Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä on liukuhihnaa?  (Luettu 1906 kertaa)

Poissa Peetu

• Jr. Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mikä on liukuhihnaa?
« Vastaus #40 : tänään kello 18:06:30 »
Itse ajattelen, että “liukuhihna” ei ole niinkään kiinni siitä montako asiakasta päivässä on, vaan siitä millainen fiilis asiakkaalle jää. Voi olla yksi asiakas päivässä ja silti tunne, että homma vedetään autopilotilla. Ja toisaalta voi olla tiukka tahti, mutta silti kokemus tuntuu henkilökohtaiselta. Muistetaan mitä on sovittu ja ollaan läsnä.

Itselle isoimmat “liukuhihna”-triggerit on psykologisia, ei niinkään fyysisiä:

* Läsnäolon puute → jos huomio on muualla, katse harhailee, puhelin kiinnostaa enemmän tms.
* Suorittamisen fiilis → mennään kaavalla ilman mitään reagointia siihen, kuka on vastassa ja miten reagoi.
* Kiireen tunne → vaikka sitä ei sanottaisi ääneen, sen aistii yllättävän herkästi että toisen mielestä jomman kumman tai ehkä molempien pitäisi olla jossain muualla.

Moni on nostanut esiin konkreettisia juttuja (märkä lattia, kortsut esillä jne.), mutta oma kokemus on, että ne alkaa häiritä vasta sitten, jos kokonaisfiilis on jo vähän epäsiisti (suihkun lattikaivo tukossa, märkä pyyhe tarjolla) tai “tehdasmainen”. Jos kohtaaminen muuten toimii, niin aika paljon menee läpi ilman että siihen edes kiinnittää huomiota. Niin... olen mennyt jo lopettaneelle pt:lle niin, että hänellä oli vain ämpärissä lämmintä vettä peseytymiseen (omakotitalon putki oli jäässä). Minusta suihkuongelma ei todellakaan ollut liukuhihnaa, kun toinen oli vettä valmiiksi keittänyt pesulla käyntiä varten. Päin vastoin.

Tässä on minun mielestä yksi kiinnostava juttu:
asiakas ei oikeasti näe sitä, tekeekö toinen liukuhihnaa vai ei – hän vain tulkitsee merkkejä.
Ja aivot täyttää loput. No mikäs se olikaan tärkein seksielin ;)

Itse olen huomannut omalla kohdalla myös tämän:
* Jos olen valmiiksi vähän jännittynyt tai epävarma → tulkitsen herkemmin asioita negatiivisesti (“tää on varmaan liukuhihnaa”)
* Jos taas fiilis on rento ja hyvä → samat asiat ei häiritse yhtään
Eli osa “liukuhihnakokemuksesta” syntyy myös asiakkaan omassa päässä.

Toinen näkökulma mikä täällä tuli hyvin esiin on se, että liukuhihna ei automaattisesti = huono palvelu.
Monessa työssä tehokkuus ja rutiini tarkoittaa nimenomaan sitä, että homma toimii hyvin. Sama pätee tähänkin. Kokenut tekijä voi vetää monta asiakasta putkeen niin, että jokainen saa silti hyvän kokemuksen. Kyllä itsekin omassa työssä tarjoilen välillä sarjatuotantoa. Tasainen laatu (ja silti parempi kun valtaosa kollegoista voi tarjota). Kun voin myydä samaa settiä pienellä modauksella uudestaan, alkaa omakin kate olemaan kohdillaan.

Ehkä kiteytyksenä oma ajatus:
Liukuhihna = kokemus siitä, että olen vain yksi muiden joukossa ilman merkitystä
Ei-liukuhihna = kokemus siitä, että tämä hetki on juuri minua varten

Ja tuo ero syntyy lopulta aika pienistä asioista:
katsekontakti, pieni keskustelu, reagointi tilanteeseen, huomioiminen ja läsnäolo, kiireettömyyden tunne.

Lopuksi vielä yksi oma havainto:
Parhaat kokemukset ei ole olleet niitä, missä kaikki on “täydellistä”, vaan niitä missä on ollut aitoa fiilistä ja jonkinlaista kemiaa. Silloin ei oikeastaan edes mieti koko liukuhihna-asiaa.

Hyvä ketju muuten – tästä taas kerran huomaa hyvin, miten eri tavalla sama asia voidaan kokea 👍

ps. kuivaan kyllä itse suihkun jälkeen lattian jos vain on kunnon lasta paikalla  :weightlifting: Lattialämmitys on usein päällä vain öisin.

Poissa Meaxx

• Hero Member
  • Galleria (13)
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #41 : tänään kello 18:06:57 »
Jotkut käsittävät väärin tuon liukkari asian. Ei se tee mun mielestä liukuhihnaa jos ja kun liukkaria käyttää. Vaan se saa aikaan liukuhihna tunnelman mun mielestä jos sitä liukkaria on tursotettu jo valmiiksi pilluun ennen kuin turska on edes paikalla.

Edelleen en käsitä miten tämä liittyy liukuhihnaan. Luuletko että pt yrittää nipistää kallisarvoiset 10 sekuntia joka tapaamisajasta tekemällä tämän ennakkoon?
Kuumempaa 🔥 tai pehmeämpää ❤️ menoa Raisiossa arkipäivisin!

Poissa häkkisen isa

• Hero Member
« Vastaus #42 : tänään kello 18:13:17 »
mä oisin itte kyllä huolissani lähinnä vasta siinä vaiheessa jos ostaisin seksiä ja kylppäristä näkisi että siellä ei ole käyty suihkussa tuntikausiin. jälleen kerran en voi olla ihmettelemättä tätä että miehet ostaa seksiä ihmisiltä ketkä myy seksiä, tulee tänne foirumille vertailemaan seksinostokokemuksiaan samoista naisista ristiin rastiin, ja sit tuntuu ihan hysteerisesti ahistuvan siitä että voisivat edes jollakin tasolla päätellä jonkun mahdollisesti ostaneen siltä naiselta seksiä ennen häntä.

niistä tarkoista saapumisajoista muuten sellanen huomio, että me tehään välillä muutakin kuin naidaan asiakkaita. vartin etuajassa saapuva tyyppi saattaa ihan yhtä hyvin myös keskeyttää mun lounaan, kauppareissun, lenkin koirien kanssa tai tulla paikalle kun oon vielä suihkussa salireenin jälkeen. mua henkilökohtasesti ei kiinnosta olla ihminen joka vetää tuntia ennen asiakasta alusvaatteet niskaan ja sit keimailee sängyllä oottelemassa kunnes asiakas sattuu saapumaan paikalle, mieluummin teen sen viisi minuuttia ennen että oon valmiina jetsulleen ihan kuten kaiken muunkin elämässäni ja käytän sen edeltävät 55 minuuttia omiin askareisiini omissa mukavissa arkivaatteissani.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 18:16:16 kirjoittanut häkkisen isa »
levi 23.-26.3, nähdään! kosketellen, ihana isa 😘

Poissa Avaruusmies

• Hero Member
« Vastaus #43 : tänään kello 18:22:34 »
mä oisin itte kyllä huolissani lähinnä vasta siinä vaiheessa jos ostaisin seksiä ja kylppäristä näkisi että siellä ei ole käyty suihkussa tuntikausiin. jälleen kerran en voi olla ihmettelemättä tätä että miehet ostaa seksiä ihmisiltä ketkä myy seksiä, tulee tänne foirumille vertailemaan seksinostokokemuksiaan samoista naisista ristiin rastiin, ja sit tuntuu ihan hysteerisesti ahistuvan siitä että voisivat edes jollakin tasolla päätellä jonkun mahdollisesti ostaneen siltä naiselta seksiä ennen häntä.

niistä tarkoista saapumisajoista muuten sellanen huomio, että me tehään välillä muutakin kuin naidaan asiakkaita. vartin etuajassa saapuva tyyppi saattaa ihan yhtä hyvin myös keskeyttää mun lounaan, kauppareissun, lenkin koirien kanssa tai tulla paikalle kun oon vielä suihkussa salireenin jälkeen. mua henkilökohtasesti ei kiinnosta olla ihminen joka vetää tuntia ennen asiakasta alusvaatteet niskaan ja sit keimailee sängyllä oottelemassa kunnes asiakas sattuu saapumaan paikalle, mieluummin teen sen viisi minuuttia ennen että oon valmiina jetsulleen ihan kuten kaiken muunkin elämässäni ja käytän sen edeltävät 55 minuuttia omiin askareisiini omissa mukavissa arkivaatteissani.

Tässähän on just se ilmiö mikä on luettavissa tälläkin forkalla, että monet turskan haluaa ajatella sitä, että se hupakkoa on tyttöystävä tai joku valloitettu poka baarista joka haluaa vain hänen kanssaan seksiä.
Sama kuin toi liukkari juttu, jos hupakon pillu ei ole kuin Niagarna putous heti eteisessä, niin silloinhan se teeskentelee ja jos sitä liukkaria laitetaan etu käteen jotta annetaan kuva kiihoittuneesta naisesta, niin sekään ei kelpaa.

Poissa dijon

• Hero Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #44 : tänään kello 18:59:45 »
Faktaa, sen vuoksi, että fakta lisää ymmärrystä:

2. Märkä suihkun lattia

Kylpyhuone on märkätila. Sen kuuluukin olla märkä.

Märkätila on Suomen rakentamismääräyskokoelman osassa C4 (1998) määritetty seuraavasti: "Märkätila tarkoittaa huonetilaa, jonka lattiapinta joutuu tilan käyttötarkoituksen vuoksi vedelle alttiiksi ja jonka seinäpinnoille voi roiskua tai tiivistyä vettä (esim. kylpyhuone, suihkuhuone, sauna).

Pidemmälle en ala miettimään.

Naisen logiikka: märkätilan kuuluu olla märkä, paisuntasäiliön "paisunut" ja paukkuliivin paukahtanut. Ei vara venettä kaada, ja kovaa reunaa hipoen mennään!

_
dijon on sinappi

Poissa Mie

• Hero Member
« Vastaus #45 : tänään kello 19:08:58 »
Näinhän se homma etenee. Turskat kertoo mielipiteensä asiaan mikä on liukuhihnaa ja hupakot kiistää ettei mikään ole näistä kirjoitetuista asioista  liukuhihnan merkki. 🤭👀

Poissa Ilotikku

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #46 : tänään kello 19:17:15 »
Miksei kukaan ole maininnut vuoronumeroa? Ainakin Prahassa Showpark Marketissa oli joku vuosi sitten vielä vuoronumerot käytössä. Siinä pystyi pari numeroa ennen jo hieromaan itselleen semin ja säästämään pari sekuntia tehokasta peliaikaa, kun vihdoin pääsi touhuamaan. :)

Poissa MariaEnkeli

• Sr. Member
  • Galleria (3)
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #47 : tänään kello 19:18:21 »
Näinhän se homma etenee. Turskat kertoo mielipiteensä asiaan mikä on liukuhihnaa ja hupakot kiistää ettei mikään ole näistä kirjoitetuista asioista  liukuhihnan merkki. 🤭👀

Kumpa kaikki miehet osaisi olla rämpyttämättä helvetin kovin kuivaa klitorista niin ei tarttis liukkaria etukäteen. Siinä hampaat irvessä kivusta, ei ole pelkoa luonnollisesta kostumisesta... 🙄 #beentheredonethat
Kukaan ei enää ikinä ala runkkaamaan mun pillua ennen kuin se on märkä! Ja varmistan sen laittamalla liukkaria etukäteen.
Hierontaa, hemmottelua ja seksiä Espoossa!

Poissa Mie

• Hero Member
« Vastaus #48 : tänään kello 19:22:03 »
^
Pakkoko sitä liukkaria on sinne etukäteen lotrata? Laittaa siinä vaiheessa kun aletaan hommiin?

Vaikka niinhän se tietenkin on että kyllähän ne tehtaittenkin liukuhihnat voidellaan etukäteen ennen kuin jämähtävät jumiin. Ennakko huoltoa nääs! 👍
« Viimeksi muokattu: tänään kello 19:25:34 kirjoittanut Mie »

Poissa MariaEnkeli

• Sr. Member
  • Galleria (3)
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #49 : tänään kello 19:28:08 »
^
Pakkoko sitä liukkaria on sinne etukäteen lotrata? Laittaa siinä vaiheessa kun aletaan hommiin?

Vaikka niinhän se tietenkin on että kyllähän ne tehtaittenkin liukuhihnat voidellaan etukäteen ennen kuin jämähtävät jumiin. Ennakko huoltoa nääs! 👍

No kun ihan oikeasti joillakin on helvetillinen kiire sen pillun kimppuun. Siellä on saatana sormet, varpaat ja kyynärpää ennen kuin kissaa ehtii sanoa! Joten parempi olla varautunut.
Hierontaa, hemmottelua ja seksiä Espoossa!

Poissa Pupu7000

• Full Member
« Vastaus #50 : tänään kello 19:36:15 »
OT: En ole koskaan tavannut pesutiloissani miestä, joka ei innostuisi suihkun kuivauslastasta ihan liikaa. Aina kun missä tahansa on kuivauslasta, sillä jäädään nitkuttamaan pidemmäksi aikaa kuin suihku on kestänyt. Joiltakin on täytynyt piilottaa koko lasta, jos ei halua miehen jäävän kylpyhuoneeseen asumaan. Ei koske ainoastaan asiakkaita, vaan miehiä yleisesti. Kai siinä on jokin työn jäljen näkemisen viehätys ja tehokkuuden tunne, kun saa hinkuttaa joka nurkan kolmesti.
Stifler's mom.

Poissa häkkisen isa

• Hero Member
« Vastaus #51 : tänään kello 20:06:13 »

Tässähän on just se ilmiö mikä on luettavissa tälläkin forkalla, että monet turskan haluaa ajatella sitä, että se hupakkoa on tyttöystävä tai joku valloitettu poka baarista joka haluaa vain hänen kanssaan seksiä.
Sama kuin toi liukkari juttu, jos hupakon pillu ei ole kuin Niagarna putous heti eteisessä, niin silloinhan se teeskentelee ja jos sitä liukkaria laitetaan etu käteen jotta annetaan kuva kiihoittuneesta naisesta, niin sekään ei kelpaa.

no toimii se toiseenkin suuntaan, mä en koskaan laita liukkaria etukäteen siltä varalta että asiakas haluaa nuolla, mutta laitan liukkaria kesken tapaamisen, ja ilmeisesti tehny sen tarpeeks huomaamattomasti, että turska on muutamankin kerran työntänyt sormensa pilluun ja huokaissut syvään kun oon niin ihanan märkänä. no ei kai siinä sit, kiva että kelepaa
levi 23.-26.3, nähdään! kosketellen, ihana isa 😘

Poissa Viveca

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #52 : tänään kello 20:21:12 »
Onneks on niin rutikuiva pilde, ettei ainakaan jää epäselväksi, onko ruutattu liukkaria vai ei 😅 Suoraan sanottuna, ei ole ikinä käynyt mielessäkään laittaa pipariin sitä liukkaria. Kortsu kullin päälle ja siihen sit vielä liukkari pintaan, hyvin luistaa piparissa 👌
Jyväskylä 14.4->

Poissa Kalamaja

• Full Member
« Vastaus #53 : tänään kello 20:45:58 »
Peetulta ja palvelunostajalta tulikin hyvät kuvaukset aiheeseen liittyen.

Märkätiloista (sekä kylppärien että neitien haarovälien): Pieni kosteus on ok, mutta märkätilan ei tule olla jatkuvasti litimärkä. Ei vaadi montaa sekuntia, että kylppärin lattialta vetäisee isoimmat lammikot lastalla lattiakaivoon. Sama homma liukkarin kanssa ja Miira tuossa hyvin nosti esille, että liukkarin laittamisen voi ottaa osaksi esileikkiä. Lattialämmitys ei ole usein riittävä tapa kylpyhuoneen lattian kuivaamiseen, sillä lämpö ja kosteus tarjoavat mitä parhaimmat kasvuolosuhteet erilaisille homeille ja bakteereille, eli kyse ei ole pelkästä kosteusvaurion mahdollisuudesta.

Poissa Pataässä

• Hero Member
« Vastaus #54 : tänään kello 21:29:42 »
Muualta elämästä tuli mieleeni yksi esimerkki liukuhihnasta, joka tavallaan sopii näihinkin palveluihin. Nimittäin armeijan terveystarkastus, mistä kokemukseni on viime vuosituhannen puolelta. Vaikka sitä ei oikein haluttaisi tehdä, niin se tehdään, koska niin on päätetty. Kaikki vaiheet käydään kaavamaisesti läpi ja jokainen hoitaa vain sen tietyn asian. Lisäksi hoitohenkilökunta tietää tarkistettavan puolesta paremmin tämän asiat. Pykälät täyttyvät, mutta tarkastettavalle jää tyhjä olo. Välillä tuntuu, että lopputuloskin oli jo etukäteen päätetty.

Full servicessä asiakas ei ole se ykkösvalinta parteneriksi, mutta sänkyyn mennään, kun siitä on maksettu. Kullia vatkataan aina samalla liikkeellä toiveista huolimatta. Ja kumi laitetaan päälle, vaikka olisi vielä löysä vehje, koska siinä vaiheessa se kumi on aina laitettu. Panna saa siinä yhdessä tietyssä asennossa, koska palveluntarjoaja on niin päättänyt. Tavallaan kaikki sovittu on tehty, mutta asiakas miettii koko kotimatkan, että miksi se ei tuntunut oikein miltään.
Ässä hihassa. Vai oliko se housuissa?

Poissa Julle95

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #55 : tänään kello 21:35:19 »
Lyhyt yhteenveto: Pitäkää lattiat ja pillut kuivana ennen tapaamista, niin turskalla hyvä mieli.

Poissa Teroterava

• Sr. Member
« Vastaus #56 : tänään kello 21:36:01 »
Melkein yhtä huvittava ketju kuin "Saako hupakko syödä joulutorttua".
woke, suvakki, antifa, intersektionaalisuus