Keskustelua paikkakunnittain > Helsinki/pääkaupunkiseutu
Alcatraz Hki
Gynther:
Niin, ja jos poliisiorganisaatio olisi itse saanut päättää aikoinaan 20 - 30 -luvulla tulisiko alkoholi kriminalisoida, olisi historia ollut hieman toisenlainen. Poliisille se laiton alkoholi oli jossain määrin hyvin tuottoisaa, heillä oli asiassa jalka oven välissä sopivasti sallien.
Epäilen, että maailmassa ja Suomessa on nykyään paljon eri toimintoja, joiden kanssa saattaa olla hiukan samoin. Siis vain epäilen.
Venla:
--- Lainaus käyttäjältä: mattssonni - Tammikuu 10, 2024, 14:39:58 ---Ei tarvitse mennä sisäänkään, ihan samat tyypit metsästää asiakkaita siinä edessäkin Yrjön- ja Annankadun välisellä Eerikinkadun pätkällä (oikeastaan se alkaa jo Kalevankadulta ja Yrjönkadulta). Siitä kun yksinäinen mies kävelee 23-02 välillä niin saa ihan oikeasti ravistella itseään irti ja pitää katseen jaloissaan, jos ei ole maksullisen seuran perään. Ei tarvitse etsiä myyjiä, he käyvät jopa käsikynkkään kiinni ja kävelevät vierellä. Ei auta vaihtaa toiselle puolelle katuakaan. On melko aggressiivista asiakashankintaa. Itse kierrän sen pätkän toista kautta aina ilta-aikaan, jos se osuisi reitille, kun koen sen aika kiusalliseksi. Seuran etsin mieluummin muuta kautta. Kokeile kävellä puolen yön aikaan Manskun Old Irish Pubilta esim. Hotelli Mestarille, niin ymmärrät mitä tarkoitan.
Sitä olen aina ihmetellyt, että miten se voi olla niin avointa keskellä Helsinkiä, kun kyse on selvästi laissa kielletystä ilmiöstä. Luulen, että siinä on jokin sellainen juttu, että poliisi hiljaisesti hyväksyy tilanteen eikä hätyytä myyjiä niin kauan he pysyvät vain kyseisellä pätkällä (se selittäisi myös sen, miksi ilmiö näyttäytyy vain tuolla rajatulla pienellä alueella). Mutta tämä vain spekulaatiota, en tiedä varmasti.
--- Lainaus päättyy ---
En tiedä, mutta joskus oli juttua Pro-tukipisteen kanssa (ja onhan noita ollut lööpeissäkin), kun poliisi puuttunut asiaan ehkä turhankin hanakasti.
On hieman ongelmallista, jos aletaan satunnaisesti tekeen tarkistuksia alueella liikkuville naisille ja syyttämään seksin myymisestä jos laukusta löytyy kortsuja & liukkaria.
Ehkä tuo menee kausittain, välillä jokin tehovalvonta & välillä annetaan olla.
Jonne29:
--- Lainaus käyttäjältä: Venla - Tammikuu 18, 2024, 16:38:10 ---
--- Lainaus käyttäjältä: mattssonni - Tammikuu 10, 2024, 14:39:58 ---Ei tarvitse mennä sisäänkään, ihan samat tyypit metsästää asiakkaita siinä edessäkin Yrjön- ja Annankadun välisellä Eerikinkadun pätkällä (oikeastaan se alkaa jo Kalevankadulta ja Yrjönkadulta). Siitä kun yksinäinen mies kävelee 23-02 välillä niin saa ihan oikeasti ravistella itseään irti ja pitää katseen jaloissaan, jos ei ole maksullisen seuran perään. Ei tarvitse etsiä myyjiä, he käyvät jopa käsikynkkään kiinni ja kävelevät vierellä. Ei auta vaihtaa toiselle puolelle katuakaan. On melko aggressiivista asiakashankintaa. Itse kierrän sen pätkän toista kautta aina ilta-aikaan, jos se osuisi reitille, kun koen sen aika kiusalliseksi. Seuran etsin mieluummin muuta kautta. Kokeile kävellä puolen yön aikaan Manskun Old Irish Pubilta esim. Hotelli Mestarille, niin ymmärrät mitä tarkoitan.
Sitä olen aina ihmetellyt, että miten se voi olla niin avointa keskellä Helsinkiä, kun kyse on selvästi laissa kielletystä ilmiöstä. Luulen, että siinä on jokin sellainen juttu, että poliisi hiljaisesti hyväksyy tilanteen eikä hätyytä myyjiä niin kauan he pysyvät vain kyseisellä pätkällä (se selittäisi myös sen, miksi ilmiö näyttäytyy vain tuolla rajatulla pienellä alueella). Mutta tämä vain spekulaatiota, en tiedä varmasti.
--- Lainaus päättyy ---
En tiedä, mutta joskus oli juttua Pro-tukipisteen kanssa (ja onhan noita ollut lööpeissäkin), kun poliisi puuttunut asiaan ehkä turhankin hanakasti.
On hieman ongelmallista, jos aletaan satunnaisesti tekeen tarkistuksia alueella liikkuville naisille ja syyttämään seksin myymisestä jos laukusta löytyy kortsuja & liukkaria.
Ehkä tuo menee kausittain, välillä jokin tehovalvonta & välillä annetaan olla.
--- Lainaus päättyy ---
Joo ja varsinkin jos miehiä ei vastaavasti tarkisteta. Siitähän syntyisi varsinainen kalapaliikki, jos poliisi olettaisi sukupuolen ja harjoittaisi sukupuolista profilointia ja syrjintää.
Venla:
--- Lainaus käyttäjältä: Jonne29 - Tammikuu 18, 2024, 17:11:36 ---Joo ja varsinkin jos miehiä ei vastaavasti tarkisteta. Siitähän syntyisi varsinainen kalapaliikki, jos poliisi olettaisi sukupuolen ja harjoittaisi sukupuolista profilointia ja syrjintää.
--- Lainaus päättyy ---
Kalapaliikki nousi ainakin siitä kun tarkastukset kohdistui ulkomaalaisen näköisiin naisiin.
Pioneeri:
Suonessa vähemmän kokemusta katuhuorista. Mutta toki hyvä puoli siinä on että näkee naisen etukäteen. Toisin kun nettivarauksessa jossa voi olla feikki vastassa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta