Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Ukrainan sota/Nato-keskustelu
ThomasDundee:
--- Lainaus käyttäjältä: FortySexN2 - Heinäkuu 10, 2025, 16:45:42 ---
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - Heinäkuu 10, 2025, 16:36:03 ---^ Vastaan lyhyesti. Olivat keinot mitkä tahansa, siviiliuhrien määrää pitäisi pyrkiä minimoimaan, eikä maksimoimaan, kuten Israel tekee.
--- Lainaus päättyy ---
Noihin kysymyksiin olisikin varmasti vaikeaa vastata.
Mihin perustat käsityksesi siviiliuhrien maksimoimisesta?
--- Lainaus päättyy ---
Israelin johto myöntää täysin avoimesti nälänhädän aiheuttamisen, tietoisesti ja tarkoituksella, osana politiikkaa.
Villerius:
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - Heinäkuu 10, 2025, 15:33:55 --- Juu, ei tätä kukaan kiistä että näin tapahtui.
--- Lainaus päättyy ---
Juurihan tuossa väitit sen olevan propagandaa.
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - Heinäkuu 10, 2025, 15:33:55 --- Ai, Onko Ehud Olmertin kannanotto myös äärivasemmistolaista propagandaa?
--- Lainaus päättyy ---
Olmert on todennut, että nykyhallituksen toimilla Gazassa ei ole tarkoitusta tai suunnitelmaa, "sodat ilman mahdollisuutta menestykseen", ja että siviiliuhreja on "hirvittäviä määriä". Hän on jopa julistanut, että "Israel syyllistyy sotarikoksiin".
Olmert on syystä entinen Israelin pääministeri. Kärysi korruptiosta vuonna 2008.
ThomasDundee:
--- Lainaus käyttäjältä: Villerius - Heinäkuu 10, 2025, 20:36:53 ---
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - Heinäkuu 10, 2025, 15:33:55 --- Juu, ei tätä kukaan kiistä että näin tapahtui.
--- Lainaus päättyy ---
Juurihan tuossa väitit sen olevan propagandaa.
--- Lainaus päättyy ---
No en. Tarkoitin, että tämä on propagandaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Villerius - Heinäkuu 09, 2025, 21:55:46 ---
Israelin mukaan iskut Gazaan ovat itsepuolustusta ja tarkoitettu Hamasin sotilaallisten rakenteiden tuhoamiseen.
Israelin virallinen tavoite on "Hamasin tuhoaminen"
--- Lainaus päättyy ---
On selvää, että Israelin tarkoituksena ei ole ainoastaan Hamasin tuhoaminen, vaan Gazan koko väestön.
Mulle on nyt vähän epäselvää, mikä on sinun ja muiden Israelin puolustajien näkemys, joten mielenkiinnon vuoksi kysyn.
Onko se:
A) Israel ei toteuta Gazassa siviilien joukkomurhaa, ja väitteet kansanmurhasta ovat naurettavia, nämä väitteet ovat Hamasin ja äärivasemmiston propagandaa.
B) Israel toteuttaa Gazassa siviilien joukkomurhaa, kenties jopa kansanmurhaa, mutta se on ok, jos Hamasia ei saada muilla keinoin kukistettua.
Kumpi näistä?
FortySexN2:
Mun näkemys on
C) Israel haluaa vapauttaa Hamasin panttivangit ja lakkauttaa Hamasin koska sen ydintavoitteita on Israelin tuhoaminen.
ThomasDundee:
^ Mutta tuo ei sulje pois A:ta eikä B:tä, eikä ota mitään kantaa siihen mun kysymykseen, eli onko Gazassa tapahtuva siviilien joukkomurha mielestäsi totta ja oikeutettua, vai valheellista propagandaa. Aika monet vaikuttavat olevan yhtaikaa kumpaakin mieltä, mikä on minun nähdäkseni ristiriitaista.
eli kumpi A ja B -vaihtoehdoista?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta