Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?  (Luettu 4462 kertaa)

Poissa Hetvield

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2908
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« : Tammikuu 20, 2024, 15:20:28 »
Otsikko kaiken kertoo.
Joka päivä ilmestyy forkalle topikkeja jossa kysellään kokemuksia jostakin hupakosta, mutta miksi?
Onko se niin ettei itse haluta maksaa oppirahoja vaan että joku muu tekee sen puolesta, eli halutaan hyväksi käyttää muita.

Vai että se on jotain runkku materiaalia...

Eikö tämmöisen yhteisön idea ole, että jaetaan niitä kokemuksia, eikä kysellä niitä🤔
Bad Ass. Smart Ass. Great Ass

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2450
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #1 : Tammikuu 20, 2024, 16:02:36 »
Tekniikan maailman lukijoitahan nämä kyselijät vain ovat.

Poissa Penaattori

  • Hero Member
  • Viestejä: 531
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #2 : Tammikuu 20, 2024, 16:38:20 »
Otsikko kaiken kertoo.
Joka päivä ilmestyy forkalle topikkeja jossa kysellään kokemuksia jostakin hupakosta, mutta miksi?
Onko se niin ettei itse haluta maksaa oppirahoja vaan että joku muu tekee sen puolesta, eli halutaan hyväksi käyttää muita.

Vai että se on jotain runkku materiaalia...

Eikö tämmöisen yhteisön idea ole, että jaetaan niitä kokemuksia, eikä kysellä niitä🤔
Juuri tuo on mielestäni foorumin idea.

Miksi siis olisi väärin kysellä kokemuksia? Mitä se on sinulta pois?

Jos joku kysyisi esim. että onko hiihtolatu paikassa X hyvä ja turvallinen, ja sinä olisit itse kaatunut siellä ladulle heitettyyn soraan, niin et hiiskuisi asiasta mitään vaan ajattelisit että maksakoot muut oppirahansa itse, oppivathan olemaan...?

Suomi on sarvikuonojen maa.
Go woke, go broke.

Poissa Hetvield

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2908
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #3 : Tammikuu 20, 2024, 16:44:05 »
^
Siis se että kysellään ja halutaan hyötyä muista ihmisistä, mutta mitään kokemuksia ei ole jakaa, koska suurin osa kyselijöistä on vain runkkareita??

Huorissa käyminen ei ole hiihtämistä eikä maito purkkien ostamista, vaikka jotkut niin haluaa kuvitella.
Bad Ass. Smart Ass. Great Ass

Poissa Penaattori

  • Hero Member
  • Viestejä: 531
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #4 : Tammikuu 20, 2024, 16:57:27 »
^
Siis se että kysellään ja halutaan hyötyä muista ihmisistä, mutta mitään kokemuksia ei ole jakaa, koska suurin osa kyselijöistä on vain runkkareita??
Miten/miksi ihmeessä päättelet että kyselijät olisivat runkkkareita?
Mitä sinä sinä siinä menetät jos kerrot kokemuksestasi? Fiksut ihmiset hyötyy toisistaan, itseensä käpertyvät eivät välitä muista ja saavat tyydytystä vahingonilosta. Ja toisaalta haluavat tehdä vältettävissäkin olevat virheet itse.
Huorissa käyminen ei ole hiihtämistä eikä maito purkkien ostamista, vaikka jotkut niin haluaa kuvitella.
Missasit pointin, periaate on sama.
Go woke, go broke.

Poissa Penaattori

  • Hero Member
  • Viestejä: 531
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #5 : Tammikuu 20, 2024, 17:05:06 »
^En tiedä mitä on rölöttäminen ja miten se liittyy tämän ketjun aiheeseen?
Go woke, go broke.

Poissa Hetvield

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2908
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #6 : Tammikuu 20, 2024, 18:35:54 »
^
Tottakai se on riskaapelia, mutta haluat että joku muu ottaa sen puolestasi?

Jotta voit hyväksi käyttää muiden kokemuksia, ettei itse tarvitse riskeerata mitään?

Sitä sanotaan narsismiksi.


« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2024, 18:40:10 kirjoittanut Hetvield »
Bad Ass. Smart Ass. Great Ass

Paikalla Kalamaja

  • Newbie
  • Viestejä: 19
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #7 : Tammikuu 20, 2024, 18:48:28 »
^
Tottakai se on riskaapelia, mutta haluat että joku muu ottaa sen puolestasi?

Jotta voit hyväksi käyttää muiden kokemuksia, ettei itse tarvitse riskeerata mitään?

Sitä sanotaan narsismiksi.

Pidän enemmän termistä "hintatietoinen kuluttaja" mutta kukin tyylillään. Eihän riskien minimointi ole millään tavalla pahasta, varsinkin kun tämä harrastus on lainkin silmissä siellä harmaalla alueella ja kuluttajansuojaa ei juurikaan ole.

Itse kyllä rapsaan jokaisen hupakon kohdalla, halusivat he sitä tai eivät, mutta en ole vielä tällä tunnuksella tehnyt sitä tänne.


Poissa sarvi

  • Jr. Member
  • Viestejä: 71
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #8 : Tammikuu 20, 2024, 18:52:34 »
Äärimmäisen ärsyttäviä kyllä nuo kyselijät. Kyselyissä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta minusta olisi kohtuullista että että jokaista kyselyä vastaan kirjoittaisi vähintään yhden rapsan

Poissa Timppa-T

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1001
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #9 : Tammikuu 20, 2024, 18:54:26 »
Itse kyllä rapsaan jokaisen hupakon kohdalla, halusivat he sitä tai eivät

Mistä tälläinen asenne?
#freepalestine

Poissa Penaattori

  • Hero Member
  • Viestejä: 531
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #10 : Tammikuu 20, 2024, 18:57:25 »
^
Tottakai se on riskaapelia, mutta haluat että joku muu ottaa sen puolestasi?
Et kai sinä siellä horolla käy kenenkään muun puolesta kuitenkaan, vaan ihan omista syistäsi? Mitä sinä menetät jos jaat kokemuksesi ja  joku muu voi välttää mahdollisen virhevalinnan?
Jotta voit hyväksi käyttää muiden kokemuksia, ettei itse tarvitse riskeerata mitään?
Kuten joku tuossa yllä jo kirjoittikin: "Fiksut ihmiset hyötyy toisistaan".
Go woke, go broke.

Poissa Hetvield

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2908
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #11 : Tammikuu 20, 2024, 19:00:43 »
^
Varmaan nyt jo ymmärrät ettei tässä ole kysymys kokemusten jakamisesta vaan näistä jatkuvista kyselyistä tällä forkalla.

Mutta tietysti sun ainoa agenda on trollata, joten ymmärretään tämä.


« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2024, 19:05:03 kirjoittanut Hetvield »
Bad Ass. Smart Ass. Great Ass

Poissa Penaattori

  • Hero Member
  • Viestejä: 531
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #12 : Tammikuu 20, 2024, 19:10:14 »
^Eli jos sinä olet ostamassa vaikka autoa, kitaraa, jne. tai vaikka etsimässä hammaslääkäriä vaativaa operaatiota varten, niin sinua ei kiinnosta muitten kokemukset ennen ostopäätöstä?
Go woke, go broke.

Poissa Hetvield

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2908
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #13 : Tammikuu 20, 2024, 19:15:19 »
^Eli jos sinä olet ostamassa vaikka autoa, kitaraa, jne. tai vaikka etsimässä hammaslääkäriä vaativaa operaatiota varten, niin sinua ei kiinnosta muitten kokemukset ennen ostopäätöstä?

Ei kiinnosta. Kitarat on niin henkilökohtaisia, ettei kukaan tule sanomaan mulle mistä pidän. Voin kyllä antaa oman suosituksen lempi kepistäni, jos joku haluaa.

Mutta en missään helvetin nimessä kysele muilta ostaisinko tuon vai tuon kitaran.
Vaan käyn itse testaamassa sopiiko se mulle.


« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2024, 19:17:56 kirjoittanut Hetvield »
Bad Ass. Smart Ass. Great Ass

Paikalla Kalamaja

  • Newbie
  • Viestejä: 19
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #14 : Tammikuu 20, 2024, 19:19:15 »
Itse kyllä rapsaan jokaisen hupakon kohdalla, halusivat he sitä tai eivät

Mistä tälläinen asenne?

Enhän mä kysy ravintolan omistajaltakaan illallisen jälkeen, että saanko mä kirjoittaa teistä arvostelun. Tai elokuvan ohjaajalta. Tai albumin tuottajalta. Mielestäni tähän lajiin kuuluu se, että kokemuksia jaetaan puolin ja toisin ilman sensuuria. Ei huorakaan kysy huonolta asiakkaalta, että sopiiko jos laitan sut "mustalle listalle" ja kerron muille palveluntarjoajille, että sua ei kannata ottaa asiakkaaksi.

Toki muiden rapsoja lukiessa tulee aina pitää mielessä se, että kyseessä on aina rapsaajan subjektiivinen kokemus eikä objektiivinen totuus.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2024, 19:23:49 kirjoittanut Kalamaja »

Poissa Timppa-T

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1001
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #15 : Tammikuu 20, 2024, 19:27:59 »
^no sinähän se varsinainen sankari ole. Not.

Luulisi jokaisen seksityöntekijöitä ja heidän työtään kunnioittavan asiakkaan noudattavan etikettiä myös siinä suhteessa, että jos palveluiden ehtoina on, että rapsaa ei kirjoiteta, niin silloin sitä ei kirjoiteta.

Seksityön vertaaminen ravintolaan, elokuvaan tai musiikkialbumiin on aika kulunut fraasi jo ja osoittaa ymmärtämättömyyttä tässäkin asiassa.

Seksipalveluiden asiakaskokemukset nimenomaan ovat subjektiivisia. Vai väitätkö, että kokemus pitäisi olla jokaiselle asiakkaalle aivan samanlainen?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2024, 19:37:59 kirjoittanut Larsu »
#freepalestine

Paikalla Kalamaja

  • Newbie
  • Viestejä: 19
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #16 : Tammikuu 20, 2024, 19:32:38 »
^no sinähän se varsinainen sankari ole. Not.

Kiitos palautteesta. Kuulisin myös mielelläni oman mielipiteesi tähän aiheeseen, varsinkin kun se tuntuu eroavan omastani.

Paikalla Kalamaja

  • Newbie
  • Viestejä: 19
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #17 : Tammikuu 20, 2024, 19:49:21 »

Luulisi jokaisen seksityöntekijöitä ja heidän työtään kunnioittavan asiakkaan noudattavan etikettiä myös siinä suhteessa, että jos palveluiden ehtoina on, että rapsaa ei kirjoiteta, niin silloin sitä ei kirjoiteta.

Seksityön vertaaminen ravintolaan, elokuvaan tai musiikkialbumiin on aika kulunut fraasi jo ja osoittaa ymmärtämättömyyttä tässäkin asiassa.

Seksipalveluiden asiakaskokemukset nimenomaan ovat subjektiivisia. Vai väitätkö, että kokemus pitäisi olla jokaiselle asiakkaalle aivan samanlainen?

Tää taitaa olla ainoa ala, jossa pt:aa ei muka saisi rapsata. Jopa huumekauppiaista saa kirjoittaa palautetta niin paljon kuin sielu sietää :D

Olkoot kuinka kulunut tahansa, niin se pitää silti paikkansa. Valaise ymmärtämätöntä että miksi ei muka saisi rapsata.

Kokemus ei voi olla jokaisella samanlainen, sillä kokeminen on aina subjektiivista. Se, jos pt on ottanut 20kg elopainoa kuvien ottamisen jälkeen, on ihan objektiivinen havainto, josta on syytä informoida muita.

Paikalla Kielimies

  • Jr. Member
  • Viestejä: 93
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #18 : Tammikuu 20, 2024, 19:52:51 »
Voisi verrata keskusteluun jossa joku kyselee hyvää autokorjaamoa tai jotain muuta asiakaspalvelua.Tottakai saa kysyä. :headbang:

Poissa sarvi

  • Jr. Member
  • Viestejä: 71
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi kysellään "onko kukaan käynyt"?
« Vastaus #19 : Tammikuu 20, 2024, 20:45:26 »
Voisi verrata keskusteluun jossa joku kyselee hyvää autokorjaamoa tai jotain muuta asiakaspalvelua.Tottakai saa kysyä. :headbang:

Saa kysyä, mutta tuntuu että täällä ei enää kohta muita postauksia olekaan.