Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: AI-äly sub vai dom?  (Luettu 606 kertaa)

Poissa Kimalainen

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
AI-äly sub vai dom?
« : Lokakuu 21, 2025, 08:16:36 »
Mitä ilmeisimmin näilläkin sivustoilla käytetään jo tekoälyä hyväksi sivuston päivittäisessä ylläpidossa. Huomasin..Ja ihan varmaan löytyy turskia ja palveluiden tarjoajia, jotka käyttävät kaikenmaailman älyjä muualla töissä ollessaan. Itse olen tekoälyjen aktiivikäyttäjä. Haen tietoa ja käytän niitä asioiden selvittämiseen ja ratkaisemisiin. Vaikkapa esim. Miten imac saadaan jälleen toimimaan terminaali-ikkunan komennoilla…Pikkupojan innolla ja jo varttuneemman miehen kokemuksella totean, että jännän tulevaisuuden äärellä ollaan. Ja jos työt puuduttaa, niin esim. chatGPT:n kanssa voi jutella vaikka swahilin kielellä. Se ”kaveri” ei väsy, eikä unohda..ei tosin naisetkaan  :laught:

Poissa Loco Lucy

• Jr. Member
  • Galleria (10)
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: AI-äly sub vai dom?
« Vastaus #1 : Lokakuu 22, 2025, 01:14:31 »
Mä kokeilin myös tekoälyä, mutta en koe sen käytöstä apua oikeestaan muuhun kuin IT alan juttuihin. Se on myös tosi epäeettinen ratkasu monin tavoin ja toivon ettei sitö käytettäis. Lisääntymäänpäinhän sen käyttö on, ikävä kyllä.
Horoiluun erikoistunut Domme satunnaisesti exhibbailemassa saitilla.

Isoa pyllyä OF:ssä ♥️

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #2 : Lokakuu 22, 2025, 04:44:48 »
^ Mä en pysty edes kuuntelemaan mainosta kolmea sekuntia pidempään jos huomaan että tekoäly.  Mulle tulee ihan ufo olo.  Lisäksi samantien kyseinen tuote on boikotissa.

Harmi sinänsä....olin niin toiveikas. Ajattelin että mun kaikki naisongelmat olisi ratkaistu. Mutta ei jumalauta!
Can I be your RILF (Retard I'd Like to Fuck)

Poissa Loco Lucy

• Jr. Member
  • Galleria (10)
« Vastaus #3 : Lokakuu 22, 2025, 12:58:04 »
^"kuuntelemaan mainontaa" ?

Mikä juttu? Käytetäänkö niitä jossain audiojutuissakin jo?

Poissa Kellopeliappelsiini

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #4 : Lokakuu 22, 2025, 14:06:53 »
No siis teen omat luentomateriaalit myös tuntiäänitteinä saavutettavuuden varmistamiseksi tekoäly luettuina.

Helpompi niin jättää kone tekemään duunia ja lähteä vaikka huoriin siksi ajaksi kuin lukea itse.

Mutta be aware, tekoäly alkaa saavuttamaan tasoa jossa se pystyy huijaamaan sinua olevansa tuttu (jos käytettävissä riittävästi taustamateriaalia) ja tällä hetkellä 70% ihmisistä ei tunnistaisi että chattääkö tutun vai ai:n kanssa. Ja tuosta on lyhyt matka siihen että saat soiton jossa joku läheinen pyytää sulta pari donaa tililleen ja heität ne tuosta vaan koska kaveri...
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #5 : Lokakuu 22, 2025, 15:54:56 »

Voi olla että meille tulee eri mainokset mutta en muista koska juutuupissa olisi viimeksi tullut mainos johon oikea ihminen olisi antanut äänensä.

Televisiosta en tiedä. En ole avannut televisiota ja katsonut siitä liikkuvaa kuvaa varmaan kymmeneen vuoteen. Järviradiossa puhuu vielä ihmiset. Muista radiokanavista en osaa sanoa.
Can I be your RILF (Retard I'd Like to Fuck)

Poissa Kimalainen

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #6 : Lokakuu 23, 2025, 06:42:05 »
No siis teen omat luentomateriaalit myös tuntiäänitteinä saavutettavuuden varmistamiseksi tekoäly luettuina.

Helpompi niin jättää kone tekemään duunia ja lähteä vaikka huoriin siksi ajaksi kuin lukea itse.

Mutta be aware, tekoäly alkaa saavuttamaan tasoa jossa se pystyy huijaamaan sinua olevansa tuttu (jos käytettävissä riittävästi taustamateriaalia) ja tällä hetkellä 70% ihmisistä ei tunnistaisi että chattääkö tutun vai ai:n kanssa. Ja tuosta on lyhyt matka siihen että saat soiton jossa joku läheinen pyytää sulta pari donaa tililleen ja heität ne tuosta vaan koska kaveri...

Juttelin erään tutkijan kanssa aiheesta ja hän kertoi antaneensa  alaiselleen negatiivista palautetta. Oli tehnyt tutkimukseen liittyvän työn tekoälyn avustamana. Ei ollut kuulemma hyvä asia. Tutkimus liittyi erääseen lääketieteelliseen työhön,johon tämä yksityisrahoituksella toimiva tiimi työskenteli.

Poissa Kimalainen

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #7 : Lokakuu 23, 2025, 06:55:34 »

Voi olla että meille tulee eri mainokset mutta en muista koska juutuupissa olisi viimeksi tullut mainos johon oikea ihminen olisi antanut äänensä.

Televisiosta en tiedä. En ole avannut televisiota ja katsonut siitä liikkuvaa kuvaa varmaan kymmeneen vuoteen. Järviradiossa puhuu vielä ihmiset. Muista radiokanavista en osaa sanoa.

Oot kyllä kova karpaasi, jos et kymmeneen vuoteen ole Arvia tai Urpoa katsellut..puhumattakaan Pekasta..  Järviradion toodeella hitaasti puhuva naisjuontaja on varmasti aito ihmisääni..tai no..mistä pirusta sen tietää. Tarpeeksi kun äänidataa  syöttää AI:n muistiin, niin sehän juontaa lähetyksen vaikka klingonien kielellä ja turun murteella.

Poissa Kapu

• Sr. Member
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
« Vastaus #8 : Lokakuu 23, 2025, 08:16:24 »
^Englannin painotuksia en osaa riittävän hyvin. Suomi on hieno ja haastava kieli: tavujen painotus, puheen rytmi ja puhenopeus, ääntämisen lisäksi tuottavat (onneksi) virheitä tekoälyn viestintään. Arvostan aitoutta.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #9 : Lokakuu 23, 2025, 09:00:17 »
Tekoäly on mullistanut lääketieteellistä tutkimusta ja lääkekehitystä viimeisen vuosikymmenen aikana aivan tolkuttomasti. Sen avulla on pystytty käsittelemään ja yhdistelemään valtavia määriä tutkimusdataa tavalla, johon ihmiset eivät yksin pystyisi. Merkittävimpiä saavutuksia ovat esimerkiksi DeepMindin AlphaFold, joka ratkaisi proteiinien rakenteiden ennustamisen ongelman ja nopeutti lääkeaineiden suunnittelua, sekä tekoälyn avulla löydetty uusi antibiootti Halicin, joka tehoaa myös moniresistentteihin bakteereihin. Näiden lisäksi tekoälyä hyödynnetään laajasti sairauksien, kuten syövän ja Alzheimerin, varhaisessa tunnistamisessa lääketieteellisten kuvien ja potilastietojen analyysissä.

Käytännössä tekoäly ei korvaa lääkäreitä tai tutkijoita, vaan toimii tehokkaana apuvälineenä, joka pystyy seulomaan tietoa, tunnistamaan piileviä yhteyksiä ja ehdottamaan lupaavia tutkimussuuntia. Tämä on lyhentänyt lääkekehityksen alkuvaiheita jopa murto-osaan entisestä ja mahdollistanut uusien hoitomuotojen nopeamman kehittämisen. Lääketiede on ainakin yksi niistä aloista, joilla tekoälyn hyödyntämiseen suhtaudutaan yleisesti positiivisest sen kiistattomien saavutusten ansiosta.

Tekoälyä pidetään toisaalta epäeettisenä energiasyöppönä, mutta suhteellisuuden vuoksi on hyvä muistaa, että esimerkiksi Netflixin tai YouTuben jatkuva suoratoisto kuluttaa moninkertaisesti enemmän energiaa. Silti harva pitää elokuvien katsomista tai videoiden selaamista moraalisesti ongelmallisena.

Sen sijaan tekoälyn käyttö mainospuolella, varsinkin ne geneeriset, koneella puhutut YouTube-mainokset tai virtuaalijuontajat , aiheuttaa kyllä meikäläisellä välittömän kanavanvaihdon tai puhelun katkaisun.

Poissa Loco Lucy

• Jr. Member
  • Galleria (10)
« Vastaus #10 : Lokakuu 23, 2025, 19:34:18 »

Bhaha. Oon kyllä semi offgrid omalla tavallani, sillä mulla ei oo telkkaria, enkä someja käytä kun pakollisesti työn myötä.

Youtubea en oo käyttäny vuosiin ja spotifysta on tarkotus siirtyä älppäreihin.

Radiota en kuuntele ollenkaan.

Vois sen kyl nyt ostaa faradayn häkkiin varmuudeks, mut kuuntelemaan sitä en rupee.

Poissa Kimalainen

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #11 : Lokakuu 24, 2025, 08:59:57 »

Bhaha. Oon kyllä semi offgrid omalla tavallani, sillä mulla ei oo telkkaria, enkä someja käytä kun pakollisesti työn myötä.

Youtubea en oo käyttäny vuosiin ja spotifysta on tarkotus siirtyä älppäreihin.

Radiota en kuuntele ollenkaan.

Vois sen kyl nyt ostaa faradayn häkkiin varmuudeks, mut kuuntelemaan sitä en rupee.

Harvakseltaan tulee vastaan ihmisiä,joilla ei ole mitään..tunnen pari ihmistä;siis ei mitään sometiliä. Toinen on 80-v mies,toinen 60-kymppinen,ehkä Jehovalainen. Ja eräs tietoturva-alan guru. Hänen päätöksensä ymmärrän kyllä täysin!
Viime viikolla olin erään seuran hallituksen kokouksessa,jossa heräsi melko kiivaskin väittely somesta. Syynä keskusteluun,oli jäsenmäärän pieneneminen ja ikääntyminen.Osa vanhoista jäsenistä vastusti ajatusta ja osa halusi taas laajentaa julkisuutta,markkinointia ja kontaktipintaa someen. Itse olin jälkimmäisten joukoissa. Tunsin itseni turhautuneeksi kun "vanhat jäärät" kaivautuivat poteroihin. Asioihin pitää suhtautua neutraalisti ja esim. Tekoäly on vain apuväline, kuten laskin tai tietokone. Kuka osaa parhaiten käyttää apuvälineitä,niin ei työt lopu. Niinkuin kaikissa asioissa,niihin liittyy reunailmiöitä..ei voi mitään
Jos olisin nuorempi(huokaus)alkaisin täysillä opiskelemaan AI käyttöä. Saman teknohypyn tein 80,90- luvun taitteessa, 386-tietokoneiden alkuaikoina. Ja kannatti tehdä.
Edellinen kirjoittaja mainitsikin lääketieteen ja SE on iso asia.