Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Seksityötä säätelevien lakien vaikutukset - osallistu haastatteluun!  (Luettu 312 kertaa)

Paikalla Osallistu_tutkimukseen

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
Moikka! :)

Mä teen väitöskirjaa Turun yliopistoon aiheena seksityötä säätelevien lakien vaikutukset seksityöntekijöihin Suomessa. Mua kiinnostaa myös, millasta sääntelyä seksityöntekijät itse haluaisivat ja tarvitsisivat. Tällaista tutkimusta Suomessa ei juurikaan ole tehty.

Etsin näihin kysymyksiin liittyen haastateltavia mun tutkimukseen. Tutkimukseen osallistuminen on täysin anonyymia. Haastatteluun voi osallistua kaikki yli 18 vuotiaat, jos on myynyt Suomessa seksipalveluita. Kaikki seksityön muodot on tervetulleita! Voidaan joko tavata Pro Tukipisteen tiloissa Helsingissä (Turussa tai Tampereella), tai sitten Zoomin kautta etänä. Myös joulun aikaan haastattelut Oulun seudulla onnistuu!

Multa saa lisätietoja kysymällä yksityisviesteillä tai vaikka suoraan spostista!

Poissa MikaM

• Hero Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Moikka! :)

Mä teen väitöskirjaa Turun yliopistoon aiheena seksityötä säätelevien lakien vaikutukset seksityöntekijöihin Suomessa. Mua kiinnostaa myös, millasta sääntelyä seksityöntekijät itse haluaisivat ja tarvitsisivat. Tällaista tutkimusta Suomessa ei juurikaan ole tehty.

Etsin näihin kysymyksiin liittyen haastateltavia mun tutkimukseen. Tutkimukseen osallistuminen on täysin anonyymia. Haastatteluun voi osallistua kaikki yli 18 vuotiaat, jos on myynyt Suomessa seksipalveluita. Kaikki seksityön muodot on tervetulleita! Voidaan joko tavata Pro Tukipisteen tiloissa Helsingissä (Turussa tai Tampereella), tai sitten Zoomin kautta etänä. Myös joulun aikaan haastattelut Oulun seudulla onnistuu!

Multa saa lisätietoja kysymällä yksityisviesteillä tai vaikka suoraan spostista!

Suomessa on seksiyrittäjiä. Jotta olisi seksityöntekijä, pitäisi olla parittajalla töissä.

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
En ole kohderyhmää, varmaan auttaisi ja madaltaisi osallistumiskynnystä kun selventäisit hieman tarkemmin, että
- kuka rahoittaa tutkimusta
- miten aineisto säilytetään
- kuka näkee alkuperäiset tiedot
- äänitetäänkö haastattelut
- mikä on lähestymiskulma asiaan ja mikä on tutkijan mielipide seksityöstä

Hyvä asia tämä kait muuten on että kuullaa seksityöntekijöiden ääntä

Paikalla Osallistu_tutkimukseen

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
En ole kohderyhmää, varmaan auttaisi ja madaltaisi osallistumiskynnystä kun selventäisit hieman tarkemmin, että
- kuka rahoittaa tutkimusta
- miten aineisto säilytetään
- kuka näkee alkuperäiset tiedot
- äänitetäänkö haastattelut
- mikä on lähestymiskulma asiaan ja mikä on tutkijan mielipide seksityöstä

Hyvä asia tämä kait muuten on että kuullaa seksityöntekijöiden ääntä

Hyvä nosto!

- Mulla on 3 vuoden rahoitus Turun yliopiston oikeustieteelliseltä tiedekunnalta. Rahoitusta jäljellä alle vuosi.
- Haastattelut ääninauhoitetaan ääninauhurilla (ei puhelimella) JOS se on osallistujalle ok. Jos ei, otan muistiinpanot haastatteluista koneelle käsin. Olen myös tehnyt puheluhaastattelua, jolloin otan myös muistiinpanot käsin koneelle.
- Aineisto (ääni) säilytetään Turun yliopiston ylläpitämällä, salasanasuojatussa verkkotallennuskansiossa, johon on vain minulla pääsy. Litteroin (muutan äänitiedostosta kirjoitettuun muotoon haastattelun) itse aineiston, joten äänitiedostoa ei kuule kukaan muu. Äänitiedosto poistetaan viimeistään 2kk päästä haastattelusta. Litteroitu aineisto pyritään anonymisoimaan mahdollisimman tarkasti.
- Litteroitua ja anonymisoitua aineistoa voi nähdä omat väitöskirjaohjaajani ja vastaväittäjä tarpeen mukaan.
- Mun kiinnostus aihetta kohtaan on täysin teoreettinen eikä mulla ole seksityötaustaa. Kiinnostaa, miten jotkut lait ylläpitää epäarvoisuutta ja aiheuttaa väkivaltaa ja harmeja. Mun lähtökohta on, että kaikki seksityötä kriminalisoivat lait ovat haitallisia. Haitallisena näen myös esim. ostonkriminalisoinnin. Näen, että seksityötä pitäisi pystyä järjestämään laillisesti ja turvallisesti. Olen taustaltani kriminologi, ja tarkastelen tässä kontekstissa kriittisesti lain synnyttämiä harmeja ja negatiivisia vaikutuksia.

Ja seksityötermistä - niinkuin ensimmäinen nosto osoittikin - käytän tällä hetkellä seksityö termiä puhuessani yleisesti seksi- ja erotiikka alalla työskentelevistä ihmisistä. Ymmärrän seksityöntekijä termin ongelmallisuuden ja tämä on tietysti hyvä keskustelunaihe.

Mulla on tutkimukselle tietosuojaseloste ja lisää tietoa tutkimuksesta esite, jos kiinnostaa perehtyä enemmän niin niitä voi pyytää! Tähän ei pdf muodossa saa niitä liitettyä.

Poissa Pupu7000

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Aloittajalle vinkkinä, että tällaisiin haastatteluhakuihin on hyvä avata kaikki tarpeellinen jo alkuunsa. Luulisi, että tiedät mikä kaikki on tarpeellista. Esittele itsesi nimen kanssa, vältä tuttavallista slangia esittelyssä. Kyllä seksityöntekijät ymmärtävät myös kirjakieltä.

Termi "seksityöntekijä" on ongelmallinen lähinnä yhden kirjoittajan mielestä, joka ei ole tiettävästi edes alalla, eikä siten kuulu heihin, joiden mielipiteistä ja kokemuksista olet nyt kiinnostunut.
Stifler's mom.

Poissa Iina

• Full Member
  • Galleria (38)
  • ****** Rakastajien aatelia
Hei mahtavaa, mä lähden tähän mukaan. Itse akateemisena horona luotan kyllä siihen, että väitöskirjatutkijalla on tarpeellinen metodologinen osaaminen taustalla.

Tärkeä aihe ja mielenkiintoinen! Laitan sulle yv.  :inlove:
Iina Hertta ♥️ Espoossa. Ks. kalenterista, milloin 💋
Kuvat: https://www.seksisaitti.net/index.php?action=profile;area=photos;u=20947