Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 2516645 kertaa)

Poissa Teroterava

• Full Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Politiikka
« Vastaus #23580 : Syyskuu 30, 2025, 03:00:50 »
Siellä on taas joku "maltillinen" MAGA-konservatiivi tehnyt iskun kirkkoon.

https://abcnews.go.com/US/gunman-michigan-lds-church-shooting-veteran-iraq-war/story?id=126025402

Poissa joey_t

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #23581 : Syyskuu 30, 2025, 06:38:03 »
^Siinä kyselyssä oli kysymys: "hyväksyy poliittisen välivallan joissain tapauksissa", johon liberaalit olivat vastanneet "kyllä" useammin kuin konservatiivit. Konservatiiveilla vastaus "Ei koskaan, missään tapauksessa" oli yleisempi kuin liberaaleilla. Ja SINÄ vedit siitä sen johtopäätöksen, että liberaalit fanittavat väkivaltaa enemmän kuin konservatiivit.
Jos joku vastaa tuollaiseen kyselyyn "ei missään tapauksessa koskaan", vaikka itse asiassa kyllä hyväksyy joissain tapauksissa, niin se on valhe. Minä veikkaan kyllä oikeastikin, että USA:n konservatiivien mielenlaatu on liberaaleja useammin sellainen, että he saattavat vastata impulsiivisesti "en hyväksy väkivaltaa missään tapauksessa koskaan", vaikka todellisuudessa hyväksyvät joissain tapauksissa, kuten liberaalitkin, jotka ehkä helpommin ovat ymmärtäneet katsoa kysymystä laajemmin. Tätä tukee myös se, että "ei missään tapauksessa koskaan" -vastaus oli äärikonservatiiveilla yleisempi kuin maltillisilla konservatiiveilla.
Joka tapauksessa on selvää, että kyseisestä tutkimuksesta ei voi vetää johtopäätöstä, että liberaalit kannattaisivat väkivaltaa enemmän kuin konservatiivit, ja tämä käy kyllä selkeästi ilmi kyseisestä tutkimuksesta. Esim. samassa kyselytutkimuksessa kysymykseen: "Do you think protecting the Second Amendment right to own guns is worth some gun deaths?" republikaaneista yli puolet vastasi "kyllä", demokraateista vain pieni osa.

Minä puolestani väitän että aivan ylivoimainen valtaosa USA:n demoista ja rebuista on ihan tavallisia ihmisiä joiden mielenlaaduilla ei ole sen kummempia eroja. Ajattelutavoilla varmaan on mutta lähinnä sikäli että kannattavat erilaista tapaa järjestää yhteiskunnallisia asioita johtuen lähinnä kasvuympäristöstään ja siitä tavasta jolla ovat tottuneet elämään ja jollaista haluaisivat että elämä on jatkossa. Oletan mutta en väitä että valtaosa YouGov-tutkimuksiin osallistuneista on tuollaisia tavallisia ihmisiä. Molempiin leireihin kuuluu myös erilaisia "ääri-ihmisiä" jollaisia me kaikki tunnemme jo arkielämän kautta: ihmisiä jotka vänkäävät joka ainoan asian kohdalla ja korostavat omien mielipiteidensä oikeutta. Tämäntyyppisten ihmisten ääni toki kuuluu kaikkein kovimmin eri somealustoilla ja netin foorumeilla joka saa päättelemään että tätä ihmislajia on enemmän kuin sitä oikeasti on.

Halutessaan voi toki esittää väitteen että noista valtavan suurista ryhmittymistä jomman kumman edustaajat valehtelevat tyypillisemmin ja etenkin silloin kun näkee jonkin tutkimuksen jonka tulos ei ole itselle mieluinen. Tässä kyllä vaaditaan melkoisia keittiöpstkologin taitoja mutta kerrankos me ihmiset selittelemme itselle vieraan ja epämieluisan ajattelutavan edustajien tapaa ajatella. Väärinhän he ajattelevat ja äänestävät kun ajattelevat eri tavalla kuin minä itse. Jotakin perustuvanlaatuista vikaa heissä on välttämättä oltava.

YouGov-kysymys on laadittu niin että se jättää mahdollisuksia tulkita kysymys poliittisen väkivallan käytön oikeutusta eri tavoilla ainakin sen linkin perusteella joka tässä ketjussa on ollut. En kuitenkaan usko että nimenomaan toinen leiri olisi ymmärtänyt asian tavalla joten minä ilmoitin ketjussa kysymyksen ymmärtäneeni ja toinen jollakin muulla tavalla vaan sekaannus eri leireissä on tasainen ja kysymykseen on noin yleensä suhtauduttu jotakuinkin ilmoittamallani tavalla. Miten hyvänsä, demo-leirin vastaukset kysymyksen osalta ovat niin järkyttäviä että asiaa on paikallaan selitellä itselle mieluisaksi ja koittaa todistella selittelytapaa muillekin.

Poissa Pertti Ström

• Sr. Member
« Vastaus #23582 : Syyskuu 30, 2025, 07:36:25 »

Poissa Pertti Ström

• Sr. Member
« Vastaus #23583 : Syyskuu 30, 2025, 07:38:43 »
Siellä on taas joku "maltillinen" MAGA-konservatiivi tehnyt iskun kirkkoon.

https://abcnews.go.com/US/gunman-michigan-lds-church-shooting-veteran-iraq-war/story?id=126025402
Jutussa ei mainita mitään tällaista.

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #23584 : Syyskuu 30, 2025, 22:54:24 »
Koitetaanpas sitten tällaista. Heitän löylyä kiukaalle esittäen että EU:n ilmastostrategia on pielessä perustuen joko johtopolitiikkojen populistiseen valehteluun taikka ymmärtämättömyyteen kokonaisuuksista tai molempiin.

Väitteeni on vahva ja kuulostaa kenties trollaukselta. No, sitten perusteluosaan.

Öljy ei ole pelkkää polttoainetta. Raakaöljystä saadaan myös välttämättömiä tuotteita kuten bitumi, jota ilman emme voi rakentaa kestäviä teitä. Mutta: jos tarvitsemme vain bitumia, saamme samalla väistämättä myös bensiiniä ja dieseliä. Niitä ei voi "jättää pois". Ilmastotavoitteissa tämä unohdetaan. Kun puhutaan “fossiilittomasta tulevaisuudesta”, harvoin mainitaan, että öljyä täytyy pumpata myös silloin, kun tarvitsemme vain sen raskaita jakeita kuten bitumia. Keveistä jakeista joista tehdään bensiiniä ja dieseliä ei voi jalostaa raskaita jakeita taloudellisesti mielekkäällä tavalla jos käytännössä mitenkään.

Politiikan kieli yksinkertaistaa liikaa. Strategiat korostavat polttoaineista irtautumista, mutta eivät kerro mitä tehdään niille sivuvirroille, joita raakaöljyn jalostuksessa syntyy joka tapauksessa. Ratkaisu ei ole vain “luopua fossiilisista polttoaineista”, vaan kehittää korvaavia materiaaleja bitumin kaltaisille tuotteille tai uusia prosesseja, joilla ei synny turhia sivutuotteita. Tästä ei puhuta käytännössä lainkaan eikä kerrota mitä mainitsemani toimenpiteet käytännössä vaatisivat, mitä se kaikki maksaisi ja millaisia uusia keksintöjä tarvittaisiin.

"Fossiilisista polttoaineista luopuminen" on väärä tavoite, oikea tavoite on riippumattomuus kaikista öljynporauksen jalostustuotteista ja raakaöljyn poraamisesta ylipäätään.

Poissa Teroterava

• Full Member
« Vastaus #23585 : Syyskuu 30, 2025, 23:05:02 »
Voihan naamapalmu.  :laught:
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2025, 23:10:17 kirjoittanut Teroterava »

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
« Vastaus #23586 : Lokakuu 01, 2025, 07:37:15 »
Monta vuotta politiikka ketjua seuranneena olen huomannut että täällä on vain yksi joka sopisi politiikkaan ja jota äänestäisin. Ihan sama vaikka menisi vihervassareihin ja vaikka en tykkää näistä yhteiskunnan eläteistä. Mutta Jumala olkoon todistajana, JoeyT ääneni on sinun.
Can I be your RILF (Retard I'd Like to Fuck)

Poissa Granado

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #23587 : Lokakuu 01, 2025, 12:11:28 »
^Hyvä Lifti. Hieno ajatusleikki. Minä antaisin ääneni ehdottomasti herralle FortySexN2. Minusta Forty sopisi erinomaisesti politiikkaan, koska hän perustaa ajattelunsa faktatiedoille, toisin kuin suurin osa foorumin aktiivisista politiikan keskustelijoista. Ihailen Fortya keskustelijana, koska hän tietää niin paljon asioista, osaa hankkia tietoa ja esittää asiansa selkeästi ja turhia provosoimatta tai provosoitumatta. Oikeastaan en ole miettinyt, että mitähän poliittista puoluetta Forty mahtaisi edustaa tai ketä hän vaaleissa äänestää, mutta puolueesta riippumatta antaisin ääneni FortySexN2:lle  :).
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2025, 12:21:45 kirjoittanut Granado »
Heil Hitler, Meil Purra!

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #23588 : Lokakuu 01, 2025, 17:54:52 »
Monta vuotta politiikka ketjua seuranneena olen huomannut että täällä on vain yksi joka sopisi politiikkaan ja jota äänestäisin. Ihan sama vaikka menisi vihervassareihin ja vaikka en tykkää näistä yhteiskunnan eläteistä. Mutta Jumala olkoon todistajana, JoeyT ääneni on sinun.
Kiitos tästä Lifti, lämmitti isosti.
Tlostan tuon viestisi lompakkooni.

Poissa ThomasDundee

• Hero Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #23589 : Lokakuu 01, 2025, 18:49:44 »
Hauska ajatusleikki tosiaan.
Olen kyllä Granadon kanssa täsmälleen samaa mieltä. Asiallisimmat, parhaiten esitetyt ja parhaiten perustellut politiikkaan liittyvät kommentit ovat minunkin mielestäni tulleet käyttäjältä FortySexN2, ainakin sen reilun vuoden aikana jonka minä olen tällä foorumilla ollut ja tätä ketjua seurannut. Vaikka aivan kaikesta ei ollakaan samaa mieltä, ääneni menisi FortySexN2:lle.

Poissa Teroterava

• Full Member
« Vastaus #23590 : Lokakuu 01, 2025, 18:53:54 »
FortySexN2:lle menisi omakin ääneni foorumin politiikka-ketjussa, vaikka en miehen kanssa samaa mieltä asioista yleensä olekkaan. Muiden oikean laidan mölyt on lähinnä tahallaan väärinymmärtämistä ja pelkkää trollaamista vailla mitään faktapohjaista sisältöä.

Poissa jurzantaa

• Sr. Member
« Vastaus #23591 : Lokakuu 01, 2025, 21:34:03 »
Minun ääneni taas menee teroteravalle, joka on politiikka-ketjun ehoton kunkku. Hänen puolueettomat, syväluotaavat ja pilkuntarkasti faktoihin perustuvat analyysinsä ovat nautittavaa luettavaa. Talouspuolella hän on jopa Matias Mäkyseen tai Jussi Saramoon verrattavissa oleva talousnero.
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s

Poissa Kellopeliappelsiini

• Sr. Member
« Vastaus #23592 : Lokakuu 01, 2025, 21:50:40 »
Muiden oikean laidan mölyt on lähinnä tahallaan väärinymmärtämistä ja pelkkää trollaamista vailla mitään faktapohjaista sisältöä.
Hienoa että politiikan ykkösmies, joka kiihottuu oikeistopolitiikasta sen verran isosti että on onnistunut hommaamaan bannit viidelle-kuudelle nimimerkilleen, edelleen jaksaa jakaa puolueettomia viisauksiaan kaikista vastoinkäymisistään huolimatta. Hän on huora-foorumin Veikko Vennamo, kansanmies ja rötösmiesten paljastaja.
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #23593 : Lokakuu 01, 2025, 22:48:01 »
Täällähän satelee kiitoksia ketjun ansioituneille kirjoittajille. Politiikka-ketju elää ja voi hyvin.

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
« Vastaus #23594 : Lokakuu 01, 2025, 23:29:06 »
Hienoa, tosi kiva kuulla tällaisia! Toisaalta se voi kertoa että on tällä hetkellä liikaa aikaa. Lisään tuon kuitenkin CV:hen jos joskus haen jotain luottamustehtäviä 😅

Poissa Pertti Ström

• Sr. Member
« Vastaus #23595 : Lokakuu 02, 2025, 08:25:58 »
"Jos hyväksytään maahanmuutto maista, joissa naiset ja miehet ovat eriarvoisia tai demokratia ei ole luonnollista kaikille, olemme pulassa."

Näin tanskalainen sosialidemokraatti ja maahanmuuttoministeri Rasmus Stoklund.

Poissa Pekonen

• Sr. Member
« Vastaus #23596 : Lokakuu 02, 2025, 09:13:11 »
Minun ääneni taas menee teroteravalle, joka on politiikka-ketjun ehoton kunkku. Hänen puolueettomat, syväluotaavat ja pilkuntarkasti faktoihin perustuvat analyysinsä ovat nautittavaa luettavaa. Talouspuolella hän on jopa Matias Mäkyseen tai Jussi Saramoon verrattavissa oleva talousnero.

Teroterävälle aliaksineen menee minunkin ääneni. Hänen laaja tietopohjansa perustuen vasemman laidan somekirjoitteluun ja pamfletteihin ja argumentointinsa paikkansapitävyys jonka luo Hänen dokumentoitavissa olevat tietolähteensä ovat vailla vertaa.
Hänen vasemman laidan talousosaajilta ammentamat oppinsa tuovat oivaa lisämaustetta politiikkaketjuun.
Luulin että Matias Mäkynen olisi talousosaajien terävintä kärkeä muuta Teroterävä on avannut silmäni vasemmistolaisen talousosaamisen syvimpään olemukseen ehkä vieläkin tajuntaa räjäyttävämmin.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2025, 09:21:05 kirjoittanut Pekonen »
Woke:"If You don't reinforce my illusions you are a bad person. Support my selfishness or I will hate you".

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #23597 : Lokakuu 03, 2025, 00:33:51 »
Minä en nyt silleen ehkä äänestä vaikka foorumilla on lukuisia hyviä vaihtoehtoja joiden tekstien äärellä oleminen on minulle nautinto. Tässä kohdassa mieleen tulevat Granado sekä herrasmies RobertLey. He osallistuvat toisinaan myös tähän ketjuun.

Mutta koko forkalta ja ihan kaikista mun mielestä älykkäin kirjoittelija on Häkkisen Isa. Isa ei vissiin ole ikinä osallistunut tähän ketjuun joskin on ottanut foorumilla kantaa myös yhteiskunnallisiin ja poliittisiin kysymyksiin. Mulle on selvinnyt myös se että mun maailmankuva poikkeaa aika lailla Isan maailmankuvasta. Se ei nyt meinaa mitään mutta tarkoittaa kuitenkin sitä - ja tämän myönnän pää pystyssä - etten edes uskaltaisi alkaa foorumilla sanailemaan ja taittamaan peistä Isaa vastaan koska tiedän asiassa käyvän niin että Isa laittaisi mut nätisti nippuun omalla huumoria sisältävällä tavallaan - ootte varmasti nähneet kuinka Isa servaa keskustelijan joka alkaa kyseenalaistamaan Isan kantaa taikka pottuilemaan Isalle.

Isa on tosi älykäs mutta myös erittäin viehättävä ja rakastettava nuori nainen. Tämmöisen ikääntyvän boomerin ei kannata alkaa mittelemään verbaalisia kykyjään Isan kanssa. Siinä jää kakkoseksi, se on selvä.

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #23598 : Lokakuu 03, 2025, 00:37:23 »
PS. Isalla on hyvät tissit. Tämä tulee mieleen kun keskustellaan aiheesta Häkkisen Isa.

Poissa ThomasDundee

• Hero Member
« Vastaus #23599 : Lokakuu 03, 2025, 00:47:50 »
^ Kappas. Politiikka-ketju lähtee rönsyilemään pois politiikasta ja lähemmäksi saitin varsinaista ydinaihetta! Kerrankin näin päin! ;D