Keskustelua paikkakunnittain > Etelä-Suomi

Raportti - Miira

<< < (5/13) > >>

MikaM:

--- Lainaus käyttäjältä: palvelunostaja - Maaliskuu 29, 2025, 15:06:37 ---”Haluaisin puolen tunnin ajan mutta myös lyhyempi kelpaa” tms. viestisi sen mitä asiakas haluaa sanoa. Sen mitä asiakas todellisuudessa sanoi voi periaatteessa tulkita myös niin, että saattaakin tulla vartin myöhässä ja haluaisi silloin maksaa vain vartista.

Mielestäni Miira olisi tuossa pienellä pelisilmällä voinut halutessaan saada tapaamisen sovituksi, mutta jos on kiireessä mahdollisesti saapuva vartin asiakas niin ymmärrän kyllä hyvin miksi riskianalyysi ratkesi näin. Se on selvää että varsinaista sopimista ei missään kohtaa tuossa ollut tapahtunut.

Asiakkaan turhautuminen on myös ymmärrettävää, mutta ongelman juurisyy oli asiakkaan oma kiire.

Meh.

--- Lainaus päättyy ---

Ilmeisesti tämä viesti olisi liian vaikea.
Puoli tuntia tänään kello 17:45? OK?
Näin eräs PT varmistaa minun kanssa tapaamiset.

häkkisen isa:

--- Lainaus käyttäjältä: pekkapa3 - Maaliskuu 29, 2025, 15:10:01 ---
>että itsekin olisin kieltäytynyt varauksesta ... eikä ole varmuutta siitä ehtiikö asiakas ehdottamalleen ajalle
Niin oli palveluntarjoajan ehdottoma aika, ei minun, minä vain yritin tulla sovittuun aikaan ja olisin hyvin kerennyt

--- Lainaus päättyy ---

mun nähdäkseni sulle kylläkin kerrottiin koska alkaen palveluntarjoaja on tavattavissa, jonka jälkeen sinä ehdotit aikaa kello 17:45.

--- Lainaus käyttäjältä: pekkapa3 - Maaliskuu 29, 2025, 15:10:01 ---
>syytös että "reilu tunti odotetaan ja 2 minuuttia ennen sovittua aikaa ei käykään" ei kyllä pidä mitenkään paikkaansa
Aha, eli asiakas on aina väärässä ja asiakkaan ajankäytöllä ei ole mitään väliä. Minä olen tottunut siihen että ollaan ajoissa,
jos myöhästytään tai perutaan, koitetaan sovitella, pahoitellaan asiaa ei niin että tullaan kirjoittamaan tänne että "ensimmäisen kerran asiakas uhkaili negatiivisella rapsalla" ja estetään kommunikointi. Ei minulla ainakaan ole tapa toimia noin enkä halua toimia tuollaisten toimijoiden kanssa.

--- Lainaus päättyy ---

no mutta sinähän kirjoitit negatiivisen rapsan, joten väite siitä, että kyseessä oli uhkaus, osui miiralta aivan oikeaan.

syystä tai toisesta teillä nyt oli miiran kanssa erilaiset käsitykset siitä onko tapaaminen sovittu vai ei. miiran mielestä ei selkeästi ollut, joten hänen näkökulmastaan ei varsinaisesti ole mitään "myöhästymistä tai peruuntumista", mitä pitäisi sovitella tai pahoitella.

kerroit olevasi tottunut siihen että ollaan ajoissa, eikös tämä ole nyt vähän ristiriidassa sen kanssa että vasta 17:39 vahvistit miten pitkän tapaamisen haluat ja 17:42 kerrot lähteväsi rikkomaan seteleitä? sulla kuitenkin todennäköisesti oli tiedossa jo silloin 16:33 infot saatuasi paljonko tapaaminen maksaa.

suosittelen varaamaan itsellesi vähän enemmän varoitusaikaa ensi kerralla.

Miira N:
Olen tässä välissä käynyt ottamassa kaksi ja puoli tuntia happea kätköillen ja hyvää teki.

Kiitos Isalle taas asioiden todella hyvästä sanoittamisesta - noin hyvään en itse olisi pystynyt. Arvioin olevani vapaa 17:30, jolloin ehtisin tavata kysyjän 17:45 (jos hän minun ollessa varattu sen olisi vahvistanut) ja ehtiä piipahtaa asioilla sen jälkeen. Aika kuitenkin venyi edellisen asiakkaan kanssa (enkä ollut siitä huolissani koska en ollut mitään sopinut), joten ehdin puhelimella vasta 17:38. Koska kysyjä ilmoitti lähtevänsä särkemään jotain seteliä ja viestinvaihto oli muutenkin töksähtelevää, en kokenut, että pystyn tätä tapaamista nyt toteuttamaan.

--- Lainaus käyttäjältä: pekkapa3 - Maaliskuu 29, 2025, 15:10:01 ---Minä olen tottunut siihen että ollaan ajoissa,
jos myöhästytään tai perutaan, koitetaan sovitella, pahoitellaan asiaa ei niin että tullaan kirjoittamaan tänne että "ensimmäisen kerran asiakas uhkaili negatiivisella rapsalla" ja estetään kommunikointi. Ei minulla ainakaan ole tapa toimia noin enkä halua toimia tuollaisten toimijoiden kanssa.
--- Lainaus päättyy ---

Minä pahoittelin ja selitin lyhyesti, miksi en pysty sinua tapaamaan. Tämän jälkeen kerroit suoraan, että aiot marssia kirjoittamaan negatiivisen rapsan (jonka teitkin, joten miksi minä en saa sitä sanoa?) ja koska jatkoit ikävään sävyyn (kehotit mm. että "opettele lukemaan") niin en nähnyt syytä jatkaa keskustelua. Sen jälkeen kun minulle väläytellään "minäpäs kirjoitan sinusta internettiin"-korttia niin jatka mitään neuvottelemista tai muutamaan sellaisen henkilön kanssa. Muutenkin tästä ketjusta tulee fiilis, ettei tässä ole kyse aidosta varoituksesta vaan haluat nyt vain näpäyttää minua, kun kiukuttaa. Miksi en olisi estänyt kommunikointia? En usko, että olisit siitä ainakaan rauhoittunut.

JämeräpartainenInsinööri:
Ihan ulkopuolisen mielipiteenä, minusta näyttäisi, että tässä kummallakaan osapuolella ei ollut pahantahtoista aikomusta, vaan tässä vaan kommunikointi epäonnistui, kuten aina välillä käy.

Kiire ja tiukka aikataulu varmasti osasyyllisiä siihen.

Itse mieluiten varaan aikoja parin viikon - jopa yli kuukauden - päähän, yhtään oharia ei ole tullut vastaan (esim. flunssan takia ajoissa perumista ei lasketa), enkä yhtään oharia ole itsekään tehnyt.

häkkisen isa:

--- Lainaus käyttäjältä: Miira N - Maaliskuu 29, 2025, 15:45:50 ---Muutenkin tästä ketjusta tulee fiilis, ettei tässä ole kyse aidosta varoituksesta vaan haluat nyt vain näpäyttää minua, kun kiukuttaa. Miksi en olisi estänyt kommunikointia? En usko, että olisit siitä ainakaan rauhoittunut.

--- Lainaus päättyy ---

nämä minäpäs-kirjoitan-sinusta-rapsan-että-muutkin-osaavat-varoa -tyypit ovat kyllä aina ihan oma sorttinsa. en kyllä todellakaan käsitä miten tällaisen kommentin heittävä tyyppi olettaa että keskustelu sen jälkeen jatkuisi. onks siinä palveluntarjoajan tarkoitus alkaa jotenkin anelemaan että "voi ei arvon ihana herra, älä tee sitä! pyydän syvästi anteeksi, otan sinut heti vastaan että saan korjata virheeni!" jos nyt aihetta rapsaan on niin siinäs rapsaavat, mutta sillä uhkailu on lähinnä vallankäyttöä, ja yleensä aina just sellasessa tilanteessa missä seksinostaja itse olisi voinut toimia paremmin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta