Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
N-sanan käyttö, mitä mieltä?
Vieras0240:
Nii. Miks sitä sanaa pitää ylipäätään käyttää. Kohtuullisen helppo sitä on olla käyttämättä. Jätän käyttämättä niin saan taivaspaikan. Helppoo
Lifti:
Rehellisesti sanottuna käytän n-sanaa silloin kun puhun sellaisten ihmisten kanssa jotka eivä siitä loukkaannu, käyttävät sitä sanaa itse mutta ei loukkausmielessä. Isovanhemmilleni n-sanan käyttö on yhtä tunteeton kuin sana voi, paperi, kynä tai hattu. Toki he ottavat asian huomioon jos paikalla on mokkapala.
Se on minulle tunteeton sana, en ole sitä koskaan loukkausmielessä käyttänyt joten käytän sitä jatkossakin. Luulen että ihmisille jotka kokee asian samalla tavalla, kyse on periaatteesta. Eli kenelläkään ei ole oikeutta kieltää sitä minun suustani. On tässä nyt männä vuosina jos jonkinlaisin eri konstein, räpäten, rapaten ja elokuvien avulla näytetty että se merkitsee mikä sen sanan käyttämisen motiivi on. "Eriarvoisuus" nousee esille siinä jos Vaari menee radioon räpäyttelemään nigga hoeta. Outoa. Vaarilla ei siihen ole jostakin syystä oikeutta ::) Eräällä naisella on. Vaikka motiivimme olisi sama. Toinen saa ja toinen ei. Tulee ihan tippa linssiin :'(
#vaarionjäärä
Vieras0240:
--- Lainaus käyttäjältä: Lifti - Marraskuu 26, 2021, 13:17:19 ---mokkapala.
--- Lainaus päättyy ---
Tää on paljo parempi. Tää pitäs laittaa äidinkielen kirjaan😂😂😂
Julia:
--- Lainaus käyttäjältä: Pekonen - Marraskuu 26, 2021, 12:42:10 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Julia - Marraskuu 26, 2021, 12:24:33 ---... Oon tullut siihen tulokseen, et mitä enemmän Ebrahimille lähetetään raiskausuhkauksia, sitä oikeutetumpaa oli suuttua lähetyksessä Valtaojan epäsensitiivisyydestä).
Kun ei tää oo niin vaikeeta!
--- Lainaus päättyy ---
Eli sinusta on oikein kostaa Valtaojalle tälle Ibrahimille (mahdollisesti) tulleet raiskausuhkaukset?
Oletko nyt varmasti ajatellut asian loppuun asti?
--- Lainaus päättyy ---
Meinaat, että Ebrahimi on kehitellyt trollien kuvakaappaukset kuvankäsittelyohjelmalla? Miten Valtaojalle on kostettu? Hän on mun nähdäkseni ilmaissut, ettei osallistu enää Ylen ohjelmiin, häntä ei yleisesti pidetä rasistina (en minäkään) ja moni on perustelemassa, miksi tässä varmaan nyt oli vain väärinkäsitys. Mutta on se musta silti tärkeää muistaa myös, että jos ilmaiset tuntevasi olosi turvattomaksi, on kysymys jonkun kokemuksesta, jota on pakko kunnioittaa vaikkei sitä ymmärrä. Mulla ei oo tunnesidettä kumpaankaan osapuoleen enkä usko "cäncelöintiin", mutta tää tuntuu jäätävän pieneltä menetykseltä ihmiskunnalle jos vältetään yhden sanan käyttöä. Siviilinaisia harvoin kutsutaan lempeästi huoriksi, miksei tätä otettais käyttöön?
Sanoilla on väliä *polkee ex-lingvistinä jalkaa*
Jimmy-setä:
--- Lainaus käyttäjältä: Lifti - Marraskuu 26, 2021, 13:17:19 ---Luulen että ihmisille jotka kokee asian samalla tavalla, kyse on periaatteesta. Eli kenelläkään ei ole oikeutta kieltää sitä minun suustani.
--- Lainaus päättyy ---
Mulle tärkeämpi periaate on, että saa pimpsaa. Ja joskus peppua. Ei ton sanan käyttämättä jättäminen ole niin tärkeä asia mulle. Mä en käytä sitä, koska tiedän sen loukkaavan monia. Ei sitä tarvitse kieltää, koska en halua joka tapauksessa käyttää sitä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta