Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Pitääkö ruoka ja koti ansaita erikseen?

<< < (21/40) > >>

joey_t:

--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - Huhtikuu 16, 2025, 16:26:30 ---Okei, mutta eiköhän se toimivan sosiaaliturvan vaikutus yhteiskunnan yleiseen turvallisuuteen olisi myös ihan järkevää tässä yhtälössä huomioida.

Joka tapauksessa, olen nyt vähän aistivinani tässä keskustelussa sellaista juupas-eipäs -inttämistä, mitä minulla ei nyt oikein ole aikaa eikä energiaa jatkaa. Olet muistaakseni puhunut (toisessa ketjussa ehkä) pyrkimyksestä eri näkemysten ja arvomaailmojen ymmärtämiseen, mikä on asia, jota arvostan, ja mihin itsekin lähtökohtaisesti pyrin. Toivottavasti se nyt tässäkin keskustelussa jossain määrin toteutuu, puolin ja toisin.

--- Lainaus päättyy ---
Kerron asiasta miten minä sen ymmärrän. Ketjussa olen esittänyt ajatuksiani sekä hyvinvointivaltiosta että myöskin yövartiovaltiosta jonkin verran kertoen että kallistun kannattamaan enemmän jälkimmäistä. En minä tiedä olisiko keskustelun tarkoitus saada keskustelija muuttamaan mielipidettään ja jos niin ei ole, kyseessä on juupas-eipäs -inttäminen.

Tämä keskustelun aihe on vain puolet kokonaisuutta. Kärjistetysti sanoen pidän sosiaaliturvaa palveluna jollainen olisi "hyvä olla" mutta samalla todeten että se palvelu ei ole ilmainen. Kun esittää vaatimuksia palveluista, asiakokonaisuuteen kuuluu myös kertomus siitä miten palvelu tulisi rahoittaa joka ei taidakaan olla niin mielenkiintoinen keskustelunaihe kuin vaatimuksien esittäminen. Tosiasiaahan on se että Suomi kuluttaa enemmän kuin tienaa joka vaatii muutosta ainakin johonkin että tilanne muuttuisi ellei sitten ole sitä mieltä että jatketaan vain kuten aikaisemminkin ja rahoitetaan tarpeemme velalla. Oma priorisointini on se että maksullisista palveluista kansalaisten turvallisuudesta huolehteminen (kuten itse sen ilmoitin) on tärkeämpi asia säilyttää kuin sosiaaliturva.

Hupi:

--- Lainaus käyttäjältä: Lifti - Huhtikuu 15, 2025, 15:57:49 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Hupi - Huhtikuu 15, 2025, 15:34:04 ---Ajattelen että havumaja, lannevaate ja positiivinen ajattelu vie läpi kylmimmänkin talven.
Puluja ja oravia voi saalistaa ritsalla.

--- Lainaus päättyy ---
On erittäin hienoa huomata tällaista soturiasennetta. Oravat on vähän vaikeita mutta pulut saa kätevästi "ritsa etäisyydelle" leivän muruilla ja niitä kun tarpeeksi kynii niin saat itsellesi muutakin kuin lannevaatteen. Olisitko valmis tekemään vaihtareita? Mulla olisi käyttöä oravan nahoille varsinkin oravan hännille. Pulun sulkia löytyy kaksi jätesäkillistä.

--- Lainaus päättyy ---

No joo, häntiä ei ole mutta viimeviikolla sokeri oli niin halpaa että teki mieli kiljua.

Kohta alkaakin oleen liemi kypsää tarjoiluun tai tislattavaksi, kävisikö se pussillisesta sulkia.

joey_t:

--- Lainaus käyttäjältä: Mmeoww - Huhtikuu 16, 2025, 16:50:27 ---Suututtaa joey_t:n kommentti kyllä ihan huolella, vaikka ymmärrän tavallaan senkin. Kuitenkin heikompiosaisten auttaminen pitäisi olla samalla viivalla turvallisuuden kanssa, eikä "luksusta", niinkuin Joey tuossa mainitsi.. Thomas sitä hyvin avasikin.

--- Lainaus päättyy ---
No minä olen asiasta kanssanne eriä mieltä. Tarkoitukseni ei ole suututtaa ketään mutta jos mielipiteeni silti suututtaa niin en sitä vaihda vain siksi. Jos taas keskustelutyylini suututtaa esimerkiksi siksi että keskustelutapani erilaisen mielipiteen esittäjää kohtaan on väheksyvä taikka loukkaava, otan huomion vastaan ja yritän tehdä korjausliikkeitä.

Lifti:

--- Lainaus käyttäjältä: Hupi - Huhtikuu 16, 2025, 17:25:14 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Lifti - Huhtikuu 15, 2025, 15:57:49 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Hupi - Huhtikuu 15, 2025, 15:34:04 ---Ajattelen että havumaja, lannevaate ja positiivinen ajattelu vie läpi kylmimmänkin talven.
Puluja ja oravia voi saalistaa ritsalla.

--- Lainaus päättyy ---
On erittäin hienoa huomata tällaista soturiasennetta. Oravat on vähän vaikeita mutta pulut saa kätevästi "ritsa etäisyydelle" leivän muruilla ja niitä kun tarpeeksi kynii niin saat itsellesi muutakin kuin lannevaatteen. Olisitko valmis tekemään vaihtareita? Mulla olisi käyttöä oravan nahoille varsinkin oravan hännille. Pulun sulkia löytyy kaksi jätesäkillistä.

--- Lainaus päättyy ---

No joo, häntiä ei ole mutta viimeviikolla sokeri oli niin halpaa että teki mieli kiljua.

Kohta alkaakin oleen liemi kypsää tarjoiluun tai tislattavaksi, kävisikö se pussillisesta sulkia.

--- Lainaus päättyy ---
Kilju on tällaisen alkoholisoituneen, vanhan punkkarin lempijuomia  :inlove: It is a deal!

Mmeoww:

--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - Huhtikuu 16, 2025, 17:26:25 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Mmeoww - Huhtikuu 16, 2025, 16:50:27 ---Suututtaa joey_t:n kommentti kyllä ihan huolella, vaikka ymmärrän tavallaan senkin. Kuitenkin heikompiosaisten auttaminen pitäisi olla samalla viivalla turvallisuuden kanssa, eikä "luksusta", niinkuin Joey tuossa mainitsi.. Thomas sitä hyvin avasikin.

--- Lainaus päättyy ---
No minä olen asiasta kanssanne eriä mieltä. Tarkoitukseni ei ole suututtaa ketään mutta jos mielipiteeni silti suututtaa niin en sitä vaihda vain siksi. Jos taas keskustelutyylini suututtaa esimerkiksi siksi että keskustelutapani erilaisen mielipiteen esittäjää kohtaan on väheksyvä taikka loukkaava, otan huomion vastaan ja yritän tehdä korjausliikkeitä.

--- Lainaus päättyy ---

Se että mua suututtaa sun mielipide tai kommentointi, ei ole huono asia, eikä sun tarvii sitä säikähtää tai sen takia mielipiteitäsi muuttaa.

Sanoitin tunteeni, that's about it..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta