Tuon tähän viestittelyyn sellaisen näkökulman, että kun on uusi asiakas, niin on hyvä ymmärtää myös sellainen seikka, että viestittely on ainoa keino yrittää päästä selville millainen persoona siellä palveluita myy. Moni PT ehkä ihmettelee mitä helvetin väliä sillä persoonalla on, mutta sillä on.
Kyllä sen aina huomaa, että PT:t haluaisivat viestin tyyliin "Olen rehti pentti 45V, käykö huomenna klo 14 reikäleipä, 1 tunti perus panoa. Haluan palvelua X."
Ja oletus on, että kun turska ottaa yhteyttä, niin kaupat on jo tehty. Näin se on ehkä seuraavilla kerroilla, mutta kun ottaa uuteen hupakkoon yhteyttä haluaa hieman koittaa saada tekstistä irti viboja. Esim. jos ilmoituksessa nainen mainostaa olevansa kyltymätön seksinnälkäinen viettelijätär, mutta kommunikointi on jäätävän suoraa, niin silloin saa sen todennäköisesti ihan oikean vaikutelman, että mainos on pelkkä mainos.
Ja tämä on myös ainoa mahdollisuus yrittää noukkia esiin, onko PT jotenkin epäilyttävä.
5 - 7 viestiä on varmaan enemmän kuin tarpeeksi, riippuen kontekstista. Itse kyselen yleensä hintoja ennen kuin välttämättä edes kerron milloin ja mitä haluan tehdä. Jos ilmoituksessa on jokin houkutteleva juttu, missä PT tuo esiin kuinka kovin tuhma tyttö onkaan, saatan tarttua siihen ja kysyä asiasta. Jos vastausviesti on täysin ohittanut kyseisen huomion ja minulle tarjotaan vain hinnastoa ilman vastaflirttiä kyseisestä asiasta, niin kaupanteko päättyy siihen.
Ymmärrän hyvin, että kaikenlaisia runkkareita liikkuu, mutta monille tilaajille etenkin uusien tuttavuuksien kanssa, esileikki alkaa tilaamisesta. Ja jos kommunikointi pelaa ja hupakon kanssa voi suunnitella esim. jotain jännää uutta mitä voisi kokeilla, niin sillä tavalla niitä vakituisia asiakkaita ainakin saa. Itse olen aika herkkä perääntymään kaupanteosta, jos en pidä vastausviestistä.