^hyvä, että tarkenneltiin puolin ja toisin, päästiin Isan kanssa samallec aaltopituudelle. Minäkin olen kanssasi samoilla linjoilla ja jaan samat ajatukset likipitäen kaikesta tuossa edellä^ kirjoittamastasi.
Uutiset:
mattssonni

Rakastajien aatelia
JuhaniH

Nauttii muiden arvostusta
MySweetMystery

Näyttää hyvää esimerkkiä
Vikingo

Näyttää hyvää esimerkkiä
Revolut on tosi hyvä vaihtoehto myös!
Kun molemmat osapuolet laittaa yksityisyysasetuksissa omien tietojen näkymisen minimiin, niin eteenpäin välittyy vain molempien etunimet ja sukunimen eka kirjain. Se on jo aika anonyymiä, jos vaan ei omaa harvinaista etunimeä 👌
Maksu sovelluksen sisällä onnistuu qr-koodilla todella näppärästi.
Meaxx

Huikea tyyppi
MySweetMystery

Näyttää hyvää esimerkkiä
Morjens
Kelpo kaveri
Mulla on ollut Paypal juuri anonymiteetin takia, ja siksi että se on käsittääkseni ihan yleisesti tunnettu. Mulla asiakkaana menisi heti hana kiinni jos pyydettäisiin vaikka lahjakorttia josta en ole ikinä kuullutkaan (eli suunnilleen mitään). Tunnustan että myös Revolut on mulle henkkoht tuntematon, enkä asiakkaana lähtisi selvittämään. Saatan toki vain itse olla epäsivistynyt ja tällaiset pitäisi tietää.
Poistin kylläkin Paypal-mahdollisuuden noin vuoden jälkeen kun sitä oli halunnut käyttää tasan yksi nuorukainen siinä ajassa.
samuel

Huikea tyyppi
MySweetMystery

Näyttää hyvää esimerkkiä
Jimmy-setä

Huikea tyyppi
Nuo ovat kusetuksia. Seuraavaksi olisi tullut pyyntö lähettää kuva lahjakortista niin että koodi näkyy. Henkilö ei siis ole edes Suomessa.Mulla on ollut Paypal juuri anonymiteetin takia, ja siksi että se on käsittääkseni ihan yleisesti tunnettu. Mulla asiakkaana menisi heti hana kiinni jos pyydettäisiin vaikka lahjakorttia josta en ole ikinä kuullutkaan (eli suunnilleen mitään). Tunnustan että myös Revolut on mulle henkkoht tuntematon, enkä asiakkaana lähtisi selvittämään. Saatan toki vain itse olla epäsivistynyt ja tällaiset pitäisi tietää.
Poistin kylläkin Paypal-mahdollisuuden noin vuoden jälkeen kun sitä oli halunnut käyttää tasan yksi nuorukainen siinä ajassa.
Eräälle pt:lle ei käynyt maksuna mikään muu kuin apple lahjakortti.
Sain ns. nopean ajan ja olisin tullut suoraan töistä. Sanoin että on käteistä rahaa mukana, että eikö se käy. Tuli vaan ohjetta että menet k-kauppaan tai joissakin r-kioskeissakin myydään ja ostat sieltä kortin. Hetken mietin ja laitoin viestin että mikset osta itse sillä rahalla kortteja, eikä mulla olisi aikaa tähän, jos ei raha käy niin perutaan. Vastasi että oletko hölmö.
No enpä mennyt.
Jälkeenpäin mietin että ehkä olin hölmö. Onhan tuo lahjakortti anonyymi ja turvallisempi säilyttää kun rahatukko.
Tämä oli re:n keikkailija.
Morjens
Kelpo kaveri
Nuo ovat kusetuksia. Seuraavaksi olisi tullut pyyntö lähettää kuva lahjakortista niin että koodi näkyy. Henkilö ei siis ole edes Suomessa.Mulla on ollut Paypal juuri anonymiteetin takia, ja siksi että se on käsittääkseni ihan yleisesti tunnettu. Mulla asiakkaana menisi heti hana kiinni jos pyydettäisiin vaikka lahjakorttia josta en ole ikinä kuullutkaan (eli suunnilleen mitään). Tunnustan että myös Revolut on mulle henkkoht tuntematon, enkä asiakkaana lähtisi selvittämään. Saatan toki vain itse olla epäsivistynyt ja tällaiset pitäisi tietää.
Eräälle pt:lle ei käynyt maksuna mikään muu kuin apple lahjakortti.
Sain ns. nopean ajan ja olisin tullut suoraan töistä. Sanoin että on käteistä rahaa mukana, että eikö se käy. Tuli vaan ohjetta että menet k-kauppaan tai joissakin r-kioskeissakin myydään ja ostat sieltä kortin. Hetken mietin ja laitoin viestin että mikset osta itse sillä rahalla kortteja, eikä mulla olisi aikaa tähän, jos ei raha käy niin perutaan. Vastasi että oletko hölmö.
No enpä mennyt.
Jälkeenpäin mietin että ehkä olin hölmö. Onhan tuo lahjakortti anonyymi ja turvallisempi säilyttää kun rahatukko.
Tämä oli re:n keikkailija.
Ei se ole yllättävää. Moni ei ajattele asioita (ylipäätään mitään) pidemmälle ja laajemmin.Jos itse ei tarvitse anonymiteettiä niin ei kai kukaan vain ”kanssaturskien” iloksi pelleile käteisellä.
Juuri tuota tarkoitin. Moni ajattelee asioita vain omakohtaisesti hahmottamatta, että asioihin voi liittyä laajempiakin näkökulmia, joilla voi sitten isossa kuvassa olla vaikutusta itseenkin, jotka potkaisevat takaisin jotain muuta kautta.
Vähän sama kuin tietosuoja- yms. asioissa todetaan vaan "että jos NSA:ta ja googlea minun jutut kiinnostaa, niin siitä vaan". Kännykässä ja netissä painetaan lukematta "salli kaikki" ja "myönnä kaikki oikeudet". Monet ihmiset myyvät nykyisin aika halvalla (=ilmaiseksi) yksityisyyttään ja suhtautuvat yllättävän kevyesti siihen, mitä tietoja heistä leviää ja minne.
Miira N

Näyttää hyvää esimerkkiä
Morjens
Kelpo kaveri
En toivo, että joka ikinen maksu tulisi käteisellä, koska pankit ovat todella nihkeitä, käteisen käyttö ylläpitää stigmaa ja tukee yhteiskunnan ajatusta siitä, että alassa on jotain epäilyttävää.
En toivo, että joka ikinen maksu tulisi sähköisesti, koska aivan liian suuri osa (usein amerikkalaisomisteisista) palveluista ei suhtaudu meihin millään kunnioituksella ja kokisin, että olisin näiden välikäsien armoilla jos yhtään fyysistä rahaa ei kourassa olisi.
En usko, että jos Pena joskus maksaakin kortilla kun ei ehdi juosta panetukseltaan automaatille, johtaa siihen, että tulevaisuudessa hupakoille ei kelpaakaan käteinen. Olen kiitollinen siitä, että saa sähköistä rahaa mutta tyytyväinen että tässä maailmantilanteessa minun ei myöskään tarvitse käteisen perään huhuilla. Tällainen kultainen keskitie, jossa vakkarit kätttävät visaa ja uudet tuttavuudet suosivat käteistä, olisi oikein hyvä.
Ja Revolutista - se on aika näppärä. Käytän sitä itse, koska en halunnut avata puolalaista pankkitiliä ja Revolutin valuutanvaihtokulut ovat todella maltilliset. Suosittelen lämpimästi. Se tosin ei ole seksityöystävällinen ollenkaan ja tämän vuoksi en pysty sen kanssa ottamaan mitään riskejä.