Aloitteleva hupakko kaipais neuvoja muutamissa käytännön asioissa. Pron kautta en ole saanut mentoria, oisko täällä joku kiltti? 🫶🏻🙏🏻
ModEdit: yksityisviestien pyytäminen kielletty.
ModEdit: yksityisviestien pyytäminen kielletty.
Uutiset:
Pro:n kautta pääsee verkostoitumaan isompaan yhteisöön täynnä kolleegoita. Suosittelen yrittämään uudelleen heidän kauttaan. Se jos on yksi ainoa mentori, ei välttämättä ole hyvä, koska tätä työtä tehdään tosi monella erinäköisellä otteella ja tyylillä. Ja tapoja toimia eri tilanteissa on yhtä monia kuin meitä hupsukoita.![]()
Mä varasin sillon Pron työntekijöltä ihan ajan ja puhuttiin puolitoista tuntia mua mieltä askarruttavista asioista ja kaikesta muusta tarpeellisesta 😇💙 Ni sain kyl itse hyvän startin tähän työhön ja sit samalla myös heti vertaistuen piiriin.
Se jos on yksi ainoa mentori, ei välttämättä ole hyvä, koska tätä työtä tehdään tosi monella erinäköisellä otteella ja tyylillä. Ja tapoja toimia eri tilanteissa on yhtä monia kuin meitä hupsukoita.
Se jos on yksi ainoa mentori, ei välttämättä ole hyvä, koska tätä työtä tehdään tosi monella erinäköisellä otteella ja tyylillä. Ja tapoja toimia eri tilanteissa on yhtä monia kuin meitä hupsukoita.
Erittäin hyvä neuvo ja kommentti Livyalta 👌
Se on juuri noin, että tyylejä ja otteita on tässä lajissa paljon, kirjo on laaja. Mutta usein juuri myyjäpuolella mielikuva perustuu vain omiin ja omalta (kuitenkin lopulta rajalliselta) kollegaverkostolta opittuihin ja kuultuihin tapoihin, joista sitten luullaan, että ne ovat yleinen tai ainoa oikea tapa ja että kaikki muutkin tekevät niin. Tosi monet myyjät luulevat, että kaikki muut myyjät toimivat juuri niin kuin he ja heidän kaverinsa. Sen huomaa täällä saitillakin. Aktiivisesti ja monipuolisesti harrastavalla ostajalla on yleensä paljon parempi ja kattavampi kuva alan tavoista ja käytännöistä - erityisesti siitä, että niitä on monenlaisia. Aktiivinen pitkän linjan ostaja on tavannut moninkertaisen määrän erilaisia myyjiä parhaitenkaan verkostoituneisiin myyjiin verrattuna.
Joten juuri noin kuin Livya sanoi - hanki ihmeessä useampi mentori, jotka edustaisivat yhdessä laajaa näkökulmaa. Älä kopioi ketään, vaan jalosta mentorien avulla oma toimintatapasi. Sillä tavalla kuka tahansa yrittäjä menestyy - jos teet niin kuin muut, olet parhaimmillaankin vain yhtä hyvä kuin kilpailijasi.