Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

N-sanan käyttö, mitä mieltä?

(1/19) > >>

Azazello:
Maustetytöt suljettiin Emmaäänestyksestä pois (musiikkitoimittaja Ebrahimin vaatimuksesta), kun tytöt käyttivät biisin sanoissa ennen levyversiota ilmaisua ...pojat, eivätkä pyytäneet sitä tarpeeksi nopeasti anteeksi. Biisin Onko lottorivini väärin yksi sanomista on maailman eriarvoisuus.

Olen rasismia vastaan itse, mutta tuntuu että tässä mennään metsään. Ja lujaa.

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/musiikki/outo-rasismikohu-maustetytot-yhtye-on-vuoden-tulokas-mutta-ei-voi-voittaa-tulokas-emmaa-eika-yleisoaanestysta/?shared=1105095-e14554f4-500

Piti laittaa tää ekaks ihmettelyketjuun, mutta ehkä tää ansaitsee oman ketjun.

ReyX:
Metsään on menty ja pitkälle. ...pojat -sana oli joskus demoversiossa ja levyä tehtäessä korjattu nykyiseen muotoon.

Eipä Sinikka Sokkakaan olisi pokannut Emmaa tällä Magdaleenan ...laululla.
https://youtu.be/Tt_EVDDxKk8
Milloinkahan youtube siivotaan näistä? Ei taida tapahtua. Onneksi.

Maajussi:
Ei kai sitä enää nykypäivänä parane tälläsiä termejä käyttää..
Ennen sitä puhuttiin suorempaan asioiden oikeilla nimillä eikä kaiketsa loukkaannuttu.

Vieras0087:
Oli kyllä naurettava tapaus. Itse epäilen, että tässä taustalla saattaa olla jotain muutakin. Maustetytöt on nyt niin suosittu yhtye ja tytöt näyttävät olevan lehdistönkin suuria suosikkeja. Toisen menestys herättää aina kateutta. Musiikkipiireissähän se ei ole mitään harvinaista. Ja Maustetytöthän ovat sellaisia vähän oman tiensä kulkijoita. Eivät niin tykkää hengailla muusikkopiireissä. Kaikki eivät sellaisesta pidä  :(.

joey_t:

--- Lainaus käyttäjältä: Azazello - Joulukuu 12, 2019, 14:46:06 ---Maustetytöt suljettiin Emmaäänestyksestä pois (musiikkitoimittaja Ebrahimin vaatimuksesta), kun tytöt käyttivät biisin sanoissa ennen levyversiota ilmaisua ...pojat, eivätkä pyytäneet sitä tarpeeksi nopeasti anteeksi. Biisin Onko lottorivini väärin yksi sanomista on maailman eriarvoisuus.

Olen rasismia vastaan itse, mutta tuntuu että tässä mennään metsään. Ja lujaa.

--- Lainaus päättyy ---
Tästähän tuli ajankohtainen aihe kiitos avausviestissä mainitun Ebrahimin sekä Esko Valtaojan Sannikan ohjelmassa käydyn keskustelun.

Olen samoilla linjoilla avausviestin kirjoittajan kanssa. Minusta rasismista selviämisessä oleellisin kysymys on saada luottamus eri väestöryhmien välille ja jos tästä tingitään, rasismina ilmeneviltä seurauksilta on erittäin hankala välttyä. Joku n-sanan kieltäminen ei vie asioita mihinkään mielekkääseen suuntaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta