 : Toukokuu 29, 2020, 13:35:36 »
Minä en jaksa ottaa yhteyttä noihin sähköpostiosoitteisiin ja jatkossa asia tuskin muuttuu jos "vastaukseen on syytä panostaa".

Poissa Pimu

  • Sr. Member
  • Galleria (137)
  • Viestejä: 2345
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #7 : Toukokuu 29, 2020, 13:40:16 »
Samoja ajatuksia kuin IhanaLotalla.

Lyhykäisyydessään itse  suosin sähköpostia, valikoin asiakkaat ja sen myötä myös viestit joihin vastaan. En näe, että kenenkään tuosta kannattaa loukkaantua.

Ensimmäiseen viestiin saa lähes aina copypaste vastauksen. Kannattaa siis viestitellä niin et ne edelliset viestit jää näkyviin tai sit on suuri todennäköisyys et saa sen copypasten uudelleen. Jos ehdotetaan aikaa tai sisältöä, joka minulle ei sovi niin ne viestit monesti jää vastaamatta.
Jos olisi mahdollisuus palkata sihteeri, joka hoitaisi varaukset niin asia olisi varmaan eri.

Meillä kaikilla on omat tapamme toimia, jos joku ei vastaa niin kannattaa miettiä oma viestin sisältö et olisiko sille tehtävissä jotain. Ja jos jää useammin saamatta vastaus joltain niin siirtyisin vaan suosiolla toiseen tyttöön.

Tekstareihin en vastaa juuri ikinä, koska ei ole aikaa alkaa käydä kaikkia samoja asioita 10llä viestillä läpi, mitkä voi kertoa sillä 1llä copypaste viestillä.

Keikat kalenterissa 😘
📸𝔾𝕒𝕝𝕝𝕖𝕣𝕚𝕒𝕤𝕤𝕒 𝕜𝕦𝕧𝕚𝕒 𝕡𝕒𝕙𝕚𝕞𝕡𝕒𝕒𝕟 𝕙ä𝕥ää𝕟
https://www.seksisaitti.net/index.php?action=gallery;cat=156

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #8 : Toukokuu 29, 2020, 13:45:39 »
Jos parin päivän keikalla ehtii tavata 20-30 asiakasta, niin suurin osa kyselijöistä jää ilman.

Tämä vaatisi jo melkoista Teräspillua  ;D

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #9 : Toukokuu 29, 2020, 14:42:01 »
Ylläolevia kompaten voisin lisätä ihan perusasian, että yleensä tapaamiseen johtaneen sp-yhteydenoton jälkeen on jossain vaiheessa saanut puhelinnumeron. Myöhemmät tapaamisten sopimiset kannattaa hoitaa sen kautta. Ja kuten sanottu, aikaisen madon tipu nappaa.
Minä olen ikuinen erilainen nuori. En juurikaan soittele. Jos sähköpostilla aloitetaan, sillä hoidetaan loppuun asti.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Vieras0074

  • Full Member
  • Viestejä: 224
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #10 : Toukokuu 29, 2020, 15:23:35 »
Edelleen suosin sähköpostia. Olen sopinut pari tapaamista pelkästään puhelimitsekin, mutta ei sekään aina niin selkeää ole. Yllättävän paljon saa soitella turhaan. Mietin vaan soitellessa aina, että koska palveluntarjoaja laittaa mun numeroni estetyksi, kun yritän useamman kerran tavoittaa lyhyen ajan sisällä. Missä siis menee turskan innokkuuden ja häiriköinnin raja? Varmaan sen määrittää kukin hupakko tykönään.

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1625
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #11 : Toukokuu 29, 2020, 15:26:45 »
Meitä turskia on niin moneksi että kyllä hupakot on helisemässä meidän kanssa  :o
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa Jalmari

  • Hero Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 542
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #12 : Toukokuu 29, 2020, 18:14:05 »
Suosin sähköpostia, jossa ehdotan tiettyä aikaa tai aikahaarukkaa, mikä sopii omiin menoihini parhaiten.
Tosin KIK sovellus toimii myös hyvin.
 
Copypaste vastaukset ovat ainakin minulle aivan riittäviä, kun ensimmäisistä askelista on kyse. Tämän jälkeen, voi tarkemmin sopia miten tavataan jne.
Jos en ole saanut vastausta ennen ehdottamaani päivää/päiviä, en niitä enää odota tulevankaan. Pakko on silti myöntää, että arvostan niitä vastauksia, joissa kerrotaan ettei tapaaminen onnistu ehdottamaani aikaan tms.
Satunnainen matkailija mutkaisilla poluilla, kokemuksia etsimässä

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #13 : Toukokuu 29, 2020, 18:40:59 »
Mietin vaan soitellessa aina, että koska palveluntarjoaja laittaa mun numeroni estetyksi, kun yritän useamman kerran tavoittaa lyhyen ajan sisällä. Missä siis menee turskan innokkuuden ja häiriköinnin raja? Varmaan sen määrittää kukin hupakko tykönään.

Tapaamisten aikana kun ei voi vastata, niin senkin takia se sähköposti on hyvä keino vaikka kysäistä mihin aikaan soittaen mahdollisesti saa kiinni. Ei sillä blokkilistalle joudu, että on yrittänyt soittaa - sehän on tarkoituskin, kun takaisinpäin ei ole sopivaa soittaa.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5273
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #14 : Toukokuu 29, 2020, 19:29:27 »
Sanoin jo aiemmin etten tykkäile sähköposteista tässä yhteydessä, koitan nyt jäsennellä ajatuksiani paremmin.

Minusta sähköpostit on aikamoista säätämistä, samat asiat voi sopia paljon helpommin puhelinsoitolla. Mailitse vuoropuhelu voi käydä vaikka näin:
-Sopiiko sulle että tulen tiistaina klo 12?
-Ei onnistu mutta ehkä klo 11 sen sijaan?
-Se ei onnistu minulle, miten olisi klo 13?
-Sori ei onnistu, 14?
jne

Aika usein on niin että jos löydät kiinnostavan näköisen ilmoituksen jonka ilmoittaja ei ole ennalta tuttu mutta haluat kuitenkin ottaa yhteyttä niin ei se tapaaminen ole vielä salettia, tiettyjen juttujen on toteuduttava. Tällaisia voivat olla esim sopivan ajan löytyminen, itselle sopiva hintataso ja palvelut. Joskus kun oli tapana vielä käyttää mailia asioiden sopimiseen ja koitin ujuttaa kaikki kolme kysymystä samaan postaukseen, vastausviestissä oli useinkin vastausta vain osaan noista kysymyksistä mutta sen sijaan siellä saattoi olla kysymyksiä tyyliin "millaiseen asuun haluat minun pukeutuvan?" (joka on minulle aivan samantekevää) tai "milloin olet tulossa?" ja minähän en tiedä olenko milloinkaan, asia riippuu siitä mitä on tarjolla, joka selviäisi jos saisin vastauksen esittämiini kysymyksiin. Jotka on siis tehtävä uudelleen.

Lisäksi minua häiritsee se ajatus että mun on pystyttävä erottautumaan muista jotta edes saisin vastauksen. Tai olisi laitettava mailia jossa tiedustella sopivaa soittoaikaa. Minä vaan koitan soittaa silloin kun itselleni sopii, pitää asiat yksinkertaisina ja selkeinä ja neuvottelut lyhyinä. Näin toimien menetän varmaankin monia hyviä juttuja mutta ei minusta tämän kummempaan ole. Mailitytöillä on omat asiakkaansa ja hyvä niin.

Poissa lprman1

  • Banned
  • Full Member
  • Viestejä: 451
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #15 : Toukokuu 29, 2020, 19:35:06 »
Voisin ihan vaivatta kuvitella sopivani tapaamisen sähköpostitse, mutta tähän saakka whatsapp on toiminut parhaiten ja siitä tuskin tulee poikettua.
Tiede on populismin pahin vihollinen.

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #16 : Toukokuu 29, 2020, 20:26:09 »
^ Tottakai saa sopia tapaamisensa vain soittamalla. Koetin selventää vain sitä, kun välillä täällä kommentoidaan ja joskus jopa kiukutellaan, kun ei vastata.

Poissa lprman1

  • Banned
  • Full Member
  • Viestejä: 451
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #17 : Toukokuu 29, 2020, 20:27:16 »
^Minullekko vastasit? Juurihan tuossa kerroin, että sovin whatsappilla tapaamiset. Enkä koskaan ole kiukutellut jos ei ole vastattu.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2020, 20:31:18 kirjoittanut lprman1 »
Tiede on populismin pahin vihollinen.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #18 : Toukokuu 30, 2020, 11:12:48 »
Syyt, miksi ainakaan itse en ala vastailemalla vastailemaan kenenkään WhatsApp-viesteihin tai tekstareihin saati Kikkeihin sun muihin pikaviestimiin, löytyy ainakin siinä, että joillakin ihmisillä on pakkomielle saada vain ajanpuutteen vuoksi chattailla, tingata, esittää samoja kysymyksiä ja/tai lähetellä kullikuvia sekä kysellä kasvokuvia. Olen saanut asiallisempia yhteydenottoja keskimäärin enemmän sähköpostitse ja puhelimitse soittamalla, siksi siis suosin vain ja ainoastaan niitä kanavia, kun joku haluaa sopia tapaamisesta kanssani.

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1625
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sähköpostiviestinnästä
« Vastaus #19 : Toukokuu 30, 2020, 11:49:37 »
Jos parin päivän keikalla ehtii tavata 20-30 asiakasta, niin suurin osa kyselijöistä jää ilman.

Tämä vaatisi jo melkoista Teräspillua  ;D

ihan uteliaisuudesta: Montako "normaali"asiakasta päivässä voi palvella ???
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)