Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ohareita, kusetusta ja paskapuheita  (Luettu 3495 kertaa)

Poissa Tapsatee

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ohareita, kusetusta ja paskapuheita
« Vastaus #20 : Huhtikuu 10, 2026, 23:42:07 »
^Niin, ja täytyy sanoa, että osa näistä palautteista ja varoituksista mitä oon sitä kautta kuullu, nii on näyttäytyny myöhemmin aivan paikkansa pitäviksi. Ja näitä samoja juttuja ei oo jostain syystä ollu täällä, tai muuallakaan nähtävillä.
Eli maineestaan huolimatta ei oo kuitenkaan ihan täysin turha, ja aivan huuhaa sivusto.

Poissa Kalamaja

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #21 : Huhtikuu 10, 2026, 23:51:17 »
Ylilaudalla voi kertoa rehellisen mielipiteensä ilman, että joutuu huorien ja/tai turskien lynkkaamaksi. Täällä sitä ei voi tehdä. Siellä voi myös keskustella huorista, joita täällä ei saa mainita edes nimeltä.

Poissa Teroterava

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #22 : eilen kello 00:22:55 »
Ylilaudalla hikset incelit jakavat kilpaa seksityöntekijöiden siviilielämän yksityistietoja ja kuvia joutumatta siitä mitenkään vastuuseen. Siinä sitä rehellisyyttä?
« Viimeksi muokattu: eilen kello 04:42:29 kirjoittanut Heikki Koo »
woke, suvakki, antifa, intersektionaalisuus

Poissa Kalamaja

• Full Member
« Vastaus #23 : eilen kello 00:58:32 »
Ylilaudalla hikset incelit jakavat kilpaa seksityöntekijöiden siviilielämän yksityistietoja ja kuvia joutumatta siitä mitenkään vastuuseen. Siinä sitä rehellisyyttä?

Allekirjoituksesi kertoo enemmän kuin tarpeeksi, mutta vastaan kuitenkin.

Se, että jotkut tuota harrastavat tuolla, ei tarkoita, että kaikki käyttäjät käyttäytyisivät samalla tavalla. Kuvaamasi tapaukset ovat ikäviä yksittäistapauksia ja ääripäitä, jotka eivät edusta enemmistöä. Et myöskään voi tietää joutuuko joku vastuuseen vai ei. Ei siellä ole mitään listaa niistä, joita poliisi on käynyt jututtamassa.

Se, että anonymiteetti mahdollistaa myös valheet ja törttöilyn, ei vielä tee siitä automaattisesti epärehellistä. ‘Rehellisyys’ tässä tarkoittaa sitä, että ihmiset voivat sanoa asioita ilman suodatusta: Myös sellaisia, joita muualla ei sanottaisi lainkaan.

On totta, että samaan tilaan mahtuu myös paskaa. Siksi kaikkea kirjoitettua ei voi ottaa sellaisenaan. Mutta se ei ole ristiriita, vaan osa samaa ilmiötä: Matala kynnys tuottaa sekä hyödyllistä että hyödytöntä sisältöä.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 04:42:48 kirjoittanut Heikki Koo »

Poissa Sektori

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #24 : eilen kello 01:05:55 »
Ylilaudalla voi kertoa rehellisen mielipiteensä ilman, että joutuu huorien ja/tai turskien lynkkaamaksi. Täällä sitä ei voi tehdä. Siellä voi myös keskustella huorista, joita täällä ei saa mainita edes nimeltä.
Laitanpa nyt omanki lusikkani soosiin, ja toteen et näihä se on.
Ja jos esimerkkinä pitäis sanoo, nii tiedän itsekin palveluntarjoajan, joka vähintään satunnaisesti harrastaa petoksia ja vielä mahdollisia kiristyksiä asiakkaita kohtaan, nii pitäisikö tällaisesta varoittaa? No todellakin pitäisi.

Mutta sitten taas jos ostaja tapaa muualla, kuin pt:n järjestämässä paikassa (outcall, eikä muita vaihtoehtoja ole), ja ostaja ei oo näinollen enää anonyymi, nii moniko on halukas jättää palautetta tuommoisen jälkeen?
Siis silläkin uhalla, et joku oman elämänsä lapiosankari, tai muu vastaava kallu paukkaa kotiovelle.
Veikkaan, et tuskin kovin montaa kättä nousee enää pystyyn.

Melkee siitäkin syystä anonyymit kanavatkin voi olla ihan jees, esimerkis leimaantumisen pelossa. 
« Viimeksi muokattu: eilen kello 01:10:39 kirjoittanut Sektori »

Poissa Teroterava

• Sr. Member
« Vastaus #25 : eilen kello 01:17:57 »
Kuvaamasi tapaukset ovat ikäviä yksittäistapauksia ja ääripäitä, jotka eivät edusta enemmistöä. Et myöskään voi tietää joutuuko joku vastuuseen vai ei. Ei siellä ole mitään listaa niistä, joita poliisi on käynyt jututtamassa.

Sen mitä sitä lueskelin ennen kuin se meni maksulliseksi, niin kyse ei todellaakan ollut mistään yksittäistapauksista vaan 90 prosenttia keskusteluista oli juuri sitä itseään. Tuskin meno siitä on mihinkään muuttunut. Ja luuletko, että poliisilla on kiinnostusta tai resursseja puuttua jonkun ylilaudan huoralankojen keskusteluihin.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 01:19:49 kirjoittanut Teroterava »
woke, suvakki, antifa, intersektionaalisuus

Poissa Kalamaja

• Full Member
« Vastaus #26 : eilen kello 01:36:35 »
Sen mitä sitä lueskelin ennen kuin se meni maksulliseksi, niin kyse ei todellaakan ollut mistään yksittäistapauksista vaan 90 prosenttia keskusteluista oli juuri sitä itseään. Tuskin meno siitä on mihinkään muuttunut. Ja luuletko, että poliisilla on kiinnostusta tai resursseja puuttua jonkun ylilaudan huoralankojen keskusteluihin.
Korvaat yhden yleistyksen toisella. ‘90 %’ ja ‘poliisia ei kiinnosta’ eivät ole faktoja vaan oletuksia. Mä en väittänyt, ettei ilmiötä ole, vaan että et voi venyttää sitä kuvaamaan koko alustaa ilman näyttöä.

Poissa häkkisen isa

• Hero Member
« Vastaus #27 : eilen kello 11:15:02 »
ylilautakeskusteluun kommentoin ehkä hieman puolueellisesti, että vaikka ymmärrän turskan näkökulmasta saadun henkilökohtaisen hyödyn, voi myös miettiä onko fiksua antaa tukeaan maksamalla ja ylipäätään sisältöä kuluttamalla sivustolle jossa sallitaan muun keskustelun ohella myös aktiivinen pahanteko ja vahingoittamiseen pyrkiminen.

mutta kuten sanottua, mun on hieman haasteellista suhtautua kyseiseen sivustoon puolueettomasti sen jälkeen kun olen mm. lukenut sieltä että mun koirat pitäisi pölliä multa ja myrkyttää, koska myyn seksiä. :D
lappeenranta 3.-5.5. nähdään! kosketellen, ihana isa 😘

Poissa Pamsuliini2.0

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #28 : eilen kello 11:26:22 »
Ohareita, kusetusta ja paskapuheita kuulostaa todella kovalta punk yhtyeeltä.

Ohareita, kusetusta ja paskapuheita voisi olla 2020-luvun loppuillan talk show. Kuka / ketkä vetäisivät?
Tämä olisi todella kova. Jotenkin näkisin että siihen otettaisiin vetämään joku vanhempi stara jota ei olla hetkeen nähty

Podcast voisi olla aika hyvä. Tai äänikirja.  ;D

Poissa Sokeriblondi

• Full Member
  • Galleria (8)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #29 : eilen kello 11:46:03 »

mutta kuten sanottua, mun on hieman haasteellista suhtautua kyseiseen sivustoon puolueettomasti sen jälkeen kun olen mm. lukenut sieltä että mun koirat pitäisi pölliä multa ja myrkyttää, koska myyn seksiä. :D

😧siis aivan järkyttävää!
Ei onneksi ole tunnuksia tuonne niin ei tarvitse lueskella. Tämä koko keskustelu itsessään puhuu sen puolesta etten tunnuksia tule jatkossakaan tuonne hommaamaan.
Kuumaa Sokeria 🥰
Kalenterissa seuraavana Tampere 14.-16.4.2026

Poissa Morjens

• Sr. Member
« Vastaus #30 : eilen kello 12:10:18 »
ylilautakeskusteluun kommentoin ehkä hieman puolueellisesti, että vaikka ymmärrän turskan näkökulmasta saadun henkilökohtaisen hyödyn, voi myös miettiä onko fiksua antaa tukeaan maksamalla ja ylipäätään sisältöä kuluttamalla sivustolle jossa sallitaan muun keskustelun ohella myös aktiivinen pahanteko ja vahingoittamiseen pyrkiminen.

Pahan olon purkamispaikkana varmasti ihan ok, mutta oleppa joku tunnistettava henkilö siellä raadeltavana, ihan millä alalla tahansa..
Vitulla päähän ja viheltää huulet.

Poissa Sektori

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #31 : eilen kello 23:38:52 »

Moderoinnille olisi kyllä silloin siellä töitä.

Mutta joo, ostajan näkökulmasta tosiaan, että tuon sivuston avulla olisin kyllä välttänyt miinaan astumisen.
Koska täällä, tai missään muuallakaan en jostain syystä ollut nähnyt varoitusta tuosta edellä mainitusta toimijasta.
Laudalta sen sijaan sai myöhemmin kuulla tuota. Eli kyllä tuokin tiedonhakupaikkana voi joskus olla ihan tarpeen ja hyödyllinen.

Poissa velihopea

• Hero Member
« Vastaus #32 : tänään kello 00:11:48 »

Pahan olon purkamispaikkana varmasti ihan ok, mutta oleppa joku tunnistettava henkilö siellä raadeltavana, ihan millä alalla tahansa..

Jep. Jälleen kerran se prepaid ja anonyymi meiliosoite näissä kuvioissa… Suositeltavaa myös palveluntarjoajille.

Joskus takavuosina kauan, kauan sitten luin Ylilaudan huoralankoja ja täytyy vaan todeta, että Vittu Mitä Paskaa 🤢
« Viimeksi muokattu: tänään kello 00:19:13 kirjoittanut velihopea »

Poissa Iina

• Full Member
  • Galleria (39)
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #33 : tänään kello 06:56:47 »
Huomenta ☀️♥️

Lueskelin ja pengoin ehtiessäni hieman tarkemmin lisää näkökulmia paha olo- ja vihapuhe-aiheesta (Helsingin Sanomat https://www.hs.fi/suomi/art-2000010466684.html, Yle https://yle.fi/a/74-20092517).

Itse asiassa poliisi seuraa nettikirjoittelua ja tekee tiedonhankintaa Ylilaudalla ja myös muilla nettipalstoilla. Ylilauta on poliisille "rikostiedustelun aarreaitta - verkkomaailman nuorisotalo ja Piritori".

Alla suoria ja muokkaamattomia viittauksia koottuina edellä mainituista lähteistä.

Netissä kirjoitellaan ympäri vuorokauden ja siksi muiden käyttäjien vinkit poliisin tiedonhankinnassa ovat ensiarvoisen tärkeitä, kertoo keskusrikospoliisin (krp) tiedusteluosaston rikoskomisario Antti Hyyryläinen.

Hänen mukaansa keskustelupalstojen käyttäjät ilmoittavat hyvin herkästi poliisille, jos kohtaavat verkossa poikkeuksellista tai vaarallista käyttäytymistä.

Ilmoitukset tehdään poliisin nettisivuilta löytyvän nettivinkkilomakkeen kautta.

Hyyryläisen mukaan nettivinkki­lomakkeen kautta tulee vuosittain noin 30 000 ilmoitusta. Krp:ssä kaikki ilmoitukset käsitellään huolellisesti niiden suuresta määrästä huolimatta, Hyyryläinen vakuuttaa.

KESKUSRIKOSPOLIISISSA on oma tietoverkkorikos­tiedusteluyksikkö, Hyyryläinen kertoo. Tiedustelutyön sisältö tässä yksikössä on pitkälti salassa pidettävää tietoa.
Hyyryläinen kuitenkin kertoo sen verran, että poliisissa on useita ihmisiä, jotka toimivat näissä tehtävissä. Nettivinkkejä seulovat poliisit ovat harjaantuneita erilaisten uhkatilanteiden sekä uhka-asioiden kanssa ja osaavat siten tunnistaa niitä.

Poliisin verkkosivuilta löytyvän nettivinkkilomakkeen kautta kuka tahansa voi ilmoittaa verkossa havaitsemastaan epäilyttävästä toiminnasta.
Hyyryläisen mukaan poliisi toivoo, että akuuteista vaara-asioista otettaisiin yhteyttä suoraan hätäkeskukseen.

Keskusrikospoliisin tiedusteluosaston rikoskomisario Antti Hyyryläinen kertoo, että ilmoituksista noin kymmenesosa johtaa jatkotoimiin.
Hänen mukaansa vinkkien määrä on hyvä asia.
– Ennaltaestävässä mielessä me kaipaammekin juuri niitä huoliviestejä kansalaisilta, ja että yhteisö on meihin yhteydessä, hän sanoo.

KRP:n mukaan yhteistyö Ylilaudan ylläpidon kanssa toimii hyvin. Sivusto luovuttaa tietoja käyttäjistään poliisin pyynnöstä.

Tässä vielä suora linkki poliisin nettilomakkeeseen (https://poliisi.fi/nettivinkki). Tuolla on myös kattavasti lisätietoja.

Lisäksi muutama sana vihapuheesta, jota tälläkin palstalla esiintyy (https://intermin.fi/poliisiasiat/viharikollisuus).

Vihapuhe on sanankäyttöä, jonka tarkoituksena on sulkea jokin ryhmä ulkopuolelle ja luoda kuva ryhmään kuuluvista ihmisistä epäilyttävinä, epäluotettavina, alempiarvoisina tai likaisina. Heidän voidaan väittää muodostavan jopa turvallisuusuhkan yhteiskunnalle ja valtaväestölle.

Vihapuhe ei ole vastavuoroista, sen tarkoituksena ei ole pyrkiä totuuteen eikä perustella esitettyjä väitteitä. 
Vihapuheessa vääristellään faktoja ja niitä esitetään valikoiden, käytettään retorisia tehokeinoja sekä luodaan viholliskuvia ja vahvistetaan me-muut-asetelmaa. Osa vihapuheesta täyttää rikoksen tunnusmerkistön. Kun vihapuhe täyttää jonkin rikoksen tunnusmerkistön, se katsotaan viharikokseksi. Vihapuhe voi myös olla yhdenvertaisuuslain nojalla laitonta syrjintää.

Nyt aamulenkille ja tulevat päivät IRL-elämää. Toimii aina pölyjen karistamiseen ♥️
Iina Hertta ♥️ Espoossa. Ks. kalenterista, milloin 💋
Kuvat: https://www.seksisaitti.net/index.php?action=profile;area=photos;u=20947

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #34 : tänään kello 07:59:14 »
Käy kyllä poliisia sääliksi. En tiedä pahempaa tuomiota kuin se että luet yöllä ylilautaa.
”this one has enkindled multiple females across the galaxy”

Poissa häkkisen isa

• Hero Member
« Vastaus #35 : tänään kello 08:08:28 »
Jep. Jälleen kerran se prepaid ja anonyymi meiliosoite näissä kuvioissa… Suositeltavaa myös palveluntarjoajille.

mä henkilökohtaisesti en kyllä pystyisi katsomaan itseäni peiliin jos alkaisin muiden mielipiteiden takia salailemaan hutsuilua, vaikka en tee mitään väärää. hävettäisi enemmän se että en eläisi avoimesti koska pelkäisin muiden reaktioita tai seurauksia. mutta ihmiset on erilaisia :)

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
« Vastaus #36 : tänään kello 09:04:55 »

mä henkilökohtaisesti en kyllä pystyisi katsomaan itseäni peiliin jos alkaisin muiden mielipiteiden takia salailemaan hutsuilua, vaikka en tee mitään väärää. hävettäisi enemmän se että en eläisi avoimesti koska pelkäisin muiden reaktioita tai seurauksia. mutta ihmiset on erilaisia :)
Tämä! Olenkin ihmetellyt kaikkia niitä jotka sanovat että eivät häpeä ammattiaan....mutta kun esität yhden ainoan kysymyksen "tietääkö vanhemmat"

Siinä kohtaa kun naama näkyy lehdessä tai telkkarissa niin jätän kysymyksen väliin.

Myönnän toki että omassa elämässäni on ollut asioita joita en isovanhempieni joulupöydässä kerro.

Poissa häkkisen isa

• Hero Member
« Vastaus #37 : tänään kello 10:07:11 »
^ siinä kyse on mun mielestä enemmän kohteliaisuudesta kuin häpeilystä, vaikka kaikki tietäisi että jokaisella joulupöydän ääressä olevalla on oma seksielämänsä, en mä halua välttämättä kuulla ihan kaikkia yksityiskohtia mummolta sen enempää kuin mummo multakaan :D

mutta kyllä me ollaan mummon kanssa monet kerrat puhuttu mun töistä, se on joskus ollut paikalla kun asiakas haki mut suoraan mummolasta ulkomaanmatkalle ja toi samalla mummolle kukkia, ja seuraavan kerran mummo kyseli pilke silmäkulmassa että mitäs sille komealle miehelle kuuluu. mummot <3

Poissa velihopea

• Hero Member
« Vastaus #38 : tänään kello 10:11:14 »

Ihmisten elämäntilanteet ovat myös kovin erilaisia. Kaikki ei aina pyöri vain oman navan ympärillä, vaan yksityisyyden suojaaminen voi olla tarpeen myös lähipiirin, etenkin omien lasten vuoksi. Takavuosina eräs tapaamani neito teki hommiaan aina kotipaikkakuntansa ulkopuolella käyttäen prepaidia yms. Hänellä oli eri-ikäisiä lapsia ja hän sanoi, että kauheinta mitä voisi tapahtua, olisi että lapsia alettaisiin kiusata koulussa sanoilla ”mutsis on huora!”

Myös tietyissä ammateissa toimiessa huorissakäynti on huono juttu mm. kiristysriskin (vaikka teoreettisenkin) takia.

Ja Ruotsin malli sitten on vielä ihan asia erikseen. Turskat ovat suuria rikollisia, poliisin tarkkailun ja julkisen häpäisyn kohteita. Onneksi olemme yhteiskuntana tuon sektorin kontrollilta välttyneet - ainakin toistaiseksi.

Mutta olisihan se ihana yhteiskunta, jossa äiti voisi kertoa joulupöydässä lasten ja isovanhempien kuullen millaisia pokia hänellä oli männä viikolla. Yhdellä oli alaspäin käyrä kyrpä ja rikkinäinen lompakko, toisella paskaiset kalsarit ja suihku jäänyt väliin jne. Tai että isä voisi samassa tilanteessa keskustella siitä, paljonko hän saa käyttää kuukaudessa rahaa seksipalveluiden ostamiseen. Että jos ei nyt mennäkään sinne Venetsiaan lomalle vaan tyydytään Tallinnaan, koska isän harrastukset ovat niin kalliita ;D

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
« Vastaus #39 : tänään kello 10:16:52 »
^^ Voi toki olla, en osaa sanoa mitä sinulle on vastattu jos olet asiaa tiedustellut. Minä olen asiaa tiedustellut silloin kun pientä penistäni myin. Ja huorien yleisin vastaus oli "en kerro koska hävettää ja tulee syyllinen olo"

Jokainen saa elää elämänsä ihan miten haluaa. Totesin vaan että hämmästyttää välillä se henkselien paukuttelu kuinka ei huoraamistaan häpeä. Sitten kun siihen otetaan mukaan sekin porukka joka ei halua kertoa edes kumppanilleen vaikka on hääpäivä lyöty lukkoon.

Mutta ilmeisesti kaikki tiiliskiveä pienempi on rakkautta, rakkautta vain.

Yleensä nämä "en halua aiheuttaa huolta selitykset ovat vain osasyy, ei perimmäinen" ja tuolla vastauksella saa vielä hyvän ihmisen merkinnän kouluvihkoon  :drinking:
« Viimeksi muokattu: tänään kello 10:19:36 kirjoittanut Lifti »