Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi  (Luettu 34520 kertaa)

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #60 : Joulukuu 07, 2020, 16:24:36 »
Tumpelot turskat voisivat käydä Kilikellolla asiakkaina ja maksaa riihikuivalla käteisellä, niin auton voisi sitten kunnostaa joku joka oikeasti ymmärtää siitä jotain.  ;D.

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1625
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #61 : Joulukuu 07, 2020, 17:27:14 »
tarkoitus olisikin tavata. Jotenkin lämmittää että maksu ei mene mihinkään turhuuteen, vaan tuollaiseen hyötyjuttuun.
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 301
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #62 : Joulukuu 07, 2020, 17:31:36 »
Tumpelot turskat voisivat käydä Kilikellolla asiakkaina ja maksaa riihikuivalla käteisellä, niin auton voisi sitten kunnostaa joku joka oikeasti ymmärtää siitä jotain.  ;D.

No hei 500 eken autoa ei kantsi edes korjata. Ostakaa joku tytölle auto ja käykää painamassa.

Jos huoralla ei ole itsellään sijoittaa kuin 500euroa, niin kyllä menee bisnekset huonosti.

Mä en ymmärrä autoista mitään, mutta mulla olis käytetyt Volvon kesärenkaat. Irtoiskohan niillä?

Ei valitettavasti, mut mun autoon sopivilla talvirenkailla (asennuksen kera) sen sijaan saattais xD

No hei 500 eken autoa ei kantsi edes korjata. Ostakaa joku tytölle auto ja käykää painamassa.

Jos huoralla ei ole itsellään sijoittaa kuin 500euroa, niin kyllä menee bisnekset huonosti.

Ei tää ole rahasta kiinni, mä oon vaan pihi  ::) Pistän sen ylimääräisen rahan ennemmin osakkeisiin, ei oo autot ehkä ihan mun juttu sijoituskohteina  :-* 500€ auton arvonalenema on vahvalla mutulla muutenkin aika paljon pienempi kuin jonkun uudemman ja hienomman.. Seuraavaksi sijoitan kyllä varmaan johonkin parin tonnin farkkuvolvoon jos päädyn itse ostamaan, luulen että alkaa pikkuhiljaa ajotaidot olla jo sillä tasolla ettei parkeeratessa kolhi lyhtypylväisiin ihan yhtenään  ;D

Moi

"vielä jos tää oikeesti onnistuu ja on mahdollista saada se kondikseen ilman rahallista panosta"

Ilmaiseks tästä ei selviä, vaikka remontti tulis maksutta.
Uusiksi voi mennä...jarrurummut ja/tai levyt. Jarrupalat ja/tai kengät. Jarrusylinterit voi olla jumissa. Joissakin jarrulevyissä on pyöränlaakeri yhdessä ja menee nekin uusiksi.
Joudut tyttö hyvä varaosamyyjällekin vilauttamaan piparia. ;)

Kattelin vähän ja ei oo kyllä mitenkään kalliita osia noi itsessään kyseiseen automalliin, asennus sit toki eri juttu..

Eli Kilikellon kantsisi huhuilla täällä katsastusmiestä eikä autonkorjaajaa ;D Ihkulla katsarilla on aina käyttöarvo, muistan eräänkin... himpun pitkä juttu.

Taitaa olla niin, että Kilikellon kannattaa huhuilla automyyjää ja hommaa itselleen "osamaksulla"  ;D  kunnossa olevan auton leimoineen yms.
Ostin ton kaukaa viisaana vasta katsastettuna, eli sen puolesta sillä ajelis vielä keveästi kevään puolelle. Auto ei oo mitenkään erityisen rakas tai ihku, että jos joku haluaa vaihtaa (ajokuntoisen) autonsa seksiin niin sopii tarjota  ;)


Tässä ei ainakaan kilikellon mukaan ollut kysymys siitä, vaan ettei halua piheyttään ostaa parempaa autoa tai maksaa oikealle korjaajalle.
Silloin pitää joko kärsiä huonosta autosta ikänsä tai opetella korjaamaan.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2020, 17:33:19 kirjoittanut thorath »

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #63 : Joulukuu 08, 2020, 11:46:34 »
Tätä minäkin taivastelen. Kilikellolle ehkä parhainta olisi, että laittaisi kuvalla varustetun ilmoituksen nettiautoon ja etsisi sitä kautta "osamaksulla" vähän ajetun sopivan hintaisen auton.

2000-luvun auto ja alle 80000 ajettu, niin eiköhän sillä matka taittuisi ja tämä ketju päättyisi.
Hmm, olisikohan tässä ideaa.. Pitänee katsoa nettiauton sääntöjä  ;D

Tässä ei ainakaan kilikellon mukaan ollut kysymys siitä, vaan ettei halua piheyttään ostaa parempaa autoa tai maksaa oikealle korjaajalle.
Silloin pitää joko kärsiä huonosta autosta ikänsä tai opetella korjaamaan.
Naulan kantaan, valitsen molemmat  ;) Kyllä mä sitten voin kansantalouden kunniaksi maksaa korjaajalle kun mulla on auto josta oikeasti pidän  :-*
Hupsu hupakko Turusta

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #64 : Joulukuu 09, 2020, 08:01:06 »
Hups hankinkin vielä yhden autoprojektin  :D SOS   ::) Mut tätä kohtaan ois intohimoa itselläkin paljon paremmin, elikkä jos kytkinlevy ja joku kumman paineasetelma on tuttuja pakun osia sulle niin ota yhteyttä!
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #65 : Joulukuu 09, 2020, 08:40:34 »
Kääk ;D Kilikello, joka ei siis juuri autoista perusta, on hommannut kolmannen autonraadon tai sitten on joululahjaksi luvannut laittaa koko suvun autonraadot kuntoon ::)

Poissa Vieras0128

  • Hero Member
  • Viestejä: 756
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #66 : Joulukuu 09, 2020, 09:19:24 »
Yhden kytkinlevyn ja paineasetelman olen joskus nuoruudessani vaihtanut naisen autoon siinä toivossa, että saisin pillupalkkaa... En saakeli saanut kuin kämäsen kaljakorin ::) Auto nyt oli vielä pieni ja teknisesti helppo tapaus ja meni parina kesäiltana rassatessa suht kivasti. Toisaalta kerran sain pildeä pelkällä öljynvaihdolla ja kevyellä määräaikaishuollolla ja siinä palkka oli tehtyyn työhön nähden ihan hyvä 8)

Pakettiauton kytkinkoppa, vaihdelaatikko ja muut osat painavat kyllä oikeasti sen verran paljon, että ihan suosiolla veisin ammattilaispajalle. Tuo homma kun on tehtävä auton alapuolelta ja vaatii nosturia yms, eikä onnistu ilman kunnollisia sisätiloja, missä tehdä. Kalenteriaikaa menee helposti useampi päivä, jos OTOna joku tekee. Tonnilla-puolellatoista ehkä tuosta selviää kunnon pajalla noin rahallisesti...

Autohommiakin on kovin erilaisia, jotkut jarruhommat sieltä helpoimmasta päästä ja ehkä vielä luontokortilla maksettavissa, jos varaosat maksetaan erikseen ::)

Kilikellolle ilmainen vinkki. Jos rakastaa vanhoja autoja eikä halua remonteista rahalla maksaa tai osaa itse tehdä, niin naisena kannattaa mennä iskemään suoraan joku korjaamon omistaja ja varautua kunnon seksiorjuuteen, niin pysyy ne romut ajokunnossa ;D

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #67 : Joulukuu 09, 2020, 10:16:05 »
...ilmainen vinkki. Jos rakastaa vanhoja autoja eikä halua remonteista rahalla maksaa tai osaa itse tehdä, niin naisena kannattaa mennä iskemään suoraan joku korjaamon omistaja ja varautua kunnon seksiorjuuteen, niin pysyy ne romut ajokunnossa ;D

Minun tekisi mieli alkaa ajamaan uudestaan Jokkista, mutta siitähän ei tule mitään ilman korjaamon omistajaa. Pitää alkaa kyselemään, paitsi se autonlaittaja on seksiorja ja mielellään alistuva tyyppi. Vittu sitä tiedä, koska sille ehtii tai viitsii pillua antaa.

Poissa Vieras0128

  • Hero Member
  • Viestejä: 756
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #68 : Joulukuu 09, 2020, 10:30:06 »
Minun tekisi mieli alkaa ajamaan uudestaan Jokkista, mutta siitähän ei tule mitään ilman korjaamon omistajaa. Pitää alkaa kyselemään, paitsi se autonlaittaja on seksiorja ja mielellään alistuva tyyppi. Vittu sitä tiedä, koska sille ehtii tai viitsii pillua antaa.

Tuossahan tuo siviilisuhteiden ja vaihtotalouden ongelma onkin kiteytettynä ;D Ei tartte olla korjaamon omistajakaan saadakseen pillua autonrassausta vastaan (jopa työn arvon ymmärtävältä vaimoltakin voi saada!), mutta se on välillä pitkissä puissa, eikä etukäteen tiedä kuinka paljon saa ja milloin. Siksi on joskus pakko kaivaa kuvetta ja turvautua ostopalveluun. Kaupan ehdot on jotenkin selkeemmät, vaikka kallista voi olla. Money talks ::)

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #69 : Joulukuu 09, 2020, 10:48:06 »
Kääk ;D Kilikello, joka ei siis juuri autoista perusta, on hommannut kolmannen autonraadon tai sitten on joululahjaksi luvannut laittaa koko suvun autonraadot kuntoon ::)
T-tää on eri juttu, hankin sen työtilaksi (asuntovaunut oli yhtä kalliita tai kalliimpia..) ja pistin seisontaan!!1 Niin ja ihastuin! Kai mun sit täytyy katsoa lähitienoon autonosturilliset paikat läpi ja soitella heleällä äänellä kikatellen hinta-arviota jos haluan joskus ajamaan.. Mutta enhän mä mitään pakua edes osaa ajaa, herranjestas.

Toistaiseksi uskoni ja toivoni on kyllä alkuperäisessä jarruvikaisessa kiesissä, toivottavasti se vaan palaisi pian  :'(
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #70 : Joulukuu 09, 2020, 10:52:35 »
^ Nyt kaikki miettivät mitä työtä varten...  ;)

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #71 : Joulukuu 09, 2020, 11:08:52 »
Tuossahan tuo siviilisuhteiden ja vaihtotalouden ongelma onkin kiteytettynä ;D Ei tartte olla korjaamon omistajakaan saadakseen pillua autonrassausta vastaan (jopa työn arvon ymmärtävältä vaimoltakin voi saada!), mutta se on välillä pitkissä puissa, eikä etukäteen tiedä kuinka paljon saa ja milloin. Siksi on joskus pakko kaivaa kuvetta ja turvautua ostopalveluun. Kaupan ehdot on jotenkin selkeemmät, vaikka kallista voi olla. Money talks ::)

Totta, siksi en suosikaan vaihdantataloutta enkä siviilisuhteita ;D Tosi selkeää olla huora, eikä ole ongelmia. Asiakas varaa ajan, korjaa auton ja sen jälkeen saa 150 maksamalla puolituntia pillua.

Poissa Vieras0128

  • Hero Member
  • Viestejä: 756
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #72 : Joulukuu 09, 2020, 11:21:49 »
Tuossahan tuo siviilisuhteiden ja vaihtotalouden ongelma onkin kiteytettynä ;D Ei tartte olla korjaamon omistajakaan saadakseen pillua autonrassausta vastaan (jopa työn arvon ymmärtävältä vaimoltakin voi saada!), mutta se on välillä pitkissä puissa, eikä etukäteen tiedä kuinka paljon saa ja milloin. Siksi on joskus pakko kaivaa kuvetta ja turvautua ostopalveluun. Kaupan ehdot on jotenkin selkeemmät, vaikka kallista voi olla. Money talks ::)

Totta, siksi en suosikaan vaihdantataloutta enkä siviilisuhteita ;D Tosi selkeää olla huora, eikä ole ongelmia. Asiakas varaa ajan, korjaa auton ja sen jälkeen saa 150 maksamalla puolituntia pillua.

Tarkennetaan tätä asiakasnäkökulmaa: Asiakas varaa ajan, korjaa auton ja sen jälkeen saa 150 maksamalla puolituntia pillua. Ja huora vie ihan ite autonsa sinne pajalle. Suihinotolla tai ilman ;D

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #73 : Joulukuu 09, 2020, 12:33:45 »
Meillä on selkeästi eri käsitys Metsiksen kanssa, miten saa hyvää maksullista pillua silloin kun itse haluaa ;D

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 773
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #74 : Joulukuu 09, 2020, 13:50:17 »
Kääk ;D Kilikello, joka ei siis juuri autoista perusta, on hommannut kolmannen autonraadon tai sitten on joululahjaksi luvannut laittaa koko suvun autonraadot kuntoon ::)
T-tää on eri juttu, hankin sen työtilaksi (asuntovaunut oli yhtä kalliita tai kalliimpia..) ja pistin seisontaan!!1 Niin ja ihastuin! Kai mun sit täytyy katsoa lähitienoon autonosturilliset paikat läpi ja soitella heleällä äänellä kikatellen hinta-arviota jos haluan joskus ajamaan.. Mutta enhän mä mitään pakua edes osaa ajaa, herranjestas.

Toistaiseksi uskoni ja toivoni on kyllä alkuperäisessä jarruvikaisessa kiesissä, toivottavasti se vaan palaisi pian  :'(
Ihan alkaa kuulostaa siltä, että palveluja saa kohta myös pääkaupunkiseudulla...

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #75 : Joulukuu 09, 2020, 15:20:48 »
T-tää on eri juttu, hankin sen työtilaksi (asuntovaunut oli yhtä kalliita tai kalliimpia..) ja pistin seisontaan!!1 Niin ja ihastuin! Kai mun sit täytyy katsoa lähitienoon autonosturilliset paikat läpi ja soitella heleällä äänellä kikatellen hinta-arviota jos haluan joskus ajamaan.. Mutta enhän mä mitään pakua edes osaa ajaa, herranjestas.

Ei voi olla ihanampaa höpsöä, kun sinä Kikkelikello :-*
Nimimerkillä "Ensi kesän Road Trip matkakertomuksia" odottava.

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #76 : Joulukuu 09, 2020, 16:07:02 »
Jännittävät käänteet vaan jatkuvat! Alkuperäinen auto onkin jarrujen lisäksi moottorista mätä eikä siihen kannata upottaa resursseja, mutta sen joku mielellään kuulemma ottaa varaosiksi - ja löysin nosturillisen autokorjaajan tekemään kytkinremonttia niin että mulla on hyvällä onnella varmaan jo uudeksi vuodeksi toimiva auto! Siinä on talvikumitkin, ja saan päästää tee-se-itse-remonttisisustajani valloilleen auton pintailmeen ja sisustan kanssa  8)

Kyllähän mua ton mun ekan kiesin kohtalo vähän silti harmittaa, sytytin suruajan merkiksi led-kynttilänkin hyllylle. Onneksi en pistänyt sen kasaan liimaamiseen juuri lainkaan pätäkkää niin voi keskittyä harmittelemaan lähinnä sentimentaalista puolta.. Niin ja lopulta esteettisesti aika epäoptimaalinen kaara sekin oli, luulen että pakussa voi piillä potentiaalia!

T-tää on eri juttu, hankin sen työtilaksi (asuntovaunut oli yhtä kalliita tai kalliimpia..) ja pistin seisontaan!!1 Niin ja ihastuin! Kai mun sit täytyy katsoa lähitienoon autonosturilliset paikat läpi ja soitella heleällä äänellä kikatellen hinta-arviota jos haluan joskus ajamaan.. Mutta enhän mä mitään pakua edes osaa ajaa, herranjestas.

Ei voi olla ihanampaa höpsöä, kun sinä Kikkelikello :-*
Nimimerkillä "Ensi kesän Road Trip matkakertomuksia" odottava.

Äläpä, tuurilla saatatte saada jo ennen kesääkin näitä! Pitää ideoida vaan vähän lämmitys- ja peseytymisteknisiä ratkaisuja pienen pintarempan sivussa niin mullahan on pian liikkuva vastaanotto  8)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2020, 16:09:26 kirjoittanut kilikello »
Hupsu hupakko Turusta

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #77 : Joulukuu 09, 2020, 16:14:45 »
Tuossahan tuo siviilisuhteiden ja vaihtotalouden ongelma onkin kiteytettynä ;D Ei tartte olla korjaamon omistajakaan saadakseen pillua autonrassausta vastaan (jopa työn arvon ymmärtävältä vaimoltakin voi saada!), mutta se on välillä pitkissä puissa, eikä etukäteen tiedä kuinka paljon saa ja milloin. Siksi on joskus pakko kaivaa kuvetta ja turvautua ostopalveluun. Kaupan ehdot on jotenkin selkeemmät, vaikka kallista voi olla. Money talks ::)

Totta, siksi en suosikaan vaihdantataloutta enkä siviilisuhteita ;D Tosi selkeää olla huora, eikä ole ongelmia. Asiakas varaa ajan, korjaa auton ja sen jälkeen saa 150 maksamalla puolituntia pillua.
Ollaankin tässä muuten vastakohtia - mä rakastan molempia, vaikka myönnän että ei tää helpoimman polun tai matalimman aidan tie oikein ole. Mut hurjan jännittävää, opettavaista ja outoa! Elämysretki, ellen sanoisi. Niin ja oon olettaut että autokorjaajat koostuu asiakaspoolina eri tyypeistä kuin mulla ihan euroilla maksaen käyvät, joten voin halutessani sekä tienata sen 150€, että ottaa sen autokorjauksena  ;D Ajankäytöllisenäkin satsauksena tuntunut toistaiseksi mielekkäältä, luulen että uskaltaisin lähteä muistitukitutoriaalin varassa vaihtamaan jarrulevyjä ja paloja eturenkaisiin tällä kokemuksena jo ainakin aika itsenäisesti  :-*
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2020, 16:17:36 kirjoittanut kilikello »
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #78 : Joulukuu 09, 2020, 16:54:40 »
No onhan tuo jännää.
Minulla riitti jännitys, kun yksi super puuseppä höyläsi onton lattialistan rikki, kun kodinhoitohuoneen ovi mökillä vähän kanitti. Maksoi se kyllä vuorokaudesta ja puusepäntyöt kuului sen ajan sisään, vitutti se silti vähän.
Sen jälkeen olen pikkasen paremmin valkannut noi puusepät.
Yleensä kuitenkin vaivihkaa utelelen asiakkaalta onko sillä porakone, onko hän sähkö-, putki-, IT- vai mikä mies ja sitten tarpeen tullen käytän tapaamisen yhteydessä hyväkseni hänen kikkeliä ja taitojaan. Jos se ei käy, niin googletan jonkun firman ja maksan rahalla, minkä tieteskin olen ylihinnalla vienyt joltain toiselta mieheltä. Tosin rahan käyttöä pyrin minimoimaan ja suurin osa miehistä haluaa todistaa taitonsa auttamalla neitoa hädässä. Hyväksikäyttöä - no niin on, kikkeliolentona on vaan pakko elää. Toisaalta annan henkeni ja kenkäni ammattimehelle, no pillua myös.
Nyt olen epätietonen, kun tarvitsen toiselle koiralle hoitajaa muutamaksi päiväksi. Luotettava hoitaja kyllä on, mutta vitsi kun se ei kerro maksetaanko lainkaan, maksetaanko rahalla  vai maksetaanko pillulla. Se sanoo vaan että katotaan. Luulin, että naiset vaan on noin vaikeaselkoisia.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #79 : Joulukuu 09, 2020, 17:12:25 »
Luin tuon oman kirjoituksen ja tajusin minä, etten sentään tyhmänä mennyt kysymään. Miehen katotaan = ota multa jumalallisesti suihin ja nussi minua eläimellisesti.