Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pitääkö mainita, jos on post-op?  (Luettu 92189 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #240 : Maaliskuu 30, 2020, 17:12:54 »
Harmi, että Rahamies on poistanut trollauksensa tuolta välistä eikä se näy kunnolla. Tää on joka tapauksessa ajoittain kovin koomista. Mutta erittäin hyvä, että löytyy tosimiehiä kertomaan millainen se oikea tosimies on. Ja ketkä ovat homoja. Tosimiehet repivät rautaa ja vetävät horkkaa. Samalla he tuomitsevat lääkärin määräämät hormonihoidot, koska niillä ei ole ensisijaisena tarkoituksena paisuttaa egoa.

Bottom-homojen määrittelemiseen naisellisesti käyttäytyviksi mun on pakko puuttua. Ajattelin niin pitkään itsekin, kunnes tajusin, että eihän se niin ole. Mun vaimo käyttäytyy naisellisesti, mutta tuntemani (oletettavasti) bottom-homot eivät käyttäydy samalla tavalla. He nimittäin käyttäytyvät homomaisesti. Osa enemmän, osa vähemmän. Ja tiedän pariskuntia, joista on aivan mahdotonta sanoa onko jompi kumpi heistä selvästi bottom tai top. Ja kuka sen naisellisen tai homomaisen käytöksen lopulta määrittää? Onko esim. kiinnostus teatteriin tai oopperaan automaattisesti naisellista tai homomaista?

Oikeasti mä alan kyllä kallistua siihen suuntaan, että Rahamies on akateemisesti koulutettu, pääaineena teoreettista filosofiaa ja sivuaineena sukupuolentutkimusta lukenut punavihreä aktivisti. Kukaan muu ei nimittäin kykenisi luomaan noin stereotyyppistä sketsihahmoa.

Haha, repesin! ;D

Poissa Rahamies

  • Banned
  • Full Member
  • Viestejä: 104
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #241 : Maaliskuu 30, 2020, 19:34:52 »
Harmi, että Rahamies on poistanut trollauksensa tuolta välistä eikä se näy kunnolla. Tää on joka tapauksessa ajoittain kovin koomista. Mutta erittäin hyvä, että löytyy tosimiehiä kertomaan millainen se oikea tosimies on. Ja ketkä ovat homoja. Tosimiehet repivät rautaa ja vetävät horkkaa. Samalla he tuomitsevat lääkärin määräämät hormonihoidot, koska niillä ei ole ensisijaisena tarkoituksena paisuttaa egoa.

Bottom-homojen määrittelemiseen naisellisesti käyttäytyviksi mun on pakko puuttua. Ajattelin niin pitkään itsekin, kunnes tajusin, että eihän se niin ole. Mun vaimo käyttäytyy naisellisesti, mutta tuntemani (oletettavasti) bottom-homot eivät käyttäydy samalla tavalla. He nimittäin käyttäytyvät homomaisesti. Osa enemmän, osa vähemmän. Ja tiedän pariskuntia, joista on aivan mahdotonta sanoa onko jompi kumpi heistä selvästi bottom tai top. Ja kuka sen naisellisen tai homomaisen käytöksen lopulta määrittää? Onko esim. kiinnostus teatteriin tai oopperaan automaattisesti naisellista tai homomaista?

Oikeasti mä alan kyllä kallistua siihen suuntaan, että Rahamies on akateemisesti koulutettu, pääaineena teoreettista filosofiaa ja sivuaineena sukupuolentutkimusta lukenut punavihreä aktivisti. Kukaan muu ei nimittäin kykenisi luomaan noin stereotyyppistä sketsihahmoa.
En ole yhtään mitään viestejä poistanut. Moderaattori on sensuroinut.

Poissa Samppis

  • Newbie
  • Viestejä: 45
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #242 : Huhtikuu 05, 2020, 04:40:51 »
Tätä lueskeltuani tulee mieleen, pitäisikö jatkossa heti kättelyssä kysyä onko post op?
Asiakkaalla on kuitenkin oikeus kysyä. Jos tuossa kohtaa hupakko valehtelee ja myöhemmin jää kiinni valheesta, teen omat johtopäätökseni.

Siihen, että pitääkö, ei ole olemassa oikeaa vastausta. Minun mielestä olisi erittäin hyvä että ilmoituksen hostaava saitti omissa käyttöehdoissaan edellyttäisi kertomaan tuollaisesta. Rikkomuksesta sitten määräaikainen ilmoittamiskielto ja toistuvista ikuinen banni.

Asenne "ei sitä kuitenkaan huomaa" on niin epärehellinen ja kuvottava kuin voi olla.

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #243 : Huhtikuu 20, 2020, 19:12:24 »
Suo siellä ja vetelä täällä: Sitten kun mulla on ts-puolella post op ilmoitus, niin asiakkaat ovat vihaisia kun ei olekaan penistä  :-[ Ts-ilmoituksissa saisi kuulemma ilmoittaa vain sellaiset naiset joilla on kikkeli, että pardon my french, mutta KOITTAKAA NYT HITTO SOIKOON PÄÄTTÄÄ MISSÄ JA MITEN SAAN ILMOITELLA  ;D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2020, 19:14:12 kirjoittanut Courtesan »

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #244 : Huhtikuu 20, 2020, 19:20:59 »
Jos luottaa siihen, mihin tässä keskustelussa yleisö on kallistunut, niin oikea paikka näkyisi olevan naisten puoli, ja ilmoituksessa tai ensimmäisessä sähköpostissa maininta siitä, että olet operoitu transnainen.

Mutta sinuna maksimoisin näkyvyyden ja laittaisin ilmon kummallekin puolelle :D
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #245 : Huhtikuu 20, 2020, 20:08:22 »
Eikös se toisaalta olekaan hyvä, että kun on siinä tilanteessa, että mikään ei näy ulospäin, niin mitään ei tarvitse ilmoittaa, koska yleisön puolelta ei välttämättä tajuta edes läheskään aina kysyä...? Tuottanee siis vähemmän shokkireaktiota keskimäärin yleisönkin keskuudessa, kun post-op -taustaa ei välttämättä tajuta eikä siksi osata kysyä ja kun ei vapaaehtoisesti julkisessa netissä tai vastausviesteissään ilmoittele mistään post-op -henkilökohtaisuuksistaan, kun siis se viimeisen päälle operoitu ja viimeisen päälle läpimenevä naisen elämä saa luvan alkaa... Jos joku tajuaa kysyä suoran kysymyksen, niin siihen voi joko vastata suoraan ja rehellisesti, miten asia on, tai sitten jättää vastaamatta ja vedota siihen, ettei yksityiselämään liittyviä asioita tarvitse avata enempää, eikä sekään ole valehtelua. Valehtelua sen sijaan olisi päin naamaa väittäminen, ettei olisi post-op, jos kuitenkin on...

Edit. Ja miksi tämän keskustelun yleisön yleisempään mielipiteeseen toisaalta edelleenkään tarvitsisi tulenpalavasti luottaa, kysyn vaan... ::)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2020, 20:16:56 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #246 : Huhtikuu 20, 2020, 20:45:50 »
En kyllä käyttänyt sanaa "tulenpalava" puhuessani luottamisesta..?

Jos tässä ketjussa esittää kysymyksen, niin siihen tulee tämän ketjun vastaus. Oma asia, mitä sillä vastauksella päättää tehdä.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #247 : Huhtikuu 21, 2020, 11:48:51 »
Suo siellä ja vetelä täällä: Sitten kun mulla on ts-puolella post op ilmoitus, niin asiakkaat ovat vihaisia kun ei olekaan penistä  :-[ Ts-ilmoituksissa saisi kuulemma ilmoittaa vain sellaiset naiset joilla on kikkeli, että pardon my french, mutta KOITTAKAA NYT HITTO SOIKOON PÄÄTTÄÄ MISSÄ JA MITEN SAAN ILMOITELLA  ;D

Piti vielä mainita, että minulla ainakin on ollut naisten puolella ilmoitus alusta alkaen, vaikka edelleen odottelen pääsyä leikkaukseen, jotta voin sen jälkeisen toipumisen ja kuntoutumisen jälkeen jättää trans-etuliitteet omasta ilmoituksestani lopullisesti ja kokonaan pois. Joskus sitä ilmoitustani on siirretty ts-osioon pariinkin otteeseen, mutta kun olen heti asian huomattuani jättänyt Ädminille viestiä, että olen virallisesti nainen ja että sekin lukee ilmossa selkeästi, niin kas kummaa, ilmoitus onkin palautunut yhtäkkiä taas oikeaan osioon eli naisten puolelle, vaikka joku asioista perillä olematon olisikin aiemmin ylläpitoon jättänyt viestiä, että sen muka pitäisi olla ts-osiossa... ;D

Ja ilmo saa tosiaan paremmin näkyvyyttä, kun se on naisten puolella, ei ts-pukukopissa. Voisin hyvin uskoa, että ihmiset muutenkin vähemmän miettivät sitä trans-sanan merkitystä, kun ilmo on nimenomaan naisten pukukopin puolella.

Ilmoja pidellyt... 8)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2020, 11:52:48 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #248 : Huhtikuu 21, 2020, 13:29:13 »
Piti vielä mainita, että minulla ainakin on ollut naisten puolella ilmoitus alusta alkaen, vaikka edelleen odottelen pääsyä leikkaukseen

Myönnän heti alkuun, että en asiasta juurikaan tiedä, eikä aika ole riittänyt edellä olevien (ajoittain jokseenkin pitkien) kirjoitusten lukemiseen, mutta tämä vähän pisti silmään. Miten tuo oikein toimii? Olisin asiakkaana vähintäänkin yllättynyt jos varaisin tapaamisen naisen kanssa, ja kävisikin ilmi että tällä naisella on penis. Myönnän, etten ole nähnyt ilmoitustasi - varmaankin mainitset siinä ts-taustan tällaisten yllätysten välttämiseksi?

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9022
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #249 : Huhtikuu 21, 2020, 15:13:43 »
Suo siellä ja vetelä täällä: Sitten kun mulla on ts-puolella post op ilmoitus, niin asiakkaat ovat vihaisia kun ei olekaan penistä  :-[ Ts-ilmoituksissa saisi kuulemma ilmoittaa vain sellaiset naiset joilla on kikkeli, että pardon my french, mutta KOITTAKAA NYT HITTO SOIKOON PÄÄTTÄÄ MISSÄ JA MITEN SAAN ILMOITELLA  ;D

Oikea pillu täällä ja feikki pillu siellä: älä meille seksinostajille kitise tällaisesta aiheesta mikä on TÄYSIN sinun vastuullasi.

Palveluiden myyjä on VÄHINTÄÄN vastuussa siitä että KYKENEE kertomaan siitä mitä on myymässä. Kyllä on elämä aika vaikeaa jos ei jumalauta edes tähän kykene. Siis yrittäkää nyt vähimmäisvaatimus täyttää.....voi isä kissan vittu sentään...

Ketjun alkuperäiseen kysymykseen vastaan: Tietenkin pitää ilmoittaa. Tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Why so fragile?

Poissa Waterman2

  • Hero Member
  • Viestejä: 684
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #250 : Huhtikuu 21, 2020, 15:27:09 »
Suo siellä ja vetelä täällä: Sitten kun mulla on ts-puolella post op ilmoitus, niin asiakkaat ovat vihaisia kun ei olekaan penistä  :-[ Ts-ilmoituksissa saisi kuulemma ilmoittaa vain sellaiset naiset joilla on kikkeli, että pardon my french, mutta KOITTAKAA NYT HITTO SOIKOON PÄÄTTÄÄ MISSÄ JA MITEN SAAN ILMOITELLA  ;D

Mutta missä on Jussi ja kuokka? Päätin sinun puolestasi. Saat ilmoitella Seurassa ja Seiskassa. Sano niille vihaisille asiakkaille, että kyllä heidän sen verran pitäisi tietää ihmisen biologiasta, että naisella on pillu eikä penistä. Ja kysy niiltä, onko ne homoja,kun  odottavat, että myös naisilta pitäisi löytyä taikasauva housusta. Ja eihän se sinun vika ole, jos jollain on luetun ymmärtämisen sisäistämisessä vaikeuksia.       
"Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"

Poissa Vieras0056

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #251 : Huhtikuu 21, 2020, 15:36:34 »
Pojat runosielut. En osaa, sanonpa vaan. Myynti-ilmoituksessa pitää lukea specsit. Tulella leikkimistä olla ilmoittamatta. Aito vai replica. Tärkeä tieto.
Edit. Naisia olette. Siitä ei epäilystä minulla.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2020, 15:44:57 kirjoittanut Bearking »

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #252 : Huhtikuu 21, 2020, 16:27:35 »
Piti vielä mainita, että minulla ainakin on ollut naisten puolella ilmoitus alusta alkaen, vaikka edelleen odottelen pääsyä leikkaukseen

Myönnän heti alkuun, että en asiasta juurikaan tiedä, eikä aika ole riittänyt edellä olevien (ajoittain jokseenkin pitkien) kirjoitusten lukemiseen, mutta tämä vähän pisti silmään. Miten tuo oikein toimii? Olisin asiakkaana vähintäänkin yllättynyt jos varaisin tapaamisen naisen kanssa, ja kävisikin ilmi että tällä naisella on penis. Myönnän, etten ole nähnyt ilmoitustasi - varmaankin mainitset siinä ts-taustan tällaisten yllätysten välttämiseksi?

Tietenkin ilmoituksessani on maininta transtaustasta ja samaten se, ettei minua ole vielä leikattu alapäästä eli vaginaaliselta alueelta, ja samassa ilmoitustekstissäni tulee varsin hyvin esille myös mainintani siitä, että olen jo virallisesti nainen eli saanut juridisen sukupuolen vahvistuksen, mikä antaa minulle oikeuden pitää siellä ilmoitustani naisten puolella. Ja siis niin kauan kun en leikkauksessa ole ollut ja siitä täysin kuntoutunut, niin tuo maininta transsukupuolisesta taustasta on ilmoituksessani olemassa ja samaten tieto alapääni nykytilasta, onko leikattu vai ei.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2020, 16:29:14 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #253 : Huhtikuu 21, 2020, 16:36:54 »
Suo siellä ja vetelä täällä: Sitten kun mulla on ts-puolella post op ilmoitus, niin asiakkaat ovat vihaisia kun ei olekaan penistä  :-[ Ts-ilmoituksissa saisi kuulemma ilmoittaa vain sellaiset naiset joilla on kikkeli, että pardon my french, mutta KOITTAKAA NYT HITTO SOIKOON PÄÄTTÄÄ MISSÄ JA MITEN SAAN ILMOITELLA  ;D

Oikea pillu täällä ja feikki pillu siellä: älä meille seksinostajille kitise tällaisesta aiheesta mikä on TÄYSIN sinun vastuullasi.

Palveluiden myyjä on VÄHINTÄÄN vastuussa siitä että KYKENEE kertomaan siitä mitä on myymässä. Kyllä on elämä aika vaikeaa jos ei jumalauta edes tähän kykene. Siis yrittäkää nyt vähimmäisvaatimus täyttää.....voi isä kissan vittu sentään...

Ketjun alkuperäiseen kysymykseen vastaan: Tietenkin pitää ilmoittaa. Tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää.


Voe, sä oot hassu pieni höpönassu  ;D *ottaa polvelle ja laittaa tissin suuhun* <3

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9022
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #254 : Huhtikuu 21, 2020, 16:47:29 »
Suo siellä ja vetelä täällä: Sitten kun mulla on ts-puolella post op ilmoitus, niin asiakkaat ovat vihaisia kun ei olekaan penistä  :-[ Ts-ilmoituksissa saisi kuulemma ilmoittaa vain sellaiset naiset joilla on kikkeli, että pardon my french, mutta KOITTAKAA NYT HITTO SOIKOON PÄÄTTÄÄ MISSÄ JA MITEN SAAN ILMOITELLA  ;D

Oikea pillu täällä ja feikki pillu siellä: älä meille seksinostajille kitise tällaisesta aiheesta mikä on TÄYSIN sinun vastuullasi.

Palveluiden myyjä on VÄHINTÄÄN vastuussa siitä että KYKENEE kertomaan siitä mitä on myymässä. Kyllä on elämä aika vaikeaa jos ei jumalauta edes tähän kykene. Siis yrittäkää nyt vähimmäisvaatimus täyttää.....voi isä kissan vittu sentään...

Ketjun alkuperäiseen kysymykseen vastaan: Tietenkin pitää ilmoittaa. Tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää.


Voe, sä oot hassu pieni höpönassu  ;D *ottaa polvelle ja laittaa tissin suuhun* <3

Olen aina rauhoittunut kun saan tissin suuhun. Kiitos. Vähän kyllä loukkaannuin ettei pepulle taputeta ja hoeta samalla mantraa "hyvä poika. hyvä poika"
Why so fragile?

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #255 : Huhtikuu 21, 2020, 19:47:57 »
Suo siellä ja vetelä täällä: Sitten kun mulla on ts-puolella post op ilmoitus, niin asiakkaat ovat vihaisia kun ei olekaan penistä  :-[ Ts-ilmoituksissa saisi kuulemma ilmoittaa vain sellaiset naiset joilla on kikkeli, että pardon my french, mutta KOITTAKAA NYT HITTO SOIKOON PÄÄTTÄÄ MISSÄ JA MITEN SAAN ILMOITELLA  ;D

Mutta missä on Jussi ja kuokka? Päätin sinun puolestasi. Saat ilmoitella Seurassa ja Seiskassa. Sano niille vihaisille asiakkaille, että kyllä heidän sen verran pitäisi tietää ihmisen biologiasta, että naisella on pillu eikä penistä. Ja kysy niiltä, onko ne homoja,kun  odottavat, että myös naisilta pitäisi löytyä taikasauva housusta. Ja eihän se sinun vika ole, jos jollain on luetun ymmärtämisen sisäistämisessä vaikeuksia.       

Kuten tästä ketjusta on saanut huomata, ihmiset eivät ymmärrä transasioista juuri mitään saati tiedä, mitä post op tarkoittaa. Ennakkoluulot ovat myös ennennäkemättömiä: melkein jokainen uusi asiakas parahtaa ovella, että 'oho kun sä oot kaunis', ikään kuin mun kaltaiset naiset eivät voisi olla hyvännäköisiä.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #256 : Huhtikuu 21, 2020, 20:05:59 »
^ Ennakkoluulot on tällä foorumilla kyllä juu aika eri tasoa kuin se mitä arkielämässä tulee vastaan asiakkaiden suusta, jossa nähdään todellinen tilanne paljain silmin ja tullaan vasta sen jälkeen sanomaan se oma mielipiteensä. Eiköhän minulle ja Courtesanille tekisi tällä foorumilla ihan hyvää saada ne ensimmäiset rapsat jonkun käynnistä itse jomman kumman tai kummankin taholla, niin hiljenee yleisö ja loppuu se kiekuminen täysin vailla todellisuuspohjaa olevista irrationaalisista ennakkoluulosta käsin... ;)

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15153
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #257 : Huhtikuu 21, 2020, 20:10:54 »
Olen varmadt sen jo sanonut, mutta pitää kertoa. ::)
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5159
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #258 : Huhtikuu 21, 2020, 20:15:29 »
Ehkä mäkin nyt otan turpiini sanomalla mielipiteeni, kun sitä otsikossa kerran kysytään. Pitää kertoa.

Maksuseksiskene on raaka laji. Siviilissä on sitten eri meininki. Mun mielestä myös silikoneista pitää kertoa, joten olisi omituista, jos operoidusta pillusta ei pitäisi.
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pitääkö mainita, jos on post-op?
« Vastaus #259 : Huhtikuu 21, 2020, 20:16:51 »
^ Ennakkoluulot on tällä foorumilla kyllä juu aika eri tasoa kuin se mitä arkielämässä tulee vastaan asiakkaiden suusta, jossa nähdään todellinen tilanne paljain silmin ja tullaan vasta sen jälkeen sanomaan se oma mielipiteensä. Eiköhän minulle ja Courtesanille tekisi tällä foorumilla ihan hyvää saada ne ensimmäiset rapsat jonkun käynnistä itse jomman kumman tai kummankin taholla, niin hiljenee yleisö ja loppuu se kiekuminen täysin vailla todellisuuspohjaa olevista irrationaalisista ennakkoluulosta käsin... ;)

Mulla on rapsaketju: https://www.seksisaitti.net/index.php/topic,901.msg24708.html#msg24708