Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kun käteinen ei enää käy  (Luettu 26708 kertaa)

Poissa mattssonni

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kun käteinen ei enää käy
« Vastaus #100 : Huhtikuu 15, 2025, 16:53:42 »
^hyvä, että tarkenneltiin puolin ja toisin, päästiin Isan kanssa samallec aaltopituudelle. Minäkin olen kanssasi samoilla linjoilla ja jaan samat ajatukset likipitäen kaikesta tuossa edellä^ kirjoittamastasi.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa JuhaniH

• Full Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #101 : Joulukuu 29, 2025, 17:22:25 »
Eräs ulkomaalainen palveluntarjoa toivoi maksun käteisen sijaan mieluummin Paypal-maksuna. Ymmärrettävää turvallisuuden kannalta? Päivän tai useamman tienistit käteisenä on aina jonkinlainen riski?

Mielenkiinnosta aloin asiaa myöhemmin tutkimaan:
Pystyin Paypal-tilin perustamaan täysin keksityillä tiedoilla. Ainostaan puhelinnumeroksi laitoin salaisen "harrastus-puhelinnumeroni". Pankkitiliä tai luottokorttia en tähän Paypal-tiliini liittänyt.

Ennen tapaamista vain sopivan summan omalta Paypal-tililtäni tämän harrastukseni Paypal-tilille siirrän. Tapaamisen aikana sitten harrastukseni Paypal-tililtä maksu palveluntarjoajalle.
Suht. kätevä tapa? Paypal-appissa tilejä helppo vaihdella.
Esim. MobilePayn appissa tilejä ei käsittääkseni pysty vaihtelemaan. Enkä tiedä saako sitä enää nykyään muutenkaan anonyymiksi.

Tää oli vaan asiakkaan tämän hetkinen näkökulma "Kun käteinen ei enää käy"-spekulaatioon. Edelleenkin käteinen on ehdoton suosikkini tässä harrastuksessamme!

Poissa MySweetMystery

• Jr. Member
  • Galleria (5)
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #102 : Joulukuu 29, 2025, 18:04:45 »
Revolut on tosi hyvä vaihtoehto myös!

Kun molemmat osapuolet laittaa yksityisyysasetuksissa omien tietojen näkymisen minimiin, niin eteenpäin välittyy vain molempien etunimet ja sukunimen eka kirjain. Se on jo aika anonyymiä, jos vaan ei omaa harvinaista etunimeä 👌

Maksu sovelluksen sisällä onnistuu qr-koodilla todella näppärästi.
💦💦 Squirt Queen Joensuussa 31.12.-2.1. 💦💦

Poissa Vikingo

• Full Member
« Vastaus #103 : eilen kello 09:36:46 »
Revolut on tosi hyvä vaihtoehto myös!

Kun molemmat osapuolet laittaa yksityisyysasetuksissa omien tietojen näkymisen minimiin, niin eteenpäin välittyy vain molempien etunimet ja sukunimen eka kirjain. Se on jo aika anonyymiä, jos vaan ei omaa harvinaista etunimeä 👌

Maksu sovelluksen sisällä onnistuu qr-koodilla todella näppärästi.

Revolut on kyllä kätevä ja poistaa sen automaatilla käymisen ja sen muistamisen mukavasti. Olen sitä käyttänyt useasti erään vakkariulkkarin kanssa, jonka koen luotettavaksi monestakin eri syystä. Hän harmittelee että suomalaiset ovat todella nihkeitä esim. juuri Revolutin suhteen ja tähän liittyy kaikenlaisia pelkoja heillä. Ulkkarihupakolle käteinen on ilmeisen huono maksumuoto jopa ja oma vakkarini on ollut hyvinkin kiitollinen elektronisesta maksusta. En toki itsekään ensikäynnillä maksaisi sillä, mutta aion jatkossakin hyödyntää tätä ja ehkäpä muidenkin kanssa.

Poissa Meaxx

• Full Member
  • Galleria (13)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #104 : eilen kello 09:42:18 »
Mulla on ollut Paypal juuri anonymiteetin takia, ja siksi että se on käsittääkseni ihan yleisesti tunnettu. Mulla asiakkaana menisi heti hana kiinni jos pyydettäisiin vaikka lahjakorttia josta en ole ikinä kuullutkaan (eli suunnilleen mitään). Tunnustan että myös Revolut on mulle henkkoht tuntematon, enkä asiakkaana lähtisi selvittämään. Saatan toki vain itse olla epäsivistynyt ja tällaiset pitäisi tietää.

Poistin kylläkin Paypal-mahdollisuuden noin vuoden jälkeen kun sitä oli halunnut käyttää tasan yksi nuorukainen siinä ajassa.
Raisio ma-to! ❤️

Poissa MySweetMystery

• Jr. Member
  • Galleria (5)
« Vastaus #105 : eilen kello 10:11:04 »
^^ Revolut on ihan oikea pankki. Paitsi että konttoreita ei ole, eikä käteistä pysty tallettamaan.

Tilin avaus käy kätevästi, tarvitset vain kuvan passista henkilöllisyyden varmistamiseksi.

Sovellus on päätoiminnoiltaan käännetty suomeksi.

Ja jos haluaa käydä kauppaa osakkeilla, rahastoilla, arvometalleilla tai kryptoilla, niin se kaikki onnistuu sovelluksessa.

Olen houkutellut jo monta asiakasta tuonne. Osansa voi olla silläkin, että annan tällä hetkellä alennusta tilimaksuihin 😅
« Viimeksi muokattu: eilen kello 10:13:08 kirjoittanut MySweetMystery »

Paikalla Morjens

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #106 : eilen kello 11:42:17 »
Mulla on ollut Paypal juuri anonymiteetin takia, ja siksi että se on käsittääkseni ihan yleisesti tunnettu. Mulla asiakkaana menisi heti hana kiinni jos pyydettäisiin vaikka lahjakorttia josta en ole ikinä kuullutkaan (eli suunnilleen mitään). Tunnustan että myös Revolut on mulle henkkoht tuntematon, enkä asiakkaana lähtisi selvittämään. Saatan toki vain itse olla epäsivistynyt ja tällaiset pitäisi tietää.

Poistin kylläkin Paypal-mahdollisuuden noin vuoden jälkeen kun sitä oli halunnut käyttää tasan yksi nuorukainen siinä ajassa.

Eräälle pt:lle ei käynyt maksuna mikään muu kuin apple lahjakortti.
Sain ns. nopean ajan ja olisin tullut suoraan töistä. Sanoin että on käteistä rahaa mukana, että eikö se käy. Tuli vaan ohjetta että menet k-kauppaan tai joissakin r-kioskeissakin myydään ja ostat sieltä kortin. Hetken mietin ja laitoin viestin että mikset osta itse sillä rahalla kortteja, eikä mulla olisi aikaa tähän, jos ei raha käy niin perutaan.  Vastasi että oletko hölmö.
No enpä mennyt.
Jälkeenpäin mietin että ehkä olin hölmö. Onhan tuo lahjakortti anonyymi ja turvallisempi säilyttää kun rahatukko.
Tämä oli re:n keikkailija.

Mitä papimpi, sitä pahempi.

Poissa samuel

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #107 : eilen kello 11:58:09 »
Minua ainakin alkaisi epäilyttävää laittaa kuvaa passistani mihinkään. Jos kyseinen palvelu kuitenkin toimii kuin pankki, niin ymmärrän kyllä tarpeen.

Paypal vaihtoehto vaikutti myös mielenkiintoiselta.

Poissa MySweetMystery

• Jr. Member
  • Galleria (5)
« Vastaus #108 : eilen kello 12:34:14 »
^^ Joo, Revolut on ihan virallinen, eurooppalaisella pankkilisenssillä toimiva _digitaalinen pankki 👍

Poissa Jimmy-setä

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #109 : eilen kello 13:09:02 »

Sain ns. nopean ajan ja olisin tullut suoraan töistä. Sanoin että on käteistä rahaa mukana, että eikö se käy. Tuli vaan ohjetta että menet k-kauppaan tai joissakin r-kioskeissakin myydään ja ostat sieltä kortin. Hetken mietin ja laitoin viestin että mikset osta itse sillä rahalla kortteja, eikä mulla olisi aikaa tähän, jos ei raha käy niin perutaan.  Vastasi että oletko hölmö.
No enpä mennyt.
Jälkeenpäin mietin että ehkä olin hölmö. Onhan tuo lahjakortti anonyymi ja turvallisempi säilyttää kun rahatukko.
Nuo ovat kusetuksia. Seuraavaksi olisi tullut pyyntö lähettää kuva lahjakortista niin että koodi näkyy. Henkilö ei siis ole edes Suomessa.

Paikalla Morjens

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #110 : eilen kello 13:28:40 »

No enpä mennyt.
Nuo ovat kusetuksia. Seuraavaksi olisi tullut pyyntö lähettää kuva lahjakortista niin että koodi näkyy. Henkilö ei siis ole edes Suomessa.

Okei, vähän tuo alkoi haiskahtamaan, mutta katsoin että ympäri suomea oli kiertänyt ja löytyi myös jotain raporttiakin. Tosin RE:n arvostelut oli kieltänyt. Majapaikka oli sama kuin monella muullakin tytöllä jotka täällä vierailee.
Hyvin kyllä on tehnyt taustatyötä, jos kusettaja.

Poissa Kielitieteilijä

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #111 : eilen kello 23:29:48 »
Ei se ole yllättävää. Moni ei ajattele asioita (ylipäätään mitään) pidemmälle ja laajemmin.
Jos itse ei tarvitse anonymiteettiä niin ei kai kukaan vain ”kanssaturskien” iloksi pelleile käteisellä.

Juuri tuota tarkoitin. Moni ajattelee asioita vain omakohtaisesti hahmottamatta, että asioihin voi liittyä laajempiakin näkökulmia, joilla voi sitten isossa kuvassa olla vaikutusta itseenkin, jotka potkaisevat takaisin jotain muuta kautta.

Vähän sama kuin tietosuoja- yms. asioissa todetaan vaan "että jos NSA:ta ja googlea minun jutut kiinnostaa, niin siitä vaan". Kännykässä ja netissä painetaan lukematta "salli kaikki" ja "myönnä kaikki oikeudet". Monet ihmiset myyvät nykyisin aika halvalla (=ilmaiseksi) yksityisyyttään ja suhtautuvat yllättävän kevyesti siihen, mitä tietoja heistä leviää ja minne.

Kuinkahan lienee...
Jos pt.llä on kortin lukija, minä maksan Visalla ja tulee jotain; sp-tauti, kompastun rapussa tai mitä hyvänsä...
Jos reissusta 70% on Visalla maksettu, mulla on vakuutus voimassa niin silloin kait...?

Vaikuttaa ehkä vitsiltä mutta Suomessa seksiä saa myydä ja ostaa eli lakia ei rikota. Ehkä tätä pitäis kysyä pankista, tätä korvauksellisuutta 🤔

Vielä sanon että Visan vakuutuspuolta olen käyttänyt, toisenkin kerran ja se toimii.

Muutoin, tähän asti seteleitä kuljettanut mutta mielelläni siirtyisin kortille. Mobilet sun muut ei niin innosta
Slippery when wet!

Poissa Miira N

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #112 : tänään kello 14:49:15 »
En toivo, että joka ikinen maksu tulisi käteisellä, koska pankit ovat todella nihkeitä, käteisen käyttö ylläpitää stigmaa ja tukee yhteiskunnan ajatusta siitä, että alassa on jotain epäilyttävää.

En toivo, että joka ikinen maksu tulisi sähköisesti, koska aivan liian suuri osa (usein amerikkalaisomisteisista)  palveluista ei suhtaudu meihin millään kunnioituksella ja kokisin, että olisin näiden välikäsien armoilla jos yhtään fyysistä rahaa ei kourassa olisi.

En usko, että jos Pena joskus maksaakin kortilla kun ei ehdi juosta panetukseltaan automaatille, johtaa siihen, että tulevaisuudessa hupakoille ei kelpaakaan käteinen. Olen kiitollinen siitä, että saa sähköistä rahaa mutta tyytyväinen että tässä maailmantilanteessa minun ei myöskään tarvitse käteisen perään huhuilla. Tällainen kultainen keskitie, jossa vakkarit kätttävät visaa ja uudet tuttavuudet suosivat käteistä, olisi oikein hyvä.

Ja Revolutista - se on aika näppärä. Käytän sitä itse, koska en halunnut avata puolalaista pankkitiliä ja Revolutin valuutanvaihtokulut ovat todella maltilliset. Suosittelen lämpimästi. Se tosin ei ole seksityöystävällinen ollenkaan ja tämän vuoksi en pysty sen kanssa ottamaan mitään riskejä.
Ahkera keikkailija ja opiskelija.

Suomessa 20.1 eteenpäin, keikat kalenterissa <3

Paikalla Morjens

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #113 : tänään kello 15:48:55 »
En toivo, että joka ikinen maksu tulisi käteisellä, koska pankit ovat todella nihkeitä, käteisen käyttö ylläpitää stigmaa ja tukee yhteiskunnan ajatusta siitä, että alassa on jotain epäilyttävää.

En toivo, että joka ikinen maksu tulisi sähköisesti, koska aivan liian suuri osa (usein amerikkalaisomisteisista)  palveluista ei suhtaudu meihin millään kunnioituksella ja kokisin, että olisin näiden välikäsien armoilla jos yhtään fyysistä rahaa ei kourassa olisi.

En usko, että jos Pena joskus maksaakin kortilla kun ei ehdi juosta panetukseltaan automaatille, johtaa siihen, että tulevaisuudessa hupakoille ei kelpaakaan käteinen. Olen kiitollinen siitä, että saa sähköistä rahaa mutta tyytyväinen että tässä maailmantilanteessa minun ei myöskään tarvitse käteisen perään huhuilla. Tällainen kultainen keskitie, jossa vakkarit kätttävät visaa ja uudet tuttavuudet suosivat käteistä, olisi oikein hyvä.

Ja Revolutista - se on aika näppärä. Käytän sitä itse, koska en halunnut avata puolalaista pankkitiliä ja Revolutin valuutanvaihtokulut ovat todella maltilliset. Suosittelen lämpimästi. Se tosin ei ole seksityöystävällinen ollenkaan ja tämän vuoksi en pysty sen kanssa ottamaan mitään riskejä.

Kuinka paljon sinne pankkiin voi käteistä viedä, että alkavat kyselemään? Vaikkei sillä sinänsä väliä ole vaikka kyselee, kun siinä ei mitään laitonta ole, mutta kehtaatko sanoa mistä rahat on tullut?
Tietysti jos euroalueen ulkopuolella matkailee, niin helppo vaihtaa.
Itse olen maksanut tapaamiset käteisellä. Ehkä joskus muutan tapojani, mutta vielä ei ole sen aika. :sheep: