En ole palvelun ostaja, mutta mulla olisi aiheeseen liittyen täysin 100% vilpitön kysymys heille.
Olen nimittäin ilmeisesti lukenut liikaa uutisia. Siellä pyörii jatkuvasti tarinat, miten Romaniasta/Tsekistä/jostain Afrikasta ym värvätään naisia "siivoojiksi" ja totuus paljastuu sitten perillä. Siinä vaiheessa olet mamalle velkaa kymppitonneja ja passikin on viety. Yrität epätoivoisesti lähettää rahaa kotipuoleen etkä kehtaa kertoa miten tässä kävi.
Onko medioiden sisältö tämän osalta puppua ja sitä ei tapahdu, ainakaan Suomessa ja mitenkään ratkaisevissa määrin? Vai erottaako nämä tapaukset jotenkin sisään astuessaan? Vai eikö sillä ole niin väliä? Olen oikeasti utelias tietämään tämän, koska tällä palstalla aluksi hämmästyin sitä miten ulkkarit rinnastettiin suomalaisiin, kun ajattelin että heistä 90% on hommaan pakotettuja.
Kesäkuussa oli uutiset kahdesta erillisestä kotimaisesta alaikäisen parituksesta. Siihen ”eikö sillä ole niin väliä” voi hakea vastausta niistä, tai lähihistorian eniten julkisuutta saaneesta tapauksesta (
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009930961.html). Oma tulkinta on, että tietynlaisiin ilmoituksiin reagoi tietynlainen joukko, jota ei todellakaan kiinnosta.
Omasta puolesta voin sanoa, että millä tahansa hetkellä suurin osa ilmoituksista REssä ja naapurissa on sellaisia, että en ottaisi yhteyttä vaikka se olisi ainoa ilmoitus. Syitä on toki muitakin kuin epäily laittomuuksista, mutta mulla on oikeasti aika tiukka seula siihen että pt vaikuttaa itse aktiiviselta toimijalta.
Jos olen joskus tietämättäni ostanut parituksen tai ihmiskaupan uhrilta, niin se on oikeasti tapahtunut tietämättäni. Toisaalta rikoskynnys täyttyy jos on edes syytä epäillä, joten kukaan tuskin on niin tyhmä, että kertoisi ostaneensa joltain jonka tietää paritetuksi. Tämä tietty myös hankaloittaa muiden varoittamista.
(En nyt jaksa tässä yhteydessä pohtia parituskäsitettä lain koko laajuudessa, ts. kattaen kaikenlaiset agenttitoimistot ja matkanjärjestelijät, ja mitä ”syytä epäillä” tässä mielessä tarkoittaisi.)
Jos mietin yksittäisiä käyntejä, niin ulkkarit on olleet ihan normaaleja ihmisiä. Yksi huomasi mun urheilukellon ja näytti omaa samanlaista, kertoi saaneensa lapseltaan lahjaksi. Yksi tuli siwakassit kädessä myöhässä ja tarjosi bissen kun hommat oli hoideltu. Yhden kanssa meinasi koko aika mennä yhteisestä harrastuksesta höpöttämiseksi. Jne. Joskus seksi on intohimoisempaa, joskus kylmän asiallista; molempia saa myös suomalaisilta. En mä edes tiedä mitä voisin huomata, jos oletetaan että en ole onnistuneesti karsinut kaikkia paritettuja jo ilmoituksista. Hermostuneimmat tai muuten erikoisimmat käyttäytymiset on tulleet kotimaisilta, joiden en erinäisistä muista syistä usko olevan paritettuja.