[HUOM. tätä tekstiä on kirjoitettu matkan päältä ja tulee nyt julkaistua hieman jälkijunassa]
Neljä kaupunkia takana ja ah, mikä meno! Joensuussa ja Lappeenrannassa on kyllä kunniamaininnan arvoisia asiakkaita kerrasta toiseen ja nämä kaksi kaupunkia ovatkin lähellä sydäntäni. Lappeenrannassa kävin juoksemassa Sammonlahden rantaa ja siellä oli todella kauniit ulkoilureitit. Majoituin taas kauempana keskustasta, joten en ole vielä ehtinyt tutustumaan kaupunkiin niin hyvin kuin haluaisin.
Joensuun tori oli ihanan eläväinen ja tykkään siitä, että sen ohi tulee käveltyä aina, kun menee työasunnolle. Majoitus on helppo löytää keskustan vierestä, mutta keskustan viereiset asuinkadut ovat todella rauhallisia. Joensuuhun voisinkin vaikka muuttaa, jos Suomeen palaisin.
Mikkelissä kävin juoksemassa Suojalammen ympäri, aikaa kului 2,5h ja kilometrejä kertyi noin kahdeksan. Pääasiassa kätköilin, joten vauhdilla ei ollut niin merkitystä. Tykkään juosta pieniä polkuja ja auringonlasku lammella oli tosi kaunis. Otin asiakkaita vastaan vähemmän, koska päätä meinasi särkeä ja piti levätä.
Kajaanissa oli menossa Runoviikot, joista en sen enempää tiedä, mutta menoa oli enemmän kuin olen kertaakaan nähnyt siellä asuessani. Kaikenlaisia ihania kojuja oli vaikka kuinka, joten ostin itselleni paikalliselta yrittäjältä korvakorut ja rannekorun myöhemmin mainittavaa tilaisuutta varten.
Kävin sanomassa ”hei” parille kaverille ja tapasin pääasiassa tuttuja asiakkaita. Kokeilin myös seksikeinua ensimmäistä kertaa ja täytyy sanoa, että jos minulla olisi työstudio, niin ostaisin. Seksi ylipäänsä tuntui todella hyvältä (varmaan koska liikkuminen oli niin kevyttä), mutta mietin myös sitä, miten paljon se helpottaisi puuhailua jos asiakkaan kanssa on kokoeroa tai fyysisiä rajoitteita.
Nyt olen Oulussa ja makoilen rentoutuneena sängyllä kuuman suihkun jälkeen. Tänään ajattelin vain pelata ja rentoutua päivän ainoan asiakkaan jälkeen. Huomenna minulla on pidempi tapaaminen, jota varten toin mekon mukanani, mutta en onnistunut saamaan asuntoa, jossa olisi ollut silitysrauta. Siksi olimmekin mekon kanssa yhdessä siellä mahdollisimman kuumassa suihkussa rukoillen, että ainakin ne suurimman rypyt lähtisivät. Nyt föönäsin mekon kokonaan kuivaksi ja pelastusoperaatioksi tämä sujui ihan hyvin. Sanoisin, että mekko on edustuskuntoinen.
En myöskään tajunnut hankkia mekon kanssa sopivaa pikkutakkia tai vastaavaa, nyt minulla on pelkkä huppari lämmikkeeksi. Noh, jospa aloittajalle suodaan anteeksi näitä etikettivirheitä - en nimittäin koskaan ole ollut pidemmällä tapaamisella ja jännittää niin, että hyvä jos en pyörry taksiin matkalla keskustaan. Olen todella sulava lyhyissä tapaamisissa - saan ujoimmankin nuoren miehen hymyilemään ja rentoutumaan pienen jutustelun kautta, osaan koskettaa varovasti, mutta kiusaten ja niin edelleen. Kauneus on kuitenkin kuulijan korvassa ja toisia rento olemukseni viehättää, mutta usein tulee tilanne, jolloin asiakas toivoo tietynlaista ”etäisyyttä” tutustumisprosessin ajaksi ja silloin ne kaikista härskimmät munavitsit pitää vain osata jättää kertomatta, koska aika eikä paikka ole oikea.
Tätä loppuosaa kirjoittaessani olen jo junassa matkalla Rovaniemelle. Tapaaminen meni hyvin; asiakasta ei tainnut kiinnostaa, kuinka suora se mekon helma oli tai oliko korvakoruvalintani osunut nappiin. Meillä oli mukavaa jutustelua ja muuta kanssakäymistä puolin ja toisin ja hän koki tapaamisen onnistuneen. Jossain kohtaa sanoin rehellisesti, että minulle on vaikeampaa ”johdatella” tapaamista, kun pitkien tapaamisten rakenne on erilainen kuin puolen tunnin tai tunnin tapaamisen rakenne. Asiakas oli ok tämän kanssa ja itselleni jäi fiilis siitä, että sain ”ottaa opikseni” tästä kokemuksesta ilman, että toinen olisi turhautunut. Kirjoitinkin itselleni ylös monta yksityiskohtaa tällaisiin tapaamisiin liittyen, jotka olisin hoitanut eri tavalla tai joihin olisin varautunut. Odotankin seuraavaa mahdollisuutta jo innolla (joka on varsin pian!).