Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta  (Luettu 8528 kertaa)

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5326
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #80 : Tammikuu 20, 2024, 18:25:17 »
Sinun pointtisi palkkaeroista poikkeaa esimerkistäni vielä siinä, että esimerkissä C:n väittämä on puhtaasti fakta.  Sinä leimasit palkkaerojen mainitsemista populismiksi. Ne ovat kuitenkin tilastollinen tosiasia ja valiidi peruste Ilonan pointille.
Vaan kun en ole mitään tuollaista edes väittänyt. Se ilmiö jossa samantasoisella koulutuksella ja työkokemuksella insinööri saa enemmän palkkaa kuin sairaanhoitaja ei mielestäni ole mikään "ongelma yhteiskunnassa" toisin kuin tässä on väitetty ja kritiikkini kohdistuu tuohon väitteeseen ja itse väite on populismia. Jos sulla on edelleenkin vaikeuksia ymmärtää kirjoitettua tekstiä niin lisään jatkossa tavuviivat?

Kommunismihan ratkaisisi "palkkatasa-arvoon liittyvät ongelmat". Viesteistäsi ilmenevä "älykkyys" antaa ymmärtää että kannatat jotakin sellaista.

Poissa tuktuk

  • Newbie
  • Viestejä: 49
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #81 : Tammikuu 20, 2024, 19:25:46 »
Sanoisin sulle Kepupullo että vältä yliyrittämistä. Seuraavan kerran kun tapaat naisen niin älä ajattele ensimmäisenä tuleeko tästä jotain ja onko tässä tuleva vaimoni.

Suhtaudu asiaan enemmän hälläväliä asenteella ja ajattele että on mukava tavata uusia ihmisiä ja kuunnella erilaisia elämäntarinoita. Liian totinen yrittäminen huokuu helposti epätoivoa ja se jos mikä pitää naiset kaukana.
Jos joku kysyy seurusteluistasi niin kuittaat asian sanomalla että onhan sitä tähän ikään kaikenlaista tapahtunut. Siinä et edes valehtele,muunnat vain vähän totuutta.
Toki rehellisyys on hyvän parisuhteen perusta mutta jos  ensimmäisillä tapaamisilla johonkin ristikuulusteluun joudut niin eipä se muutenkaan hyvää lupaa.


Poissa velihopea

  • Full Member
  • Viestejä: 389
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #82 : Tammikuu 20, 2024, 20:37:56 »
Selitän silläkin uhalla, että lankean trolliansaan.  Ilonan teksti oli erittäin selkeä ja ymmärrettävä:

Se, että heteroparisuhteessa nainen yhä usein tienaa vähemmän kuin mies, ei tarkoita, että nainen haluaa itseään parempituloisen kumppanin. Kyse on ongelmasta yhteiskunnassamme, jossa naisvaltaisten alojen palkkaus on huonompi, kuin saman (tai matalamman...) koulutustason miesvaltaisten alojen, ja jossa täysin vastaavasta työstäkin nainen yhä tilastollisesti saa miestä huonompaa palkkaa.

Tämä ongelma on aika yleisesti tunnistettu, eli ihan todella et voi tulla selittämään, että oikeasti naiset vain haluavat olla elätettyjä 😏

Trolli ei vastaa loogiseen pätevään argumenttiin vaan poimii jonkin sivuseikan ja esittää siitä provokatiivisen ja tunteita herättävät väittämän. Ajaa keskustelun sivuraiteille ja sabotoi loogisten argumenttien esittäjiä ja koko keskustelua. Sabotoiminen on valitettavasti helppoa. Arvostan kuitenkin lasten tekemää hienoa hiekkalinnaa enemmän kuin sen rikki potkivaa räyhänhenkeä.

Hahhah, Zorbas 😁

Itse esitin aika lailla loogisia argumentteja toki hieman provokatiivisella tavalla. Niihin IlonaTequila vastasi juurikin esittämällä kirjoittamastani vielä provokatiivisempia ja tunteita herättävämpiä väittämiä. Ihan niin kuin sinun määritelmässäsi trollista. Eli kuka se trolli taas olikaan?

Joo, kirjoitusten sabotoiminen tällä saitilla on helppoa, kun kaikenlaiset valkoritarit asettuvat kritiikittömästi naiskirjoittajien puolelle, oli asia ja sanoma mikä vaan. Ihan kuin pillusta olisi odotettavissa alennusta tai jotain muuta etua seksipalveluista tulossa.

Onhan tämä keskustelun taso tällä saitilla välillä niin matalaa, että parempaa ajanvietettä olis runoilla potentiaalisille kumppaneille treffipalveluissa. Saattaa saada jopa sitä pillua lähestulkoon nollalla eurolla ;D

Poissa Linnunlaulu

  • Newbie
  • Viestejä: 11
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #83 : Tammikuu 20, 2024, 20:46:39 »
Naisten ja miesten välillä ei ole Suomessa käytännössä palkkaeroa, jos tilastoinnissa huomioidaan käytetty työaika. Kun se huomioidaan, ”naisen euro” on tutkitusti jopa aavistuksen ”miehen euroa” suurempi. Miehet tienaavat Suomessa naisia enemmän, mutta myös tekevät töitä enemmän.

Sitten aiheeseen: useiden tutkimusten mukaan naiset arvostavat miehiä enemmän sitä, että kumppani on sosioekonomiselta asemaltaan vähintään omalla tasolla tai ylemmällä tasolla.

Näiden tutkimusten tulokset saavat tukea myös tilastoista Suomessa.

Tilastoissa se näkyy niin, että korkeasti koulutetut miehet lisääntyvät nyky-yhteiskunnassa todennäköisemmin ja enemmän, kuin matalammin koulutetut. Alhaisessa sosioekonomisessa asemassa olevat miehet vuorostaan ovat todennäköisemmin lapsettomia ja sinkkuja.

Naisilla trendi taas on päinvastainen. Korkeasti koulutetut naiset saavat myöhemmin ja vähemmän lapsia, kuin matalammalla sosioekonomisessa hierarkiassa olevat naiset sekä ovat useammin sinkkuja.

Poissa Blain

  • Full Member
  • Viestejä: 382
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #84 : Tammikuu 21, 2024, 10:01:46 »
Pikaisesti luin pari sivua keskusteluja lävitse...

Tulohommiin en nyt sen kummemmin lähde vääntämään, mutta kyllä esim meillä rouva tekee hieman karrikoiden puolet vähemmän työtunteja kuin minä.
Hän arvostaa vapaa-aikaansa enemmän kuin rahaa ja diggaa järjestelystään. Hoitaa toki meidän yhteiset kulut.

Mutta jos hetken, ihan ohimennen, miettii vaikka naisvaltaisten alojen (hoitajat, myyjät yms) liittoja, jotka ne palkat ovat kymmeniä vuosia neuvotelleet, niin ovathan ne täysiä vitsejä. Ainakin, jos verrokkina käytetään ns miesalojen (rahtarit, teollisuus, yms) liittoja.
En muuten ole liiton miehiä lainkaan, sivuhuomautuksena.

Itseäni ei ole koskaan kiinnostanut naisissa heidän ammattinsa tai tulotasonsa. Itseasiassa ei ole kiinnostanut miehissäkään.
Meni useita vuosia ennenkuin frendien kanssa edes tuli puhetta ammateista. Se keskustelu oli helvetin nopea, koska kyseessä on epäkiinnostava aihe.

Hetken jos miettii omaa naishistoriaa...
Ulkonäöllähän on kaikki merkitys alkuvaiheessa. Niin se vain valitettavasti on. Ilman luukkia et pääse helposti tutustumaan.
Ja onhan sillä merkitystä aina. Jos en kokisi rouvaa enää kauniina ja haluttavana, syntyisi ongelmia.

Olen syntynyt sen verran siunatuista geeneistä, että sain synnyinlahjaksi hyvän ulkonäön.
Lisäksi tuli myös supliikkitaidot, kroppa, itseluottamus ja huumori, joten sinkku/opiskeluajat olivat suksee naisten suhteen.

Tämä ihan sen takia, että ulkonäöllä ON merkitystä. Ihan hitosti. Siinä alussa millään muulla ei ole väliä.
On vaikeaa tuntea intohimoa toista kohtaan, jos fysiikka kaikkinensa ei miellytä.

Ilman omaa ulkonäköäni tuskin olisin päässyt seikkailemaan naisten kanssa niin paljoa kuin loppupeleissä pääsin.
Eli let's cut the bullshit ulkonäön suhteen; sillä on kaikki merkitys.

Kuten jo mainittiin Ilonan toimesta, huumorin pitää kohdata. Et sä voi elää ihmisen kanssa tyytyväisenä, jos samat jutut ei naurata. Fact number 2.

Itse kun olen musamiehiä henkeen ja vereen, mainitsisin myös yhteneväisen musamaun.
Jos vihaat toisen musamakua, vaikeaa tulee olemaan. Ei mahdotonta, mutta vaikeaa.

Jos musamaku on sama, tai jopa jaettu intohimo, pääsee ekstrana nauttimaan esim keikoista yhdessä.

Sama pätee vaikkapa elokuviin. Jaettu intohimo, yhteistä tekemistä.

Kävely, jooga, sali, uinti, ralli, benjihyppy, lukeminen etc.
Mikä tahansa se yhteinen juttu onkaan.

Mun yksi frendi aikoinaan saumassa kertoi, kuinka hänellä oli epämiellyttävää olla silloisessa suhteessaan, koska hän feikkasi olevansa jotain muuta kuin onkaan.
Ihan vain, koska hän oletti, että nainen haluaa tän frendin olevan tietynlainen. Jotain muuta mitä hän oikeasti olikaan. Frendi ei jostain syystä uskaltanut näyttää oikeaa itseään. Surullista.
Lienee selvää, että suhde ei kestänyt.

Itse en osaa feikata lainkaan, joten kuvatunlainen roolin vetäminen ei minulta onnistuisi koskaan.
En suosittele sitä muillekkaan.

Ja yksi tärkeimmistä jutuista; toiselle pitää antaa omaa tilaa. Kukaan ei omista ketään.
Olkoot vaikka sit se keikalle/mökille meno omien frendien kanssa yms.
Jatkuva yhdessäolo tukahduttaa jokaisen. Yhteisistä intressesistä huolimatta.

Ylläolevat runoilut/havainnot luonnollisesti omasta suhteesta, joka lähenee 20 vuoden rajapyykkiä ja on edelleen onnellinen.

Mutta; mikä toimii toisella, ei toimikkaan kolmannella. Eipä näihin asioihin taida olla mitään universaalia ratkaisua.










 

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #85 : Tammikuu 22, 2024, 22:15:05 »
Sekä meitä miehiä että naisia on erilaisia. Olen kyllä tavannut myös naisia jotka ovat heti valmiina sänkyyn, mutta olen myös tavannut monia naisia, suhteen etsijöitä, joilla on historiaa, osalla erittäin läheistäkin historiaa. Ja varsinkin jos juuri päättynyt suhde on ollut sellainen että siihen on naisen puolesta panostettu ja se päättyi yllättäen, ikävästi tai muuten raskaasti (esim väkivallan takia, joka on paljon yleisempää kuin uskoisi) niin heillä ei ole kiire sänkyyn. He eivät etsi seksiä nyt, he etsivät oikeaa, luotettavaa suhdetta. Ensi vaiheessa sitä turvallista olkapäätä, myöhemmin sitten muutakin.

Minulle tuo "jos ei kolmannella kerralla irtoa" tuo mieleen että jos vaikuttaa liian innokkaalta seksiin, niin se voi toimia karkottimena näitä varten jotka oikeasti etsivät suhdetta, eikä vain huvia ja lääkettä lyhytaikaiseen panetukseen. Hyvässä suhteessa on jotakin yhteisiä mielenkiinnon aiheita ja hyvin toimiva huumori.

Tosin, kivikauden jäänteenä mielipiteelläni on tuskin väliä.
Tuo väkivalta on siinä mielessä vähän kumma juttu, jos nykyään on jo olemassa nuo kaikenmaailman metoot ja tämmöset. Ainahan voi asian viedä eteenpäin, jos siltä tuntuu. Vähän valitettavaa siinä on se, että ihan oikeasti syyttömiäkin voidaan helposti mustamaalata tuota kautta. 
Ja sit huumorii ei juurikaan oo, ja se voi olla vähän mustahko, ja melko outokin. Ja jos muutenki on melko introvertti tyyppi. Ja ei. Sun mielipiteelläskin on ihan yhtä paljon väliä, kuin muillakin. Vaikkakin päätelmät/päätökset jää aina jokaisen itse tehtäväksi. 

Onko oikein valehdella, kysyy ketjun aloittaja.
Nuorempana olisin sanonut, valehtele jos pystyt siihen ja otat vastuun seurauksista. --
Tuo on aika hyvä neuvo iteasiassa. Ja peukalo on tosiaan muualla, ku keskellä kämmentä. ;) Ainaki jos joihinki täysin teoria-ihmisiin vertaa.

Sanoisin sulle Kepupullo että vältä yliyrittämistä. Seuraavan kerran kun tapaat naisen niin älä ajattele ensimmäisenä tuleeko tästä jotain ja onko tässä tuleva vaimoni.

Suhtaudu asiaan enemmän hälläväliä asenteella ja ajattele että on mukava tavata uusia ihmisiä ja kuunnella erilaisia elämäntarinoita. Liian totinen yrittäminen huokuu helposti epätoivoa ja se jos mikä pitää naiset kaukana.
Jos joku kysyy seurusteluistasi niin kuittaat asian sanomalla että onhan sitä tähän ikään kaikenlaista tapahtunut. Siinä et edes valehtele,muunnat vain vähän totuutta.
Toki rehellisyys on hyvän parisuhteen perusta mutta jos  ensimmäisillä tapaamisilla johonkin ristikuulusteluun joudut niin eipä se muutenkaan hyvää lupaa.
Juu, tuo hälläväliä-tyyli kyllä toimii paremmin. Ja suurinpiirtein jotain tuollaista taisin viimekskin sanoa, mut loppupeleissä aika harva nainen kysyy menneitä seurustelusuhteita ainakaan netissä, tai ekoilla treffeillä. Ei välttämättä vielä toisillakaan. Eri asia sit mitä erehtyy ite möläyttämään. Ja jos multa kysytään, niin tommonen kuulustelu on aika perseestä. Ja toden tosiaan, kyllä sitä jotain yliyrittämistäkin on voinu olla, ja väillä taas menny ihan virran vietävänä. Kuitenki deittailussa on se ero, ku homma on jotenki "ennalta sovittu", ja siinä on jo etukäteen kummallakin jotain ennakko-odotuksia. Vaikka itse pyrin siihen, että en liikaa odota mitään. Hieman eri asia, kuin vaikka kaupan kassalla, baarissa, salilla tai muutenvaan random-tilanteessa, jossa juttu voi lähteekkin yllättävän hyvin. Ja on nähty aika monennäköistä naista aina papiksi opiskelevasta päihde- tai mielenterveyskuntoutujaan. Mikä kaikki nyt sitten lasketaan jälkimmäiseen, kun esim. masennusta ei välttämättä päällepäin näe, ja sekin on tainnut yleistyä. Jos siis lasketaan muitakin kuin netistä tavattuja. Omalla tavallaan kaikilla kyllä on ollut oma tarinansa ja mielenkiintoista kerrottavaa. :) 

Mun näkemys ulkonäöllisiin seikkoihin on että vähemmän komea/kaunis riittää hyvin.
? Kuvittelis että tässäkin vois panna parastaan, mutta totta se on, et liian kiiltokuvamainenkin voi karkottaa joitain yksilöitä pois. Siis koska voivat kokea, et "tuo on liian hyvä mulle, enkä kuitenkaa kelpaa sille".

Se on juurikin näin. Kiitos somen, mikä on aivopessyt naiset kuvittelemaan, että he kaikki ovat Kardashineja ja vain sulttaanit kelpaavat heille.
Tolla perseiden keikutuksella ja botoksin pistoilla luodaan niin vääristynyttä kuvaa somessa, että se muokkaa naisten todellisuuden tajua täysin ulkonäkö keskeiseksi.
Vähän surullista, mutta tääkin taitaa olla ihan tutkittu juttu. Mutta niiden "pinnallistenkin" naisten joukossa on myös ihan niitä normaaleja tyyppejä, vaikka ulkonäkö vois antaa ymmärtää muuta. Siis oikeesti ihan mukavan oloisiakin. Yhden tempparitytönkin oon nähny, ku oli baarikiertueella täälläpäin, ja siitä jotenki paisto läpi semmonen aito ja lämmin olemus, vaikka töissähän se oli, joka tietysti voi myös vaikuttaa sen hetkiseen tilanteeseen. 
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2024, 22:25:20 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #86 : Tammikuu 22, 2024, 23:39:33 »
Ainiin, ja tuokin voi osaltaan hiukan vaikeuttaa asiaa, kun loppujen lopuksi hyvin harva asia ittee oikeasti kiinnostaa, ja muutenki tykkää enempi olla kotosalla, ku jatkuvasti juosta jossain tosi kaukana reissussa. Silläpä ei varmaan kovin helpolla oo samanhenkisiä tyyppejä olemassa. Enkä oikeen tiiä onko järkee vaan "tavan vuoksi" alkaa ottamaan mitään uutta harrasteluakaan, kun ei töiden ja tämmösten ohella ihan kaikkeen jää muutenkaan aikaa.
Joku sali, eri aiheista lukeminen, podcastit, lähiymäpäristössä pyöriminen/reissailu ja tämmöset riittää. Uusin kokeilu oli, ku radalla tuli eri käsiaseita testattuu joku aika sitte, ja ekakertalaiselle ihmeen hyvin kyllä luonnistu :O Melko tyyristä vaan pidemmän päälle, ainaki vuokravehkeillä. 

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #87 : Tammikuu 23, 2024, 20:37:05 »
Pikaisesti luin pari sivua keskusteluja lävitse...

Tulohommiin en nyt sen kummemmin lähde vääntämään, mutta kyllä esim meillä rouva tekee hieman karrikoiden puolet vähemmän työtunteja kuin minä.
Hän arvostaa vapaa-aikaansa enemmän kuin rahaa ja diggaa järjestelystään. Hoitaa toki meidän yhteiset kulut.

Mutta jos hetken, ihan ohimennen, miettii vaikka naisvaltaisten alojen (hoitajat, myyjät yms) liittoja, jotka ne palkat ovat kymmeniä vuosia neuvotelleet, niin ovathan ne täysiä vitsejä. Ainakin, jos verrokkina käytetään ns miesalojen (rahtarit, teollisuus, yms) liittoja.
En muuten ole liiton miehiä lainkaan, sivuhuomautuksena.

Itseäni ei ole koskaan kiinnostanut naisissa heidän ammattinsa tai tulotasonsa. Itseasiassa ei ole kiinnostanut miehissäkään.
Meni useita vuosia ennenkuin frendien kanssa edes tuli puhetta ammateista. Se keskustelu oli helvetin nopea, koska kyseessä on epäkiinnostava aihe.

Hetken jos miettii omaa naishistoriaa...
Ulkonäöllähän on kaikki merkitys alkuvaiheessa. Niin se vain valitettavasti on. Ilman luukkia et pääse helposti tutustumaan.
Ja onhan sillä merkitystä aina. Jos en kokisi rouvaa enää kauniina ja haluttavana, syntyisi ongelmia.

Olen syntynyt sen verran siunatuista geeneistä, että sain synnyinlahjaksi hyvän ulkonäön.
Lisäksi tuli myös supliikkitaidot, kroppa, itseluottamus ja huumori, joten sinkku/opiskeluajat olivat suksee naisten suhteen.

Tämä ihan sen takia, että ulkonäöllä ON merkitystä. Ihan hitosti. Siinä alussa millään muulla ei ole väliä.
On vaikeaa tuntea intohimoa toista kohtaan, jos fysiikka kaikkinensa ei miellytä.

Ilman omaa ulkonäköäni tuskin olisin päässyt seikkailemaan naisten kanssa niin paljoa kuin loppupeleissä pääsin.
Eli let's cut the bullshit ulkonäön suhteen; sillä on kaikki merkitys.

Kuten jo mainittiin Ilonan toimesta, huumorin pitää kohdata. Et sä voi elää ihmisen kanssa tyytyväisenä, jos samat jutut ei naurata. Fact number 2.

Itse kun olen musamiehiä henkeen ja vereen, mainitsisin myös yhteneväisen musamaun.
Jos vihaat toisen musamakua, vaikeaa tulee olemaan. Ei mahdotonta, mutta vaikeaa.

Jos musamaku on sama, tai jopa jaettu intohimo, pääsee ekstrana nauttimaan esim keikoista yhdessä.

Sama pätee vaikkapa elokuviin. Jaettu intohimo, yhteistä tekemistä.

Kävely, jooga, sali, uinti, ralli, benjihyppy, lukeminen etc.
Mikä tahansa se yhteinen juttu onkaan.

Mun yksi frendi aikoinaan saumassa kertoi, kuinka hänellä oli epämiellyttävää olla silloisessa suhteessaan, koska hän feikkasi olevansa jotain muuta kuin onkaan.
Ihan vain, koska hän oletti, että nainen haluaa tän frendin olevan tietynlainen. Jotain muuta mitä hän oikeasti olikaan. Frendi ei jostain syystä uskaltanut näyttää oikeaa itseään. Surullista.
Lienee selvää, että suhde ei kestänyt.

Itse en osaa feikata lainkaan, joten kuvatunlainen roolin vetäminen ei minulta onnistuisi koskaan.
En suosittele sitä muillekkaan.

Ja yksi tärkeimmistä jutuista; toiselle pitää antaa omaa tilaa. Kukaan ei omista ketään.
Olkoot vaikka sit se keikalle/mökille meno omien frendien kanssa yms.
Jatkuva yhdessäolo tukahduttaa jokaisen. Yhteisistä intressesistä huolimatta.

Ylläolevat runoilut/havainnot luonnollisesti omasta suhteesta, joka lähenee 20 vuoden rajapyykkiä ja on edelleen onnellinen.

Mutta; mikä toimii toisella, ei toimikkaan kolmannella. Eipä näihin asioihin taida olla mitään universaalia ratkaisua.
Nyt vasta luin ajatuksen kanssa ton sun viestin, ja ku puhuit ettet oo rooleja vetäny, nii flirttaillu oot melko varmana. Ja en meinaa tällä, et siinä mitään väärää ois.
Itse en erityisen hyvä oo flirttaamaan, ja nettideitit voi helposti mennä vähän "työhaastattelu meiningiksi".
Jossain muualla tilanne elää muutenki, nii siinä voi olla toinen juttu, ku kumpikaan ei tunne toista mitenkään ennestään, ja ei oo mitään ennakko-odotuksia toisesta.

Ja nuo deitit voi helpolla mennä myös yliyrittämiseksi siksi, koska sillon on kyseessä pieni "näytön paikka". Ainaki jos yhtään enemmän kiinnostava yksilö osuu kohdalle.

Ja jos multa kysytään niin joku sama musiikkimaku on sinänsä aika toissijainen juttu, varsinki ku mulla menee vähän kaikki laidasta laitaan fiiliksen mukaan.
Jonku saman huumorintajun vielä jotenki ymmärtää.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2024, 20:40:10 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa Blain

  • Full Member
  • Viestejä: 382
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #88 : Tammikuu 23, 2024, 21:31:07 »
Flirtti on aina ollut osa mua. Tulee luontevasti ja en edes oikeestaan tiedä, miten tietoisesti flirttaillaan.
Mut oikea seura niin kyllä.

Mut kuulemma sitä teen, edelleen. Tosin ilman mitään taka-ajatuksia.

Joten ei. Flirtti ei ole roolin vetämistä minulle.

Itse olen vannoutunut raskaan musan ystävä ja musa on suurin rakkauteni edelleen, joten en mä voisi elää naisen kanssa, joka diggaa esim räppiä.
En mä halua räpistä diggaavan naisen kanssa olla edes samassa huoneessa😂.

Pointtina oli samat intressit. Ei ne pakollisiaole, mutta helpottaa eloa kummasti.
Ja kuten jo kirjoitin, kirjoitan vain omista näkökulmista. Jokaisella on omansa.

"Jonkun saman huumorin ehkä ymmärtää".😂

Vaikuttaa, että kokemuspohjaa ei nyt liiemmin suhteista ole, joten jätän kommentoinnin nyt tähän
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2024, 21:38:01 kirjoittanut Blain »

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3036
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #89 : Tammikuu 23, 2024, 23:29:15 »
Onko oikein valehdella, kysyy ketjun aloittaja.

Nuorempana olisin sanonut, valehtele jos pystyt siihen ja otat vastuun seurauksista.
Nyt ikää tullut lisää ja näkee asiat eri vinkkelistä. On sinne puun toisellekin puolelle kurkistettu usein ja mietitty eri vaihtoehtoja. Ennen kaikkean sitä pystyykö itse ja se toinen osapuoli annetun ja saadun tiedon kanssa elämään hajoamatta.
Siksi sanoisin, että totuus on se minkä jokainen ansaitsee. Totuus on ennenkaikkea itseä varten.  Silloin helpompi hengittää.

Tämän se kysymys nimenomaan oli.
Ja siihen hieman koitinkin tuossa kommentoida, että tuo riippuu pitkälti omista arvoistaan. Mitä arvostaa itsessään ja muissa. Millaisen kumppanin itse halaa.
Kuinka korkealla se rehellisys omassa arvoasteikossa on, ja millä tasolla sitä edellyttää kumppanilta.
Jos sillä ei ole itselleen suurta merkitystä, niin silloinhan kumppaninkaan valehtelu/asioiden jättämättä kertominen ole itselleen oletettavasti mitenkään huono juttu & eikä kumppani peräänkuuluta rehellisyyttä arvona ylitse kaiken muun, niin silloin olettaisin ettei se rehellisyys ihan kaikesssa sille pariskunnalle yhdessä ole niin merkittävä asia.
Jos itse valehtelee/jättää asioita kertomatta, niin silloin se pitää kai sallia myös toiselle.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Imatralla to-pe 9.-10.5.!

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #90 : Tammikuu 25, 2024, 11:51:48 »
Flirtti on aina ollut osa mua. Tulee luontevasti ja en edes oikeestaan tiedä, miten tietoisesti flirttaillaan.
Mut oikea seura niin kyllä.

Mut kuulemma sitä teen, edelleen. Tosin ilman mitään taka-ajatuksia.

Joten ei. Flirtti ei ole roolin vetämistä minulle.

Itse olen vannoutunut raskaan musan ystävä ja musa on suurin rakkauteni edelleen, joten en mä voisi elää naisen kanssa, joka diggaa esim räppiä.
En mä halua räpistä diggaavan naisen kanssa olla edes samassa huoneessa😂.

Pointtina oli samat intressit. Ei ne pakollisiaole, mutta helpottaa eloa kummasti.
Ja kuten jo kirjoitin, kirjoitan vain omista näkökulmista. Jokaisella on omansa.

"Jonkun saman huumorin ehkä ymmärtää".😂

Vaikuttaa, että kokemuspohjaa ei nyt liiemmin suhteista ole, joten jätän kommentoinnin nyt tähän
Ok. Ja tosiaan kokemusta "oikeasta" seurustelusta ei ole, mut minkäs minä sille voin, että jatkosta ainakin tähä mennessä kiinnostuneita ovat yleensä ollu vain ne, keistä en itse ole niinkään kiinnostunut.
Siis periaatteessa pystyishän sitä itse sen itse seurustelukokemuksen takia jatkamaan, mutta tiedän että se houkutus on aika suuri jatkaa "entiseen malliin". Eli kävisin kuitenkin varmaan muita tapailemassa, jne. Ja mitä nyt täällä muitakin juttuja lueteltu.
Tuskin on kovin hyvä pohja ainakaan millekään hyvälle suhteelle.

Ja kyllä sen itse jotenkin koen vähä vaivaannuttavana, jos alan pidemmän päälle hengailemaan jonkun kanssa, josta en oo aidosti kiinnostunut.
Se aito kiinnostus on ainaki mun kohdalla aika tärkeä.

Ja eri henkilön viestiin, mut tämäkin voi olla tosiaan ihan hyvä neuvo;
"Jos joku kysyy seurusteluistasi niin kuittaat asian sanomalla että onhan sitä tähän ikään kaikenlaista tapahtunut. Siinä et edes valehtele,muunnat vain vähän totuutta."
Tietysti tästä vaan vois syntyä kunnon tenttaaminen, mutta en oikeen usko, et kukaan viitsisi.
Esim. "Eli? Niin mitä tuo nyt oikeen tarkotti? Siis onko sulla nyt niitä exiä vai ei?"

Mut joka tapauksessa on se niinkin, jos tätä kaikkee ei ois mulla tapahtunu, nii ois mahdollisesti aika monta eri naista jääny kyllä näkemättä/kokematta.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2024, 12:03:25 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #91 : Tammikuu 25, 2024, 17:35:43 »
Onko oikein valehdella, kysyy ketjun aloittaja.

Nuorempana olisin sanonut, valehtele jos pystyt siihen ja otat vastuun seurauksista.
Nyt ikää tullut lisää ja näkee asiat eri vinkkelistä. On sinne puun toisellekin puolelle kurkistettu usein ja mietitty eri vaihtoehtoja. Ennen kaikkean sitä pystyykö itse ja se toinen osapuoli annetun ja saadun tiedon kanssa elämään hajoamatta.
Siksi sanoisin, että totuus on se minkä jokainen ansaitsee. Totuus on ennenkaikkea itseä varten.  Silloin helpompi hengittää.

Tämän se kysymys nimenomaan oli.
Ja siihen hieman koitinkin tuossa kommentoida, että tuo riippuu pitkälti omista arvoistaan. Mitä arvostaa itsessään ja muissa. Millaisen kumppanin itse halaa.
Kuinka korkealla se rehellisys omassa arvoasteikossa on, ja millä tasolla sitä edellyttää kumppanilta.
Jos sillä ei ole itselleen suurta merkitystä, niin silloinhan kumppaninkaan valehtelu/asioiden jättämättä kertominen ole itselleen oletettavasti mitenkään huono juttu & eikä kumppani peräänkuuluta rehellisyyttä arvona ylitse kaiken muun, niin silloin olettaisin ettei se rehellisyys ihan kaikesssa sille pariskunnalle yhdessä ole niin merkittävä asia.
Jos itse valehtelee/jättää asioita kertomatta, niin silloin se pitää kai sallia myös toiselle.
Venlalla tulikin hyviä pointteja. Tämäkin voi myös varmasti riippua aiheesta, mistä valehtelee. Itse kyllä hieman ihmettelisin, jos mulle nainen alkaisi valehtelemaan jostain menneestä suhteesta, jollaista hällä ei olisi oikeasti koskaan ollutkaan. Tämäkin on kyllä jo näytetty toteen, että joillekin se voi olla niin tärkeä asia, että jos miehellä ei ole aiempaaa seurustelukokemusta, niin se voi olla täysin turn off, vaikka olisi muuten kaikilla osa-alueilla "täydellinen yksilö". En tietenkään kaikkia miehiä tunne, mutta jos vastaavantyyppinen nainen sattuisi tulemaan, niin en ainakaan nyt tällä hetkellä kovinkaan montaa miestä tiedä, keille tuo asia olisi turn off. Ja oma oletus on, että ei kovinkaan montaa sellaista miestä mahda olla.:D
Valehtelussa on tietysti myös sekin puoli, että toinen voi ajatella, että mitähän muuta toinen on voinut jättää kertomatta. Että siinä mielessä tavallaan ihan ymmärrettävää, jos pienikään valkoinen valhe ei natsaa. Ja sitten vielä sekin, että muille voi valehdella, mutta itselleen ei. Eli nyt vaikka se itse kokemuksen puute voi tietämättään/alitajuisesti aiheuttaa sitä epävarmuutta itsestään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2024, 17:46:02 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #92 : Helmikuu 01, 2024, 14:40:40 »
Tuossa tulin pohtineeksi asioita, ja mietin että sinällään on sama olla sinkku, kun on paljon omaa aikaa, ja muutenkin on omaa rauhaa ja tilaa arvostava tyyppi, joka muutenkin viettää paljon aikaa itekseen. Siis kuin käyttäisi omaa aikaansa sellaiseen ihmiseen, josta ei ole oikeasti kiinnostunut.
Mutta toisaalta kai jossain on olemassa joku takaraja, milloin seurustelua ei ole mahdollista aloittaa enää? Siis juuri sitä ensimmäistä suhdetta.
Että siinä mielessä kai se olisi "pakko" hommata joku juttu vähäksi aikaa?

Poissa guuguuman

  • Jr. Member
  • Viestejä: 98
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #93 : Helmikuu 01, 2024, 15:49:09 »
Mutta toisaalta kai jossain on olemassa joku takaraja, milloin seurustelua ei ole mahdollista aloittaa enää? Siis juuri sitä ensimmäistä suhdetta.
Että siinä mielessä kai se olisi "pakko" hommata joku juttu vähäksi aikaa?
Pakko ei ole kuin köyhän kuolema. Tuskin sitä nyt kannattaa "jotakuta hommata" vaan sen takia, että ympäröivä maailma odottaa sulta sitä. Mieluummin elä vapaana ja elämäsi kuten itse haluat. Jos noita muiden odotuksia lähtee täyttelemään, niin sille ei tule loppua: kohta asut esikaupunkialueella rivarissa perheen sekä farmarivolvon kanssa ja vihaat joka hetkeä.

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #94 : Helmikuu 01, 2024, 23:43:01 »
Mutta toisaalta kai jossain on olemassa joku takaraja, milloin seurustelua ei ole mahdollista aloittaa enää? Siis juuri sitä ensimmäistä suhdetta.
Että siinä mielessä kai se olisi "pakko" hommata joku juttu vähäksi aikaa?
Pakko ei ole kuin köyhän kuolema. Tuskin sitä nyt kannattaa "jotakuta hommata" vaan sen takia, että ympäröivä maailma odottaa sulta sitä. Mieluummin elä vapaana ja elämäsi kuten itse haluat. Jos noita muiden odotuksia lähtee täyttelemään, niin sille ei tule loppua: kohta asut esikaupunkialueella rivarissa perheen sekä farmarivolvon kanssa ja vihaat joka hetkeä.
No farmarivolvo kyllä löytyy jo. :D
Ja kaupunkialueen kämpästäki alle 20% maksettavaa enää.
Ja joo, esimerkiks viimeks tänäänki kävin lenkkeilee yhden kanssa, mut jotenki huomasin, et vähän vaikee keksii järkevää sanottavaa (lue:flirttiä) ainakaan minkään yliopisto-naisten kanssa. Ihan täysin vieras maailma mulle, ja muutenkaa kehtaa kaikkien kanssa kokeilla kaikkea.

Omalla tavallaan "tylsää" joku lenkkeily, mutta kyllä se nyt parempaa on varmasti ku kahvikupin tuijottelu.
Omalla tavallaan baaritki parempi vaihtoehto, kun kumpikaan osapuoli ei etukäteen odota mitään. Mutta eipä ainakaa jatkuvasti kiinnosta, ja ei myöskään aina jaksa sitä hektistä menoa ja humalaisten mölinää.
Mut kuitenki sinällään jotkut ihmiset suosittelee, et ottais ittensä treenaamisen takia jonku semmosen muikkelin, josta ei oo oikeesti kiinnostunu, ja sit jonkun ajan päästä lähtee vähin äänin. Varmaan tuo pointti on tuossa se, että oppii niitä vuorovaikutustaitoja ja yhdessä olemista, joka tuntuu monelle olevan se tärkein asia.
Mut mun korvaan kuulostaa vaan turhan pitkältä prosessilta, kun esim. sen 6kk aikana ois kerenny niin paljon kaikkee muutaki tekee.

Mut mulla on seukkaamisen suhteen sekin juttu, että munhan on käytännössä pakko tehdä avioehto, jos koskaan tuun mihinkään naimisiin menemään. Lähipiirissäkin kun on ollu noita "2v naimisissa, ero ja puolet omaisuudesta tilille"-tyyppejä.
Ellei sit alun alkaen ois kerenny kaikkee hankkimaan yhdessä, tai sitten toisellakin on vähintään saman verran omaisuutta.
Mut noista kahdesta eka vaihtoehto on jo tässä vaiheessa liian myöhäistä.


« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2024, 23:45:21 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa Kyybel

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2973
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #95 : Helmikuu 02, 2024, 07:56:45 »

Mutta toisaalta kai jossain on olemassa joku takaraja, milloin seurustelua ei ole mahdollista aloittaa enää? Siis juuri sitä ensimmäistä suhdetta.

Mut kuitenki sinällään jotkut ihmiset suosittelee, et ottais ittensä treenaamisen takia jonku semmosen muikkelin, josta ei oo oikeesti kiinnostunu, ja sit jonkun ajan päästä lähtee vähin äänin. Varmaan tuo pointti on tuossa se, että oppii niitä vuorovaikutustaitoja ja yhdessä olemista, joka tuntuu monelle olevan se tärkein asia.
Mut mun korvaan kuulostaa vaan turhan pitkältä prosessilta, kun esim. sen 6kk aikana ois kerenny niin paljon kaikkee muutaki tekee.

Moikka rakas Kepsutti...
Olen nyt lukenut tämän sinun ketjusi pariin kertaan läpi ja tullut siihen lopputulokseen, että jos olet oikeasti siis ihan oikeasti miettinyt, että "ottaisit" itsellesi omaa harjoittelua varten tyttö/poikaystävän, jonka sitten vaan jättäisit vähin äänin, kun olet tarpeeksi saanut
treeniä oman vuorovaikutustaidon kehittämiseen niin...
Kyllä sinun takaraja on tullut nyt vastaan seurustelujen suhteen.

En ole parisuhdeterapeutti mutta kyllä täällä on mielestäni sinua nyt niin paljon autettu, kannustettu ja kaikkea mahdollista ja lähes jokaiseen keksit jonkun muttakun ja entäsjos vastauksen...
Että oletko nyt oikeasti miettynyt ettet vain yksinkertaisesti halua sitoutua keneenkään? Se on nimittäin ihan ok sekin vaihtoehto.
Ja onhan tuollainen itsensä pakko naittaminen nyt ainakin ihan perseestä, siinä et tule muuta tekemään, kuin satutat vähintään kahta ihmistä ja se siinä...onpa siistii vai miten ajattelet itse?

Sitten se vielä, että jos ne jotka suosittelee sulle tollaisia harjoittelu seurustelusuhteita on sun kavereita tai edes naapureita, niin muuta nyt vähän helvetin nopeasti pois sieltä missä asut ja vaihda työpaikkaa johonkin sellaiseen missä oppii ihmissuhteita...vaikka taksikuskiksi tai asiakaspalveluun Prismaan. Myös päiväkodissa työskentely tai nuorten valmentajana olo kehittää vuorovaikutus taitoja yllättävän paljon...ja hei, siellä tapaa myös paljon aikuisia sinkkuja😉

Että näin lyhyesti suosittelen, että lopetat nyt tuon tyhjänpäiväisen pähkäilyn ja jahkailun, elät vaan sitä elämääsi, harrasta mitä harrastat, ole omaitsesi ja mikä tärkeintä ole rehellinen.
Jonain päivänä sitten saattaa elämääsi ilmestyä joku kenen kanssa vanhana voi tuijottaa käkikelloa ja tunnin välein uutisia telkkarista...tai sitten ei.

Voimia ja haleja♥️
Hattu päästä ja kukka rintaan...

Poissa FortySexN2

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1407
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #96 : Helmikuu 02, 2024, 08:24:03 »
Näillä viiden sivun neuvoilla pitäisi varmaan jo löytää keinoja edetä tässä ongelmassa. Mutta ehkä tavoite tällä pähkäilyllä ja jahkailulla on vain voimaannuttavan kieriskelyn pitkittäminen itsesäälissä huorafoorumin huomion valokeilassa.

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #97 : Helmikuu 02, 2024, 17:41:53 »
Moikka rakas Kepsutti...
Olen nyt lukenut tämän sinun ketjusi pariin kertaan läpi ja tullut siihen lopputulokseen, että jos olet oikeasti siis ihan oikeasti miettinyt, että "ottaisit" itsellesi omaa harjoittelua varten tyttö/poikaystävän, jonka sitten vaan jättäisit vähin äänin, kun olet tarpeeksi saanut
treeniä oman vuorovaikutustaidon kehittämiseen niin...
Kyllä sinun takaraja on tullut nyt vastaan seurustelujen suhteen.

En ole parisuhdeterapeutti mutta kyllä täällä on mielestäni sinua nyt niin paljon autettu, kannustettu ja kaikkea mahdollista ja lähes jokaiseen keksit jonkun muttakun ja entäsjos vastauksen...
Että oletko nyt oikeasti miettynyt ettet vain yksinkertaisesti halua sitoutua keneenkään? Se on nimittäin ihan ok sekin vaihtoehto.
Ja onhan tuollainen itsensä pakko naittaminen nyt ainakin ihan perseestä, siinä et tule muuta tekemään, kuin satutat vähintään kahta ihmistä ja se siinä...onpa siistii vai miten ajattelet itse?

Sitten se vielä, että jos ne jotka suosittelee sulle tollaisia harjoittelu seurustelusuhteita on sun kavereita tai edes naapureita, niin muuta nyt vähän helvetin nopeasti pois sieltä missä asut ja vaihda työpaikkaa johonkin sellaiseen missä oppii ihmissuhteita...vaikka taksikuskiksi tai asiakaspalveluun Prismaan. Myös päiväkodissa työskentely tai nuorten valmentajana olo kehittää vuorovaikutus taitoja yllättävän paljon...ja hei, siellä tapaa myös paljon aikuisia sinkkuja😉

Että näin lyhyesti suosittelen, että lopetat nyt tuon tyhjänpäiväisen pähkäilyn ja jahkailun, elät vaan sitä elämääsi, harrasta mitä harrastat, ole omaitsesi ja mikä tärkeintä ole rehellinen.
Jonain päivänä sitten saattaa elämääsi ilmestyä joku kenen kanssa vanhana voi tuijottaa käkikelloa ja tunnin välein uutisia telkkarista...tai sitten ei.

Voimia ja haleja♥️
No siis tottakai oon valmis sitoutuu sellaisen kanssa, jonka kanssa haluan aidosti olla. Pakkonaittaminen ei oo hyvä juttu. Ja eihän se kivaa oo kyllä kellekkään tuommonen feikkisuhde, ja sen äkillinen päättäminen, mut vielä suurempi ihme voi olla, jos ei _yhtään ketään_ oo ollu tiettyyn ikään x mennessä.
Ja ei, nuo keltä oon kuullu noita juttuja, eivät oo mun kavereita, vaan muita netin ihmisiä. Mut nuo pikkuflirtit ja roolit oon kuullu mun parhaalta kaverilta kyllä, ja mua kohtaan se on aina ollu reilu, mutta siitä en tiedä millainen on naisia kohtaan. Ja osaan kyllä itse päättää, kenen kanssa haluan olla, ja oon yhden kaverisuhteen päättänytkin sen takia, kun koin lähes aina olevani pelkän auttajan roolissa, tai sitten joku käytössä oleva resurssi.
Oishan se ihan kiva, jos välillä kysyis vähän enemmän muuallekki, ku lähinnä pelkäksi muuttoavuksi, tai sitten jotain tavaraa pyytää lainaan, tai muita palveluksia.

Näillä viiden sivun neuvoilla pitäisi varmaan jo löytää keinoja edetä tässä ongelmassa. Mutta ehkä tavoite tällä pähkäilyllä ja jahkailulla on vain voimaannuttavan kieriskelyn pitkittäminen itsesäälissä huorafoorumin huomion valokeilassa.
Nyt tuli aika paha. :D
Mut miten tämän nyt sanoisi... Huorafoorumiltaki on tullu kaiken kaikkaan parempia neuvoja, ku yhdestäkään muusta paikasta. :D
Sen tiiän, että saatan olla aika omanlainen tapaus, mutta kiitokset teille, ketkä tarjositte omia (ja hyviäkin!) näkemyksiä. (Y)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2024, 17:47:53 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #98 : Helmikuu 08, 2024, 18:51:55 »
Ja onhan tuollainen itsensä pakko naittaminen nyt ainakin ihan perseestä, siinä et tule muuta tekemään, kuin satutat vähintään kahta ihmistä ja se siinä...onpa siistii vai miten ajattelet itse?
En muuten muistanut tähän kysyy tarkemmin, eikä oikeen oikeaa ketjua taida olla, mutta missä sun mielestä menee "reilun" ja "epäreilun" raja?
Musta itestä esim. yhdenillanjutut on vähän väärin, jos toinen haluaa enemmänki. Ja esimerkiks silläpä sitä ei oo tullu selvinpäin lähdettyä tapaamaan sellaista, joka ei tunnu muuten kolahtavan..
Jostai baarista ja kännissä voi tilanteen tullen olla vähän toinen.

Mutta tuota itse "harjoittelusuhdetta", ja seurustelua sellaisen kanssa, joka "ei oo niin kiinnostava IMO" pidän ikäänkuin vähän sellaisena "pakollisena pahana", jos ei nyt muukaan satu just sillon natsaamaan. Koska ainakaan viimeistään sen jälkeen ei kukaan pysty vetoamaan siihen, että en olisi seurustellut aiemmin.

Poissa Kyybel

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2973
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #99 : Helmikuu 08, 2024, 19:26:05 »
^ "Mut kuitenki sinällään jotkut ihmiset suosittelee, et ottais ittensä treenaamisen takia jonku semmosen muikkelin, josta ei oo oikeesti kiinnostunu, ja sit jonkun ajan päästä lähtee vähin äänin."

Tuossa menee raja.
Hattu päästä ja kukka rintaan...