Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin  (Luettu 6281 kertaa)

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« : Marraskuu 29, 2020, 19:58:54 »
Tahtoisin avata vähän keskustelua siitä, miten mieluiten lähestytte hupakkoa tai vaihtoehtoisesti hupakkona vastaanotatte kyselyitä.

Pohjustan aihetta avautumalla, että mä olen pitkän linjan kännykkävihaaja. Etenkin nyt kun suurin osa yhteydenottajista (joita piisaa, puhelin soi koko ajan ollessaan auki) ei soittaessaan vielä tiedä hintoja, karsiutuu joku 4/5 ne kuultuaan linjalta. Sitten loput joko kyselevät loputtomiin huohottavalla äänellä ja omituinen lätinä taustalla kuuluen, ilman mitään aikomustakaan ikinä tulla tapaamaan, tai oharoivat sovitun keikan ilmoittamatta mitään. Toki jotain yksittäisiä keikkoja olen puhelinpäivystämällä saanut, mutta myös monesti niin pahan mielen ettei kyllä työjuttuja tee mieli edes miettiä pariin päivään.

Sähköposti onkin siis ensisijainen kommunikaatiokanavani, siihen saa näppärän automaattivastauksen asennettua jolloin voi automaatiolla karsia ne joille hinnat tai muut ehdot ei ole ok. Jos joku osaa suositella vaikka jotain appia jolla saisi kännykkään vastaavan "puhelinvaihteen" joka luettelee ehdot ja pyytää painamaan vaikka näppäintä "2" jos ne on ok, sopii suositella  ;D Monelle asiakkaista kun kuitenkin tuntuu olevan tärkeää saada puhua puhelimessa ennen tapaamista, ja nyt mua ei kyllä kovin helpolla kännykällä tavoita noiden runkkarien ja muiden ajanhaaskaajien takia.. Niin ja mahdollisesti oikeasti kiinnostuneidenkin asiakkaiden puhelimessa esittämät lisäkysymykset nostaa karvat pystyyn kun on niin monesti kärsivällisesti vastaillut vaan pettyäkseen  :( Sähköposteihin on myös paljon helpompi vastata vaikkapa bussia odotellessa kuin puhelimeen, ei riitä ihan häpy mullakaan ihmisten ilmoilla luetella millaiset pissaleikit kanssani nyt onnistuukaan.. Lisäksi sähköpostiin jää kivasti muistiin että ketäs pitikään nähdä ja koska ja mitä hän toivoi, mun vanhanaikaisen työkännykän muistiin ei edes mahdu tallettamaan kovin montaa numeroa niin tosi hankala pysyä kärryillä kuka on kuka.

Eli sekavan avauksen kokoavina kysymyksinä vielä: Miten te kollegat kestätte puhelinpäivystämistä? Onko jotain vinkkejä, esim. miten saisi aiemmin spotattua noi ajanhaaskaajarunkkarit ja lyötyä punaista? Oon koittanut tallentaa numerot mutta prepaideja tuntuu heillä riittävän... Ja asiakasnäkökulmasta, kumpaa tapaa te suositte ja miksi?
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Entto

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 4002
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #1 : Marraskuu 29, 2020, 20:06:14 »
Sähköpostilla on ollut tapana tehdä ensimmäiset yhteydenotot ja Whatsappilla jatkossa, jos sellainen vastapuolelta löytyy.
Puhelinta tulee nykyään harvemmin käytettyä.
Saitin Bud Spencer

Poissa Jalmari

  • Hero Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 542
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #2 : Marraskuu 29, 2020, 20:33:39 »
Kannatan itse sähköpostia. Sen saa mukavasti toimimaan "siviili" kännykässä. KIK sovellus toimii myös samaisessa puhelimessa, joten se on myös käytössä. Pitää olla tarkkana, että ilmoitusmoodi on offtilassa :)   Näin älykellojen aikana voisi ranteessa vilkkua viestejä, jotka voisivat herättää kysymyksiä.

Toki on otettu yhteyksiä joskus myös tekstiviesteillä, jos ilmoituksessa on näin pyydetty tekemään.
Itse en koe, että minun pitäisi olla soittamalla yhteyksissä hupakkoon ennen tapaamista. Soitan, jos hupakko sitä minulta pyytää.

Näin asiakkaan roolista katsottuna, olen sitä mieltä yhteydenottotavan määrää hupakko, eikä kukaan muu. Asiakkaan on kuitenkin helpompi järjestellä itselleen aikaa ja tilaa, miten ja missä ottaa hupakkoon yhteyttä.  8)
Satunnainen matkailija mutkaisilla poluilla, kokemuksia etsimässä

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #3 : Marraskuu 29, 2020, 20:43:12 »
Sähköposti varmasti paras keino lopettaa runkkupuhelut. Sitten kun on ehdot sovittu ja aika varattu niin annat numeron. Harvoin on tarvinnut soittaa kuin vasta ovella. Yleensä ajat varataan tekstareilla, whatsappilla tai s-postilla miten vain palveluntarjoaja haluaa.
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (51)
  • Viestejä: 1201
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #4 : Marraskuu 29, 2020, 21:01:49 »
Tekstarit ja säpo helpoimmat.
Usein puhelimen soidessa saatan olla junassa/kaupassa/kadulla/ihmisten joukossa. Aika vaikea alkaa kertomaan miten teen anaalijuttuja jos metrin päässä seisoo joku vieras ihminen.
Toki jos olen yksin ja helpossa paikassa missä voin ottaa puhelun vastaan niin puhuminen sopii.

Miehillä on niin erilaisia suhtautumisia puhelimen käyttöön. Joku joskus ei osannut muuta kuin soittaa. Hänelle jouduin kädestä pitäen neuvomaan miten toimii tekstari. Ei oppinut ja niinpä edelleen aika saadaan sovittua vain puhumalla.
Eräälle toiselle sopii vain meili koska ei halua antaa puhelinnumeroaan. Näin oletan.
Pääasia kuitenkin se, että tulee ymmärretyksi. Molemmin puolin.

Sitä en ole koskaan tajunnut miksi miehet sanovat soittavansa hetkeä ennen kuin tulevat tapaamiseen.
Miksi pitää soittaa?
Kun tiedossa on kellonaika, paikka, ovessa ovikello ja minä valmiina.
Onko jotain tärkeää mitä en ole tajunnut?
kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Vieras0128

  • Hero Member
  • Viestejä: 756
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #5 : Marraskuu 29, 2020, 21:02:25 »
Sähköposti, tekstari tai forkan privaviesti on hyvä ensikontaktiin. Hupsuluurissani ei ole älyä, kikkejä tai wassuppeja. Privalla on joskus otettu ensikontaktia toisestakin suunnasta 8)

Kun mahdollisista ajoista, hinnoista yms. on sovittu, mieluusti soitan muutaman minuutin puhelun palveluntarjoajalle (sovittuun aikaan). Tarkoitus ei ole jaaritella, vaan alustavasti tutustua. Ihmisen puhetapa, äänensävy ja kielenkäyttö 3 min puhelun aikana kun kertovat hänestä enemmän kuin 1000 kirjoitettua viestiä, näin omana mielipiteenäni.

Tässäkin on eroa sen suhteen, ollaanko menossa satasen tytölle kassit tyhjentämään vai hiukan pitemmäksi aikaa nauttimaan hyvästä seurasta. Satasella nyt voi ostaa ”sian säkissä”, muttei esim. 250 eurolla. Tosin ne harvat kerrat, kun satasen tyttöjä olen käynyt tapaamassa, yleensä he ovat puhelimeen vastanneet.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2020, 21:06:13 kirjoittanut Metsis »

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #6 : Marraskuu 29, 2020, 21:19:41 »

Sitä en ole koskaan tajunnut miksi miehet sanovat soittavansa hetkeä ennen kuin tulevat tapaamiseen.
Miksi pitää soittaa?
Kun tiedossa on kellonaika, paikka, ovessa ovikello ja minä valmiina.
Onko jotain tärkeää mitä en ole tajunnut?

Noh yleensä ovikoodin tai asunnon numeron saa vasta kun on paikalla juuri ennen h-hetkeä. Joten liekö se soittaminen tullut tavaksi itse kullekin 🤔
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Pikkupaavi

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2516
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #7 : Marraskuu 29, 2020, 21:29:44 »
Itse olen vahvasti sähköposti ihmisiä. Helpoin tapa omasta mielestä viestiä. Kuten aloittajakin mainitsi niin samalla jää sopivasti hyvin muistiin sovitut asiat ja ajankohta.

Hyvin harvoin tulee taas whatsappia käytettyä. Privaviestiä laitellu ajoittain täältä, mutta ei niissä suurempia vielä sovittuna ole ollut.

Soitto itselleni pelottavin tapa. Voi olla että jää pyhämies hiljaiseksi kun heleä ääni vastaa takaisin. Siksi aina pakolliset soitotkin koodin saamiseksi vaatii kovaa tsemppaamista ja korttelien kiertämistä

💊

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15333
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #8 : Marraskuu 29, 2020, 21:31:06 »
Puhelin on ylivoimaisesti suosituin tapa itselläni. Tosin olen käyttänyt muitakin tapoja ja kaikilla on tapaamiset onnistuneet. Itselle puhelin on helpoin.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5184
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #9 : Marraskuu 29, 2020, 21:31:46 »
Mulla lukee ilmoituksessa, että vain ennalta sovitut puhelut. Ja en tosiaan vastaa jos se soi eikä asiasta ole viestitse sovittu. Txt ja whatsapp mulle parhaimmat tai priva täällä. Sähköposti ja Kik myös, mutta en niitä katso ihan niin usein.

Mä inhoon ihan siviilissäkin puhelimessa puhumista.

Ennen tapaamista (ekalla kerralla) kuitenkin vaadin puhelun ennen h-hetkeä, jotta saa tiedot ovesta jne.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2020, 21:34:05 kirjoittanut MariaEnkeli »
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Vieras0147

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #10 : Marraskuu 29, 2020, 21:43:45 »
Sähköposti, tekstiviesti, whatsapp tai kik. En pystyy puhumaan puhelimeen, joten ilmoitukset, joissa lukee, ettei tekstareihin yms vastailla ohitetaan.

Poissa Hulk

  • Newbie
  • Viestejä: 10
  • * Kelpo kaveri
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #11 : Marraskuu 29, 2020, 21:52:42 »
Ehdottomasti mieluummin sähköposti aluksi kun sovitaan toiveista ja aikataulusta yms. Soitto H-hetkellä esim. ovikoodin takia on ihan ok, mutta kivempi sekin olisi saada ennakkoon sähköpostissa.

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #12 : Marraskuu 29, 2020, 21:58:36 »
Hupakkoon otan yhteyttä hänen toivomallaan tavalla, kaikki käy. Soiton suosio on viime vuosina vähentynyt.

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #13 : Marraskuu 29, 2020, 22:04:53 »
Sähköposti on ok, tosin monilla vähemmän tekevillä se vastailu voi kestää ja kestää. Tuntuu, että whatsapp toimii itsellä parhaiten ja sitä käyttääkin suurin osa ihanista :)

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11392
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #14 : Marraskuu 29, 2020, 22:07:25 »
Mulle ei suoranaisesti ole väliä, riippuu siitä mitä tapaa neito suosii. Hmm... Pitempiä sessioita suunniteltaessa yleensä haluan kyllä sopia asioita myös puhelimella, on tehokkaampi tapa hakea yhteinen näkemys. Mutta mutulla sanoisin että kirjoitettu viesti on kuitenkin ollut suosituin.
Amator

Poissa Vieras0422

  • Full Member
  • Viestejä: 220
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #15 : Marraskuu 29, 2020, 22:44:21 »
Sitä en ole koskaan tajunnut miksi miehet sanovat soittavansa hetkeä ennen kuin tulevat tapaamiseen.
Miksi pitää soittaa?
Kun tiedossa on kellonaika, paikka, ovessa ovikello ja minä valmiina.
Onko jotain tärkeää mitä en ole tajunnut?

Varmaan siksi kun on sellaisia kuten minä, jotka pyytää ekalla tapaamiskerralla soittamaan kun on saanut auton parkkiin. Jatkossa saa tulla suoraan ovelle. Pyydän soittamaan siksi, että asun vähän hankalassa paikkaa löytää perille opastamatta :)

Ennen halusin jutella uuden asiakkaan kanssa puhelimessa muutaman sanan, ja se on vieläkin oikein ok tapa varata aika. Puhelimessa kuulee kyllä hetkessä jos soittaja etsii ilmaista viihdelinjaa, joten en koe että aikaa menisi runkkupuheluiden kuuntelemiseen häiritsevän paljoa. Olen viime aikoina silti alkanut eniten suosia whatsappia ja tekstareita, meilikin tietysti käy mutta niihin ei tule aina vastattua yhtä nopeasti kuin puhelimen viesteihin. Txt/wa on myös siitä kiva, että yleensä vaihdetaan vain ne tärkeimmät eli ehdot, aika, paikka ym. Meilit ovat lähes aina paljon pidempiä, aikaa vievempiä ja olen huomannut että niistä tulee herkemmin turhan pitkiä keskusteluketjuja. 

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #16 : Marraskuu 29, 2020, 23:14:01 »
Puhelimessa kuulee kyllä hetkessä jos soittaja etsii ilmaista viihdelinjaa, joten en koe että aikaa menisi runkkupuheluiden kuuntelemiseen häiritsevän paljoa. Olen viime aikoina silti alkanut eniten suosia whatsappia ja tekstareita, meilikin tietysti käy mutta niihin ei tule aina vastattua yhtä nopeasti kuin puhelimen viesteihin [...]
Hmm, mä en kyllä usein kuule tai tuntuu tosi hankalalta varmaksi sanoa onko joku vaan vähän jännittynyt ja tarvitsee paljon tietoa ostopäätöksensä tueksi, vai vetääkö se jossain toisella puolella Suomea käteen.. Kai toi on sellainen skilli minkä oppisi vaan vastailemalla ahkerammin luuriin. Keskustelusta inspiroituneena voisin kyllä harkita josko päivittäisi itsekin työkännykän älypuhelimeen, niin voisi whatsapin ottaa myös käyttöön yhteydenottoväylänä ja siten ehkä tavoittaa osan sähköpostia vieroksuvista asiakkaista  :-\
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Julia

  • Hero Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 687
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #17 : Marraskuu 29, 2020, 23:29:28 »
Mäkin kerron ilmoituksessa, että viestit mieluusti tekstarilla tai Whatsapissa, sähköposti ja viestit RE:ssä ja täällä on hyvä tapa myös. Puhelimeen vastaan, jos soitosta on sovittu tai olen vapaana incall-päivinä.

Syy on ihan se, mikä tuntuu muillakin olevan. En ole aina yksin vastaamassa puhelimeen, teen myös päivätöitä, puhelimessa ei koko aikaa voi pitää ääniä päällä ja tekstimuodossa sovitut asiat tulee selkeämmin esiin. Toki puhelimessa voin puhua jos asiakas haluaa ja löydetään yhteinen aika :)

Se, että asiakas on lukenut ilmoituksesta toivotut yhteydenottotavat on jo iso plussa :D
Helsingissä <3

Poissa Palkokasvi

  • Full Member
  • Viestejä: 371
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #18 : Marraskuu 29, 2020, 23:29:54 »
Palko on suosinut kirjallisia viestimiä. Ensin sovitaan aika ja lukitaan tapaaminen. Sen jälkeen yleensä esittänyt toiveita: onnistuisiko jos..  :) olisi kiva kun..  ::) tämä olisi vallan ihanaa  :-*   jne.  Toiveiden esittäminen ei onnistu txt-viestein. Nämä eivät ole mitään ihmeellisiä, mutta niillä saa tapaamisesta paljon enemmän irti puolin toisin: Tursake voi nauttia viehättävistä asioista, hupakon puolestaan ei tarvitse arvailla mistähän tuo pitäisi, mitä se haluaisi. Stereotypioita noudattamalla ja olettamalla, että kaikki turskat pitävät kun..   metsään menee. Tapaaminen voisi olla kiva tuolloinkin, mutta ei 5/5. 

Ei pidä käsittää väärin, kyse on pienistä asioista.
Kirjallisesta viestinnästä jää myös jälki: molemmat tietävät miten sovittiin joku asia (esim. tällä kertaa ei niin kovia domina -leikkejä  ;D  ) ja hupakko voi juuri ennen tapaamista kerrata, oliko turskalla vaatetoiveita ja mitä se halusikaan.. ei tarvitse muistaa ulkoa.

Mikäli hupakon toiveena on ollut saada lähestymissoitto, sitten tehdään niin.

Poissa Vieras0205

  • Newbie
  • Viestejä: 11
  • * Kelpo kaveri
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #19 : Marraskuu 30, 2020, 00:01:11 »
Käytän tapaamisten sopimiseen sähköpostia, koska se on mulle mieluisin ja luontevin tapa viestiä. Osittain juuri siksi, että sovituista asioista jää silloin merkintä, johon voi myöhemmin palata tarvittaessa. Itselle on myös ehkä tärkeämpää ja helpompaa luoda jonkinlainen kuva yhteydenottajasta sen kirjallisen viestinnän kuin vaikka puhelun perusteella.

Puhelimessa puhumisesta tai asioiden hoitamisesta puhelimitse taas en kovin paljon tykkää noin siviilissäkään, ja puhutut asiat ei meinaa jäädä mieleen.