Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pitääkö mainita, jos on post-op?  (Luettu 92454 kertaa)

Poissa Totman

  • Newbie
  • Viestejä: 15
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #280 : Huhtikuu 22, 2020, 00:00:25 »
Vaikea kysymys ja ymmärrystä molempien kantojen puolestapuhujille löytyy. Mielestäni seksikauppa ei kuitenkaan ole sellainen juttu missä kummankaan osapuolen kannattaa haaveilla täydellisestä transparenssista ja palveluntarjoajalla pitäisi olla oikeus säilyttää tällainen asia halutessaan omana tietonaan.

Poissa naut1skelija

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1008
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #281 : Huhtikuu 22, 2020, 05:45:18 »
Vaikea kysymys ja ymmärrystä molempien kantojen puolestapuhujille löytyy. Mielestäni seksikauppa ei kuitenkaan ole sellainen juttu missä kummankaan osapuolen kannattaa haaveilla täydellisestä transparenssista ja palveluntarjoajalla pitäisi olla oikeus säilyttää tällainen asia halutessaan omana tietonaan.

No onhan hänellä täysi oikeus olla se ilmoittamatta, mutta yhtälailla valtaosa täällä, jotka haluavat tavata naisia, ei transnaisia, ovat myös oikeutettuja siihen ajatukseen, että pitää kertoa etukäteen, että on post op.

Ihan naurettava logiikka tuo että oma subjektiivinen kanta siitä että "ei ole huomattavista ulkonäöstä niin sitten on oikeus jättää kertomatta"

Ja kuten joku tuolla ylempänä sanoikin. Riippumatta siitä löytyiskö housuista pimppi vai peenis, ja jos ilmoitus on naiset osiossa ilman mitään vinkkiä siitä mitä on vastassa. Niin olen sillä kannalla ehdottomasti, että paikan päällä jos tämä selviäisi tulisi asiakkaalla olla oikeus ns. purkaa kauppa ja sanoa, että rahat takaisin. Vaikka sitten rikosilmoitus, jos ei luonnistu sujuvasti.

Tässä tietysti edelleen mennään siihen, että "ei se kuitenkaan huomaa/tajua" = Petos.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15207
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #282 : Huhtikuu 22, 2020, 06:00:21 »
että tämä keskustelu on ihan turhaa.
Kuitenkin jatkat päivittäin.  ::)
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #283 : Huhtikuu 22, 2020, 08:41:18 »
että tämä keskustelu on ihan turhaa.
Kuitenkin jatkat päivittäin.  ::)

No *huoh* niin käyn, mutta vaikka mä kävisin soittamassa jokaisen post op tytön ovikelloa ja kauniisti pyytämässä, et kertokaa asiakkaille teidän kaikista kipeimmät ja surullisimmat muistot elämästä ilmoituksessa, niin ei ne sitä tee.  ;D

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15207
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #284 : Huhtikuu 22, 2020, 08:52:40 »
^
Onko joku maininnut, että muut ovat sinun kontollasi? Hoitamalla oman pesänsä ei tarvitse valitella muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Mua ei naurata.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #285 : Huhtikuu 22, 2020, 09:26:13 »
Ei Damissa laiteta mitään ts-lippua ikkunaan vaikka talo tietää, sama juttu niissä bordelleissa Saksassa, joissa olen ollut töissä(siellä suorastaa kiellettiin kertomasta). Sama Australiassa, jossa ystäväni on parasta aikaa töissä.
Tämä nyt vaan on universaali valitettava tosiasia, tällä alalla joka turskien on vain hyväksyttävä. Tälle asialle ei kerta kaikkiaan ole mitään tehtävissä. Ei yhtään mitään. Ei siis kertakaikkiaan mitään.  ;D
[/quote]

Tällä järjenjuoksulla voisin vaan huuudella tissi suussa ettei Damissakaan pillu maksa 250€. Se ei siis kirpaise niin pahasti jos antaa 50€ ja eksyy Ekin luokse joka hymyilee kesämekossaan. Ja mä puhun kokemuksesta.

Tai tottakai nyt sitten puhut Lindan ja Topin kanssa niin siellä sitten maksaa 300€.

Tässä ketjussa toistuu asiakkaiden eräs toive eli se minimivaatimus siitä että asiasta ilmoituksessa mainitaan. Kiitos teille jotka mainitsee ja ja se porukka joka ei mainitse voi puolestani suksia sinne damiin kun siellä kaikki on niin ihanaa.
Why so fragile?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #286 : Huhtikuu 22, 2020, 10:52:00 »
Kyllä sen vain aina huomaa. Harjaantunut silmä näkee sen jo esimerkiksi Courtesanin tai Johannan kuvista. Naapurissa ilmoittelee eräs kolmaskin, josta kuvistakin voi asian tajuta, jos on silmät päässä. Useimmilla ei ole.

Rakas Jimmy, kerropas nyt omin sanoin, miten sen erottaa kuvista (paitsi että joo, minä Johanna olen edelleenkin pre-op ja joku hyvin tarkkasilmäinen voi luonnollisesti siihen kiinnittää huomiota kuvissa, joissa olen alusvaatteisillani, koska alapäätäni ei ole leikattu)... Oletko edes käynyt katsomassa Saitin puolella olevaa kuvagalleriaa tai naapurin puolta ja todennut että minulla ja Courtesanilla nyt on silmiinpistävän eri näköiset kehonpiirteet kuin noilla cisnaisilla, vai onko puheenlahjasi kovaa luokkaa? :-* Siltä osin voi ollakin eroavuuksia, jos jotkut naisista eivät ilmoittele rehellisesti vaan käyttävät ns. photoshopattuja kuvia rintojen, pepun, lantion ja vyötärön muotojen korostamiseksi, jolloin he saavat kuvien perusteella etulyöntiaseman keneen tahansa meistä omilla kuvillamme ilman photoshoppausta harjoittaneista horoista ja ihan kuin naapurin puolella olisi joitakin photoshopatun näköisiä ilmoituksia pistänytkin aina silloin tällöin silmiini... Tai sitten joku teistä saattaa sokeasti uskoa, ettei siellä kenenkään ilmoituksissa ole photoshopattuja kuvia, vaikka siellä kyllä harjaantunut silmä sellaisen asian erottaa...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2020, 10:55:50 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #287 : Huhtikuu 22, 2020, 11:02:07 »
Ihan naurettava logiikka tuo että oma subjektiivinen kanta siitä että "ei ole huomattavista ulkonäöstä niin sitten on oikeus jättää kertomatta"

Ja kuten joku tuolla ylempänä sanoikin. Riippumatta siitä löytyiskö housuista pimppi vai peenis, ja jos ilmoitus on naiset osiossa ilman mitään vinkkiä siitä mitä on vastassa. Niin olen sillä kannalla ehdottomasti, että paikan päällä jos tämä selviäisi tulisi asiakkaalla olla oikeus ns. purkaa kauppa ja sanoa, että rahat takaisin. Vaikka sitten rikosilmoitus, jos ei luonnistu sujuvasti.

Tässä tietysti edelleen mennään siihen, että "ei se kuitenkaan huomaa/tajua" = Petos.

Kerropas, "naurettavan logiikan" puolestapuhuja, miten sen rikosilmoituksen aiot tehdä ja miten oikeusteitse aiot saada ne rahasi takaisin...? Koska rahat maksaneena et todennäköisesti tule saamaan rahojasi takaisin, jos olet jo ehtinyt makkarin puolelle. Palveluntarjoajana näen tämän asian siten, että jos kyseessä olisi minä, niin koen käyttäneeni aikaa ja resursseja tapaamisen järjestämiseen ja että joku muu olisi aivan yhtä hyvin voinut ilman ulinoita sopia samalle ajalle onnistuneen tapaamisen, joten olisi minulle taloudellinen tappio alkaa siinä vaiheessa maksamaan enää kenellekään rahoja takaisin, sillä mitäs toinen osapuoli meni ja maksoi... Aivan sama homma siinäkin, että jos menee yksityiselle urheiluhierojalle eikä peruuta sopimaansa aikaa ajoissa tai kesken kaiken poistuu urheiluhierojan luota sanoen, ettei pitänyt urheiluhierojan tavasta hieroa, niin urheiluhierojalla on siltikin oikeus periä tietty hinta siitä, että sovitusta ajasta on ehditty käyttää osa tai että sitä ei ole riittävän ajoissa muistettu tai haluttu peruuttaa sitä varattua aikaa. Ja jos sellaiseen takaisinperintään paikan päällä yrittää käyttää väkivaltaa, niin palveluntarjoajilla on silloin oikeus puolustaa itseään, jos ei ehdi karkuun, ja samaten oikeus pitää meteliä ja soittaa tarvittaessa poliisit.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2020, 11:08:53 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #288 : Huhtikuu 22, 2020, 11:22:05 »
Tämän keskustelun käyminen tietyllä tasolla on samaa jaarittelua, koska monet näistä "pitäisi kertoa" -ihmisistä eivät edelleenkään ole tavanneet sitä ensimmäistäkään transnaista saati ottaneet sellaiseen yhteyttä. En nyt mene suoraankaan laukomaan että "kannattaa ehdottomasti ottaa sellaiseen yhteyttä ja tutustua", mutta silti, ottaa kuka ottaa tämän lausumani raskain mielin kritisoiden, sanon sen kuitenkin:

Onko se mitään keneltäkään pois, jos joskus edes nyt sen yhden kerran elämässä (kerranhan täälläkin planetaariossa eletään) viitsii avata niitä silmälappuja tai mitä lie kaihtimia silmiensä edestä ja yksinkertaisesti vailla ennakkoluuloja tai uteliaisuuden voittaessa ennakkoluulon ottaa ja lähteekin tapaamaan sen ensimmäisen kerran jotakuta transnaista, niin poistuu sitten mahdolliset epäluuloiset, alkukantaiset ja virheelliset käsitykset siitä ketä me olemme...? On helppoa ulvoa mielipuolisia tällä forkalla vailla ensimmäistäkään kokemusta, ikään kuin muka tietäen asiat toisten ihmisten puolesta paremmin, ja toisaalta kukaan ei ole myös kieltänyt sitä ensimmäistä kokemusta hankkimasta, jos ette kiellä sitä ensinnäkin itseltänne...

Ja minäkö muka en naisena, jolla on transsukupuolinen tausta, tiedä omasta elämästäni itse kaikista parhaiten, vaikka olen sitä omaa elämääni elänyt eikä kukaan muu minun puolestani tässä sielussa, tässä ruumiissa...? Senhän takia olenkin täällä sitä varten, että voin tarvittaessa vastailla kysymyksiin ja oikaista harhaanjohtavia ennakkokäsityksiä siitä mitä meihin transtaustaisiin naisiin siis tulee. :)

Puhuisitte vasta sen jälkeen, kun on se ensimmäinen kokemus jossakin yhteydessä lähietäisyydeltä takataskuun saatu, jos jotakin asiaa on.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2020, 11:30:01 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0370

  • Full Member
  • Viestejä: 401
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #289 : Huhtikuu 22, 2020, 13:03:56 »
Ehkä kyse on siitä, että jokaisella on oikeus omiin seksuaalisiin mieltymyksiinsä. Ei mulle kukaan voi tulla sanelemaan, ketä mun pitäisi panna.

Poissa Vieras0074

  • Full Member
  • Viestejä: 224
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #290 : Huhtikuu 22, 2020, 13:33:28 »
En oikein jaksa uskoa, että jo vahvan mielipiteen muodostanutta turskaa saa kokeilemaan tapaamista transnaisen kanssa, jos turska kokee ettei nappaa. Itse en pidä ajatusta seksistä post-op transnaisen kanssa mahdottomana, mutta ei toisaalta ole mitään erityistä mielenkiintoakaan kokeiluun. En ole ainakaan missään ilmoituksessa törmännyt transtaustaiseen palveluntarjoajaan, joka erottuisi mun näkökulmastani mitenkään edukseen cis-naisista. En kyllä usko että törmään myöhemminkään, koska mua miellyttävät yleisesti vähän muodokkaammat naiset ja alan transnaiset ovat yleensä hoikempaa sorttia.

Joskus kuulee sanottavan, että transnainen ymmärtää miehen tarpeita paremmin, mutta en tiedä mihin tämä perustuu. Jos ei esimerkiksi ole oikein koskaan halunnut leikkiä sillä alkuperäisellä elimellään (koska se ehkä ”vierasesineenä” inhottaa) niin mistä voi tietää miehen tarpeista? Sähän Johanna jossain kirjoituksessasi kerroit tuosta omasta dysforiastasi.

Haluan vielä selventää, että mulla ei todellakaan mielestäni ole mitään ongelmaa transsukupuolisten kanssa. Toivon että jokainen pääsee elämään siinä sukupuolessa, johon tuntee kuuluvansa. Mun puolestani hormonihoidotkin voisi sallia jo nykyistä aikaisemmin. Tää ei kuitenkaan liity mitenkään siihen, että pitääkö kertoa transtaustasta, jos on jo operoitu. Vastasin aikaisemmin, että ei pidä ja olen sitä mieltä edelleen. Ymmärrän kuitenkin niitäkin, joille tää on yksi kriteeri muiden joukossa, kun miettii kenen asiakkaaksi hakeutuu. Vähän sama kuin ne silarit. On nimittäin tullut sekin tilanne vastaan, että silareista ei mainittu ennen tapaamista ja ne olivat sitten mallia suht joustamaton muovipallo. Se oli melkoinen turn off mulle ja voin kuvitella että havahtuminen kesken panemisen siihen, että tytöllä onkin leikattu/rakennettu pillu voisi olla samanlainen. En sano että se olisi sitä mulle, mutta monelle voisi olla ja sekin on mielestäni ihan ok.

Poissa Jamppa

  • Jr. Member
  • Viestejä: 73
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #291 : Huhtikuu 22, 2020, 14:44:31 »
Ihan vain näin sivuhuomiona haluan sanoa, että tieto siitä että palveluntarjoaja on post-op, voi itse asiassa olla myös myyntivaltti.

On varmasti asiakkaita, jotka haluavat päästä kanssakäymiseen nimen omaan kyseisen kaltaisen naisen kanssa.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #292 : Huhtikuu 22, 2020, 19:00:21 »
^ Tuo myyntivaltti-heitto taitaa osua jo aika kuluneeseen paikkaan... Nimittäin mikä on yhdelle ostajaehdokkaalle myyntivaltti, ei taas toista ostajaehdokasta välttämättä kiinnosta tuon taivaallista, kuten tässäkin langassa on havaittu. Itse en ole post-op vielä, mutta muistan kuulleeni joskus tuon saman heiton omalla kohdallanikin, siis eräältä entiseltä tuttavalta minulle, joka olin silloin ja edelleenkin olen pre-op vielä tässä vaiheessa, kunnes päästään hyvällä menestyksellä tuohon vaginoplastia- eli pilluleikkaukseen.

Ja jos tämä olisi merkittävä myyntivaltti, niin omien tulotasojeni ja samaten Courtesaninkin tulotasojen pitäisi selvästi ylittää palveluntarjoajien keskiverto tulotaso, jotta tuolla myyntivaltti-argumentilla olisi edes hitusen uskottavuutta. Mutta mitä olen ollut siinä käsityksessä, niin eipä se oma tulotaso ole ainakaan ollut suurempi, kun vertasi erääseen toiseen ei-transtaustaiseen naiskollegaan, joka tuossa aiemmin tuli tavattua. Kyllä tässä silti ihan hyville tienesteille päästään ja oma elannon tienaaminen kokopäivätoimisesti ja kokopäivätoimijan palkkaa vastaavalla tavalla kyllä onnistuu.

