Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta  (Luettu 8531 kertaa)

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3036
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #60 : Tammikuu 18, 2024, 22:06:16 »
Sorry Venla kun puutun tähän, mut kyllä noilla kahdella asialla, koulutustasolla ja pituudella on naisille noin keskimäärin aika iso merkitys. Ei kannata aina tehdä itsestään ja omasta arvomaailmastaan jotain yleistettävää esimerkkiä, koska se elämä keskimäärin ihmisillä ei mene ihan samoihin uriin.

Joo ei ollut tarkoitus tuota minään universaalina totuutena esittää! Enemmänkin pointti oli vain, ettei se nyt ihan aina mene noin & että miehillekin voi olla noiden seikkojen suhteen kumpaankiin suuntaan väliä.  :)

Tästä kun nyt jatkettiin, niin mulle tuli se mieleen, että olisiko nuo kriteerit kuitenkin merkittävimpiä ehkä niiden naisten keskuudessa jotka ei itse ole huippukorkeesti koulutettuja tai super pitkiä...
Ja siis mä en ole kumpaakaan ihan siellä ääripäässä, mutta miksi aloin kelaan tuota on, että jos on oikeesti tyyliin tohtorin tutkinto &/ useampi yliopistotutkinto, niin on oikeesti niin pieni joukko mistä löytää korkeammin koulutettu kumppani, että se voi olla turhan haastavaa. Ja myös hieman tuo mitä Joey_t kirjoitti, jos on jo itse hyvin toimeentuleva, niin ole senkään suhteen niin paljon väliä toisen tulotasolla. Tietysti tulot & koulutus nyt ei mene mitenkään ihan käsi kädessä.
Ja samaa mietin pituuden suhteen, jos olisi oikein tooosi pitkä, niin jos kelpaisi vain itseään pidemmät, niin siinä joutuisi todennäköisesti myös tekeen sitten ihan hirmusti kompromisseja muiden seikkojen suhteen...voiko pituus sit oikeesti loppupeleissä olla niin tärkeää.  ???
Mietin siis sitä, että kuinka paljon nuo on yleisiä vaatimuksia osittain vain sen takia, kun niitä on perinteisesti enemmistön naisista ollut myös helppo asettaa kriteereiksi. Niiden asettaminen ei vielä aiheuta sitä, ettei olisi runsaasti mistä valita sitten loppujen lopuksi muiden seikkojen perusteella.

Joka baarissa uus Pena...  :laught:
Muistanko mä väärin, oliko pk-seudulla enemmän sinkkunaisia kuin -miehiä?
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Imatralla to-pe 9.-10.5.!

Poissa velihopea

  • Full Member
  • Viestejä: 389
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #61 : Tammikuu 18, 2024, 22:59:32 »
Tästä kun nyt jatkettiin, niin mulle tuli se mieleen, että olisiko nuo kriteerit kuitenkin merkittävimpiä ehkä niiden naisten keskuudessa jotka ei itse ole huippukorkeesti koulutettuja tai super pitkiä...
Ja siis mä en ole kumpaakaan ihan siellä ääripäässä, mutta miksi aloin kelaan tuota on, että jos on oikeesti tyyliin tohtorin tutkinto &/ useampi yliopistotutkinto, niin on oikeesti niin pieni joukko mistä löytää korkeammin koulutettu kumppani, että se voi olla turhan haastavaa. Ja myös hieman tuo mitä Joey_t kirjoitti, jos on jo itse hyvin toimeentuleva, niin ole senkään suhteen niin paljon väliä toisen tulotasolla. Tietysti tulot & koulutus nyt ei mene mitenkään ihan käsi kädessä.
Ja samaa mietin pituuden suhteen, jos olisi oikein tooosi pitkä, niin jos kelpaisi vain itseään pidemmät, niin siinä joutuisi todennäköisesti myös tekeen sitten ihan hirmusti kompromisseja muiden seikkojen suhteen...voiko pituus sit oikeesti loppupeleissä olla niin tärkeää.  ???
Mietin siis sitä, että kuinka paljon nuo on yleisiä vaatimuksia osittain vain sen takia, kun niitä on perinteisesti enemmistön naisista ollut myös helppo asettaa kriteereiksi. Niiden asettaminen ei vielä aiheuta sitä, ettei olisi runsaasti mistä valita sitten loppujen lopuksi muiden seikkojen perusteella.

Joka baarissa uus Pena...  :laught:
Muistanko mä väärin, oliko pk-seudulla enemmän sinkkunaisia kuin -miehiä?

Varmasti jos on todella pitkä nainen ja tohtoriksi koulutettu, voi olla vaikeuksia löytää sopiva kumppani. Ja nyt tartun tuohon sanaan ”sopiva”. Edelleen kaikesta naisten emansipaatiosta huolimatta (tai juuri sen takia 😈) nainen haluaa yleensä itseään paremmin ansaitsevan kumppanin. Nykyään se ei aina ole mahdollista, 50 vuotta sitten oli toisin.

Ja se elukka naisessa pistää tämän haluamaan itseään pidempää kumppania, koska tämän kanssa on ”turvallisempaa” vaikka nyky-yhteiskunnassa turvallisuus syntyy ihan muista asioista kuin miehen pituudesta. Aika monet naisten treffikumppanilleen asettamista ehdoista kumpuavat syvältä alitajunnasta tai vähintäänkin jostain naisten kollektiivisesta mielipidesaavista, jota some osaltaan nykyään ruokkii.

Itse miehenä olen sitä mieltä, että nuo tulotaso- tai pituusjutut ovat sivuseikkoja, jos ajatusmaailma kohtaa ja punkassa on myös kivaa (jälkimmäinen on yllättävän tärkeää). Niin siviilissä kuin hutsuissakin olen pannut itseäni pidempiä naisia ja ovat nuo tuntuneet yleensä olevan tyytyväisiä (no huorat ainakin seteleihin). Mutta jos jo lähtökohdat siviilitreffeillä ovat sellaiset, että ”en tuon kanssa, kun se on 2 cm liian lyhyt tai tienaa 500€ liian vähän”, niin tulee rajoittaneeksi aika paljon potentiaalisia kumppaneita - niitä hyviäkin - ulos omista mahdollisuuksistaan.

Ja kyllä. Stadissa ne naiset tyrkkää itseään velkabemari-Penoille ihan jonossa. Ei väliä, vaikka muija ois vasta viides jonossa, kuha Pena on riittävän pitkä ja hampaat valkaistu. Ei haittaa vaikka Pena ois miltsin pystyssä eri rahoituslaitoksille ja ulosottokirjeitä pinossa pöydän alla. Kunhan NÄYTTÄÄ rikkaalta ja hyvinvoivalta 😈

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #62 : Tammikuu 19, 2024, 00:07:35 »
^ Tuota välimatkaa ja hakualuetta kannattaisi kyllä kasvattaa. Ei se 100 km ole kuin suunnilleen tunnin ajomatka yhteen suuntaan. En nyt tiedä asuuko ap kaupungissa vaiko maalla, mutta seuranhaun takia on joskus hyvä lähteä omaa kylää kauemmas. Aikuisena se voi olla välttämätöntäkin, koska seuranhakijoita alkaa olla vähemmän. Itselläni pisin välimatka ensitreffeille on ollut 350 km.
Asun jonku 40-reilu 70 000 asukkaan kaupungissa, sanotaan näin. Alle 100 000 kuitenki. Vähä riippuu, et mitä kaikkii lasketaan noiden kuntaliitosten jälkeen. :D
Ja muuten oisin varmaan lähtenytkin, mutta kokemusta oli jo ennestään aika monista treffeistä, ja ajattelin mahdollisuutta sille perinteiselle. Eli "eipä meillä nyt oikeen synkannu".
Nuorempana kyllä on itekki tullu kertaalleen heitettyä joku about 350km matka etukäteen näkemättä, mut nykyään kyllä jo joku 130km matkakin on jo siinä ja siinä. Johtuen juuri noista aiemmista kokemuksista, ja kun tietää mikä on pelin henki. Nuorempana tuo tuli tehtyä vähän extemporena, mikä oli sinänsä tyhmää, vaikka kyllä niinsanotusti maaliin päästiin tämänkin naisen kanssa. Vaikkakin ei se nyt ollu aivan sitä mitä odotin, ja sinällään ois voinu jättää tekemättäki. Tuohon aikaan en ollu vielä edes käyny hupakoissa, joten sitäkään ei kyllä voi laittaa syyksi, et miksi jotenki alko paikanpäällä empimään, ja tuli tavallaan "no hoidetaan samalla nyt tääki pois"-asenteella vedettyä. Ja eipähän tarvinnu majapaikkaa alkaa vaihtamaan. Oli siis etukäteen luvannu, et voin olla siellä yötä.

Joo, hankala tuota tosiaan on muotoilla treffi-ilmoon.
Mietin tuossa siis sitä et jos hakisin seuraa ja mulla olisi kokemus, että jokin asia olisi sellainen mikä ollut kynnyskysymys deittikumppaneille, niin mieluummin karsisin ne joille se ei käy jo mahdollisimman varhain pois. Mä en usko, että jos jollekin joku asia oikeesti on todella tärkeä, niin se siitä mihinkään muuttuisi. En siis ikinä kuvittelisi että "kun se tutustuu muhun niin kyllä sen mieli muuttuu".
Usko pois, joskus kaikki voi olla todella pienestä kiinni, niin välillä voi olla vaan viisaampaa jättää mainitsematta. Etenkin tuolla tinderissä. Sillon voi huomaamattaan karsia todella paljon kaikkee muutaki pois. Ku siinä voi tulla just se laumaefekti, et ku jollekki ei joku kelpaakkaan, nii ei se käy seuraavallekkaan.
Ja esimerkiks yks kaverini kerran valehteli hieman pituuttaan, ja samalla myös sen, että "on ollut" aiempi suhde takana. Ja homma päätyi seurusteluun, mutta kaikki ois voinu päätyä toisin, jos ois pysyny täysin totuudessa.
Tietysti tästä ei nyt oo täyttä näyttöä, miten ois voinu käydä, mut ihan täysin mahdollinen yhtälö, että homma ois loppunu siihen, ennenkuin ois kerenny kunnolla ees alkaakkaan.

Ja esimerkiks kuten aiemmin täällä joku mainitsikin, et erittäin suuri osa vastustaa hupakointia, mikä varmasti pitää paikkansa. Mutta missä määrin sitä on viisasta alkaa mainostamaan? No ei missään. Kysyttäessä viisaampaa vaan kiistää kaikki, vaikka tavallaan epäreilua se onkin, mut minkäs teet jos nykyinen asetelma on tämä. Toivon mukaan tulevaisuudessa nämä tabut häviäisi monen asian, kuten myös tämänkin suhteen.

Ei vaan kuulosta musta oudolta. Jos kuulostaisi oudolta, niin mulla varmaan olisi tullut useita kysymyksiä siihen liittyen mieleen. Mutta ei oikein tule, koska ei tuossa mitään ihmeellistä ole.
Jaa? Musta tuo kuulostaa vähän oudolta, ku ekan kerran joskus 21-vuotiaana musta ihmeteltiin, etten oo seurustellu aiemmin. Tosin se nainen oli itekki jotai 22v.
Ja tavallaan kyllä katon tämän nykyisenki seurustelemattomuuden itsestä johtumattomaksi syyksi. Vaikkakin jos nyt saisin päättää, niin tietysti olisin tehnyt joitain asioita toisin, ja jättänyt joitain asioita kertomatta, tai kertonut ne vähän eri tavalla.
Tietty vaihtoehto 2 ois ollu jatkaa juttua aiemmin jonku semmosen kaa, kenen kaa tuli lyötyä homma poikki. Jos ois vähän pidemmälle jatkanut, hakenu vähän "oppia" ja sit lyöny vasta poikki, eikä tyyliin parin viikon jälkeen.

Olen vähän hajanaisesti lukenut tätä ketjua. En tiedä onko kyseessä sukupuoliero mutta ainakaan itselleni miehenä naisen aiemmilla seurustelusuhteilla taikka niiden puutteella ei ole mitään merkitystä. Teen itse omat johtopäätökseni kustakin henkilöstä ja ihastun tai en ihastu. Mulle on ihan samantekevää mitä muut miehet ajattelevat jostakin naisesta.

Miehen kannalta katsoen, jotta saisit seurustelukumppanin, minusta oleellista on yrittää vaikuttaa niihin asioihin itsessäsi joihin voit vaikuttaa. "Hyvä käytös" sanotaan usein ja tietysti on aina positiivista jos sellaisen omaa mutta itseään ei vaan voi muuttaa muunlaiseksi kuin on. Sen sijaan, kannattaa hankkia hyvä työpaikka. Etenkin pienituloisten naisten keskuudessa - joita on paljon - asialla on suuri merkitys koska käytettävissä olevat tulot antavat mahdollisuuksia tekemään sellaista joka aiemmin ei ollut mahdollista. Kohottavat elämäntasoa esim ulkomaan lomamatkojen muodossa. Hyvätuloisille naisille asia ei liene niinkään merkityksellinen koska hyvätuloinen kumppani ei muuta tilannetta muuksi.
Oon aika samoilla jäljillä sun kanssa, eli ei itellekkää oo merkitystä onko nainen seurustellut aiemmin vai ei, ja tilanne katsotaan aina tämän hetken mukaan.

Tuon työpaikan suhteen on vaan yks ongelma... Itse pidän käytännön työstä enemmän. Tietysti kyllä halutessaan voi käydä vaikka useamman vuoden koulua, ja lukea vaikka insinööriksi, mutta en tiedä viihtysinkö toimistotyössä.
Enemmän tykkään olla "kentällä" ja tehdä käytännön juttuja.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2024, 00:16:53 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #63 : Tammikuu 19, 2024, 02:05:48 »
Tuskin naisetkaan katselisivat D. Trumpin kaltaista narsistikusipäätä hetkeäkään, ellei tällä olisi rahaa kuin roskaa. Tyhmähän D. Trump ei ole, vain persoonaltaan häiriintynyt.
No nyt ku otit Trumpin puheeksi, niin se nyt sentään pystyy vetämään täysin itsenään ja vielä 110%.
Että siinä mielessä se on kuitenki + merkkinen ominaisuus. Kun taas jos jollakin on potentiaalia johonkin, mutta ei pysty/uskalla vetää täysiä, niin sillon kyllä itse katson sen - merkkiseksi. Hukkaan heitettyä potentiaalia.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2024, 02:08:09 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2196
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #64 : Tammikuu 19, 2024, 12:52:40 »
Edelleen kaikesta naisten emansipaatiosta huolimatta (tai juuri sen takia 😈) nainen haluaa yleensä itseään paremmin ansaitsevan kumppanin.
---
Ja se elukka naisessa pistää tämän haluamaan itseään pidempää kumppania --- Aika monet naisten treffikumppanilleen asettamista ehdoista kumpuavat syvältä alitajunnasta
---

Itse miehenä olen sitä mieltä, että nuo tulotaso- tai pituusjutut ovat sivuseikkoja ---

Ihanan sakeaa settiä taas 😂 Naiset on elukoita, jotka juoksee alitajuisten viettien perässä, mutta miehenä olet kykenevä rationaaliseen ajatteluun... 😂😂

Se, että heteroparisuhteessa nainen yhä usein tienaa vähemmän kuin mies, ei tarkoita, että nainen haluaa itseään parempituloisen kumppanin. Kyse on ongelmasta yhteiskunnassamme, jossa naisvaltaisten alojen palkkaus on huonompi, kuin saman (tai matalamman...) koulutustason miesvaltaisten alojen, ja jossa täysin vastaavasta työstäkin nainen yhä tilastollisesti saa miestä huonompaa palkkaa.

Tämä ongelma on aika yleisesti tunnistettu, eli ihan todella et voi tulla selittämään, että oikeasti naiset vain haluavat olla elätettyjä 😏

Mä en tunne yhtään naista, jolle olisi ongelma, että tienaa enemmän kuin puoliso. Sen sijaan täältä foorumilta olen oppinut, että on miehiä, joille on ongelma, jos nainen on parempituloinen.

*

Sen sijaan yksi tärkeä seikka kumppanin valinnassa mielestäni täällä on unohtunut! Nimittäin huumori! 😁 PALJON tärkeämpää kuin koulutus, työpaikka, auto (eivoisvähempääkiinnostaa...), pituus, menneet suhteet tai niiden puute.

Jos ei ole yhteistä huumoria, ei ole kyllä yhteistä tulevaisuuttakaan (tai mun on sitä vaikea nähdä). Lisäksi itse arvostan tosi korkealle kykyä nauraa myös itselleen. Tärkeilevyys, jäykkyys ja ennakkoluuloisuus taas ovat isoja miinuksia 🤐

Tärkeintä suhteessa on kuitenkin lopulta mun mielestä tulla hyväksytyksi omana itsenään, ja hyväksyä toinen sellaisena kuin hän on. Ja siksi aloittajalle suosittelisin kuitenkin avoimuutta ennemmin kuin asioiden peittelyä, jos tavoitteena on parisuhde, eikä parin illan säätö.
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #65 : Tammikuu 19, 2024, 18:38:32 »
Se, että heteroparisuhteessa nainen yhä usein tienaa vähemmän kuin mies, ei tarkoita, että nainen haluaa itseään parempituloisen kumppanin. Kyse on ongelmasta yhteiskunnassamme, jossa naisvaltaisten alojen palkkaus on huonompi, kuin saman (tai matalamman...) koulutustason miesvaltaisten alojen, ja jossa täysin vastaavasta työstäkin nainen yhä tilastollisesti saa miestä huonompaa palkkaa.

---

Tärkeintä suhteessa on kuitenkin lopulta mun mielestä tulla hyväksytyksi omana itsenään, ja hyväksyä toinen sellaisena kuin hän on. Ja siksi aloittajalle suosittelisin kuitenkin avoimuutta ennemmin kuin asioiden peittelyä, jos tavoitteena on parisuhde, eikä parin illan säätö.
Puhut kyllä muuten ihan asiaa, mutta jos valtaosalle naisista tarjottaisiin matalapalkkasessa työssä oleva (vaikka nyt kiinteistönhoitaja, enkä nyt ala dissaamaan muuten tärkeää työtä tekeviä), vs. akateemisesti koulutettu, tai vaikka lääkäri muuten samoilla ominaisuuksilla, ku matalapalkkajäbä, nii aika todennäköisesti moni kallistuis korkeemmin koulutettuun.
Siis onhan tuo ihan selvä.

Ja lähtökohtaisesti avoimuus kannattaisi kyllä, ja kivempi se voi olla niin, mutta joskus juuri siitä parin illan säädöstäkin voi kyllä kehittyä jotain pidempää.
Ja se pelin henki tuntuu olevan juuri tämä nykyään.
Esimerkiks tiedän useampia henkilöitä, ketkä on käyneet hupakoissa ja seurustelee, mutta en kovinkaan montaa, ketkä ois siitä avoimesti kertoneet puolisolleen.

Poissa Kepupullo

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #66 : Tammikuu 19, 2024, 18:55:56 »
Ainiin, ja huumori on varmasti iso plussa, mutta näitä kaikenmaailman ajanhaaskaajia ja lupailijoita (siis ihmiset joilla ei oo oikeesti aikomustakaan lähteä mihinkään, tai tekevät muutenvaan ohareita) kohtaan huumorintaju loppuu kyllä aika äkkiä.
Ja sama varmasti monella muullakin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2024, 18:58:21 kirjoittanut Kepupullo »

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5326
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #67 : Tammikuu 19, 2024, 19:20:14 »
Se, että heteroparisuhteessa nainen yhä usein tienaa vähemmän kuin mies, ei tarkoita, että nainen haluaa itseään parempituloisen kumppanin. Kyse on ongelmasta yhteiskunnassamme, jossa naisvaltaisten alojen palkkaus on huonompi, kuin saman (tai matalamman...) koulutustason miesvaltaisten alojen, ja jossa täysin vastaavasta työstäkin nainen yhä tilastollisesti saa miestä huonompaa palkkaa.

Tämä ongelma on aika yleisesti tunnistettu, eli ihan todella et voi tulla selittämään, että oikeasti naiset vain haluavat olla elätettyjä 😏
Onko mainitsemaasi ongelmaan muitakin käytännöllisiä ratkaisuita kuin kommunismi?

Jos tietyllä koulutustasolla saa alalla A suurempaa palkkaa kuin vastaavalla koulutustasolla alalla B ja naiset silti hakeutuvat alalle B eikä alalle A jonne menee miehiä niin yhetiskunnassamme on ongelma?

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1198
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #68 : Tammikuu 19, 2024, 20:24:21 »
Onko oikein valehdella, kysyy ketjun aloittaja.

Nuorempana olisin sanonut, valehtele jos pystyt siihen ja otat vastuun seurauksista.
Nyt ikää tullut lisää ja näkee asiat eri vinkkelistä. On sinne puun toisellekin puolelle kurkistettu usein ja mietitty eri vaihtoehtoja. Ennen kaikkean sitä pystyykö itse ja se toinen osapuoli annetun ja saadun tiedon kanssa elämään hajoamatta.
Siksi sanoisin, että totuus on se minkä jokainen ansaitsee. Totuus on ennenkaikkea itseä varten.  Silloin helpompi hengittää.

Sivusta seuranneena erään nuoren naisen deittailukokemuksia. Jos on naiset nykyisin vaativia, osaa ne miehetkin. Olisikohan niin, että jos kemiaa ei löydy, valehtelu, kiertely ja oharit lisääntyy.
Jos taas kemiat natsaa yhteen, silloin raha, ammatti, koulutus ym menettää merkityksen. Jäljelle jää vain se ihminen jonka kanssa haluaa olla.

Mikäli itse vielä pariudun, arvostan suuresti käden taitoja. Koulutuksen saa jos jaksaa lukea. Se ei vaadi edes älykkyyttä. Mutta kuka tahansa ei osaa korjata, rakentaa. Jos peukalo on jossain muualla kuin "keskellä kämmentä", minun huomion saa ihan varmasti.

kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa velihopea

  • Full Member
  • Viestejä: 389
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #69 : Tammikuu 19, 2024, 21:30:15 »
Edelleen kaikesta naisten emansipaatiosta huolimatta (tai juuri sen takia 😈) nainen haluaa yleensä itseään paremmin ansaitsevan kumppanin.
---
Ja se elukka naisessa pistää tämän haluamaan itseään pidempää kumppania --- Aika monet naisten treffikumppanilleen asettamista ehdoista kumpuavat syvältä alitajunnasta
---

Itse miehenä olen sitä mieltä, että nuo tulotaso- tai pituusjutut ovat sivuseikkoja ---

Ihanan sakeaa settiä taas 😂 Naiset on elukoita, jotka juoksee alitajuisten viettien perässä, mutta miehenä olet kykenevä rationaaliseen ajatteluun... 😂😂

Se, että heteroparisuhteessa nainen yhä usein tienaa vähemmän kuin mies, ei tarkoita, että nainen haluaa itseään parempituloisen kumppanin. Kyse on ongelmasta yhteiskunnassamme, jossa naisvaltaisten alojen palkkaus on huonompi, kuin saman (tai matalamman...) koulutustason miesvaltaisten alojen, ja jossa täysin vastaavasta työstäkin nainen yhä tilastollisesti saa miestä huonompaa palkkaa.

Tämä ongelma on aika yleisesti tunnistettu, eli ihan todella et voi tulla selittämään, että oikeasti naiset vain haluavat olla elätettyjä 😏

Mä en tunne yhtään naista, jolle olisi ongelma, että tienaa enemmän kuin puoliso. Sen sijaan täältä foorumilta olen oppinut, että on miehiä, joille on ongelma, jos nainen on parempituloinen.

Vähän ehkä provosoin välillä, mutta nyt kyllä Ilona vetelet mutkia suoriksi ja esität minun kirjoittaneen jotain mitä en ole kirjoittanut. Sisälukutaito olisi ihan hyödyllinen juttu vielä nykypäivänäkin sen sijaan että esittää vain omia ylitulkintojaan toisen kirjoituksesta.

En ole väittänyt miehiä sen rationaalisemmiksi parinvalinnassa kuin naisiakaan. Elukoita olemme pohjimmiltamme molempien sukupuolien edustajat. Mies katsoo tissejä, persettä ja naamaa noin karrikoiden. Jos ne on hyvät, saa olla lopunperin aika v*ttumainen akka ja vielä miehille kelpaa - ainakin vähäksi aikaa. Mutta on silmien ummistamista tosiasioilta väittää, että jompikumpi sukupuoli olisi vapaa ns. biologisten kutsumerkkien seuraamisesta. Ja nyt puhun niistä perinteisistä sukupuolista, jotka kykenevät keskenään tuottamaan jälkeläisiä ilman koeputkimenetelmiä.

Mitä tuohon tulotasojuttuun tulee, niin sitä ovat tuossa joey_t ja Kepupullo jo kommentoineetkin. Kenenkään elättämisestä tai elätetyksi tulemisesta en myöskään ole kirjoittanut sanaakaan. Se on ihan eri asia eikä oikein istu suomalaiseen kulttuuriin. Monissa patriarkaalisemmissa eurooppalaisissakin kulttuureissa toki vielä nykyäänkin ihan arkipäivää.

Jotkut naiset kylläkin ihan avoimesti tunnustavat haluavansa rikkaan tai vähintäänkin hyvätuloisen miehen. Mikäs siinä, jos on antaa jotain vastineeksi. Tosin meidän kulttuurissamme naiset harvemmin tätäkään asiaa kovin avoimesti tunnustavat, koska sillä saa äkkiä golddiggerin leiman otsaansa. Ja siihen liittyy myös tietty stigma.

Poissa Timppa-T

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1127
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #70 : Tammikuu 19, 2024, 22:01:47 »

Ihanan sakeaa settiä taas 😂 Naiset on elukoita, jotka juoksee alitajuisten viettien perässä, mutta miehenä olet kykenevä rationaaliseen ajatteluun... 😂😂

Se, että heteroparisuhteessa nainen yhä usein tienaa vähemmän kuin mies, ei tarkoita, että nainen haluaa itseään parempituloisen kumppanin. Kyse on ongelmasta yhteiskunnassamme, jossa naisvaltaisten alojen palkkaus on huonompi, kuin saman (tai matalamman...) koulutustason miesvaltaisten alojen, ja jossa täysin vastaavasta työstäkin nainen yhä tilastollisesti saa miestä huonompaa palkkaa.

Tämä ongelma on aika yleisesti tunnistettu, eli ihan todella et voi tulla selittämään, että oikeasti naiset vain haluavat olla elätettyjä 😏

Mä en tunne yhtään naista, jolle olisi ongelma, että tienaa enemmän kuin puoliso. Sen sijaan täältä foorumilta olen oppinut, että on miehiä, joille on ongelma, jos nainen on parempituloinen.

*

Sen sijaan yksi tärkeä seikka kumppanin valinnassa mielestäni täällä on unohtunut! Nimittäin huumori! 😁 PALJON tärkeämpää kuin koulutus, työpaikka, auto (eivoisvähempääkiinnostaa...), pituus, menneet suhteet tai niiden puute.

Jos ei ole yhteistä huumoria, ei ole kyllä yhteistä tulevaisuuttakaan (tai mun on sitä vaikea nähdä). Lisäksi itse arvostan tosi korkealle kykyä nauraa myös itselleen. Tärkeilevyys, jäykkyys ja ennakkoluuloisuus taas ovat isoja miinuksia 🤐

Tärkeintä suhteessa on kuitenkin lopulta mun mielestä tulla hyväksytyksi omana itsenään, ja hyväksyä toinen sellaisena kuin hän on. Ja siksi aloittajalle suosittelisin kuitenkin avoimuutta ennemmin kuin asioiden peittelyä, jos tavoitteena on parisuhde, eikä parin illan säätö.

Tämä.  :headbang:
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2024, 22:05:11 kirjoittanut Larsu »
#freepalestine

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1195
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #71 : Tammikuu 19, 2024, 22:46:57 »
Mikäli itse vielä pariudun, arvostan suuresti käden taitoja. Koulutuksen saa jos jaksaa lukea. Se ei vaadi edes älykkyyttä. Mutta kuka tahansa ei osaa korjata, rakentaa. Jos peukalo on jossain muualla kuin "keskellä kämmentä", minun huomion saa ihan varmasti.

Jos tarkoitat sanoa, ettei kouluttautuminen vaadi älykkyyttä, niin olet hieman väärässä. Riippuu aika paljon alasta, kuinka paljon älykkyyttä 3-5 vuotta kestävien opintojen suorittaminen vaatii.  Koulunkäynti ei myöskään ole nykypäivänä enää sitä, että luetaan kirjaa ja opetellaan sen sisältö ulkoa. Tarvitaan siis muutakin kuin lukutaitoa ja kärsivällisyyttä käydä oppitunneilla. Siskoni opiskelee sosionomiksi ammattikorkeassa ja suuri osa opiskelusta on ollut työharjoittelua vaikkapa vanhusten parissa.

Poissa Zorbas

  • Hero Member
  • Viestejä: 925
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #72 : Tammikuu 19, 2024, 22:55:47 »
Edelleen kaikesta naisten emansipaatiosta huolimatta (tai juuri sen takia 😈) nainen haluaa yleensä itseään paremmin ansaitsevan kumppanin.
---
Ja se elukka naisessa pistää tämän haluamaan itseään pidempää kumppania --- Aika monet naisten treffikumppanilleen asettamista ehdoista kumpuavat syvältä alitajunnasta
---

Itse miehenä olen sitä mieltä, että nuo tulotaso- tai pituusjutut ovat sivuseikkoja ---

Ihanan sakeaa settiä taas 😂 Naiset on elukoita, jotka juoksee alitajuisten viettien perässä, mutta miehenä olet kykenevä rationaaliseen ajatteluun... 😂😂

Se, että heteroparisuhteessa nainen yhä usein tienaa vähemmän kuin mies, ei tarkoita, että nainen haluaa itseään parempituloisen kumppanin. Kyse on ongelmasta yhteiskunnassamme, jossa naisvaltaisten alojen palkkaus on huonompi, kuin saman (tai matalamman...) koulutustason miesvaltaisten alojen, ja jossa täysin vastaavasta työstäkin nainen yhä tilastollisesti saa miestä huonompaa palkkaa.

Tämä ongelma on aika yleisesti tunnistettu, eli ihan todella et voi tulla selittämään, että oikeasti naiset vain haluavat olla elätettyjä 😏

Mä en tunne yhtään naista, jolle olisi ongelma, että tienaa enemmän kuin puoliso. Sen sijaan täältä foorumilta olen oppinut, että on miehiä, joille on ongelma, jos nainen on parempituloinen.

Vähän ehkä provosoin välillä, mutta nyt kyllä Ilona vetelet mutkia suoriksi ja esität minun kirjoittaneen jotain mitä en ole kirjoittanut. Sisälukutaito olisi ihan hyödyllinen juttu vielä nykypäivänäkin sen sijaan että esittää vain omia ylitulkintojaan toisen kirjoituksesta.

En ole väittänyt miehiä sen rationaalisemmiksi parinvalinnassa kuin naisiakaan. Elukoita olemme pohjimmiltamme molempien sukupuolien edustajat. Mies katsoo tissejä, persettä ja naamaa noin karrikoiden. Jos ne on hyvät, saa olla lopunperin aika v*ttumainen akka ja vielä miehille kelpaa - ainakin vähäksi aikaa. Mutta on silmien ummistamista tosiasioilta väittää, että jompikumpi sukupuoli olisi vapaa ns. biologisten kutsumerkkien seuraamisesta. Ja nyt puhun niistä perinteisistä sukupuolista, jotka kykenevät keskenään tuottamaan jälkeläisiä ilman koeputkimenetelmiä.

Mitä tuohon tulotasojuttuun tulee, niin sitä ovat tuossa joey_t ja Kepupullo jo kommentoineetkin. Kenenkään elättämisestä tai elätetyksi tulemisesta en myöskään ole kirjoittanut sanaakaan. Se on ihan eri asia eikä oikein istu suomalaiseen kulttuuriin. Monissa patriarkaalisemmissa eurooppalaisissakin kulttuureissa toki vielä nykyäänkin ihan arkipäivää.

Jotkut naiset kylläkin ihan avoimesti tunnustavat haluavansa rikkaan tai vähintäänkin hyvätuloisen miehen. Mikäs siinä, jos on antaa jotain vastineeksi. Tosin meidän kulttuurissamme naiset harvemmin tätäkään asiaa kovin avoimesti tunnustavat, koska sillä saa äkkiä golddiggerin leiman otsaansa. Ja siihen liittyy myös tietty stigma.

No tuon "eläin naisessa" minäkin tulkitsin niin, että jokaisessa meissä on pohjalla jotain evoluution perua.  Aika usein nämä yleistykset menevät kuitenkin pahasti metsään ja tässäkin ketjussa on kaatopaikallinen tällaisia.  "Edelleen kaikesta naisten emansipaatiosta huolimatta (tai juuri sen takia 😈) nainen haluaa yleensä itseään paremmin ansaitsevan kumppanin" on yleistä amerikkalaisissa elokuvissa ja pikkuisen myös amerikkalaisessa yhteiskunnassa.  Siellä arvostetaan taloudellista menestystä eurooppalaisia enemmän.  Sielläkin ilmiö (varallisuus parisuhteen tärkeimpänä kriteerinä) rajoittuu kuitenkin pieneen onnenonkijoiden joukkoon ja etenkin parisuhdemarkkinoilla jonkin aikaa purjehtineet valikoivat etupäässä muilla kriteereillä (joita Ilona listasi).  Suomessakin näitä onnenonkijoita toki löytyy mutta taitaa olla pieni vähemmistö.

Tuloeroista joey_t ei kommentoinut asian ydintä ja takertui siihen millä keinoin palkkaeroja voisi poistaa.  Tämä ei ollut ollenkaan väitteen ydin, vaan palkkaeroista johtuen miehen tulot ovat useammin liitoissa isommat.  Tällä tilastolla ei voi todistaa, että naiset haluaisivat isotuloisemman puolison.  Voisiko edes parisuhteesta keskustella ilman kommunismia?  Palkkaerojen poistamisesta voitte keskustella siellä politiikkaketjussa.

Nämä viivat suoriksi vetävät yleistykset "naiset haluaa ..." pätevät paremmin (tyttöjen ja poikien) teini-ihastuksiin.  Luokan söpöin tyttö ja itsevarmin komistus ovat melkoisia magneetteja 15-vuotiaiden keskuudessa.  Aikuisillakin kriteerit lyhyisiin seikkailuihin saattavat olla aika pinnallisia mutta elämänkumppaniksi ei ehkä kelpaakaan se jonka kaikki haluaisivat yöksi sänkyynsä, ainakaan jos parisuhteista on jo jotain kokemuksia.
#maksuseksionihanaa

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5326
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #73 : Tammikuu 20, 2024, 08:50:13 »
Tuloeroista joey_t ei kommentoinut asian ydintä ja takertui siihen millä keinoin palkkaeroja voisi poistaa.  Tämä ei ollut ollenkaan väitteen ydin, vaan palkkaeroista johtuen miehen tulot ovat useammin liitoissa isommat.

En ymmärrä mitä selität taikka yrität selittää ja miten selityksesi liittyy mihinkään. Kommentoin lausetta:
"Kyse on ongelmasta yhteiskunnassamme, jossa naisvaltaisten alojen palkkaus on huonompi, kuin saman (tai matalamman...) koulutustason miesvaltaisten alojen, ja jossa täysin vastaavasta työstäkin nainen yhä tilastollisesti saa miestä huonompaa palkkaa."
joka on pelkkää populistista paskaa. Tuohan tarkoittaa käytännössä vaikkapa sitä että insinööri saa työstään parempaa palkkaa kuin sairaanhoitaja omastaan vaikka koulutustaso on sama. Tuollaisen asian nimittäminen ongelmaksi on sukua ajattelutavalle jossa joka ainoa epäonnistuminen ja vastoinkäyminen omassa elämässä selitetään miehen syyksi. Sen sijaan että yrittäisi hieman enemmän itse sen sijaan että leimataan asia "ongelmaksi yhteiskunnassa".

Poissa Timppa vaan

  • Jr. Member
  • Viestejä: 55
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #74 : Tammikuu 20, 2024, 10:02:42 »
Mun mielestä seurustelusuhdetta etsiessä ei tavoitteen kuulu olla pikainen panemaan pääsy. Jos treffien päämäärä ja tavoite on seksi, niin luulenpa useiden treffikumppaneiden vetäytyvän liian ahnaan tavoitteen vuoksi.
Seurustelu ajautuu kyllä ihan luontevasti myös seksiin aikanaan (jos on ajautuakseen).

Voisinpa hiukan täsmentää vielä tähän.. Eli oon monelta kuullut, että parhaita keissejä on nimenomaan ne, keiden kaa pääsee lähes suorilta panemaan. Just siks, koska jos homma ei ala heti alkumetreillä, nii tuskin alkaa myöhemminkään. Jää vaan semmoseks kaverisuhteeks.

Ja sit toisekseen, vaikka pääsiski panemaan, ja sen jälkeen toinen toteaakin, et eipä haluu jatkaakkaan, nii joutuu taas saman prosessin aloittamaan alusta uuden kanssa. Siis jos saa edes hommaa vietyä niille leveleille sieltä ihan ekalta treffinäkemiseltä lähtien.
Yleensä tuntuu, et se on joko toiset tai kolmannet treffit, millon homma menee sänkyyn asti. Ja noista ekoistakin treffeistä on siinä mielessä suht pitkä matka siihen, ku todella monet niistä voi päättyä vaan yhteen näkemiseen.
Ja kaikki eivät välttämättä lähde edes näkemään sitä ensimmäistäkään kertaa. Henk. koht. en ymmärrä noita homman "pitkittäjiä", ku aivan sama käydä suht heti näkee, jos molemmille käy, kun että pitkitetään hommaa pariin-kolmeen viikkoon, ja sit lopulta todetaankin, et "aa et ollutkaan mun tyyppiä".
Huomattavasti helpompi molemmille, jos tuo ois käyny paljon aiemmin.

Kuitenki vaikka tässä lähiaikoina tullu käytyykin tärskyillä, nii jotenki oli semmonen tunne, että siinä mielessä sama olla itekseen. Vaikka ei tuossa kyllä ulkonäössä tai tämmösessä ollu mitään vikaa, mut jotenki vaan tuntu semmoselta, et ei ehkä olla samalla aaltopituudella.


Minusta tuntuu että Johannyton saattaa olla jonkin tärkeän asian äärellä tässä näin.

En ollenkaan ymmärrä tuota ajatusta  "että jos ei kolmannella kerralla irtoa". Nimittäin - ja anteeksi maailman miehet, jos mielestänne petän sukupuoleni tällä ajatuksella: Sekä meitä miehiä että naisia on erilaisia. Olen kyllä tavannut myös naisia jotka ovat heti valmiina sänkyyn, mutta olen myös tavannut monia naisia, suhteen etsijöitä, joilla on historiaa, osalla erittäin läheistäkin historiaa. Ja varsinkin jos juuri päättynyt suhde on ollut sellainen että siihen on naisen puolesta panostettu ja se päättyi yllättäen, ikävästi tai muuten raskaasti (esim väkivallan takia, joka on paljon yleisempää kuin uskoisi) niin heillä ei ole kiire sänkyyn. He eivät etsi seksiä nyt, he etsivät oikeaa, luotettavaa suhdetta. Ensi vaiheessa sitä turvallista olkapäätä, myöhemmin sitten muutakin.

Minulle tuo "jos ei kolmannella kerralla irtoa" tuo mieleen että jos vaikuttaa liian innokkaalta seksiin, niin se voi toimia karkottimena näitä varten jotka oikeasti etsivät suhdetta, eikä vain huvia ja lääkettä lyhytaikaiseen panetukseen. Hyvässä suhteessa on jotakin yhteisiä mielenkiinnon aiheita ja hyvin toimiva huumori.

Tosin, kivikauden jäänteenä mielipiteelläni on tuskin väliä.

Poissa Maalainen88

  • Jr. Member
  • Viestejä: 57
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #75 : Tammikuu 20, 2024, 11:42:24 »
Semmottinen huomio tähän väliin,et kuinka helevetissä sitä tällainen normaali ukkeli nykyään voisi edes seurustelu kokemuksia saada,anteeksi kaikkien toisella tavalla ajattelevien naisten puolesta, mutta tuntuu olevan tuo kumppanin löytäminen täysin mahdotonta,ei ole mitään väliä sillä,kuinka hyvin käyttäytyy,millainen on toisia kohtaan,empaattisuudella ei ole mitään merkitystä,miesten pitäisi kuulemma osata näyttää tunteensa,mie olen tunteellinen ja itsekäs en ole,kun aina ajattelen muita enemmän kuin itseäni,mutta ulkonäköön törmää aina kaikki, sisäisellä kauneudella ei ole mitään merkitystä. Vastaan tulijoita katson aina kohteliaasti silmiin,mutta on senverran masentavaa huomata, et tavalliseen mieheen ei kiinnitetä mitään huomiota, että olisi varmaankin parempi jatkossa laskea katse rintojen korkeudelle,ne tuskin kohdatessa katsoo ohitte. Yhteenveto tästä valituksesta, ikävä kyllä nykymaailmassa keskitytään valitettavan paljon pelkkiin ulkoisiin seikkoihin.
Empaattinen nallekarhu

Poissa Johannyton

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1834
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #76 : Tammikuu 20, 2024, 12:41:59 »
Mun näkemys ulkonäöllisiin seikkoihin on että vähemmän komea/kaunis riittää hyvin. Erittäin tärkeää on on olla siisti ja huoliteltu. Hiukset puhtaat ja vasta leikatut, kädet ja kynnet puhtaat, vaatteet puhtaat ja siistit sekä kuluvalta vuosikymmeneltä. Hyvä ryhti ja positiivinen asenne kruunaa vielä kokonaisuuden.
Tällä setillä ja avoimin mielin liikkeelle.

Poissa Hetvield

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2908
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #77 : Tammikuu 20, 2024, 14:06:18 »
Semmottinen huomio tähän väliin,et kuinka helevetissä sitä tällainen normaali ukkeli nykyään voisi edes seurustelu kokemuksia saada,anteeksi kaikkien toisella tavalla ajattelevien naisten puolesta, mutta tuntuu olevan tuo kumppanin löytäminen täysin mahdotonta,ei ole mitään väliä sillä,kuinka hyvin käyttäytyy,millainen on toisia kohtaan,empaattisuudella ei ole mitään merkitystä,miesten pitäisi kuulemma osata näyttää tunteensa,mie olen tunteellinen ja itsekäs en ole,kun aina ajattelen muita enemmän kuin itseäni,mutta ulkonäköön törmää aina kaikki, sisäisellä kauneudella ei ole mitään merkitystä. Vastaan tulijoita katson aina kohteliaasti silmiin,mutta on senverran masentavaa huomata, et tavalliseen mieheen ei kiinnitetä mitään huomiota, että olisi varmaankin parempi jatkossa laskea katse rintojen korkeudelle,ne tuskin kohdatessa katsoo ohitte. Yhteenveto tästä valituksesta, ikävä kyllä nykymaailmassa keskitytään valitettavan paljon pelkkiin ulkoisiin seikkoihin.

Se on juurikin näin. Kiitos somen, mikä on aivopessyt naiset kuvittelemaan, että he kaikki ovat Kardashineja ja vain sulttaanit kelpaavat heille.
Tolla perseiden keikutuksella ja botoksin pistoilla luodaan niin vääristynyttä kuvaa somessa, että se muokkaa naisten todellisuuden tajua täysin ulkonäkö keskeiseksi.
Bad Ass. Smart Ass. Great Ass

Poissa Zorbas

  • Hero Member
  • Viestejä: 925
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #78 : Tammikuu 20, 2024, 17:13:24 »
Tuloeroista joey_t ei kommentoinut asian ydintä ja takertui siihen millä keinoin palkkaeroja voisi poistaa.  Tämä ei ollut ollenkaan väitteen ydin, vaan palkkaeroista johtuen miehen tulot ovat useammin liitoissa isommat.

En ymmärrä mitä selität taikka yrität selittää ja miten selityksesi liittyy mihinkään. Kommentoin lausetta:
"Kyse on ongelmasta yhteiskunnassamme, jossa naisvaltaisten alojen palkkaus on huonompi, kuin saman (tai matalamman...) koulutustason miesvaltaisten alojen, ja jossa täysin vastaavasta työstäkin nainen yhä tilastollisesti saa miestä huonompaa palkkaa."
joka on pelkkää populistista paskaa. Tuohan tarkoittaa käytännössä vaikkapa sitä että insinööri saa työstään parempaa palkkaa kuin sairaanhoitaja omastaan vaikka koulutustaso on sama. Tuollaisen asian nimittäminen ongelmaksi on sukua ajattelutavalle jossa joka ainoa epäonnistuminen ja vastoinkäyminen omassa elämässä selitetään miehen syyksi. Sen sijaan että yrittäisi hieman enemmän itse sen sijaan että leimataan asia "ongelmaksi yhteiskunnassa".

Selitän silläkin uhalla, että lankean trolliansaan.  Ilonan teksti oli erittäin selkeä ja ymmärrettävä:

Se, että heteroparisuhteessa nainen yhä usein tienaa vähemmän kuin mies, ei tarkoita, että nainen haluaa itseään parempituloisen kumppanin. Kyse on ongelmasta yhteiskunnassamme, jossa naisvaltaisten alojen palkkaus on huonompi, kuin saman (tai matalamman...) koulutustason miesvaltaisten alojen, ja jossa täysin vastaavasta työstäkin nainen yhä tilastollisesti saa miestä huonompaa palkkaa.

Tämä ongelma on aika yleisesti tunnistettu, eli ihan todella et voi tulla selittämään, että oikeasti naiset vain haluavat olla elätettyjä 😏

Keskeinen pointti oli, että tuloerot eivät selitä naisten 'haluja'.  Sinä poimit sanan tuloerot ja lähdit vääntämään ovatko ne populismia ja 'kenen vika'.  Tästä ei ollut kysymys.  Esimerkki:

A: bensa maksaa paljon ja kansalaisten taakkaa pitää helpottaa.  Alennamme polttoaineveroa.
B: veroalennus jää todennäköisesti bensakauppiaille koska eivät laske hintaa veron määrällä.
C: kyllä bensakauppialla vapaassa maassa on oikeus hinnoitella myymänsä tuote itse!

Kyllä, C:n väite on totta mutta on joko totaalista lukutaidottomuutta tai yrittää johtaa keskustelun sivuraiteille siitä alentaako veronkevennys bensan hintaa vai ei.

Sinun pointtisi palkkaeroista poikkeaa esimerkistäni vielä siinä, että esimerkissä C:n väittämä on puhtaasti fakta.  Sinä leimasit palkkaerojen mainitsemista populismiksi. Ne ovat kuitenkin tilastollinen tosiasia ja valiidi peruste Ilonan pointille.

Trolli ei vastaa loogiseen pätevään argumenttiin vaan poimii jonkin sivuseikan ja esittää siitä provokatiivisen ja tunteita herättävät väittämän. Ajaa keskustelun sivuraiteille ja sabotoi loogisten argumenttien esittäjiä ja koko keskustelua. Sabotoiminen on valitettavasti helppoa. Arvostan kuitenkin lasten tekemää hienoa hiekkalinnaa enemmän kuin sen rikki potkivaa räyhänhenkeä.
#maksuseksionihanaa

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 302
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miehellä ei aiempaa seurustelukokemusta
« Vastaus #79 : Tammikuu 20, 2024, 17:29:09 »

Se, että heteroparisuhteessa nainen yhä usein tienaa vähemmän kuin mies, ei tarkoita, että nainen haluaa itseään parempituloisen kumppanin. Kyse on ongelmasta yhteiskunnassamme, jossa naisvaltaisten alojen palkkaus on huonompi, kuin saman (tai matalamman...) koulutustason miesvaltaisten alojen, ja jossa täysin vastaavasta työstäkin nainen yhä tilastollisesti saa miestä huonompaa palkkaa.


Puhutko nyt suhteutetusta vai suhteuttamattomasta palkkaerosta?

Miten voidaan naisvaltainen ala ja miesvaltainen ala niputtaa samaksi vaikka ammattiryhmät ovat erit ja eri ammattien välillä on suurta eroa palkassa muutenkin?