Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Täsmällisyys  (Luettu 3365 kertaa)

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Täsmällisyys
« : Syyskuu 15, 2020, 17:25:28 »
Sellaista mietin, että tulevatko turskat ajoissa sovittuna ajankohtana. Huorat eivät tule. Eivät juuri koskaan. Aina myöhässä. Pahimpia ovat slaavit (omissa maissaan), mutta osaavat suomihuoratkin myöhästymisen jalon taidon.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Oddi

  • Newbie
  • Viestejä: 23
  • * Kelpo kaveri
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #1 : Syyskuu 15, 2020, 17:43:49 »
Minä olen ainakin aina ajoissa. Mieluummin 30min etuajassa niin että olen ajoissa vaikka jotain yllättävää tapahtuiskin. Erittäin epäkunnioittavaa toisen aikaa kohtaan myöhästyminen

Poissa Vieras0095

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1240
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #2 : Syyskuu 15, 2020, 17:47:28 »
Olen aina ajoissa.

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #3 : Syyskuu 15, 2020, 17:53:39 »
Ajoissa paikalle, mieluummin hiukan odottelua kuin kauheella kiireellä, tukka märkänä läähättäen oven takana;D
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Vieras0105

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1010
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #4 : Syyskuu 15, 2020, 17:54:00 »
Olen aina itse ajallaan. Nykyään mulla on 15min aikaikkuna hupakolle, jos menee yli, niin jää ilman munaa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2020, 17:57:42 kirjoittanut Hetvield »

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15214
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #5 : Syyskuu 15, 2020, 18:01:27 »
Olen aina ajoissa, paitsi kerran. Vito piiputti.  ;D
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0105

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1010
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #6 : Syyskuu 15, 2020, 18:12:36 »
Tää on itse asiassa turskan näkökulmasta yksi ärsyttävimmistä asioista, että hupakko odotuttaa asiakasta alaovella. Tai oli🙂

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5046
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #7 : Syyskuu 15, 2020, 18:28:22 »
Mieluummin vähän odottelua hyvissä ajoin hoodeilla kuin hikisenä ja puuskuttaen, puolijuoksua portaita ylös ryntäämällä. - Suomalaisilla palveluntarjoajilla on kyllä yleisesti ottaen kiitettävä työmoraali (ainakin Ammattilaisilla.) - Ehkä joku nuoremmanpuoleinen puoliamatööri voi kuulua enemmän "hetkessä elävien" heimoon mutta omalle kohdalleni (koputus päähän) ei ole moisia sattunut vuosikausiin.

Ja itse olen ajoissa paikalla. - Kerran tosin sattui ihan Helsingin sisällä että liikenne tökki pahasti, taksikuskilla lakkoili kortinlukija sekä paikalliset tietyöt pistivät kiertämään ylimääräisen koukun mutta tiedotin tästä palveluntarjoajalle (onneksi kyseessä oli tuttu ihminen) heti kun selvisi ettei kaikki mene nyt ihan putkeen. -Tämä ymmärsi tilanteen ja osasi odottaa 10 min. myöhästymistä.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #8 : Syyskuu 15, 2020, 18:30:19 »
Aina ajoissa. Se on hauska seremonia tutkia google mapsia etukäteen ja mittailla reittejä. Ja fundeerata milloin pitää lähteä että on ajoissa. 😁
Amator

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #9 : Syyskuu 15, 2020, 19:15:54 »
Olen ajoissa. Kerran myöhästyin pahemman kerran, kun näpyttelin navigaattoriin vahingossa väärän kadunnimen.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2020, 19:25:21 kirjoittanut Tibenius »

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #10 : Syyskuu 15, 2020, 19:28:42 »
Täsmällisyys on neljäs nimeni (näin ainakin ajattelen).

Poissa Stan

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5345
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #11 : Syyskuu 15, 2020, 20:17:56 »
Olen aina ajoissa, paitsi kerran. Vito piiputti.  ;D

Mahtoi vitottaa niin stanasti ;D

Edit: ai niin, aina ajoissa tapaamiseen :D

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #12 : Syyskuu 15, 2020, 20:22:05 »
mä liikun yleensä portterilla. se on tae saksalaisesta täsmällisyydestä. ;D
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa Prophat

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 6338
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #13 : Syyskuu 15, 2020, 21:47:04 »
Sovittu on sovittu, siitä pidetään kiinni.
Shikita ga nai

Poissa Kunigazz

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3242
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #14 : Syyskuu 15, 2020, 21:53:10 »
Yleensä 10-15 minuuttua etuajassa, mutta kerran myöhästyin sen 15 minuuttua vaan sehän käviki hyvin hutsulle, joka pääsi syömään jotaki ennen tapaamista ;D
Rakastettava rahtari.Kokemuksen karismaa ja suorituskykyistä kalustoa!!

Poissa abcdefg

  • Full Member
  • Viestejä: 102
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #15 : Syyskuu 15, 2020, 22:15:24 »
Sellaista mietin, että tulevatko turskat ajoissa

Tulen lähes poikkeuksetta aiemmin kuin itse haluaisin.

Poissa Laura Lo

  • Full Member
  • Galleria (19)
  • Viestejä: 284
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #16 : Syyskuu 15, 2020, 22:31:57 »
Mietin tätä juurikin tänään, että on suorastaan hämmästyttävää kuinka äärettömän harvoin sattuu niin, että asiakas tulee myöhässä, ja kuinka tavallista on, että hän soittaa minuutilleen sovitulla kellonlyömällä tai pari minuuttia ajoissa!


Ja siis pohdin, että kyllä on aikatauluttaminen tässä mielessä helppoa, kun voi luottavaisena olettaa, että saapumiset sujuu näin tarkasti (ja siis oharit jne pois lukien). Onko kaikilla muilla aloilla, joissa pelataan aikataulujen kanssa, yhtä täsmällistä sakkia?

Ja sit mun on lopuksi pakko myöntää, että vaikka pyrin täsmällisyyteen ja se on mulle tärkeää olla sovittuna aikana paikalla, koska stressaannun, jos en ole, niin kyllä mulla silti aika usein aikataulu vähän kusee kun olen menossa asiakkaan luokse - ei nyt ihan hirveesti, mut siis myönnän useinkin olevani 10-15 min myöhässä, ja joskus harmillisesti enemmänkin.

Eipä mulla muuta. Kuin että kiitos te täsmällisyyden perikuva! Arvostan!

Myrskyluodon seikkailijatar

Poissa antero pee

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1166
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #17 : Syyskuu 17, 2020, 13:00:48 »
Aikataulun laatiminen, matkan mittailu, mahdollisen odottelupaikan katsominen määränpään läheltä - nämä kuuluu mun rutiineihin kun olen menossa tapaamiseen. Ja olen kyllä ajoissa, usein vähän etuajassa. Odottelu puhelin kädessä jossain Kampin kadulla on kyllä tämän harrastuksen varjopuolia, mutta aina niistäkin tilanteista jotenkin on selvitty. Ei ole tainnut koskaan käydä kohdalleni, että hutsu tekisi täydet oharit, mutta odottaa on kyllä joskus saanut pidempäänkin. Onneksi tämäkin on nykyään harvinaista ja melko usein varmistelen matkalla/samana päivänä että pitäähän aikataulu.

antero pee
You and me, part-time lovers

Poissa Vieras0164

  • Full Member
  • Viestejä: 284
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #18 : Syyskuu 17, 2020, 15:17:47 »
Taidan olla järjestään liian aioissa paikalla. Siinä sitä sitten kierrellään ympäristöä ylimääräisen ajan tappamiseksi ja yritetään näyttää mahdollisimman vähän urpolta. Omalla tavallaan tämä perhosia mahassa käppäily on kyllä huvittavaakin, paitsi jos sää on huono. Tai paikka jossain nukkumalähiössä, niissä ei viitsi haahuilla satunnaisesti.

Poissa Ceijo

  • Newbie
  • Viestejä: 11
  • * Kelpo kaveri
Vs: Täsmällisyys
« Vastaus #19 : Syyskuu 20, 2020, 23:56:37 »
Hupakolle mennessä täytyy varautua kaikkiin mahdollisiin viivästyksiin, kuten ruuhkaan, auton vikoihin parkkipaikan etsimiseen yms. Tämän vuoksi paikalle saavutaan niin että auto on parkissa yleensä puolituntia ennen tapaamista. Sen jälkeen on vielä löydettävä oikea talo ja oikea ovi, minkä vuoksi autosta on poistuttava hyvissä ajoin tiedustelemaan ympäristöä. Yleensä oikea paikka on löytynyt viimeistään varttia ennen tapaamisen alkua. Sitten voikin keskittyä ajan tappamiseen. Oma taktiikkani on tehdä pieni kävelylenkki mutta varottava ettei ajaudu vahingossa liian kauaksi kohteesta. Tämän vuoksi lenkki sisältää paljon edestakaisin kävelyä. Kun kello on viittä vaille aletaan lähestyä ovea ja soitetaan hupakolle noin 2-4 minuuttia ennen tapaamisen alkua. Näillä ohjeilla ollaan sisällä hupakon asunnossa täsmällisesti sovitun ajan alussa.