Keskustelua paikkakunnittain > Helsinki/pääkaupunkiseutu
30min todellinen kesto
Leea:
Aloittaja oli varannut 30min ajan, viipyi 32 min ja valittaa, että häntä hoputettiin. Kuinkahan kauan hän olisi halunnut viipyä yliaikaa, pt:n kustannuksella tietysti?
No, onhan noita, minäkin olen saanut moitteita hoputtamisesta kun 90min kohdalla ehdotin suihkuun menoa. 60min ajasta oli sovittu ja maksettu.
Jos pt pitää kiinni sovitusta ajasta, aletaan helposti moittia liukuhihnasta. Muistakaahan kuitenkin rakkaat asiakkaat, että sehän ei mitenkään kuulu teille, mitä pt tekee sen jälkeen kun aika on loppu, eikä näin ollen ole myöskään tilivelvollinen siitä, miksi haluaa pitää aikataulusta kiinni.
ugeli77:
Selkeästi herättää keskustelua. Itsellä aika tuore harrastus ja kaksi edellistä pt:tä ennen tuota maaliskuusta casea oli sellaisia jotka laittoivat kellon käyntiin kun oli otettu pikasuihkut ja vinkkaus ajan päättymisestä kerrottiin n. 30min kuluttua. No, tuosta kerrasta viisastuneena olen alkanut harrastaa 45-60min aikoja.
Leealle: kun kysyit kauanko olin ajatellut "kupata" pt:n luona. Ajatus/oletus oli että 30min aika on varsinaiseen toimintaan varattu aika. Itse en ole mikään small-talkin suurin ystävä joten arviolta 37min olisi mennyt käyntiin. Kuten taisin aloituksessa todeta (en jaksa enää lukea mitä olen yli puoli vuotta sitten "valittanut") niin myös pt:t saattavat käyttää alussa aikaa turhaan höpisemiseen joka ei ole itselle sitä mitä olen tullut hakemaan.
Mutta jokainen tyylillään. Tarkoitus oli keskustella aiheesta ja sain hyviä vastauksia ja sen seurauksena olen alkanut varata pidempiä aikoja. Jatkossa oletan että aika alkaa kun ovi avataan.
thorath:
--- Lainaus käyttäjältä: Leea - Marraskuu 04, 2024, 18:52:23 ---Aloittaja oli varannut 30min ajan, viipyi 32 min ja valittaa, että häntä hoputettiin. Kuinkahan kauan hän olisi halunnut viipyä yliaikaa, pt:n kustannuksella tietysti?
No, onhan noita, minäkin olen saanut moitteita hoputtamisesta kun 90min kohdalla ehdotin suihkuun menoa. 60min ajasta oli sovittu ja maksettu.
Jos pt pitää kiinni sovitusta ajasta, aletaan helposti moittia liukuhihnasta. Muistakaahan kuitenkin rakkaat asiakkaat, että sehän ei mitenkään kuulu teille, mitä pt tekee sen jälkeen kun aika on loppu, eikä näin ollen ole myöskään tilivelvollinen siitä, miksi haluaa pitää aikataulusta kiinni.
--- Lainaus päättyy ---
Yleensä se tahtoo olla vain niin että sovittu aika ei pidä ja asiakas saa ihmetellä milloin sovittu aika pitäisi oikeasti alkaa ja pt:n ei saa mitään yhteyttä.
Sitten kun asiakas sattuu olemaan muutaman minuutin myöhässä niin aloitetaan laittamaan viestiä että oletko tulossa ollenkaan. Osa laittaa viestiä jo etukäteen että missä asiakas viipyy.
Liukuhihnaa kerrassaan ja täytyy ihmetellä miksi kokopäiväisesti tekevällä on minuuttiaikataulut koko päivän. 8)
Leea:
--- Lainaus käyttäjältä: ugeli77 - Marraskuu 04, 2024, 19:11:42 ---Selkeästi herättää keskustelua. Itsellä aika tuore harrastus ja kaksi edellistä pt:tä ennen tuota maaliskuusta casea oli sellaisia jotka laittoivat kellon käyntiin kun oli otettu pikasuihkut ja vinkkaus ajan päättymisestä kerrottiin n. 30min kuluttua. No, tuosta kerrasta viisastuneena olen alkanut harrastaa 45-60min aikoja.
Leealle: kun kysyit kauanko olin ajatellut "kupata" pt:n luona. Ajatus/oletus oli että 30min aika on varsinaiseen toimintaan varattu aika. Itse en ole mikään small-talkin suurin ystävä joten arviolta 37min olisi mennyt käyntiin. Kuten taisin aloituksessa todeta (en jaksa enää lukea mitä olen yli puoli vuotta sitten "valittanut") niin myös pt:t saattavat käyttää alussa aikaa turhaan höpisemiseen joka ei ole itselle sitä mitä olen tullut hakemaan.
Mutta jokainen tyylillään. Tarkoitus oli keskustella aiheesta ja sain hyviä vastauksia ja sen seurauksena olen alkanut varata pidempiä aikoja. Jatkossa oletan että aika alkaa kun ovi avataan.
--- Lainaus päättyy ---
Useimmat tykkäävät muutaman sanan vaihtaa, mutta jos 'turha höpiseminen' ei ole mieleen ja haluat maksimoida varatun ajan, voit kertoa pt:lle etukäteen viestillä mitä odotat tapaamiselta, myös sen, että tarkoitus on päästä suoraan asiaan ilman small talkia.
Epäilemättä monellekin pt:lle n. 10 min ylitys ei ole ongelma - ei myöskään minulle - mutta sitä ei voi pitää oletuksena.
Antoisia tapaamisia jatkossa!
Leea:
--- Lainaus käyttäjältä: thorath - Marraskuu 04, 2024, 19:30:03 ---
Yleensä se tahtoo olla vain niin että sovittu aika ei pidä ja asiakas saa ihmetellä milloin sovittu aika pitäisi oikeasti alkaa ja pt:n ei saa mitään yhteyttä.
Sitten kun asiakas sattuu olemaan muutaman minuutin myöhässä niin aloitetaan laittamaan viestiä että oletko tulossa ollenkaan. Osa laittaa viestiä jo etukäteen että missä asiakas viipyy.
Liukuhihnaa kerrassaan ja täytyy ihmetellä miksi kokopäiväisesti tekevällä on minuuttiaikataulut koko päivän. 8)
--- Lainaus päättyy ---
Nimenomaan kokopäiväisesti tekevän on pidettävä aikatauluista kiinni, koska viivästykset kertautuvat ja sitten ollaankin tilanteessa, että pt on myöhässä ja sitä ei halua kukaan.
Harmi, että sinulla on ollut noin paljon säätöä aikataulujen kanssa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta