Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ei enää airnb tapaamisiin  (Luettu 748 kertaa)

Paikalla Mako75

• Full Member
  • * Kelpo kaveri
Ei enää airnb tapaamisiin
« : eilen kello 16:16:19 »
En tiedä onko jo monessakin taloyhtiössä sama tilanne muuta eilen oli todella kuumottava tapaaminen airnb kanssa. Tarkemmin en asiaa kuvaa mutta asiat keskeytyi
Ja tuli aika selväksi että taloyhtiön ihmisillä on mitta täynnä. Jo tullessa oli pahat vibat mutta kuvittelin että vainoharhaisuutta ja mitä sitten. Noh ei ollut ja tosiaan ei ikinä enää airnb juttuihin paitsi jos joku mökki kyseessä. Taisi jokunen asiakas jäädä myös minun jälkeen eilen ilman...

Poissa TomppaJones

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ei enää airnb tapaamisiin
« Vastaus #1 : eilen kello 16:31:33 »
Olisiko kuitenkin hyvä avata edes vähän mitä tilanteessa tapahtui?
Ei kai naapurit tulleet ovikelloa rimputtelemaan ja häiritsemään "kotirauhaa"?
Ja sitä, missä kaupungissa tämä tapahtui? Todella moni niin kotimainen kuin ulkkarikin tapailee airbnb-kämpissä. Jos se vaikeutuu, niin monella ei ehkä ole muuta vaihtoehtoa...tai ainakin kuvittelen niin.

Paikalla Mako75

• Full Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #2 : eilen kello 16:39:46 »
Helsinki ja tuli pimputtamaa  tai oikeastaan hakkaamaan  ja olisi varmaan tullut virkavaltaakin ainakin puheitten mukaan. Lienee liittyy isolta osalta ulkomaalaisiin ja käsittääkseni oli sen verran lait opeteltu että patittamiseen viitattiin ja tuolla epäilyllä kai saa virkavallankin paikalle. Tässä tilanteessa ei olisi sinänsä ollut hätää mutta olen aika varma että on vain ajan kysymys milloin joku airnb vuoraajaa syytetään parituksesta. Toisaalta ymmärrän kyllä asoy henkilöitäkinei siinä. Mutta itse en koskaan halua samaan tilanteeseen.

Poissa TomppaJones

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #3 : eilen kello 17:20:00 »
Ei kai se ihan noin voi olla? Jos joku pt varaa Omppuhotellista huoneen ja tapaa siellä asiakkaita, niin onko sitten hotelliketju vastuussa siitä?
No, en ole lainoppinut, joten en enempää spekuloi asialla.
Toivottavasti tänne tulee fiksumpia kommentoimaan ko. aiheesta.

Kuumottava tilanne varmaan kuitenkin. Oliko rappukäytävässä naapureita kännykät kädessä kuvaamassa kun luikit matkoihisi?

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Hero Member
  • Galleria (2)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #4 : eilen kello 19:04:07 »
Ei kai se ihan noin voi olla? Jos joku pt varaa Omppuhotellista huoneen ja tapaa siellä asiakkaita, niin onko sitten hotelliketju vastuussa siitä?

En minäkään ole lainoppinut, mutta joo, Omppuhotelli olisi tuossa tiukasti lukien parittaja (hyötyy seksityöstä).

Kuten esimerkiksi lähikauppias, joka myy seksityöläisella paketin kaurapuurohiutaleita (hyötyy seksityöstä). Tai seksityöläisen puoliso ja lapset, jotka sitä kaurapuuroa syövät (hyötyvät seksityöstä).

Vaikka täällä laki on ihan suht järkevä, niin parittajan määritelmässä on ongelma. Sen pitäisi olla "taho, joka käyttää työnantajan määräysvaltaa seksityöläiseen" eikä "joku joka hyötyy seksityöläisen ansioista".

Poissa Tapsatee

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #5 : eilen kello 22:51:34 »
Helsinki ja tuli pimputtamaa  tai oikeastaan hakkaamaan  ja olisi varmaan tullut virkavaltaakin ainakin puheitten mukaan. Lienee liittyy isolta osalta ulkomaalaisiin ja käsittääkseni oli sen verran lait opeteltu että patittamiseen viitattiin ja tuolla epäilyllä kai saa virkavallankin paikalle. Tässä tilanteessa ei olisi sinänsä ollut hätää mutta olen aika varma että on vain ajan kysymys milloin joku airnb vuoraajaa syytetään parituksesta. Toisaalta ymmärrän kyllä asoy henkilöitäkinei siinä. Mutta itse en koskaan halua samaan tilanteeseen.
Ulkomaalaisten kanssa voi olla kyllä riski, et poliisikin pelmahtais paikalle, mut kotimaisessa voi olla toinen.
Oon kuullu tapauksen, missä yhden neitokaisen toimesta taloyhtiö oli pitäny erikseen ihan oman yhtiökokouksen jatkuvista vierailijoista.

Kai naapureita sitten alkanu vähä ärsyttää se touhu. Mutta tuliko poliisi paikalle? No epäilen...
Eihän tossa mitää rikostakaan oo tapahtunu.
Paitsi vuokranantaja tietysti saa asunnosta vuokrat muutenki möipä vuokralainen sitten seksiä tai ei, mutta en tiedä koittasko ne siitä jotenki vääntää paritusta.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 22:58:02 kirjoittanut Tapsatee »

Poissa Teroterava

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #6 : eilen kello 23:08:06 »
Kauan ennnen airnb:tä eräs skenen tunnettu tamperelainen häirikköturska stalkkasi yhden suositun tsekkihupakon vastaanottopaikan ja soitti poliisit tälle hupakolle hostelliin, koska oli niin kateellinen siitä kun tämä hupakko oli tullut tänne kaupunkiin vierailulle ja olin maininnut Wörkillä, että menen häntä tapaamaan. Siinä toivossa, että poliisit osuisi samaan aikaan paikalle. Näin ei käynyt, mutta hupakko häädettiin hostellista ja joutui vaihtamaan kesken vierailua toiseen paikkaan. Onneksi saatiin asia hoidettua.
woke, suvakki, antifa, intersektionaalisuus

Paikalla Mako75

• Full Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #7 : eilen kello 23:37:11 »
Toivottavasti tänne tulee fiksumpia kommentoimaan ko. aiheesta.

Kuumottava tilanne varmaan kuitenkin. Oliko rappukäytävässä naapureita kännykät kädessä kuvaamassa kun luikit matkoihisi?
Tässä n 15 vuotta sitten omppu hotellin aulassa oli järkkäreitä tarkistamassa sisääntulijoita ja että oikea määrä oli menossa huoneeseen. Silloinnomppu oli ulkomaan pt suosikki paikka. Itse olin silloin onneksi omilla menoilla. Ja sitä ennen oli julkisuudessa asiasta jotain juttua. Noh nyt tässä tilanteessa oli kyseessä kotimainen toimija ja hän oli jälkeenpäin kuullut kollegoilta että kyseistä paikkaa kannattaa välttää juurikin ulkomaalaisten toimijoiden aiheuttamasta ongelmasta ja siellä on oikeasti käyny poliisit.

Poissa Venla

• Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (187)
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
« Vastaus #8 : tänään kello 00:32:45 »
Sanottakoon aluksi, että Airbnb toiminta aiheuttaa enemmän närää noin niinkuin yleisistikin Suomessa ihan ilman kytköksiä seksityöhön. Monissa taloyhtiöissä ollaan vain kypsiä ylipäätään koko juttuun. Suurimmaksi osaksi aivan sama kuka vieras siellä liikkuu ja millä asioilla, mutta jengi on vaan kypsä taloyhtiö, sekä kaupunki tasolla tuohon kasvavaan ilmiöön.
Rovaniemi taitaa Suomen kaupungeista olla eniten finaalissa asian kanssa?
Ulkomailla on useitakin paikkoja, joissa ilmapiiri muuttunut suorastaan vihamieliseksi Airbnb:tä kohtaan, ja mielenosoitukset toistuvia.

Joten, koska ilmapiiri tämä, Airbnb majoittujien pitäisi olla niin hissukseen kuin vain mahdollista yleisestikin.

Suurin osa Airbnb majoittujista ei tietenkään ole seksityöntekijöitä. Veikkaisin, että ihan vain muutama prossa. Mutta kun ärsytyskynnys ylitetty, niin seksityöntekijät ovat tietty helppo syyllinen. Vaikka niitä olisi 1 per 100 varausta. Helppo stigmatisoitu asia tarttua.

Samaanaikaan Airbnb piireissä myös jaetaan ns. vinkkejä mistä horon tunnistaa. No, ne on mm. mutkaton kommunikointi, kaikki hoidetaan asiallisesti ja erityinen tunnistaminen on kuulema, että asunto jätetään aina poikkeuksellisen tiptop kuntoon.
Eli siis voi kauhistuksen kauhistus, ihan hirveimmät majoittujat ikinä!!!
Itsellänikin sijoituskämppä, joten tuo huvittaa mua todellakin. Kunpa oiskin vain tuollaisia majoittujia! :laught:

Haluaisin sanoa, että suomalaiset horot edelleen tajuaisivat pelin hengen. Mutta OF osaltaan pilannut tämän, sekä jonkinlainen "mulla on oikeus mihin vaan" asenne joidenkin ehkä enemmän tyypillisemmmin tuoreemman aktivisti sukupolven horojen keskuudessa.
Tää on se kuvaaminen. Että missä vaan voi kuvata mitä vaan ja julkaista heti (kun jopa on itse vielä siellä kämpässä). Huoh. Älä koskaan julkaise kuvia mistään Airbnb kämpästä!! Ei ikuna. Toinen on nää kasvokuvalliset ilmot, jos haluaa vuokrata kämppiä duuniin, niin ettei majoittaja tunnistaisi. Oikeesti? Joko siinä pidetään vuokraajaa tyhmänä, tai ollaan itse tyhmiä. Toki ne ei ole toisensa poissulkevat asiat.  ::)
Ja kaikki muukin somekirjoittelu suunnilleen reaaliaikaisesti kämpistä...kaikki nuo asiat edellä, tartteeko enää ihmetellä jos lentää ulos/saa bannit?

Tää ala kämppien suhteen ollut hyvin ongelmaton, kun on kunnioitettu "status quo" tilannetta & ääneen sanomattomia sopimuksia. Kun osaa noi asiat, niin mitään ongelmia ei ole ollut.  :)

Olen käyttänyt yli 10 vee kämppiä joiden majoittajin kanssa ollut aika selkeä ääneen sanomaton sopimus. Me tiedetään että sä tiedät että me tiedetään, mutta se on ok, niin kaun kuin pidät homman puhtaana ja matalalla profiililla. Ole kämpässä kuin sua ei olisikaan. Pidä kämppä täysin poissa sun jutuista. Älä koskaan näe naapurita, joo, et voi elää kämpissä kuin normi majoittujat. Sun pitää olla täysin näkymätön ja kuulumaton. Eikä mitään kuvia siitä kämpästä (tää OF ongelma kun KOKO AJAN pitää tuottaa sitä sisältöä hinnalla millä hyvällä). Ja sit nää aktivistit, MULLA ON OIKEUS, ja sit kämpän kuvat oitis kymmnenen eri tytön kuvissa joka puolella somee...

Ulkkarit on sitten yksi haaste erikseen. Olin juuri Turusa majoituksessa mihin saapui ryhmämatkailijoita (kaksioon). Koko talo kuuli tasan heidän jo pelkän saapumisen...äänkäs elämä on monissa muissa maissa normi. Mutta Suomi on toiseessa ääripäässä. Ja sitten koska kimpassa jaettiin asunto alkoi armoton ralli. Ovia paiskottiin, joskus kälätettiin kovaan ääneen, tekivät vaihtoja käytävässä & kun ei kummallakaan ollut pokaa ravasivat äänivolyymilla 100 röökillä ulkona steikkarit vilkkuen jonkin silkkiaamutakin tapainen päällä pihalle.
Ja summerit soi ja ovet paukkui aamuyöhön asti.
Onko ihme että tosta tulee sanomista Suomessa, oli kyse seksityöstä tai ei?  ::)

Mulla useat majoittajat mun uran aikana ovat aika suoraankin sanoneet, kun niiden viralliset säännöt tiukentuneet, että olet erittäin tervetullut jatkossakin. Ja ettei ne uudet vaatimukset koske mua, ja annettu tajouskoodeja yms. kun oon hyvä vakkariasiakas heille. Ja kyllä he tietävät mitä puuhailen.

Vinkit, mene kämpään pienin kassein ja hipihiljaa, Yön pimeydessä hae sitten hipihiljaa muut kamat. Ennen kuin koskaan poistut asunnosta, kuuntele etti kukaan naapuri ole rapussa. Älä koskaan törmää naapurihin. Ja ole aina hiljaa. epäinhimillisen hiljaa. Päivisinkin jos kuuntelet jotain, käytä kuulokkeita. Älä anna itsesi näkyä eikä kuulua. Älä koskaan misään tapauksssa kuvaa tai jaa somessa mitään kämpästä. Noin toimien yli 10 vee en ole saanut juurikaan muuta extra huomiota kuin aleja kämpistä ja toivomuksia että tulisin uudestaankin. Vaikka kyllä noi majoittajat nyt jo aikalailla tietää mistä kyse.

Ei tää rakettitiedettä ole. Helppo tehdä tätä hommaa win-win-win (majoittaja-horo-asiakas) kaikki voittaa.
Ihan vähän älliä ja pelisilmää vain tarttee olla, niin kaikki sujuu täydellisen hyvin.  :headbang:

Muokkaus: Olen vältellyt Airbnb kämppiä jo pitkään. Siihen on monta syytä. Aluksi syyt oli lähinnä, että Airbnb:n henki aluksi oli enemmän sellainen, että majoittaja & majoittujat olivat enemmän tekemisissä keskenään Sohvasurffailustahan se koko alusta kai alkoi.
Ja nyt tilanne on mikä on, joten, mun majoitukset ei ole tässä duunissa Airbnb kämppiä. Ymmärrän, että olen ns. etuoikeutetussa asemassa, koska pystyin rakentamaan majoitus verkoston itselleni aikana, jolloin kämpät & seksityö ei ollut niin esillä.
Mutta tää on yksi seikka miksi mä en kannata aktivistimia seksityön suhteen ihan varauksetta. Monet asiat oli paljon helpompia seksityöntekijöille, kun asia ei ollut lööpeissä.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 00:47:15 kirjoittanut Venla »
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Tsekkaa kalenteri!