Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Aika loppuu ja turska ei saa  (Luettu 3596 kertaa)

Poissa Morjens

• Hero Member
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Aika loppuu ja turska ei saa
« Vastaus #60 : eilen kello 21:39:18 »
mä itse asiassa palaan tähän ketjuun vielä sen verran, että tämä koko ajatusmalli missä keikkapäivien täyttäminen asiakkailla on sitä rahanahneutta siis anteeksi "ansainnan maksimointia" eikä asiakkaan kokemuksen huomiointia, on ihan yks täys vitsi, ei pelkästään sen takia että kyllä me ihan kaikki rahan takia töitä tehdään, vaan myös siksi, että yleensä ne asiakkaat on tyytyväisempiä siihen että heille ylipäätään on mahdollista antaa se aika.

mulla varsin tyypillinen keikkapäivä tarkoittaa 7-10 asiakasta puolen tunnin väleillä, ja heistä 60-80% on palaavia asiakkaita, jo nyt joka keikalla on useampi vakkari keille ei enää ole sopivia tapaamisaikoja tarjolla. oisko se näiden asiakkaiden kokemus sit jotenkin merkittävästi parempi, jos mä myisin eioota vielä useammalle? :D meille suhteellisen suosituille keikkailijoille ois aika turhaa yrittää saada tapaamisaikoja jos oletus olis että me ei tulla sinne keikkakaupunkiin nimenomaan ottamaan asiakkaita aamusta iltaan. siinä ei paljoa paina että saitilla joku tyyppi joka ei todennäköisesti ikinä muutenkaan olisi sitä aikaa varaamassa valittaa ihan kettuna, että hapanta on kuitenkin.

Sähän sanoit jossain keskustelussa, että pitää saada vähintään 7 asiakasta/päivä että kannattaa. Mietin vaan että miten päivä ei voi olla kannattava, jos tienaa vaan vaikka 1000 euroa? Onhan sekin älytön määrä rahaa päivästä ja monet ottaa vaan 4-5 asiakasta/päivä.
Mitä papimpi, sitä pahempi.

Poissa Morjens

• Hero Member
« Vastaus #61 : eilen kello 21:48:05 »
Kuvitteellinen tapaaminen hupakon kanssa keskellä työpäivää palavereiden välissä. Sorry OT, tavallaan.

"Äkkiä sisälle", hupakko kuiskaa ovenraosta.

Puolitoista tuntia palaveriin. Outlook-muistutus tuntuu jo tykytyksenä taskussa. Pikainen halaus, hapuileva suudelma ja hupakon kämmen nousee pystyyn: ”Hold your horses, lover. Rahat ensin.”

Setelit vaihtavat omistajaa kuin pimeässä käteiskaupassa. Kuittia ei irtoa, mutta palvelulupaus puskee läpinäkyvien rintsikoiden läpi kovina kuin nortin natsat.

Vaatteet lentävät matkalla makuuhuoneeseen. Seisaaltaan, kontillaan, sivusta. Cowgirl. Turskan lantio pumppaa silmissä määrätietoinen ilme kuin kvartaalin viimeisiä KPI-tavoitteita metsästäessä: vain voitto hyväksytään.

Sitten katse osuu yöpöydän herätyskelloon. Se tikittää uhkaavasti. Juuri kun pussit keräävät voimia sylkeäkseen mällit, kello pärähtää: kymmenen minuuttia deadlineen.

Ääni on identtinen pomon soittoäänen kanssa. Raportti. Keskeneräinen. Iltapäivän ohjausryhmä.
Ajatus katkaisee kaiken. Biologia vetäytyy kuin budjetti leikkauslistalla.

”Ei lähde”, turska mutisee. ”Saisko viisitoista minuuttia lisäaikaa?”

”Käy”, hupakko sanoo tyynesti. ”Mutta lisäaika laskutetaan etukäteen.”

Turska konttaa etsimään housujaan eteisen ja makuuhuoneen väliltä, kaivaa setelit, maksaa. Kun hän kiipeää takaisin sänkyyn, operatiivinen toimintakyky on jo ajettu alas.

Kello tikittää. Palaveri lähestyy. Raportti kesken, ROI nollassa. Lisäajan maksua ei hyvitetä.

Kello on paha. Häiritsee joa sen näkee ja häiritsee jos ei näe. Itselle sopii paremmin, jos on selvillä ajan kulusta.

Poissa palvelunostaja

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #62 : eilen kello 21:50:53 »
Näkisin että jos haluaa varmasti saada vartin lisäaikaa kaiken varalta, niin sen voi saada ostamalla vartin pidemmän ajan etukäteen. Jos tämä tuntuu ostajana rahan tuhlaukselta, niin voisi pohtia oikein tarkkaan miksi asia olisi eri jos käyttämättömät lisäajat meneekin pt:n piikkiin.

Puhtaasti asiakkaan kannalta miettien, on toki myös niin että ajanvarauksen onnistumisprosentti on korkeampi ja lisäajoille yms. on enemmän mahdollisuuksia jos lähestyy sellaista pt:tä, jonka päivää ei ole myyty täyteen puolen tunnin vaihtovälein. Tämäkin on ihan validi kriteeri valintaa tehdessä.

Sähän sanoit jossain keskustelussa, että pitää saada vähintään 7 asiakasta/päivä että kannattaa. Mietin vaan että miten päivä ei voi olla kannattava, jos tienaa vaan vaikka 1000 euroa? Onhan sekin älytön määrä rahaa päivästä ja monet ottaa vaan 4-5 asiakasta/päivä.

Isa ei varmasti tarvitse mua vastaamaan puolestaan, mutta miksi ihmeessä pitäisi tyytyä tienaamaan 1000 jos kerran voi tienata 2000? Mieti vaikka sitä kautta mitä kaikkea se mahdollistaa, jos saa yhdessä päivässä tehtyä kahden päivän duunit.

Poissa Morjens

• Hero Member
« Vastaus #63 : eilen kello 21:58:16 »
Näkisin että jos haluaa varmasti saada vartin lisäaikaa kaiken varalta, niin sen voi saada ostamalla vartin pidemmän ajan etukäteen. Jos tämä tuntuu ostajana rahan tuhlaukselta, niin voisi pohtia oikein tarkkaan miksi asia olisi eri jos käyttämättömät lisäajat meneekin pt:n piikkiin.

Puhtaasti asiakkaan kannalta miettien, on toki myös niin että ajanvarauksen onnistumisprosentti on korkeampi ja lisäajoille yms. on enemmän mahdollisuuksia jos lähestyy sellaista pt:tä, jonka päivää ei ole myyty täyteen puolen tunnin vaihtovälein. Tämäkin on ihan validi kriteeri valintaa tehdessä.

Isa ei varmasti tarvitse mua vastaamaan puolestaan, mutta miksi ihmeessä pitäisi tyytyä tienaamaan 1000 jos kerran voi tienata 2000? Mieti vaikka sitä kautta mitä kaikkea se mahdollistaa, jos saa yhdessä päivässä tehtyä kahden päivän duunit.

Onhan se päivä silti kannattava mun käsittääkseni. Ei kai missään ammatissa pyritä saamaan jokaiselle päivälle maksimaalista tuottoa.

Poissa häkkisen isa

• Hero Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #64 : eilen kello 22:08:19 »

tuota noin, kuinka monta päivää kuukaudesta sä ajattelet että mulla on aikaa ja resursseja olla keikalla? :D
helsinki 2.-5.3., nähdään! kosketellen, ihana isa 😘

Poissa BrockLanders

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #65 : eilen kello 22:08:27 »
Kello on paha. Häiritsee joa sen näkee ja häiritsee jos ei näe. Itselle sopii paremmin, jos on selvillä ajan kulusta.

Mulle on tärkeää, että kello on näkyvissä. En tykkää yhtään, että mua joutuu muistuttamaan (vaikka sen tekisi kuinka kohteliaasti) ajan olevan lähellä loppua. Eikä siksi joudukaan, vaan haluan oma-aloitteisesti tietää milloin pitää alkaa tehdä lähtöä tai alkaa valmistella outcall-hupakkoa lähtöön.

En siis nauti millään tavalla kiireestä, mutta tunnetasolla on tärkeää pitää ajan suhteen aloite itsellä.

Poissa häkkisen isa

• Hero Member
« Vastaus #66 : eilen kello 22:15:10 »
Onhan se päivä silti kannattava mun käsittääkseni. Ei kai missään ammatissa pyritä saamaan jokaiselle päivälle maksimaalista tuottoa.

mä en kyllä tiedä minkälainen itseään kunnioittava yrittäjä oikein pyrkisi tarkoituksella tekemään vähemmän tulosta kuin mihin olisi varsin pienellä panoksella mahdollisuus :D

"moikka sopisiko sulle tunnin aika kello 18?"
"moi vaan! muuten kyllä, olen täällä työkämpällä tyhjän panttina ja olo on virkeä, mutta päätin etten halua tienata enää enempää. kokeile huomenna uudelleen!"

Poissa Morjens

• Hero Member
« Vastaus #67 : eilen kello 22:40:55 »

mä en kyllä tiedä minkälainen itseään kunnioittava yrittäjä oikein pyrkisi tarkoituksella tekemään vähemmän tulosta kuin mihin olisi varsin pienellä panoksella mahdollisuus :D

"moikka sopisiko sulle tunnin aika kello 18?"
"moi vaan! muuten kyllä, olen täällä työkämpällä tyhjän panttina ja olo on virkeä, mutta päätin etten halua tienata enää enempää. kokeile huomenna uudelleen!"

Siis onhan niitä, ketkä tyytyy riittävään tulotasoon, vaikka pystyisi tekemään enemmänkin. Mutta onhan tossa tietysti se pointti, että olet työkämpällä, etkä kotona.
Ei mitään käryä kuinka monta päivää kuukaudessa olet keikalla. Veikkaan alle 10.

Poissa häkkisen isa

• Hero Member
« Vastaus #68 : eilen kello 22:55:04 »
^ mutta miksi tyytyä, jos siihen ei ole mitään järkevää syytä? onko sillä tarkoitus olla joku itseisarvo, että saa vähemmän rahaa, kun voisi saada enemmän? ::)

juu, mulla on keikkoja yleensä yksi kuussa, ja kotona en toistaiseksi tee töitä. siitä voi laskea millaisen elintason saa milläkin päiväansiolla.

Poissa Morjens

• Hero Member
« Vastaus #69 : eilen kello 23:14:51 »
^ mutta miksi tyytyä, jos siihen ei ole mitään järkevää syytä? onko sillä tarkoitus olla joku itseisarvo, että saa vähemmän rahaa, kun voisi saada enemmän? ::)

juu, mulla on keikkoja yleensä yksi kuussa, ja kotona en toistaiseksi tee töitä. siitä voi laskea millaisen elintason saa milläkin päiväansiolla.

aa okei, en tajunnut että teet niin vähän. Se selittääkin asian.

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #70 : eilen kello 23:23:12 »
Sen verran tähän kun olen yrittäjänä itsekin toiminut päätoimisesti.

Moni tuntuu ajattelevan, että yksinyrittäjän pitäisi olla tyytyväinen, kunhan laskut saa maksettua ja jää vähän sukanvarteen. Mutta eihän kukaan kysy kilpaurheilijaltakaan, että miksi sä vielä treenaat, sähän voitit jo piirikunnalliset.