Mitä taas leikkaukseen tulee, niin sen jälkeen post-op-asioista ilmoittamatta jättäminen tuntuu sopivan minunkin kohdallani aivan hyvin päiväjärjestykseen leikkauksen ja siihen liittyvän kuntoutuksen jälkeen. Sillä eipä täysin läpimenevänä naisena välttämättä silloisessa elämässä huvita enää kuulla ihmisten juttuja tyyliin "mikä ihmeen trans" vaan ennemminkin minuun suhtaudutaan tavanomaisemmin kuten muihinkin naisiin ja puhetyylissäkin ihmiset varmaan käyttävät sanaa nainen enemmän kuin ihmettelisivät ääneen koko ajan, että mikä trans.

Edit. Ajattelin vielä laittaa tähän kommenttini loppuun suurkiitokset kaikille niille, jotka ovat joskus minut jossakin yhteydessä tavanneet! :-*
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2020, 19:14:50 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa naut1skelija

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1008
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #293 : Huhtikuu 22, 2020, 19:19:58 »
Ihan naurettava logiikka tuo että oma subjektiivinen kanta siitä että "ei ole huomattavista ulkonäöstä niin sitten on oikeus jättää kertomatta"

Ja kuten joku tuolla ylempänä sanoikin. Riippumatta siitä löytyiskö housuista pimppi vai peenis, ja jos ilmoitus on naiset osiossa ilman mitään vinkkiä siitä mitä on vastassa. Niin olen sillä kannalla ehdottomasti, että paikan päällä jos tämä selviäisi tulisi asiakkaalla olla oikeus ns. purkaa kauppa ja sanoa, että rahat takaisin. Vaikka sitten rikosilmoitus, jos ei luonnistu sujuvasti.

Tässä tietysti edelleen mennään siihen, että "ei se kuitenkaan huomaa/tajua" = Petos.

Kerropas, "naurettavan logiikan" puolestapuhuja, miten sen rikosilmoituksen aiot tehdä ja miten oikeusteitse aiot saada ne rahasi takaisin...? Koska rahat maksaneena et todennäköisesti tule saamaan rahojasi takaisin, jos olet jo ehtinyt makkarin puolelle. Palveluntarjoajana näen tämän asian siten, että jos kyseessä olisi minä, niin koen käyttäneeni aikaa ja resursseja tapaamisen järjestämiseen ja että joku muu olisi aivan yhtä hyvin voinut ilman ulinoita sopia samalle ajalle onnistuneen tapaamisen, joten olisi minulle taloudellinen tappio alkaa siinä vaiheessa maksamaan enää kenellekään rahoja takaisin, sillä mitäs toinen osapuoli meni ja maksoi... Aivan sama homma siinäkin, että jos menee yksityiselle urheiluhierojalle eikä peruuta sopimaansa aikaa ajoissa tai kesken kaiken poistuu urheiluhierojan luota sanoen, ettei pitänyt urheiluhierojan tavasta hieroa, niin urheiluhierojalla on siltikin oikeus periä tietty hinta siitä, että sovitusta ajasta on ehditty käyttää osa tai että sitä ei ole riittävän ajoissa muistettu tai haluttu peruuttaa sitä varattua aikaa. Ja jos sellaiseen takaisinperintään paikan päällä yrittää käyttää väkivaltaa, niin palveluntarjoajilla on silloin oikeus puolustaa itseään, jos ei ehdi karkuun, ja samaten oikeus pitää meteliä ja soittaa tarvittaessa poliisit.

minähän en mitään naurettavaa logiikkaa puolestapuhunut... ymmärätkö nyt tahalteen kaiken väärin,

ja sitten seuraavassa jo rinnastat taas ihan toisinpäin kaiken. Naurettavaa tosiaankin.

Kun mun pointti on, että jos mä ostan asian X ja joku antaa olettaa tai sanoo että tuotteeseen kuuluu esim tällainen ominaisuus Y, sitten jos sitä ominaisuutta ei alunperinkään siinä tuotteessa ole, tai se ei toimi, olen oikeutettu korvaukseen tai purkuun eikö vaan?

Sitten yrität verrata tätä siihen, että jos mä ostan ton tuotteen ja siinä on kaikki mitä on luvattukkin, mutta kotona kelaankin että hmm... tää väri nyt ei olekkaan niin kiva ku ajattelin. niin sitten purkaisin?

Sitten yrität rinnastaa sen "että kun on jo ostanut" siis mitä nyt vittua Eli käytännössä sanot, että jos ostan vaikka digiboxin ja siinä pitäisi olla nauhoitus ominaisuus, ja sitten siinä ei sitä kuitenkaan ole. ja sen pitäisi olla tyylikäs ja tavallista pienempi ulkomuodoltaan... no sitten nämä seikat eivät kuitenkaanpidä paikkaansa, mutta koska olen jo maksanut tuotteesta niin ei palautusoikeutta OK.


Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 773
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #294 : Huhtikuu 22, 2020, 19:29:20 »
Kyllä sen vain aina huomaa. Harjaantunut silmä näkee sen jo esimerkiksi Courtesanin tai Johannan kuvista. Naapurissa ilmoittelee eräs kolmaskin, josta kuvistakin voi asian tajuta, jos on silmät päässä. Useimmilla ei ole.

Rakas Jimmy, kerropas nyt omin sanoin, miten sen erottaa kuvista (paitsi että joo, minä Johanna olen edelleenkin pre-op ja joku hyvin tarkkasilmäinen voi luonnollisesti siihen kiinnittää huomiota kuvissa, joissa olen alusvaatteisillani, koska alapäätäni ei ole leikattu)... Oletko edes käynyt katsomassa Saitin puolella olevaa kuvagalleriaa tai naapurin puolta ja todennut että minulla ja Courtesanilla nyt on silmiinpistävän eri näköiset kehonpiirteet kuin noilla cisnaisilla, vai onko puheenlahjasi kovaa luokkaa? :-* Siltä osin voi ollakin eroavuuksia, jos jotkut naisista eivät ilmoittele rehellisesti vaan käyttävät ns. photoshopattuja kuvia rintojen, pepun, lantion ja vyötärön muotojen korostamiseksi, jolloin he saavat kuvien perusteella etulyöntiaseman keneen tahansa meistä omilla kuvillamme ilman photoshoppausta harjoittaneista horoista ja ihan kuin naapurin puolella olisi joitakin photoshopatun näköisiä ilmoituksia pistänytkin aina silloin tällöin silmiini... Tai sitten joku teistä saattaa sokeasti uskoa, ettei siellä kenenkään ilmoituksissa ole photoshopattuja kuvia, vaikka siellä kyllä harjaantunut silmä sellaisen asian erottaa...

Se onkin mielenkiintoista, enkä itsekään osaa tätä täysin selittää. Mutta kerron mitä tapahtui, kun näin kuvanne. Ensin tuli pieni innostus, kun löytyi uuden palveluntarjoajan ilmoitus. Sitten kun kuvia katsoi tarkemmin, alkoi mietityttää ja tuli olo, että pitää hieman tarkistella asioita. Sinun ilmoituksesta tieto löytyikin, mutta C:n kohdalla piti katsella/kysellä muualtakin.

Mutta olen minä kerran erehtynytkin. Kysyin eräältä kotimaiselta palveluntarjoajalta viestillä, onko hän aina ollut fyysisesti nainen. Kuvissa vartalo on jossain määrin miesmäinen. Kyllä hän kuulemma oli. Hieman noloa...

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #295 : Huhtikuu 22, 2020, 19:39:46 »
minähän en mitään naurettavaa logiikkaa puolestapuhunut... ymmärätkö nyt tahalteen kaiken väärin,

ja sitten seuraavassa jo rinnastat taas ihan toisinpäin kaiken. Naurettavaa tosiaankin.

Kun mun pointti on, että jos mä ostan asian X ja joku antaa olettaa tai sanoo että tuotteeseen kuuluu esim tällainen ominaisuus Y, sitten jos sitä ominaisuutta ei alunperinkään siinä tuotteessa ole, tai se ei toimi, olen oikeutettu korvaukseen tai purkuun eikö vaan?

Sitten yrität verrata tätä siihen, että jos mä ostan ton tuotteen ja siinä on kaikki mitä on luvattukkin, mutta kotona kelaankin että hmm... tää väri nyt ei olekkaan niin kiva ku ajattelin. niin sitten purkaisin?

Sitten yrität rinnastaa sen "että kun on jo ostanut" siis mitä nyt vittua Eli käytännössä sanot, että jos ostan vaikka digiboxin ja siinä pitäisi olla nauhoitus ominaisuus, ja sitten siinä ei sitä kuitenkaan ole. ja sen pitäisi olla tyylikäs ja tavallista pienempi ulkomuodoltaan... no sitten nämä seikat eivät kuitenkaanpidä paikkaansa, mutta koska olen jo maksanut tuotteesta niin ei palautusoikeutta OK.

Minun pointtini taas lähtee siitä liikkeelle, että myyn subjektina palvelua, en objektina tuotetta. Jos tällä tavoin vertaan asiaa vaikkapa urheiluhierojaan, niin kummassa tapauksessa tahansa kyse on palvelusta, jossa ei ole samalla tavalla rahojen palautusoikeutta toisin kuin tuotteessa, jos siis on jo ehtinyt maksamaan. Asiakkaan tultua paikan päälle minä olen palveluntarjoajana nähnyt aikaa ja vaivaa sen eteen, että asiakas saisi palvelustani kaiken irti. Siksi maksun jo suoritettuaan asiakkaalla ei ole samalla tavalla samanlaista rahojen palautusoikeutta kuin jollakin viallisesti toimivalla tai puutteellisella tuotteella. Jos olisin tuote, niin minuthan voisi aivan hyvin ihmiskaupata. Joten mietipä omaa logiikkaasi hitunen ennen kuin tulet minulle puhumaan mitään naurettavasta. :)

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15207
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #296 : Huhtikuu 22, 2020, 20:11:33 »
Mun pointti on, että pitää ilmoittaa.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa naut1skelija

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1008
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #297 : Huhtikuu 23, 2020, 13:42:18 »
minähän en mitään naurettavaa logiikkaa puolestapuhunut... ymmärätkö nyt tahalteen kaiken väärin,

ja sitten seuraavassa jo rinnastat taas ihan toisinpäin kaiken. Naurettavaa tosiaankin.

Kun mun pointti on, että jos mä ostan asian X ja joku antaa olettaa tai sanoo että tuotteeseen kuuluu esim tällainen ominaisuus Y, sitten jos sitä ominaisuutta ei alunperinkään siinä tuotteessa ole, tai se ei toimi, olen oikeutettu korvaukseen tai purkuun eikö vaan?

Sitten yrität verrata tätä siihen, että jos mä ostan ton tuotteen ja siinä on kaikki mitä on luvattukkin, mutta kotona kelaankin että hmm... tää väri nyt ei olekkaan niin kiva ku ajattelin. niin sitten purkaisin?

Sitten yrität rinnastaa sen "että kun on jo ostanut" siis mitä nyt vittua Eli käytännössä sanot, että jos ostan vaikka digiboxin ja siinä pitäisi olla nauhoitus ominaisuus, ja sitten siinä ei sitä kuitenkaan ole. ja sen pitäisi olla tyylikäs ja tavallista pienempi ulkomuodoltaan... no sitten nämä seikat eivät kuitenkaanpidä paikkaansa, mutta koska olen jo maksanut tuotteesta niin ei palautusoikeutta OK.

Minun pointtini taas lähtee siitä liikkeelle, että myyn subjektina palvelua, en objektina tuotetta. Jos tällä tavoin vertaan asiaa vaikkapa urheiluhierojaan, niin kummassa tapauksessa tahansa kyse on palvelusta, jossa ei ole samalla tavalla rahojen palautusoikeutta toisin kuin tuotteessa, jos siis on jo ehtinyt maksamaan. Asiakkaan tultua paikan päälle minä olen palveluntarjoajana nähnyt aikaa ja vaivaa sen eteen, että asiakas saisi palvelustani kaiken irti. Siksi maksun jo suoritettuaan asiakkaalla ei ole samalla tavalla samanlaista rahojen palautusoikeutta kuin jollakin viallisesti toimivalla tai puutteellisella tuotteella. Jos olisin tuote, niin minuthan voisi aivan hyvin ihmiskaupata. Joten mietipä omaa logiikkaasi hitunen ennen kuin tulet minulle puhumaan mitään naurettavasta. :)

Jos menen urheiluhierojalle, ja selviää hierottaessa, että hänellä ei ole urheiluhierojan koulutusta ja hieronta on keskinkertaista, niin voit olla varma että ilmoitan asiasta ja vaadin rahani takaisin. sinä yrität nyt kiemurrella todella huonoin vertauskuvin.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #298 : Huhtikuu 23, 2020, 13:49:03 »
Jos menen urheiluhierojalle, ja selviää hierottaessa, että hänellä ei ole urheiluhierojan koulutusta ja hieronta on keskinkertaista, niin voit olla varma että ilmoitan asiasta ja vaadin rahani takaisin. sinä yrität nyt kiemurrella todella huonoin vertauskuvin.

Tähän alaan ei onneksi vaadita koulutusta. :) Eiköhän jokainen palveluntarjoaja ole pätevä sellaisenaan alalle ja tiedä, mitä kannattaa sanoa ja mitä ei tarvitse sanoa, ja osaa arvioida nuo seikat ihan itsenäisinä ja täysipäisinä toimijoina ja aikuisina ihmisinä. :)

Jotenkin tuosta sinuttelusta tulee mieleen syyllistämisen maku? Toivon tietenkin, ettei kysymys ole sellaisesta. Katsos kun tätä keskustelua voidaan käydä rakentavassakin hengessä ja tälleen aikuisten kesken, ilman että tarvitsee antaa keskustelun taannuttaa älyllisiä toimintoja muulle kuin aikuisen tasolle, eikös vain? ;)

Edit: Kuten Sahapukki totesikin tuossa toisessa ja uudemmassa samannimisessä langassa, niin sen päivän kun näkisi tosiaan, että joku ilmoittaa asiasta eteenpäin. Ja vaikka ilmoittaisitkin, niin mitähän jutun käsittelylle mahtaa tapahtua? Saatetaan tyytyä esitutkinnan lopettamiseen tai rajoittamiseen ja saattaa myös olla, ettet saisi juttua menemään läpi, koska todistustaakka on aina sillä, joka sanoo jonkun tehneen väärin, eikös vaan...? :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2020, 13:53:02 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #299 : Huhtikuu 23, 2020, 14:13:37 »
Jos menen urheiluhierojalle, ja selviää hierottaessa, että hänellä ei ole urheiluhierojan koulutusta ja hieronta on keskinkertaista, niin voit olla varma että ilmoitan asiasta ja vaadin rahani takaisin. sinä yrität nyt kiemurrella todella huonoin vertauskuvin.

Urheiluhieroja on terveydenhuollon ammattilainen, koulutettu hieroja ja asiakkaalla on oikeus saada tarkistaa pätevyys Valviran sivuilta. Jos hieroja ei halua kertoa nimeään, niin kyllä se mullekin on ns. red flag enkä voi luottaa siihen, että saan haluamani hieronnan ja kipeisiin lihaksiin helpotusta.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.