Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Luovat maksutavat  (Luettu 2068 kertaa)

Poissa PradBitt

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Luovat maksutavat
« Vastaus #20 : eilen kello 22:19:41 »
👆
Silti sanomaton fakta on se, että harmaa raha ja bisnes Suomitytöillä tällä alalla pyörii 99,9% antoi kuittia tai ei. Oli sitten muissa töissä, kevytyrittäjänä tai vaan yhteiskunnan tukien varassa. Käteisen saa kuitenkin upotettua kohtuu helposti tilille, samoin saa sitten tietyt yrityksen kulut poistoihin jne.

Poissa MySweetMystery

• Jr. Member
  • Galleria (10)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #21 : tänään kello 01:33:39 »
Jos tarjoaisin kuittia, niin samallahan oikein tyrkyttäisin tietoa oikeasta henkilöllisyydestäni eteenpäin.

Y-tunnuksen ja yrityksen nimen perusteella helppo selvittää. Ei kiitos.

Tämä on juuri näin.
Vaikeutena on, että elinkeinonharjoittajana sinulla on kuitin tarjoamisvelvollisuus (joka tarkoittaa, että sinun pitää tarjota sitä, vaikka asiakas ei sitä kysyisi). Eli Suomessa on mahdotonta 1) toimia seksialan elinkeinonharjoittajana ja 2) säilyttää anonymiteettinsä ja 3) noudattaa lakia viimeisen päälle siten että kaikki kolme ovat yhtä aikaa voimassa. Parhaimmillaan voit valita kaksi noista kolmesta.

Olen päätoiminen yrittäjä tällä alalla.
Ja hullua kyllä haluan myös pysyä anonyyminä 🙄
Joten virallisesti toimialani on jotain ihan muuta.
Myönnän, jätän kylmästi tuon kolmannen kohdan huomiotta, koska alan erityispiirteet ja maalaisjärki.

Jos tässä tilanteessa on teoreettinen vaikeus Mattssonnin tai jonkun viranomaisen mielestä, niin sille en voi mitään. Itse olen ratkaisukeskeinen ihminen, ja jotenkin tämä dilemma piti ratkaista.

Omalta kohdaltani olen ratkaissut sen näin:

Käytän tilitoimistoa, jonka kirjanpitojärjestelmään pankkitilini kaikki tapahtumat linkittyvät suoraan. Saapuvissa maksuissa on viestinä "personal training" (😅) ja se riittää. Yli puolet mun tämän vuoden asiakkaista tähän mennessä on maksanut suoraan tilille, eli nämä tapahtumat siirtyvät automaattisesti kirjanpitoon.
Käteistapahtumista teen kuitit erikseen, mutta asiakkaan kappaleen heitän roskiin. Sorry vaan byrokratian rakastajat 😘

Tilitoimistoni tietää mitä oikeasti teen.

En pode kaiken tämän jälkeen tippaakaan tunnontuskia tästä kuittiasiasta. En ala sellaiseen teatteriin, että muka "tarjoaisin kuittia" asiakkaalle, jonka odottaisin ymmärtävän, että siitä kuuluu jollain sanomattomalla sopimuksella kieltäytyä.

Tämä oli nyt ehkä too much information, mutta kun asia tuntuu niin kamalasti palvelujen ostajia kiinnostavan, niin menköön.

Yhteenveto:
Tämän bisneksen voi siis hoitaa myös anonyyminä, ilman harmaata taloutta.
💦💦  Squirt Queen Tikkurilassa 4.-10.5.  💦💦

Poissa velihopea

• Hero Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #22 : tänään kello 03:05:13 »
Tästä on jo vuosia, mutta minulle kuittia tarjonnut pt sanoi kirjoittavansa kuittiin ”Seksipalvelu” eikä mitään muuta, vaikka niin pyytäisin  :D
Tokihan tuossa pt:n firman yhteystiedot löytyvät, jos joku urpo niin haluaa. Toisaalta, tuollaiselle pt:lle voisin olla vaikkapa tiliasiakas omalla nimelläni. Erityisesti tällä alalla asiat perustuvat luottamukseen ja asiakkaana kyrpäkin seisoo paremmin kun luottaa palveluntarjoajaan. Ja eikös sitä siitä kyrvän seisotuksesta ja mähnän kyrvästä lypsämisestä tällä alalla makseta ;D

No joo, alan keskiarvo ihmisten luotettavuuden suhteen on kyllä huonon ja surkean ristisiitos, joten käteismaksu ja prepaid poikkeuksetta molemmin puolin aitaa ennenkuin luottamus kasvaa vakkaritasolle saakka. Eikä oo kuiteista puhettakaan.

Poissa Viveca

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #23 : tänään kello 07:59:16 »
Miten tilisiirron pystyy vastaanottamaan anonyymina? Eikö siinä näy kuitenkin firman nimi? Ja firman nimellä pystyy selvittämään henkilöllisyyden halutessaan 🤔
@Jyväskylä

Poissa MySweetMystery

• Jr. Member
  • Galleria (10)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #24 : tänään kello 13:19:31 »
Miten tilisiirron pystyy vastaanottamaan anonyymina? Eikö siinä näy kuitenkin firman nimi? Ja firman nimellä pystyy selvittämään henkilöllisyyden halutessaan 🤔

Laita mulle yksäriä niin kerron kyllä 👍
💦💦  Squirt Queen Tikkurilassa 4.-10.5.  💦💦