Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

N-sanan käyttö, mitä mieltä?

<< < (2/19) > >>

Lifti:
Suomalaiset ova suo ja metsäkansaa.

Pekonen:
Terveen järjen käyttö olisi sallittua. N-sanan käyttöä olisi hyvä välttää jos tummaihoinen ihminen ei siitä pidä.
Mutta tällainen ihmeellinen ääripuritaaninen asennoituminen jossa joku pätemisen tarpeessa oleva valkoinen aktivisti vahtii kuin gestapo ikään kuka on mustista sanonut ja mitä ja onko pyydelty tarpeeksi ja oikealla tavalla anteeksi, ja jota nyt kovasti yritetään ajaa läpi jopa ylen toimittajien taholta saa kyllä aikaan vastareaktion.

Italialaistaustainen Ivan Puopolo ja kurditaustainen demaripoliitikko Kamal Jafi jakavat asiasta samat ajatukset kuin minulla on:

https://youtu.be/EB0vafUf6x0

Kapu:
N-sana on vanhentunut. Tällaista toisen ihmisen puolesta uhriutumista en ymmärrä, mutta ehkä se kuuluu nykyisten (tyhjän)toimittajien retoriikkaan, jolla he buustaavat omaa egoaan.

Itse olen käyttänyt termiä Sir puhuessani erään mustan herran kanssa.

antero pee:
Ei mitään syytä käyttää n-sanaa.

Käytännössä n-sana valkonaaman suusta pitäisi särähtää korvaan samalla tavalla kuin jos kutsuisi itseään arjalaiseksi. Ei taida kuitenkaan olla pokkaa tähän useimmilla niistä "neutraaleista", joiden mukaan "mitään sanoja ei saa kieltää", "konteksti ratkaisee", jne.

Jimmy-setä:
Miksi käyttäisin sanaa, jonka tiedän loukkaavan hyvin monia. Ei kyseisen sanan käyttö ole minulle tärkeää. Sanojen kieltäminen taas on eri asia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta