Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin  (Luettu 6280 kertaa)

Poissa Vieras0164

  • Full Member
  • Viestejä: 284
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #20 : Marraskuu 30, 2020, 08:53:53 »
A(a)siakkaana suosin kyllä ehdottomasti sähköpostia. Se vain tuntuu nykyisin helpoimmalta tavalta ja asiat tosiaan jäävät "muistiin". Sähköpostissa on helppo lähettää se sama copy&paste-yhteystiedustelu ja jäädä odottelemaan vastausta, josko sellainen tulee. Tosin tietysti viime kädessä tässä mennään palveluntarjoajan ehdoilla ja ainakin muutaman kanssa on tullut suosittua tekstiviestiä.

Mitä pidemmälle 2000-luku etenee, niin sitä hankalammalta on puhelimessa puhuminen alkanut tuntumaan. Nykyisin se tuntuu jo lähes tungettelevalta, jos nyt ei ensin ole sovittu puhelusta.

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2196
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #21 : Marraskuu 30, 2020, 09:36:01 »
Ihmisen puhetapa, äänensävy ja kielenkäyttö 3 min puhelun aikana kun kertovat hänestä enemmän kuin 1000 kirjoitettua viestiä, näin omana mielipiteenäni.

Näin me ollaan erilaisia. :) Ja juuri tästä syystä on hyvä suosia itselleen luontevinta kommunikointi tapaa.

Minä "kuulen" ihmisen paljon selkeämmin kirjoitetusta viestistä, kuin puhelimessa. Ja mun intuitio pelittää parhaiten juuri sähköposti-yhteydenottojen kanssa. Ja kuten pari kolleegaakin on tässä maininnut, myös minä tahdon, että sovitut asiat voi tarkistaa kirjoitetusta tekstistä, enkä ole muistini varassa niiden suhteen.

Puhelimessa puhuminen on mulle ehdottomasti vaikein kommunikaatiomuoto, siinä kun ei näe toista, mutta tempo on kuitenkin sama, kuin kasvokkain.
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #22 : Marraskuu 30, 2020, 09:50:19 »
Kumpi vaan. Puhelin on nopeampi, jos vaan pääsee vastaamaan. Sähköposti silloin, jos ei halua tapaamista ihan samalle päivälle.
Tutut laittaa yleensä vaan tekstarin.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #23 : Marraskuu 30, 2020, 10:01:37 »
Sähköposti on mieluisin, en jaksa turhia puheluita joita tulee älytön määrä silloin jos numeron erehtyy laittamaan ilmoitukseen.

Jotkut soittelevat välillä mitä typerämmistä asioista tajuamatta mistä on kyse ja kenelle soittavat. Sellaiseen mulla ei ole aikaa. Sähköpostilla lähetän vakiovastauksen (automaattinen) jossa on eriteltynä kaikki tapaamisen kannalta tarvittava tieto. Kirjeenvaihtoa en käy, tarkennukset on ok.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Vieras0128

  • Hero Member
  • Viestejä: 756
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #24 : Marraskuu 30, 2020, 10:17:58 »
Ihmisen puhetapa, äänensävy ja kielenkäyttö 3 min puhelun aikana kun kertovat hänestä enemmän kuin 1000 kirjoitettua viestiä, näin omana mielipiteenäni.

Näin me ollaan erilaisia. :) Ja juuri tästä syystä on hyvä suosia itselleen luontevinta kommunikointi tapaa.

Minä "kuulen" ihmisen paljon selkeämmin kirjoitetusta viestistä, kuin puhelimessa. Ja mun intuitio pelittää parhaiten juuri sähköposti-yhteydenottojen kanssa. Ja kuten pari kolleegaakin on tässä maininnut, myös minä tahdon, että sovitut asiat voi tarkistaa kirjoitetusta tekstistä, enkä ole muistini varassa niiden suhteen.

Puhelimessa puhuminen on mulle ehdottomasti vaikein kommunikaatiomuoto, siinä kun ei näe toista, mutta tempo on kuitenkin sama, kuin kasvokkain.

Kirjoitetussakin viestissä selviää ihmisestä toki paljon. Kuten totesin, ihan ensikontaktiin se on hyvä, ja sovitut asiat (jotka ovat mm. kaupankäynnissä :) tärkeitä), on helpointa tarkistaa kirjoitetusta viestistä. Hupakoille taitaa tupata niin paljon viestiä, että mahdollisten asiakkaiden esivalintakin on helppoa tehdä jo mailista / privasta / WA:sta / tekstarista.

Joskus ennen paljonkin siviilielämän deiteillä juosseena ja pintaraapaisun verran psykologiaankin perehtyneenä tiedän, että ihmisolennon viestinnästä kuitenkin reilusti yli 50% menee muuten kuin sanojen kautta. Puhelimessa tästä ”metaviestinnästä” kulkee osa, mutta ei toki kaikki, kun ilmeet ja eleet jäävät näkemättä. No, ehkä maksuseksissä tämä ei ole niin tärkeää, kun loppupeleissä raha ratkaisee. Videopuheluita hupakoiden kanssa lienee turha odottaa ;)

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9067
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #25 : Marraskuu 30, 2020, 11:31:48 »
Minusta on tullut niin laiska ja koska (erittäin pieni) osa huorista käyttäytyy epäkohteliaasti, niin en mä jaksa viestejä kirjoitella, odotella rahat taskussa että vastataanko mulle ollenkaan. Ei vastata olenkaan = tätä tarkoitan epäkohteliaisuudella. Mun viesti on aina ollut asiallinen, siinä ei kysellä tyhmiä ja mennään suoraan asiaan. Silloin siihen jää kolme vaihtoehtoa joista kaksi kertoo että huora on (minun mielestäni) epäkohtelias 
-viestini menee suoraan roskapostiin (ei kenenkään vika)
-ei jakseta vastata (kiitos vaan kyrpä)
-tyhjennetään iloisesti vihelellen koko posti, ei edes lueta viestejä (haista vittu)

No mitä mulle sitten jää käteen, siis muutakin kuin tää Tirppa? No mulle jää käteen A) odottelen kiltisti vastausta B) itken pillun tuskaani forkalla ja kostan kaikille foorumin naisille koska Lissu ja Sissu jätti vastaamatta C) muutan tapaani sellaiseksi mikä sopii minulle

Olen viimeisen pari vuotta sopinut tapaamiset soittamalla. Jos ilmoituksessa ei ole puhelinnumeroa tai siinä on mutta sanotaan että vain txt, niin siirryn seuraavaan ilmoitukseen. Wazzuppi on kaikista pahin! Mulla ei ees oo wazzuppia. Luovuin älypuhelimista vuosia sitten. Siirtyisin takaisin lankapuhelimeen jos se olisi mahdollista. Soittamalla tapaaminen on sovittuna 30 sekunissa. Tai ainakin tiedän 30 sekunnin sisään saanko pillua vai silitänkö Tirppaa itku kurkussa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2020, 11:37:53 kirjoittanut Lifti »
Why so fragile?

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (119)
  • Viestejä: 3037
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #26 : Marraskuu 30, 2020, 14:59:07 »
Puhelimessa kuulee kyllä hetkessä jos soittaja etsii ilmaista viihdelinjaa, joten en koe että aikaa menisi runkkupuheluiden kuuntelemiseen häiritsevän paljoa. Olen viime aikoina silti alkanut eniten suosia whatsappia ja tekstareita, meilikin tietysti käy mutta niihin ei tule aina vastattua yhtä nopeasti kuin puhelimen viesteihin [...]
Hmm, mä en kyllä usein kuule tai tuntuu tosi hankalalta varmaksi sanoa onko joku vaan vähän jännittynyt ja tarvitsee paljon tietoa ostopäätöksensä tueksi, vai vetääkö se jossain toisella puolella Suomea käteen.. Kai toi on sellainen skilli minkä oppisi vaan vastailemalla ahkerammin luuriin. Keskustelusta inspiroituneena voisin kyllä harkita josko päivittäisi itsekin työkännykän älypuhelimeen, niin voisi whatsapin ottaa myös käyttöön yhteydenottoväylänä ja siten ehkä tavoittaa osan sähköpostia vieroksuvista asiakkaista  :-\

Pystyn ymmärtään kummankin kannan :)
Mä olen kokeillut puhelimella drive-in päivystystä, ja totta, sen oppii tunnistamaan nopsaan ketkä ovat tosissaan asialla. Ja toisaalta se kyllä vaatii hieman puhelin rutiinia, jotta ne alkaa tunnistamaan.

Mutta itse olen asettunut sähköposti/txt/priva linjalle, ja se tuntuu toimivan oikein hyvin itselleni. Musta tuntuu et tässä on hieman myös ajat muuttuneet. Mun uran alkuaikoina porukka tuntui vierastavan sähköpostia enemmän, ja säpoon tuli paljon "mikä sun nro on" viestejä.
Ja nyt saan tekstareita "mikä sun säpo on" :D
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Kuopiossa su-ma 12.-13.5.!

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #27 : Marraskuu 30, 2020, 18:12:15 »
Tunnustan. Oon helvetin huono käyttämään S-postia minkäänlaiseen kommunikointiin. Oma henk kohtainen laatikko tulee avattua ainoastaan, jos joku mainitsee laittaneensa sinne jotain.

Hupakoinnissa suosin soittamista/txt/privaa, riippuen siitä miten daami haluaa yhteyttä otettavan.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa herra_xyz

  • Full Member
  • Viestejä: 247
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #28 : Marraskuu 30, 2020, 18:37:28 »
Ensimmäistä tapaamista sopiessa mieluiten otan yhteyttä s-postilla. Sinne jää sovitut asiat hyvin muistiin kun yleensä varaan tapaamisia useamman päivän etukäteen.

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 302
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #29 : Marraskuu 30, 2020, 19:04:05 »
Ja asiakasnäkökulmasta, kumpaa tapaa te suositte ja miksi?

Automaattisesta vastauksesta joka ei edes vastaa kysymyksiin mitä esitän tulee ensivaikutelmana, että kuka vain sopii asiakkaaksi ja ei haluta nähdä edes yhtään vaivaa vastaukseen.

Poissa Vieras0147

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #30 : Joulukuu 01, 2020, 00:12:08 »
Ja asiakasnäkökulmasta, kumpaa tapaa te suositte ja miksi?

Automaattisesta vastauksesta joka ei edes vastaa kysymyksiin mitä esitän tulee ensivaikutelmana, että kuka vain sopii asiakkaaksi ja ei haluta nähdä edes yhtään vaivaa vastaukseen.

Ja mitä sä kuvittelit? Niinhän se meneekin? Kaikki, joilla o sopiva Määrä Valuuttaa eikä aiheuta kylmiä väreitä pääsee asiakkaaksi, kunhan Ajankohta on oikea.

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1643
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #31 : Joulukuu 01, 2020, 04:05:22 »
Täytyy olla todellinen pula pillusta, että vaivautuisin soittamaan. Ylipäätään minusta puhelimesta voisi ottaa kokonaan pois sen soitto-ominaisuuden. Täysin turha.

S-postia vielä parempi on whatsapp tai Kik. Meileilläkin menee.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Eerikamikaela

  • Full Member
  • Galleria (11)
  • Viestejä: 143
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #32 : Joulukuu 01, 2020, 14:08:52 »
Mä koen sähköpostin itelle kaikkein helpoimmaks. Toimii myös henkilökohtaisessa luurissa, vastaaminen onnistuu "missä vaan" ja jää mustaa valkoselle. Eli ihan samat perusteet mitä täs ketjus jo tullu esiin 😅

Varmaan jatkossa vois ottaa käyttöön Kikin tai wapin, mut sit tulee joku pyytämään snäppiä ja neljäs haluaa asioida ig:ssä ja sit on hankala muistaa missä alustalla on kenenkin kanssa tullut juteltua.
Mammaloma, "tavattavissa" vain OnlyFansissa!

Poissa Noviisi

  • Jr. Member
  • Viestejä: 78
  • * Kelpo kaveri
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #33 : Joulukuu 02, 2020, 14:15:40 »
Helpoin ja varmin sopia puhelimessa tai mailissa ja soitto annettuun numeroon kun on paikalla.
Toiminut hyvin aina ja on ollut helppoa.
Osa ei käytä mailia ja jos on tätä varten tavallinen vanha puhelin.
Kaikki ei käytä kikkiä tai whatsuppia.
Maili ja puhelin on nopein ja helpoin.

Poissa Sihteerijulia

  • Newbie
  • Viestejä: 16
  • * Kelpo kaveri
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #34 : Joulukuu 03, 2020, 10:14:24 »
Tässä kun oli monta vuotta poissa kuvioista niin aikamoisen muutoksen huomaa. Sillon sovittiin aina soittamalla, mikä oli kyllä nopeaa mutta ihan hirveesti täysin turhia puheluita ja sovituista jatkuvasti ohareita.

Nyt oon tykästynyt kikkiin, se on jotenkin tosi nopea ja kätevä, tosin niin kätevä että moni koittaa ihan liikaa venyttää viestittelyä. Ja myönnän, mua ei motivoi ollenkaan rupatella niitä näitä kuulumisista (hyvää) tai säästä (kylmää) vieraiden kanssa, ei hupakoidessa eikä siviilissä.

Sähköposti on kiva myös. Itselle ongelma on vaan siinä että en aina ehdi enkä huomaa heti vastata, koitan petrata siinä.
Kuulen siviilissäkin jatkuvasti perheeltä ja ystäviltä kuinka mun vastaukset kestää   :D

Ennen oli siis paljon nopeampaa sopia keikka mutta ohareitten mahdollisuus oli isompi, nykyään täytyisi lirkutella viestitolkulla mutta ne jotka varaa ajan myös tulee paikalle, puolensa siis molemmissa.

Pakko tähän vielä mainita että sen tää kehitys on tuonut mukanaan että kuvia pyydetään ihan kokoajan. Siis pillu tai kasvokuvia. Ja mä kun en kumpiakaan yleensä lähettele niin siinä karsiutuu aika moni potentiaalinen turska valitettavasti pois. Samantien alkaa otsasuoni nimittäin tykyttää, mutta johtuu ihan siitä että pillun kuvailu ei kiinnosta mua ollenkaan ja kasvokuvia en halua levitykseen.

Alkuperäiseen kysymykseen siis, säpo ja Kik 👌🏻
Pus💋
HML

Poissa Verkkosukka Neiti

  • Hero Member
  • Viestejä: 667
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #35 : Joulukuu 03, 2020, 16:23:40 »
Hetken kuvioista poissa olleena huomaa sähköisten yhteydenottojen olevan nykyään suosituimpia.

Koen myös sähköpostin sekä privan sopivan parhaiten koska se ei katso aikaa eikä paikkaa. Whatsupp ja tekstari sopii tutuille, mutta en lähtis treffeille tuntemattoman kanssa ennenkuin olet puhunut puhelimessa.

ja tästä lainauksesta oon samaa mieltä :

" Pakko tähän vielä mainita että sen tää kehitys on tuonut mukanaan että kuvia pyydetään ihan kokoajan. Siis pillu tai kasvokuvia. Ja mä kun en kumpiakaan yleensä lähettele niin siinä karsiutuu aika moni potentiaalinen turska valitettavasti pois. Samantien alkaa otsasuoni nimittäin tykyttää, mutta johtuu ihan siitä että pillun kuvailu ei kiinnosta mua ollenkaan ja kasvokuvia en halua levitykseen. "

Siis top 3 säpo, wap ja txt  :-*

Poissa Bobby

  • Newbie
  • Viestejä: 45
  • * Kelpo kaveri
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #36 : Joulukuu 03, 2020, 17:50:38 »
Minulla sellaisia ikäviä kokemuksia että kun on sp sovittu aika ja osoite, typy on ohjeistanut että soitat sitten kun olet ovella....
Siinä sitten soittelet, eikä vastaa👀
Kun taas on soitellen sovittu esim ed. päivänä niin joku on laittanut viestiä vähän ennen sovittua aikaa että oletko tulossa. Kun siihen vastaa että yes honey, molemmilla uskoakseni hyva fiilis kohtaamiseen....
Ja todellisuudessa olen ujo ukkeli vähillä kokemuksilla; aina aamusta liikkeellä mikä tuntuu olevan myrkkyä kovin monelle typylle....

Poissa jonssoni

  • Jr. Member
  • Viestejä: 58
  • * Kelpo kaveri
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #37 : Joulukuu 08, 2020, 16:02:15 »
Onkos teillä erilliset liittymät hupakoille viestittelyä varten? Olisi tyttö tai kaksi, joita tekisi mieli käydä tapaamassa, mutta hieman jännittää siviilinumerosta laittaa whatsapp viestiä. Whatsapphan ei käsittääkseni toimi numerottomana?

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #38 : Joulukuu 08, 2020, 16:34:42 »
^ Itselläni on erillinen puhelin prepaid-liittymällä tätä harrastusta varten, mutta on täällä niitäkin joilla ei ole.

Poissa SeponseppoPena

  • Newbie
  • Viestejä: 12
  • * Kelpo kaveri
Vs: Yhteydenottokanavat: sähköposti vs. puhelin
« Vastaus #39 : Joulukuu 08, 2020, 16:38:17 »
SeponseppoPenalle on aivan sama mikä yhteydenpitoväline on kunhan siihen vastataan. Komppaan Sir Liftiä, on kohteliasta edes vastata jotain, oli se meili, wapp, kik, tekstiviesti tai kadulla kysyminen. Vaikka sitten vaan että ”oot mulkun oloinen haista vittu” ;)
Sekin on kohteliasta, ei tarvii yrittää uudelleen...hmm...
ainakaan ihan tunnin päästä :S