Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ihmettelet ?  (Luettu 602198 kertaa)

Poissa RobertLey

• Sr. Member
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Mitä ihmettelet ?
« Vastaus #3400 : tänään kello 18:43:54 »
Siis onko jonkun joulupöydässä tosiaan maksalaatikkoa tarjolla?  :o

Kyllä näin on. Olin ihan huuli pyöreänä kun kohtasin tämän tilanteen joskus kymmenen vuotta sitten.
Maksalaatikko ei todellakaan kuulu omaan jouluperinteeseen, enkä edes halua että kuuluisi :)

1970-80-luvuilla oli yleisempää, että joissakin perheissä tehtiin neljää eri laatikkoa. Tai sitten esim porkkanalaatikko jäi tuolloin valmistamatta. - Itsekin muistan syöneeni jokusen kerran maksalaatikkoa tuolloin jouluna. Mutta jäi melko nopeasti pois joulupöydästä. - Vaikka hyvää se on vieläkin; itse tehty maksalaatikko oli kyllä sitäkin reilusti parempaa.

Poissa AnniAuringonkukka

• Sr. Member
  • Galleria (6)
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #3401 : tänään kello 18:45:33 »
Että miten tälleen pakkasilla nuo virallisten lämpötilojen ja ihmisten kotimittareiden välillä on niin iso ero. Esim. näin kuvan tältä aamulta Enontekiöltä jossa mittari repi jotain -35°C, mutta mittausasemien tulokset oli kai siellä parissakymmenessä pakkasasteessa. Kotonakin aina tuntuu että on liian vähän vaatetta päällä jos meneekin virallisten asteiden mukaan. Ei kai noissa omissa mittareissa nyt niin paljon Lapinlisää ole?
Pakkasta pakoon? Rovaniemellä 12.-16.12.

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #3402 : tänään kello 19:36:52 »
Että miten tälleen pakkasilla nuo virallisten lämpötilojen ja ihmisten kotimittareiden välillä on niin iso ero. Esim. näin kuvan tältä aamulta Enontekiöltä jossa mittari repi jotain -35°C, mutta mittausasemien tulokset oli kai siellä parissakymmenessä pakkasasteessa. Kotonakin aina tuntuu että on liian vähän vaatetta päällä jos meneekin virallisten asteiden mukaan. Ei kai noissa omissa mittareissa nyt niin paljon Lapinlisää ole?
samassa taajamassa voi olla suuriakin eroja. Kaverilla on omakotitalo sellaisessa "poterossa " jonne kylmyys sekä kuumuus jää asumaan.  Mun luota matkaa sen luokse n.10km ja ero voi olla viitisentoista astetta meillä. Tosin 10km matkalla voi tapahtua sekin että joku kylmä pakkasrintama on just sen huudeilla ja mun kohdalla tasan nollassa ollaan.

Sateessa nämä rintamat näkyy parhaiten.  Naapurin pihalla sataa ja mun pihalla ei. Silloin voi olut kourassa huutaa " tuu tänne aurinkoon kuivattelemaan"
« Viimeksi muokattu: tänään kello 19:40:11 kirjoittanut Lifti »
Mazel tov!