Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: "Kelloa ei katsottu"  (Luettu 4141 kertaa)

Poissa Peetu

• Jr. Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: "Kelloa ei katsottu"
« Vastaus #40 : Heinäkuu 25, 2025, 17:36:47 »
Mulle itselleni ei sovi minuuttiaikataulu, koska en voi sietää kellon kanssa kilpaa panemista. Siitä johtuen mun puoli tuntinen on hyvin usein lähempänä kolmea varttia, kuin puolikasta. Ja tunti saattaa olla joskus jopa lähempänä puoltatoista, kuin tuntia. Tapauskohtaista. Kun rentouttava taustamusiikki loppuu 30/60min kohdalla, jutustellaan kuulumiset loppuun (jos on kesken), asiakas käy mahdollisesti pesulla ja sitten pukeutuu.

Mäkään en tykkää kellon kanssa kilpailemisesta, minkä takia teenkin mieluiten pitkiä tapaamisia jolloin ei tule kiireen tunnetta vaikka olisikin tietoinen kellonajasta. Luovuin jo pitkän aikaa sitten vartin ajoista kokonaan koska se minuuttipeli ei kertakaikkiaan tunnu musta hyvältä palvelulta. Nyt olen jo jonkin aikaa harkinnut puolen tunnin ajoista luopumista kokonaan, samasta syystä, mutta en ole vielä tehnyt ratkaisuja.

Joskus asiakkaat stressaavat kellosta ja vilkuilevat sitä. Jos huomaan, niin kiellän kyllä katsomasta kelloa. Ajan kulun seuraaminen on mun tehtävä, asiakkaan tehtävä on rentoutua ja nauttia eikä se onnistu kelloa katsomalla.

Paljon samoja ajatuksia täällä – kiitos Anna, että sanoitit tämän niin hyvin.

Itse olen luonteeltani hieman jännittäjä, joten suosin mielelläni pitkiä tapaamisaikoja ja tuttuja vakiokontakteja. Lyhyemmät ajat saavat helposti aikaan kiireen tunteen, jolloin rento ja rauhallinen tunnelma jää helposti puuttumaan. Esimerkiksi ajankulusta muistuttaminen vartin välein kahden tunnin tapaamisessa olisi itselleni aika latistava kokemus – silloin ei oikein pääse rauhoittumaan tai keskittymään hetkeen.

Tilanteet, joissa huoneessa on näkyvillä useita kelloja, saavat helposti olon tuntumaan kiireiseltä. On toki hyvä, jos peseytymisen yhteydessä voi vilkaista aikaa tarvittaessa, mutta muuten olisi ihanteellista, ettei kelloon tarvitsisi koko ajan kiinnittää huomiota.

Yhdellä aiemmista vakiotuttavuuksista oli tapana kysyä toisinaan tapaamisen alussa, onko kiire – ehditäänkö esimerkiksi juoda kahvit ja jutella hetki ennen varsinaista aloitusta tai lopuksi. Se oli pieni, mutta erittäin mukava ele. Sen ansiosta kiireen tunne ja jännitys usein hävisivät jo alkuvaiheessa.

Oma ihannetapaaminen on sellainen, jossa kellon merkitys ikään kuin katoaa (yleensä sisäinen kello toimii hyvin mutta jotkut naiset saavat sen sekoamaan) – vaikka aika tietenkin hallitaan hienovaraisesti taustalla. Tilanne saa edetä omassa tahdissaan, rauhassa, ilman hopun tunnetta. :inlove:

Paikalla saapasjalkakolli

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #41 : Heinäkuu 25, 2025, 18:46:49 »
^ Erittäin kannatettavia tuollaiset "juodaan kahvit ja jutellaan ens", ei ehkä kaikille.
"la bellezza si vede il fascino si sente" ~ RG

Poissa Livya

• Full Member
  • Galleria (16)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #42 : Heinäkuu 26, 2025, 12:49:05 »
Teen pelkästään keikkoja, joten kello tilanne riippuu aina keikkakämpästä. Todella harvoissa on seinäkelloja. Olen tullut lopulta siihen tulokseen, että paras tapa seurata aikaa on oma älykello. Siihen see helposti laitettua äänettömän ajastimen vaikka 45min, kun asiakas on suihkussa/käsipesulla. Ja sen pystyy laittamaan kiinni itse huomaamattomasti, ennenkuin värinä alkaa. Se toimii asiakkaille, jotka haluavat totaalisen kiireettömän tunnelman ja asiakkaille, jotka tykkäävät kysyä aina välillä paljonko meillä on aikaa jäljellä. Uskokaa tai älkää, näitäkin on.

Tarjoan aina juotavaa asiakkaille. Yleensä valikoimassa on vissyä, hanavettä ja limpparia, joskus myös kahvia, riippuen omasta aikataulusta ja kolottaako kahvihammasta just sillä hetkellä.

Pyrin siis aina kiireettömään ja rentoon tunnelmaan koska se on mukavin myös itselle 😊
Jotain tuhmia ajatuksia😘

Poissa Sektori

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #43 : Heinäkuu 26, 2025, 22:13:26 »
Täällä törmää usein fraasiin 'eikä kelloa katsottu', kun puhutaan asiakaskokemuksesta. Mitä tällä oikeastaan tarkoitetaan?

Että palveluntarjoaja oli niin taitava, ettet edes huomannut hänen seuraavan ajankulua?

Että aikaa ei seurattu lainkaan, ja käynti hinnoiteltiin muulla perusteella?

Vai että olit niin jumalattoman kova panomies, ettei käyntiä yksinkertaisesti raaskittu lopettaa?

Vai jotain ihan muuta?
Mulle nää tarkottaa oikeestaa paria eri asiaa.
Eli "kelloa ei katsottu" voi viitata siihen, et pt ei toimi mitenkää liukuhihnamaisesti, eikä sellaista kiireen ja suorituksen tuntua tule.

Ja sit seki jos tarjoaa "kiireetöntä aikaa", että ei oo niin justiin vaikka menisi vähän yli. Normaalistihan pt ilmottaa millo homma ohi, nii tietää laittaa kamppeet päälle ja poistuu paikalta.
Nää siis positiivisessa valossa.

No sit taas siinä vähän ikävämmässä valossa muistan erään täälläkin toimineen pt:n, joka puheissaan antaa ymmärtää tarjoavansa kiireetöntä aikaa, mutta sitten todellisuudessa ylimenneestä ajasta vaaditaan lisää rahaa hommien jälkeen.