Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
N-sanan käyttö, mitä mieltä?
Villerius:
--- Lainaus käyttäjältä: Lifti - Joulukuu 02, 2021, 08:01:06 ---Nuorityötä tehneenä voin luvata että systemaattinen kiusaaminen eli henkinen väkivalta jättää lapseen paljon syvemmät arvet kuin se että lapsi saa kerran kunnolla kuokkaansa.
--- Lainaus päättyy ---
Vaikka en kannata väkivaltaa, mutta kyllä ainakin kerran pitää saada kunnolla pataan. Siitä toipuu henkisellä tasolla varmasti. Systemaattinen kiusaamisen seuraukset näkyvät ihmisessä koko elämän.
Azazello:
^^^ No niin, siinä oli pienet woke-aktivistialut reippaana vanhempien aktivistien ja Ylen viitoittamalla tiellä. Varmaan on ollutkin rastista kiusaamista, kouluissa on aina ikävä kyllä, mutta vaikuttaa kuitenkin epämääräiseltä yritykseltä perustella omaa kiusaamistaan. Mietin jo siinä Sannikkaohjelmassa, että se wokehörhö toi sitä väkivaltaa rivienvälistä vaihtoehdoksi. Se ei taatusti jäänyt huomaamatta näiltä kyseessä olevilta wokealuilta.
Kaikki kiusaajat, kuten nämä pahoinpitelijät, valitsevat aina heikoimman mahdollisen kohteen, tai menevät ryhmällä yhden päälle. Väkivalta lopettaa vittuilun, sanotaan. Se tarkoittaa kuitenkin sitä vittuilijaa, eikä randomia syytöntä.
joey_t:
--- Lainaus käyttäjältä: Lifti - Joulukuu 02, 2021, 08:01:06 ---^ olet JoeyT aivan oikeassa. koulu ei ollut tuolla syytetyn penkillä. outoa tosiaan.
koulu nyt kuitenkin kuuluu joka arkipäivä lasten elämään monta tuntia. koulupäivät voivat olla yhtä helvettiä jos sinua koulukiusataan. ehkä tästä oli kiistämättömät todisteet ja jollakin siellä oikeudessa sydän paikallaan.
väkivalta on jonkun moraalin mukaan väärin ja laki sanoo siitä omat asiansa. itse toivon että tytöt löytävät oikean kiusaajan ja antaa oikein siskon kädestä.
väkivalta kun on tosiaan niin väärin...se kiusatuksi tuleminen loppui koulussa heti kun asettelin nyrkkini kiusaajan naaman. noh, mulla on moraali, sulla on moraali ja sitten on suomen laki. joskus suomen lakia edustaa ihminen jolla on sydän ja joka haluaa viitata syvällä piilevään ongelmaan eikä vain jäävuoren huippuun.
Nuorityötä tehneenä voin luvata että systemaattinen kiusaaminen eli henkinen väkivalta jättää lapseen paljon syvemmät arvet kuin se että lapsi saa kerran kunnolla kuokkaansa.
--- Lainaus päättyy ---
Sinä puhut tässäkin kohdassa pelkkää asiaa ja meitä kahta yhdistää esimerkiksi se että sydämemme on koulukiusattujen puolella.
Miten koulukiusaamisesta päästään eroon, siihen minulla ei ole esittää vastausta, ainoastaan se että asiaan on suhtauduttava suurella tarmolla. Mulla on sellainen muistelo omasta kouluajastani että luokallani oli tyttö jota kiusattiin aika paljon. Hänen kotonaan oli navetta ja tyttö tuli useinkin kouluun haisten navetalle. Tyttöä haukuttiin esim lehmäksi. Hän kärsi kiusaamisesta ja jossakin vaiheessa jäi kiusaamisen takia koulusta pois, ilman lupaa. Keskustelimme asiasta luokassa ja tämän keskustelun jälkeen opettaja pyysi minua ja erästä toista luokan oppilasta jäämään vielä hetkeksi. Opettaja ehdotti että me kaksi luokkakaveria menisimme käymään tytön luona ja houkuttelisimme hänet takaisin kouluun. Niin teimmekin ja asia jopa onnistui. Nykyisin käsittääkseni lapsille ei anneta noin suurta vastuuta taikka roolia vaikean asian ratkaisussa eikä varmaan pidäkään antaa mutta tuossa yksittäisessä tapauksessa lopputulos oli aika hyvä.
Kapu:
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - Joulukuu 02, 2021, 07:38:29 ---Mietin mihin ketjuun tämä tulisi laittaa ja sijoitin tänne koska artikkelin mukaan tapaukseen liittyy n-sanan käyttö osana rasistista kiusaamista: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/024c480b-d2d1-4eb7-a839-4f170a9b0565
--- Lainaus ---
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus päättyy ---
Rasistista kiusaamista esiintyy lasten keskuudessa nykyisin moneen suuntaan. Valtaväestö / kieliryhmä 1 / kieliryhmä 2. Perustan väitteeni omiin havaintoihini, enkä ole huomannut kenenkään toimittajan tehneen tästä aiheesta juttua.
Lifti:
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - Joulukuu 02, 2021, 08:50:18 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Lifti - Joulukuu 02, 2021, 08:01:06 ---^ olet JoeyT aivan oikeassa. koulu ei ollut tuolla syytetyn penkillä. outoa tosiaan.
koulu nyt kuitenkin kuuluu joka arkipäivä lasten elämään monta tuntia. koulupäivät voivat olla yhtä helvettiä jos sinua koulukiusataan. ehkä tästä oli kiistämättömät todisteet ja jollakin siellä oikeudessa sydän paikallaan.
väkivalta on jonkun moraalin mukaan väärin ja laki sanoo siitä omat asiansa. itse toivon että tytöt löytävät oikean kiusaajan ja antaa oikein siskon kädestä.
väkivalta kun on tosiaan niin väärin...se kiusatuksi tuleminen loppui koulussa heti kun asettelin nyrkkini kiusaajan naaman. noh, mulla on moraali, sulla on moraali ja sitten on suomen laki. joskus suomen lakia edustaa ihminen jolla on sydän ja joka haluaa viitata syvällä piilevään ongelmaan eikä vain jäävuoren huippuun.
Nuorityötä tehneenä voin luvata että systemaattinen kiusaaminen eli henkinen väkivalta jättää lapseen paljon syvemmät arvet kuin se että lapsi saa kerran kunnolla kuokkaansa.
--- Lainaus päättyy ---
Sinä puhut tässäkin kohdassa pelkkää asiaa ja meitä kahta yhdistää esimerkiksi se että sydämemme on koulukiusattujen puolella.
Miten koulukiusaamisesta päästään eroon, siihen minulla ei ole esittää vastausta, ainoastaan se että asiaan on suhtauduttava suurella tarmolla. Mulla on sellainen muistelo omasta kouluajastani että luokallani oli tyttö jota kiusattiin aika paljon. Hänen kotonaan oli navetta ja tyttö tuli useinkin kouluun haisten navetalle. Tyttöä haukuttiin esim lehmäksi. Hän kärsi kiusaamisesta ja jossakin vaiheessa jäi kiusaamisen takia koulusta pois, ilman lupaa. Keskustelimme asiasta luokassa ja tämän keskustelun jälkeen opettaja pyysi minua ja erästä toista luokan oppilasta jäämään vielä hetkeksi. Opettaja ehdotti että me kaksi luokkakaveria menisimme käymään tytön luona ja houkuttelisimme hänet takaisin kouluun. Niin teimmekin ja asia jopa onnistui. Nykyisin käsittääkseni lapsille ei anneta noin suurta vastuuta taikka roolia vaikean asian ratkaisussa eikä varmaan pidäkään antaa mutta tuossa yksittäisessä tapauksessa lopputulos oli aika hyvä.
--- Lainaus päättyy ---
Tuo on loistava esimerkki miten asiaan voisi suhtautua!
Ilmeisesti tässä väkivalta tapauksessa eivät aikuiset asiaan reagoineet. Minun tapauksessani oli samoin. Ei jää paljoo vaihtoehtoja jäljelle.
Joskus jostakin käsittämättömästä syystä aikuiset eivät reagoi vaikka kiusaamista näkevät tai asiasta kerrotaan.
Urheilupiireissä on monesti valloillaan sellainen kulttuuri että aikuiset miehet mm.valmentajat painavat nuorta alaspäin eikä esim morjesta jos kisat ovat menneet penkin alle. Pakotetaan nuori treenaamaan/kilpailemaan lajissa josta nuori ei yhtään tykkää - eletään omaa mitättömyyttään oman lapsen urheilusaavutusten kautta.
On valloillaan monesti sellainen siperia opettaa kulttuuri. Ei ymmäretä yksilöitä. Joku tarvitsee sosiaalista vahvistamista kun taas joku toinen syttyy hard love kulttuurista. Jotain pitää jarruttaa ja jotain pitää yllyttää. Joku syttyy realismista ja jota kuta pitää mind fuckata euroopan omistajaksi. Joku haluaa taputuksia selkään, joku läpsyn perseelle ja joku avokämmentä pitkin poskia. Sitten on se yksisoluinen joka nuuhkii ureaa ennen suoritustaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta