Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Ukrainan sota/Nato-keskustelu

<< < (253/521) > >>

joey_t:

--- Lainaus käyttäjältä: kukalie - Huhtikuu 12, 2022, 22:19:26 ---^
Inhimilliseltä kannalta varmaan pitäisi antautua, mutta sitten strategiselta/sotilaalliselta kannalta ei pitäisi antautua. Ja kun tässä raakalaismainen hyökkäys yritetään torjua, Mariupolin pitää koettaa pitää pintansa niin pitkään kuin suinkin mahdollista.

Tämä siis minun mielipiteeni.

--- Lainaus päättyy ---
Olen aikalailla samaa mieltä kanssasi.
Kuitenkin nyt näyttää siltä että jos Mariupol ei antaudu, Venäjä surmaa kaikki kaupungissa olevat ukrainalaiset ja ottaa kaupungin haltuunsa. Jos Mariupol antautuu, Venäjä ottaa kaupungin haltuunsa mutta ei ole varmaa surmaako se kaikki.

Tuohon ei ole hyvää vastausta olemassa. Oikeastaan olen sitä mieltä että lännen johtajien tulisi kokoontua ja nujertaa Venäjä sotilaallisesti. Vaikka siitä seuraisi mitä hyvänsä. Eikä vain seurata vierestä miten venäläiset tuhoavat Ukrainaa.

Vieras0286:
^
Länsivallat voisivat häätää Venäjän joukot pois Ukrainasta ja senhän ei millään määrin pitäisi uhata Venäjän valtion olemassaoloa, joka siis voisi olla viimeaikaisten tiedottamisten valossa aihe ydinaseiden käyttämiseen. Toisaalta ...llä on varsin venyvää ja vetreää tuo asioiden tulkitseminen oman edun mukaan.

Noloahan tuo Venäjälle olisi, mutta onhan tuo tähänastinen "menestys" Ukrainassa ollut jo tosi noloa.

Vieras0342:
Saksalaiset on kermaperseet vastustavat kovempia pakotteita, koska talouskasvu kärsisi. Ei ole kansallissolistit muuttuneet miksikään seitsemässä vuosikymmennessä.

Merkel torppasi Georgian ja Ukrainan Nato-jäsenyyden, koska oli Puten kaveri, ja Putin kanssa entisiä DDR:n stasilaisia, ja kaasuputki oli tärkeämpi kuin toisten ihmisten henki. 

Keppi-Seppon puki seb sanoksi: "Saksa on paska maa."

Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan.

Unilukkari:

--- Lainaus käyttäjältä: jurzantaa - Huhtikuu 12, 2022, 14:55:54 ---
Ihan mielenkiinnosta, oliko jossain mainittu että nimenomaan ... olisi kääntänyt tekstin englanniksi?

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä tietenkin.

Pointti: pää perseestä ja luetaan, mitä kohta jo postataan.

Onnetonta ...n propagandaa palvelevaa paskaa tällä kertaa.

Pekonen:

--- Lainaus käyttäjältä: teme696 - Huhtikuu 12, 2022, 22:22:14 ---
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - Huhtikuu 12, 2022, 22:00:57 ---Seuraa erittäin vaikea kysymys. Pitäisikö Mariupolin antautua?

--- Lainaus päättyy ---

Helppo vastaus. Ei pitäisi.

--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - Huhtikuu 12, 2022, 22:28:43 ---
--- Lainaus käyttäjältä: kukalie - Huhtikuu 12, 2022, 22:19:26 ---^
Inhimilliseltä kannalta varmaan pitäisi antautua, mutta sitten strategiselta/sotilaalliselta kannalta ei pitäisi antautua. Ja kun tässä raakalaismainen hyökkäys yritetään torjua, Mariupolin pitää koettaa pitää pintansa niin pitkään kuin suinkin mahdollista.

Tämä siis minun mielipiteeni.

--- Lainaus päättyy ---
Olen aikalailla samaa mieltä kanssasi.
Kuitenkin nyt näyttää siltä että jos Mariupol ei antaudu, Venäjä surmaa kaikki kaupungissa olevat ukrainalaiset ja ottaa kaupungin haltuunsa. Jos Mariupol antautuu, Venäjä ottaa kaupungin haltuunsa mutta ei ole varmaa surmaako se kaikki.

Tuohon ei ole hyvää vastausta olemassa. Oikeastaan olen sitä mieltä että lännen johtajien tulisi kokoontua ja nujertaa Venäjä sotilaallisesti. Vaikka siitä seuraisi mitä hyvänsä. Eikä vain seurata vierestä miten venäläiset tuhoavat Ukrainaa.

--- Lainaus päättyy ---

Sota on julmaa. Viattomat kärsii. Mutta ei voida ajatella että antaudutaan ettei kukaan kärsi tällaisessa tilanteessa. Silloin jäädään takuuvarmasti keinoja kaihtamattoman vihollisen armoille. Ja jos näin ajatellaan niin miksei antautua saman tien koko maa ettei kukaan kärsi? Sehän on ihan naurettavaa.
Siviilit Mariupolissa taitavat olla jo valmiiksi venäläisten armoilla, olen käsittänyt että puolustajat on siellä työnnetty lähinnä Azovstalin terästehtaan teollisuusalueelle.
Jos sattuu todisteita löytymään venäläisten kemiallisten aseiden käytöstä niin toivon ettei lännen uhkaukset jää puheiden tasolle kuten Obamalla Syyrian hermomyrkkyhyökkäysten kanssa, vaan vaikkapa lentokieltoalueen julistaminen Ukrainaan olisi silloin täysin perusteltua vaikka se johtaisikin suoriin yhteenottoihin Natomaiden, erityisesti USA:n ja Venäjän koneiden välillä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta